Ogłoszenie z dnia 2025-01-20
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00577670/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-11-04
- 2024/BZP 00587572/01 - Modyfikacja z dnia 2024-11-08
- 2024/BZP 00595669/01 - Modyfikacja z dnia 2024-11-14
- 2025/BZP 00006762/01 - Wynik z dnia 2025-01-03
- 2025/BZP 00006977/01 - Wynik z dnia 2025-01-03
- 2025/BZP 00007011/01 - Wynik z dnia 2025-01-03
- 2025/BZP 00021381/01 - Wynik z dnia 2025-01-10
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa urządzeń medycznych w podziale na pakiety, znak sprawy AEZ/S-118/2024
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Warszawski Uniwersytet Medyczny
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000288917
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Żwirki i Wigury 61
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 02-091
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: aez@wum.edu.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wum.edu.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://wum.ezamawiajacy.pl/pn/wum/demand/178518/notice/public/details1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa urządzeń medycznych w podziale na pakiety, znak sprawy AEZ/S-118/20242.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-37dfde82-648d-499a-9a0e-3907df808601
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00046238
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00079915/12/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Dostawa urządzeń medycznych
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00577670
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: AEZ/S-118/2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 370000 PLN
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 95031,70 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pakiet 1 – Dostawa aparatu do pomiary krzepnięcia krwiZamówienie w Pakiecie 1 jest realizowane w ramach projektu: „Rozbudowa Uniwersyteckiego Centrum Badań i Rozwoju Leczenia Interwencyjnego Chorób Serca” (numer umowy: nr 7295/IB/SP/2022).
4.5.3.) Główny kod CPV: 38434520-7 - Analizatory krwi
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
33100000-1 - Urządzenia medyczne
4.5.5.) Wartość części: 29000 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pakiet 2 – Dostawa zestawu do elektrochirurgii i koagulacji4.5.3.) Główny kod CPV: 33161000-6 - Urządzenia elektrochirurgiczne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
33100000-1 - Urządzenia medyczne
4.5.5.) Wartość części: 33108,81 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pakiet 3 – Dostawa autoklawu parowego4.5.3.) Główny kod CPV: 33191110-9 - Autoklawy
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
33100000-1 - Urządzenia medyczne
4.5.5.) Wartość części: 23144,44 PLN
Część 4
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pakiet 4 - Dostawa pulsoksymetruZamówienie w Pakiecie 4 jest realizowane w ramach projektu „Randomizowane badanie porównujące skuteczność endoskopowej plastyki żołądka z małoinwazyjną operacją bariatryczną lub leczeniem zachowawczym u chorych z otyłością i chorobami towarzyszącymi”, finansowanego przez Agencję Badań Medycznych ze środków Budżetu Państwa w ramach konkursu na badania head-to-head w zakresie niekomercyjnych badań klinicznych lub eksperymentów badawczych - edycja II, na podstawie umowy nr 2023/ABM/01/00093-00 z dnia 10.04.2024 r.
4.5.3.) Główny kod CPV: 33100000-1 - Urządzenia medyczne
4.5.5.) Wartość części: 2900 PLN
Część 5
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pakiet 5 – Dostawa medycznego analizatora składu ciała z wyposażeniem4.5.3.) Główny kod CPV: 38311100-9 - Elektroniczne wagi analityczne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
33100000-1 - Urządzenia medyczne
4.5.5.) Wartość części: 6878,45 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 4
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Oferta Wykonawcy CIRRO Sp. z o.o., ul. Elewatorska 58,15-620 Białystok
złożona w postępowaniu podlega odrzuceniu.
Podstawa prawna:
art. 224 ust. 6 ustawy – odrzucenia, jako oferta z rażąco niską ceną, podlega oferta wykonawcy, (…) jeżeli złożone wyjaśnienia wraz z dowodami nie uzasadniają podanej w ofercie ceny.
Uzasadnienie faktyczne:
Cena oferty wynosi 1 495,80 zł i jest niższa o ponad 30% od wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, ustalonej przez Zamawiającego przed wszczęciem postępowania (3 132,00 zł) i budziła wątpliwości Zamawiającego, co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi w SWZ.
W związku z powyższym, w dniu 10.12.2024 r., Wykonawca został wezwany do złożenia, do dnia 13.12.2024 r., wyjaśnień dotyczących wyliczenia ceny oferty w Pakiecie 4.
Wyjaśnienia Wykonawcy złożone w dniu 11.12.2024 r. w żaden sposób nie uzasadniają zaoferowanej ceny oferty, gdyż są ogólnikowe i niepoparte wystarczającymi dowodami.
Wykonawca w swoich wyjaśnieniach opisowo wskazał czynniki mające wpływ na wysokość zaoferowanej ceny, tj.
1) bycia oficjalnym i autoryzowanym dystrybutorem oferowanych wyrobów medycznych i związana z tym możliwość uzyskania rabatów,
2) brak podwykonawców i konsorcjanta,
3) struktura organizacyjna Wykonawcy,
4) efekt skali,
5) rozmiar Spółki, a wysokość marży,
6) posiadane doświadczenie w realizacji podobnych zamówień,
7) realność ceny Wykonawcy wobec cen rynkowych,
8) cena Wykonawcy, a wartość szacunkowa zamówienia.
Jedynie w odniesieniu do pkt 6 Wykonawca dołączył 2 dokumenty (faktury) stanowiące w jego opinii dowody potwierdzające, że zaoferowana cena jest ceną realną do realizacji przedmiotu zamówienia:
- plik o nazwie: „Faktura 1-sig”, zawierający fakturę, gdzie Wykonawca figuruje jako sprzedawca, a nabywcą jest Szpital Bielański im. Ks. Jerzego Popiełuszki Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej, ul. Cegłowska 80, 01-809 Warszawa;
- plik o nazwie: „Faktura 2-sig”, zawierający fakturę gdzie Wykonawca figuruje jako sprzedawca, a nabywcą jest Centrum Opieki Medycznej, ul. 3-go Maja 70, 37-500 Jarosław.
Pierwszy z plików stanowi fakturę z dnia 29.11.2023 r., gdzie cena brutto za pulsoksymetr o symbolu: PM-60 kpl, wynosi 1 404,00, drugi zaś jest fakturą wystawioną 21.11.2024 r., gdzie cena za pulsoksymetr o symbolu: PM-60 kpl, wynosi: 1 700,08 zł, przy czym Faktura 2 potwierdza, że realizacja przedmiotu zamówienia za cenę zaoferowaną w niniejszym postępowaniu (1 495,80 zł ) nie jest możliwa. Faktura wystawiona w listopadzie 2024 r. jest na kwotę o 204,28 zł wyższą niż cena zaoferowana w ofercie.
W przypadku pozostałych punktów, Wykonawca przytoczył jedynie wyroki KIO mające na celu pouczenie Zamawiającego dlaczego powinien uznać wyjaśnienia złożone przez Wykonawcę.
Wykonawca nie wykazał wysokości rabatów jakimi się może posługiwać z tytułu bycia autoryzowanym dystrybutorem oferowanego wyrobu medycznego, nie wykazał oszczędności wynikających z efektu skali, wysokości marży jaką stosuje przy sprzedaży produktów oraz zysku jaki osiąga.
Ponadto, Wykonawca w wyjaśnieniach w pkt 8) kwestionuje podstawę wezwania do wyjaśnienia rażąco niskiej ceny w oparciu o art. 224 ust. 2.
Zgodnie z wyrokiem KIO z dnia 4 lutego 2022 r. (KIO 115/22) „Podkreślić należy, że wykonawca, przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego musi liczyć się z tym, że zostanie wezwany do złożenia wyjaśnień w zakresie zaoferowanej ceny i musi zawczasu gromadzić dowody, które przedstawi wraz z wyjaśnieniami. Zaniechania w tym zakresie obciążają wyłącznie wykonawcę.” oraz wyrokiem KIO 2256/17: „(…) na wykonawcy spoczywa obowiązek dowiedzenia, że zaoferowana przez niego cena nie jest rażąco niska. Dlatego wykonawca musi przedstawić konkretne przyczyny zaoferowania niskiej ceny i poprzeć te wyjaśnienia stosownymi dowodami (…)”.
Mając na uwadze powyższe, Zamawiający odrzuca ofertę jak na wstępie.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1495,80 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1495,80 PLN
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Obsługa metrologiczna wyposażenia pomiarowego laboratoriów Centralnego Laboratorium GIORiN w okresie 1 czerwca 2025 r. - 31 maja 2026 r.
- 250/2025 Świadczenie usług w zakresie utrzymania czystości i porządku oraz pielęgnacji zieleni na terenie "Plaży Romantycznej" w Dzielnicy Wawer m.st. Warszawy.
- Wykonanie usługi cateringowej na warsztaty w ramach projektu Era materiałów - popularyzacja inżynierii materiałowej wśród uczniów szkół średnich
- Wykonanie audytów energetycznych lub remontowych lub efektywności energetycznej dla budynków miejskich
- Świadczenie usług serwisowych w zakresie zapewnienia poprawnego działania oprogramowania Portalu Sprawozdawczego, Pakietu Socjalnego, Systemu Analityczno-Raportowego oraz SDPOA
- Usługi utrzymania porządku i czystości w 2025/2026 r. dla nieruchomości administrowanych przez Zarząd Mienia m. st. Warszawy" z podziałem na części.
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zakup i dostawa wielofunkcyjnego aparatu USG
- Zakup i dostawa sprzętu medycznego dla Zakładu Opieki Zdrowotnej Gminy Grudziądz
- 18/ZP/TP1/D/25 Dostawa sprzętu medycznego dla PCM SP. z o.o. zamówienie podzielono na 5 części (zadań).
- Sprzęt medyczny, serwerowo-sieciowy, komputerowy oraz oprogramowanie teleinformatyczne dla Poradni Medycyny Rodzinnej Wojewódzkiego Specjalistycznego Szpitala Dziecięcego w Olsztynie.
- Zakup aparatów do hemodializy dla Stacji Dializ przez Wojewódzki Szpital Specjalistyczny nr 4 w Bytomiu
- Dostawa pomocy dydaktycznych oraz sprzętu specjalistycznego dla szkół podstawowych z terenu Gminy Władysławowo w ramach projektu "Dostępne szkoły w powiecie puckim i w Gdańsku"
więcej: Urządzenia medyczne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.