eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rajcza"Opracowanie planu ogólnego gminy Rajcza w granicach administracyjnych gminy".



Ogłoszenie z dnia 2025-01-20


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Opracowanie planu ogólnego gminy Rajcza w granicach administracyjnych gminy”.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA RAJCZA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072182692

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Górska 1

1.5.2.) Miejscowość: Rajcza

1.5.3.) Kod pocztowy: 34-370

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ugrajcza@rajcza.com.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.rajcza.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Opracowanie planu ogólnego gminy Rajcza w granicach administracyjnych gminy”.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c47c9740-eefd-4ceb-8ac4-630682e1ccf0

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00047398

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-20

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c47c9740-eefd-4ceb-8ac4-630682e1ccf0

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl oraz – w szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i Zamawiającego – za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, elektronicznej skrzynki podawczej (ESP) na ePUAP: Urząd Gminy Rajcza /d43pji4r0h/skrytka oraz poczty elektronicznej ugrajcza@rajcza.com.pl. Komunikacja w postępowaniu (...) odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). Szczegóły opisano w rozdziale XI SWZ.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy
do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza). Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa „Regulamin Platformy e-Zamówienia”. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (22) 458 77 99 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”. Szczegóły opisano w rozdziale XI SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.1.TPBN.2.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie planu ogólnego gminy Rajcza w granicach administracyjnych gminy wraz z uzasadnieniem, prognozą oddziaływania na środowisko i ekofizjografią w oparciu o uchwałę Nr XI/65/2024 Rady Gminy Rajcza z dnia 15 listopada 2024 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu ogólnego Gminy Rajcza. Planem ogólnym obejmuje się teren w granicach administracyjnych gminy Rajcza, tj. teren o powierzchni 13 169 ha. Przedmiot zamówienia należy opracować zgodnie z należytą starannością oraz zgodnie z zasadami wiedzy urbanistycznej i technicznej oraz obowiązującymi przepisami i normami.
Opracowanie stanowiące przedmiot zamówienia należy wykonać uwzględniając uwarunkowania rozwoju przestrzennego gminy oraz zgodnie z:
a) obowiązującym na terenie gminy miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego – dostępnym w Biuletynie Informacji Publicznej Zamawiającego http://bip.ugrajcza.rekord.com.pl/6043;
b) Uchwałą nr XI/65/2024 Rady Gminy Rajcza z dnia 15 listopada 2024 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu ogólnego Gminy Rajcza (dostępna w BIP Zamawiającego) – załącznik nr 9 do SWZ
Przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest do:
a) Rozpoznania stopnia dostępności materiałów koniecznych do realizacji zamówienia w urzędach i instytucjach dysponujących tymi materiałami oraz pozyskania tych materiałów na własny koszt, jeżeli pozyskanie wiązać się będzie z kosztami;
b) Dokonania inwentaryzacji urbanistycznej i oceny istniejącego stanu zagospodarowania;
c) Sporządzenia opracowania ekofizjologicznego;
d) Przygotowania projektów pism do instytucji, ogłoszeń, obwieszczeń wymaganych ustawą;
e) Opracowania koncepcji planu ogólnego;
f) Opracowania projektu planu ogólnego w zakresie zgodnym z art. 13a-13i ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z uwzględnieniem rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 8 grudnia 2023 r. w sprawie projektu planu ogólnego gminy, dokumentowania prac planistycznych w zakresie tego planu oraz wydawania z niego wypisów i wyrysów;
g) Opracowania prognozy oddziaływania na środowisko zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. 2024 poz. 1112 z późn.zm.);
h) Sporządzenia opracowania ekofizjograficznego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 września 2002 r. w sprawie opracowań ekofizjograficznych (Dz. U. z 2002 r. Nr 155 poz. 1298),
i) Przygotowania projektów i wzorów pism oraz projektów innych dokumentów wymaganych procedurą sporządzania planu ogólnego;
j) Przygotowania projektów dokumentów związanych z procedowanym planem ogólnym nie wynikających bezpośrednio z przepisów prawa;
k) Dokonania korekty projektu koniecznej do wykonania w wyniku procedury opiniowania uzgadniania, a także rozpatrzenia uwag;
l) Uczestniczenia w posiedzeniach dotyczących przygotowywanych projektów planów, publicznej debacie nad przyjętymi w projektach planów rozwiązaniami, w sesji Rady Gminy dotyczącej uchwalenia przygotowanych planów a także wszelkich innych koniecznych do zorganizowania i odbycia spotkaniach dotyczących właściwego przygotowania projektu planu ogólnego;
m) Przygotowania odpowiedzi na wpływające do urzędu pisma lub wystąpień dotyczących procedowanego planu ogólnego do organów/instytucji;
n) Przygotowania projektów dokumentów, tzn. treści obwieszczeń, uchwał, zawiadomień i korespondencji, niezbędnych dla poprawności czynności procedury formalno-prawnej prowadzonej przez Zamawiającego, wymienionych w art. 13i ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
o) Przygotowania dokumentacji niezbędnej dla poprawności czynności procedury formalno-prawnej prowadzonej przez Zamawiającego, wymienionych w art. 13i ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
p) Opracowania plików app oraz GML dla procedowanych uchwał;
q) Opracowania materiałów lub plików wynikających ze zmiany ustawy,
r) Wykonania kopii dokumentacji projektowej celem przekazania do sprawdzenia Wojewodzie Śląskiemu;
s) Wykonania projektu planu ogólnego w formatach GIS;

4.2.6.) Główny kod CPV: 71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

71400000-2 - Usługi architektoniczne dotyczące planowania przestrzennego i zagospodarowania terenu

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie zawodowe osób skierowanych do realizacji zamówienia (główny projektant)

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełnią następujące warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie określa warunku szczegółowego w tym zakresie;
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień;
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej – Zamawiający nie określa warunku szczegółowego w tym zakresie;
4) zdolności technicznej lub zawodowej – Zamawiający określa następujące warunki szczegółowe:
a) Wymagane jest wykazanie przez Wykonawców, że w okresie ostatnich trzech lat licząc od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizowali:
- co najmniej jedną usługę polegającą na opracowaniu Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, lub zmiany tego dokumentu, dla jednostki samorządu terytorialnego o liczbie mieszkańców co najmniej 8 tys.;
- co najmniej jedną usługę polegającą na opracowaniu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub zmiany do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego o powierzchni większej niż 10 ha;
UWAGA: Za opracowane miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego (lub zmiany tych dokumentów), Zamawiający rozumie usługę zakończoną uchwaleniem i opublikowaniem we właściwym Dzienniku Urzędowym województwa i dokumenty obowiązujące, tj. dla których w postępowaniu nadzorczym nie stwierdzono nieważności.
b) Wymagane jest wykazanie przez Wykonawców, że dysponują następującymi osobami:
- co najmniej jedną osobą – głównym projektantem, który posiada uprawnienia do sporządzania planów ogólnych gminy oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, wynikające z art. 5 pkt 1-3 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1130), oraz jest autorem lub współautorem wykonanego w oparciu o wyżej wymienioną ustawę co najmniej jednego uchwalonego studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin oraz jednego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (lub zmiany tych dokumentów), i będzie odpowiedzialny za wykonanie wszystkich opracowań obejmujących realizację przedmiotu zamówienia;
- co najmniej jedną osobą – zastępcą głównego projektanta, która posiada uprawnienia do sporządzania planów ogólnych gminy oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, wynikające z art. 5 pkt 1-6 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1130), oraz jest autorem lub współautorem wykonanego w oparciu o wyżej wymienioną ustawę co najmniej jednego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (lub zmiany tego dokumentu);
UWAGA: Wykonawcy mogą wskazać osoby posiadające uprawnienia równoważne określonym powyżej, tj. uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Szczegóły opisano w rozdziale VI SWZ.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zamawiający, przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do umowy na każdym etapie realizacji, w tym między innymi zmiany terminu realizacji umowy lub jej poszczególnych etapów, przesunięcia zakresu prac między etapami i wynagrodzenia umownego między etapami w odpowiednich oraz uzasadnionych przypadkach z zastrzeżeniem, że wynagrodzenie Wykonawcy, ogólny charakter umowy i cel jakiemu służy nie ulegną zmianie, jeżeli wystąpią następujące okoliczności:
1) wystąpi konieczność zmiany zakresu przedmiotu umowy wynikająca z podjętych przez Radę Gminy Rajcza uchwał oraz wniosków komisji Rady Gminy Rajcza, w szczególności w zakresie podziału planu ogólnego na dwie lub więcej części, z tym zastrzeżeniem, że wynagrodzenie Wykonawcy nie ulegnie zmianie;
2) wystąpi konieczność zmiany osób koordynujących (osób odpowiedzialnych za realizację) ze strony Wykonawcy lub ze strony Zamawiającego;
3) wystąpi konieczność zmiany terminu/ów realizacji przedmiotu umowy, poprzez jego skrócenie w przypadku zgodnej woli Stron, lub poprzez jego przedłużenie ze względu na przyczyny leżące po stronie Zamawiającego dotyczące w szczególności braku udostępnienia Wykonawcy materiałów lub informacji bądź podjęcia decyzji zależnych od Zamawiającego, a niezbędnych do realizacji przedmiotu umowy, jak również w przypadku zaistnienia okoliczności niezależnych od Stron i niezawinionych przez Wykonawcę, a związanych z opóźnieniem w uzyskaniu od stosownych instytucji i organów niezbędnych uzgodnień, opinii, konieczności ponowienia czynności lub wykonania dodatkowych czynności i opracowań wynikających z procedury sporządzania projektu planu ogólnego, wskazanej w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym lub z innych przepisów odrębnych dotyczących procedury, o ilość dni, która wynika z niezbędnych procedur planistycznych, w szczególności w przypadku: ponowienia czynności planistycznych w wyniku uzyskania negatywnych opinii i uzgodnień, ponowienia czynności planistycznych w wyniku wprowadzenia zmian do projektu planu ogólnego wynikających z przeprowadzonych konsultacji społecznych, ponowienia czynności planistycznych w wyniku wprowadzenia zmian do projektu planu ogólnego wynikających z uchwalenia planów miejscowych lub ich zmian, podjęcia czynności związanych z uchwaleniem planów miejscowych mających wpływ na ustalania planu ogólnego;
4) zmiany przepisów prawa mających wpływ na czas opracowania planu ogólnego; w przypadku zlecenia przez Zamawiającego prac dodatkowych i uzupełniających, jeżeli ich wykonanie (termin, rodzaj, zakres) uniemożliwia zakończenie realizacji umowy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości terminowego wykonania umowy, w terminach instrukcyjnych bądź obligatoryjnych wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz w przypadku zaistnienia innych niezawinionych przez Strony przyczyn spowodowanych przez siłę wyższą;
5) wystąpi konieczność wprowadzenia innych zmian, które są niezbędne do wprowadzenia, aby możliwe było zakończenie opracowania, a nie można było ich przewidzieć w chwili zawarcia umowy oraz są korzystne dla Zamawiającego.
Szczegóły opisano w § 11 projektu umowy stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-01-28 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Oferty należy składać w terminie do dnia 28 stycznia 2025 r. do godz. 1000 za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, https://ezamowienia.gov.pl. Uwaga: Za datę i godzinę złożenia oferty rozumie się datę i godzinę jej wpływu na Platformę e-Zamówienia, tj. datę i godzinę ujawnioną w Elektronicznym Potwierdzeniu Przesłania (EPP) i Elektronicznym Potwierdzeniu Odebrania (EPO).

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-01-28 11:00

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.