eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WieliczkaŚwiadczenie usług w zakresie konserwacji, eksploatacji oświetlenia ulicznego na terenie miasta i gminy Wieliczka



Ogłoszenie z dnia 2024-01-18

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług w zakresie konserwacji, eksploatacji oświetlenia ulicznego na terenie miasta i gminy Wieliczka

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gminny Zarząd Dróg w Wieliczce

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 121398842

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Lednicka 16a

1.5.2.) Miejscowość: Wieliczka

1.5.3.) Kod pocztowy: 32-020

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski

1.5.7.) Numer telefonu: 12 263 43 31

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gzd@wieliczka.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.gzd.wieliczka.eu/pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/gzd_wieliczka

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług w zakresie konserwacji, eksploatacji oświetlenia ulicznego na terenie miasta i gminy Wieliczka

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-35d27cf0-89ef-11ee-b55a-a22b2d7f700e

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00048236

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-18

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00026820/29/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.8 Konserwacja oświetlenia ulicznego

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 1 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Przedmiotowe postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 213-217 uPzp w związku z art. 305 pkt 1 uPzp. Wartość zamówienia nie przekracza progów unijnych o których mowa w art. 3 ustawy Pzp. Zgodnie z art. 305 pkt 1 uPzp Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi jedna z okoliczności, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 1–5 i 7–14. W przedmiotowym postępowaniu zachodzi okoliczność o której mowa w at. 214 ust. 1 pkt 1 lit. b) ustawy Pzp. Zgodnie z wyżej przywołanym przepisem Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów, jeżeli nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia.
ciąg dalszy w sekcji IX Ogłoszenia

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: GZD 4332.26.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 759139,05 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie konserwacji, eksploatacji oświetlenia ulicznego na terenie miasta i gminy Wieliczka należącego do TAURON Nowe Technologie SA Plac Powstańców Śląskich 20, 53-314 Wrocław oraz Gminy Wieliczka podwieszonego na wspólnej sieci.
Konserwacją, eksploatacją oświetlenia ulicznego objętych jest na terenie gminy Wieliczka:
- Ogólna ilość opraw świetlnych na terenie miasta i gminy Wieliczka wynosi: 5 066 szt z czego:
• 3 968 szt - liczba opraw świetlnych wg stanu na dzień 31.10.2023 r. należących do TAURON Dystrybucja Nowe Technologie SA co stanowi 78% ogólnej ilości opraw.
• 1 098 szt - liczba opraw świetlnych wg stanu na dzień 31.10.2023 r. należących do Gminy Wieliczka co stanowi 22% ogólnej ilości opraw.
2. Zakres czynności, będących przedmiotem zamówienia na terenie Gmina Wieliczka bez napraw uszkodzeń i szkód spowodowanych przez osoby trzecie, w szczególności obejmuje:
2.1) Oględziny infrastruktury oświetleniowej.
2.2) Wykonywanie wymaganych pomiarów infrastruktury oświetleniowej.
2.3) Wymiana niesprawnych źródeł światła.
2.4) Utrzymywanie opraw w czystości – wykonywane podczas prac eksploatacyjnych.
2.5) Utylizacja zużytych źródeł światła pochodzących z wymiany.
2.6) Lokalizacja i naprawa uszkodzeń linii kablowej i napowietrznej, wymiana uszkodzonych odcinków linii.
2.7) Utrzymywanie tabliczek zaciskowo – bezpiecznikowych słupów oświetleniowych w sprawności technicznej z uniemożliwieniem dostępu do wnęk słupowych osobom postronnym oraz wymiana uszkodzonych zamknięć wnęk słupowych.
2.8) Utrzymanie sprawności technicznej opraw oświetleniowych przez wymianę ich poszczególnych elementów (dławików, układów zapłonowych, kondensatorów, obcinkę gałęzi drzew w rejonie opraw, linii zasilających itp.)
2.9) Wymiana uszkodzonych przewodów zasilających w słupach i wysięgnikach.
2.10) Wymiana uszkodzonych elementów zabezpieczających oprawy oświetleniowe oraz dostosowanie zabezpieczeń do poboru mocy.
2.11) Bieżąca kontrola i utrzymywanie rozdzielnic oświetleniowych w dobrej sprawności technicznej poprzez ich konserwację i wymianę uszkodzonych elementów sterowniczych i zabezpieczających.
2.12) Kontrola prawidłowości czasów załączania i wyłączania oświetlenia oraz wymiana uszkodzonych elementów urządzeń sterowania (tylko w przypadku rozregulowania, uszkodzenia bądź przy zmianie czasu z letniego na zimowy i na odwrót).
2.13) Odnawianie i uzupełnianie brakujących napisów informacyjnych na słupach, latarniach i szafkach sterowniczo – zabezpieczeniowych.
2.14) Prowadzenie dokumentacji techniczno – ruchowej z aktualizowaniem oznakowania informacyjnego, o którym mowa w pkt. 3.2.12) Zaproszenia.

4.5.3.) Główny kod CPV: 50232000-0 - Usługi w zakresie konserwacji publicznych instalacji oświetleniowych i sygnalizatorów

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

50232100-1 - Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego

50232110-4 - Obsługa instalacji oświetlenia publicznego

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 922563,76 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 922563,76 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 922563,76 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: TAURON Nowe Technologie S.A.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP : 8991076556; Regon: 930810615

7.3.3) Ulica: Plac Powstańców Śląskich 20

7.3.4) Miejscowość: Wrocław

7.3.5) Kod pocztowy: 53-314

7.3.6.) Województwo: dolnośląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-12-28

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 922563,76 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2024-01-01 do 2024-12-31

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

ciąg dalszy uzasadnienia faktycznego i prawnego wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
W przedmiotowym postępowaniu zachodzą okoliczności uprawniające Zamawiającego, do udzielenia zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki z uwagi na złożenie przez Wykonawcę TAURON Nowe Technologie SA Biuro Obsługi oświetlenia Kraków ul. Dajwór 27, 31-060 Kraków oświadczenia o braku wyrażenia zgody na dostęp do urządzeń oświetlenia drogowego w celu prowadzenia zabiegów eksploatacyjnych i usuwania awarii na jego majątku przez inne podmioty. W w/w piśmie m in. w szczególności, że zgodnie z orzecznictwem Sądu Najwyższego i Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukształtował się pogląd, że Gmina nie jest uprawniona do zlecania innym podmiotom (wyłonionym np. w drodze przetargu) wykonywania usług związanych ze świadczeniem serwisu sieci i urządzeń oświetlenia stanowiących własność przedsiębiorstw energetycznych. Powyższy pogląd prezentuje również Regionalna Izba Obrachunkowa. W świetle przedstawionego stanu faktycznego i prawnego umowa zawarta na świadczenie serwisu sieci i urządzeń oświetlenia ulicznego stanowiących własność TAURON Nowe Technologie S.A. z innym podmiotem byłaby umową dotkniętą wadą prawną, co w konsekwencji skutkowało by jej nieważnością.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.