Ogłoszenie z dnia 2025-01-20
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00605375/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-11-20
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa artykułów spożywczych różnych do stołówki internatu Zespołu Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Biłgoraju
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIATOWE CENTRUM USŁUG WSPÓLNYCH W BIŁGORAJU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 385170710
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Włosiankarska 5
1.5.2.) Miejscowość: Biłgoraj
1.5.3.) Kod pocztowy: 23-400
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski
1.5.7.) Numer telefonu: 84 534 80 40
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@pcuw-bilgorajski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://pcuwbilgoraj.bip.lubelskie.pl/index.php?id=6
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-4b71110a-7918-488b-ad47-e87b550f123a1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa artykułów spożywczych różnych do stołówki internatu Zespołu Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Biłgoraju2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4b71110a-7918-488b-ad47-e87b550f123a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00048477
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00036323/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.5 Dostawa artykułów spożywczych różnych do stołówki internatu w Zespole Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Biłgoraju
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00605375
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: PCUW.261.12.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 359836,47 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część I: dostawa mięsa wieprzowego, drobiowego i produktów mięsnych wieprzowych i drobiowych;4.5.3.) Główny kod CPV: 15100000-9 - Produkty zwierzęce, mięso i produkty mięsne
4.5.5.) Wartość części: 91522,83 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część II: dostawa artykułów spożywczych różnych;4.5.3.) Główny kod CPV: 15800000-6 - Różne produkty spożywcze
4.5.5.) Wartość części: 33013,23 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część III: dostawa mrożonek (warzywa, owoce, ryby);4.5.3.) Główny kod CPV: 15331170-9 - Warzywa mrożone
4.5.5.) Wartość części: 23383,46 PLN
Część 4
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część IV: dostawa nabiału i produktów mleczarskich;4.5.3.) Główny kod CPV: 15500000-3 - Produkty mleczarskie
4.5.5.) Wartość części: 92271,70 PLN
Część 5
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część V: dostawa pieczywa i produktów piekarniczych;4.5.3.) Główny kod CPV: 15810000-9 - Pieczywo, świeże wyroby piekarskie i ciastkarskie
4.5.5.) Wartość części: 14209,55 PLN
Część 6
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część VI: dostawa jaj4.5.3.) Główny kod CPV: 03142500-3 - Jaja
4.5.5.) Wartość części: 8568 PLN
Część 7
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część VII: dostawa warzyw i owoców4.5.3.) Główny kod CPV: 15300000-1 - Owoce, warzywa i podobne produkty
4.5.5.) Wartość części: 96867,70 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 91635,87 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 96822,60 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 91635,87 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: TOMAR Hurtownia Wędlin S.C.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 922-297-69-76
7.3.4) Miejscowość: Zamość
7.3.5) Kod pocztowy: 22-400
7.3.6.) Województwo: lubelskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
"TOMAR" HURTOWNIA WĘDLIN S.C. TOMASZ DUSZEJKO, LESZEK KOROL
jakie przetargi wygrała firma
"TOMAR" HURTOWNIA WĘDLIN S.C. TOMASZ DUSZEJKO, LESZEK KOROL
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-12-17
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 91635,87 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2025-01-02 do 2025-12-31Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 32039,97 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 32039,97 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 32039,97 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Almax-Dystrybucja Sp. z o. o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 713-26-95-379
7.3.4) Miejscowość: Jastków
7.3.5) Kod pocztowy: 21-002
7.3.6.) Województwo: lubelskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-12-17
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 32039,97 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2025-01-02 do 2025-12-31Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 20017,63 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 20670,41 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 20017,63 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Mroźna Spiżarnia A.A. Kulanica Sp. Jawna
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 918-000-45-23
7.3.4) Miejscowość: Biłgoraj
7.3.5) Kod pocztowy: 23-400
7.3.6.) Województwo: lubelskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
MROŹNA SPIŻARNIA A. A. KULANICA SPÓŁKA JAWNA
jakie przetargi wygrała firma
MROŹNA SPIŻARNIA A. A. KULANICA SPÓŁKA JAWNA
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-12-17
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 20017,63 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2025-01-02 do 2025-12-31Część 4
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 84340,66 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 88677,07 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 84340,66 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 4)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Spółdzielnia Mleczarska MLEKOVITA
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 722-000-23-29
7.3.4) Miejscowość: Wysokie Mazowieckie
7.3.5) Kod pocztowy: 18-200
7.3.6.) Województwo: podlaskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
SPÓŁDZIELNIA MLECZARSKA MLEKOVITA
jakie przetargi wygrała firma
SPÓŁDZIELNIA MLECZARSKA MLEKOVITA
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 4)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-12-17
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 84340,66 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2025-01-02 do 2025-12-31Część 5
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 5)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 5)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 12877,94 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 15436,47 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 12877,94 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 5)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Zakład Produkcyjno-Usługowo-Handlowy „KULANICA”
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 918-000-25-82
7.3.4) Miejscowość: Biłgoraj
7.3.5) Kod pocztowy: 23-400
7.3.6.) Województwo: lubelskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
Zakład Produkcyjno-Usługowo-Handlowy "KULANICA" Kulanica Marian
jakie przetargi wygrała firma
Zakład Produkcyjno-Usługowo-Handlowy "KULANICA" Kulanica Marian
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 5)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-12-17
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 12877,94 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2025-01-02 do 2025-12-31Część 6
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 6)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W części nr VI dostawa jaj, wpłynęły trzy oferty. Oferty Wykonawców: Vipack Dzido, Matyszczak Sp. J. ul. Krzeszowska 68F 23-400 Biłgoraj oraz Cytropol Adrian Krukowski Płoskie 478, 22-400 Zamość są ofertami najniższą ceną tj. 9.103,50 zł. W związku, że powyższe oferty zawierają ten sam koszt, Wykonawcy zostali wezwani do złożenia ofert dodatkowych. Wykonawcy nie złożyli ofert dodatkowych w wyznaczonym terminie, w związku z tym, Zamawiający unieważnił postępowanie w części nr VI.
Część 7
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 7)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W części nr VII – dostawa warzyw i owoców wpłynęły dwie oferty. Oferta Wykonawcy Hurtownia Owoców i Warzyw „Cytrus” D. Czop i P. Czop Spółka Jawna ul. Włosiankarska 4, 23-400 Biłgoraj nie została opatrzona podpisem zaufanym, kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem osobistym i podlega odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, jako niezgodna z przepisami prawa.
Przed otwarciem ofert Zamawiający podał kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia w części nr VI: 101.711,09 zł. Oferta Wykonawcy Cytropol Adrian Krukowski Płoskie 478, 22-400 Zamość wynosi 103.751,76 zł i przewyższa kwotę jaką Zamawiający chce przeznaczyć na realizację zamówienia w części nr VII. W związku z powyższym, Zamawiający unieważnił postępowanie w części nr VII.
INNE PRZETARGI Z BIŁGORAJA
- Zakup, dostawa i montaż nowej rozrywarki worków do odpadów niesegregowanych w sortowni odpadów Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Korczowie wraz z demontażem istniejącej rozrywarki
- Wykonanie robót budowlano-montażowych zadania inwestycyjnego: "Poprawa dostępności budynku Szkoły Podstawowej Nr 5 im. Ks. Jana Twardowskiego w Biłgoraju".
- Dostawa materiałów i usług dla potrzeb bieżącego utrzymania przejezdności dróg o nawierzchni nieulepszonej w 2025/2026 roku
- Rozbudowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w miejscowości Dąbrowica
- budowa budynku usługowego z zapleczem technicznym i częścią socjalną na potrzeby Zarządu Dróg Powiatowych w Biłgoraju
- Modernizacja boiska szkolnego w ramach przedsięwzięcia: " Zagospodarowanie terenu Szkoły Podstawowej nr 5 im. J. Twardowskiego w Biłgoraju z uwzględnieniem rozwoju zielono-niebieskiej infrastruktury"
więcej: przetargi w Biłgoraju »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych
- Różne produkty spożywcze
- Dostawa mleka i przetworów mlecznych oraz mięsa i wyrobów wędliniarskich
- Dostawa artykułów spożywczych dla Dolnośląskiego Centrum Rehabilitacji i Ortopedii Sp. z o.o. w Kamiennej Górze
- Dostawy produktów mleczarskich
- Sukcesywne dostawy mrożonek, warzyw i owoców
więcej: Jaja »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.