Og³oszenie z dnia 2022-02-08
Powi±zane og³oszenia:
- 2022/BZP 00060550/01 - Modyfikacja z dnia 2022-02-17
- 2022/BZP 00066834/01 - Modyfikacja z dnia 2022-02-24
- 2022/BZP 00076193/01 - Modyfikacja z dnia 2022-03-04
- 2022/BZP 00080341/01 - Modyfikacja z dnia 2022-03-09
- 2022/BZP 00085145/01 - Modyfikacja z dnia 2022-03-14
- 2022/BZP 00089633/01 - Modyfikacja z dnia 2022-03-17
- 2022/BZP 00099389/01 - Modyfikacja z dnia 2022-03-25
- 2022/BZP 00108858/01 - Modyfikacja z dnia 2022-04-04
- 2022/BZP 00117858/01 - Modyfikacja z dnia 2022-04-11
- 2022/BZP 00126150/01 - Modyfikacja z dnia 2022-04-19
- 2022/BZP 00217601/01 - Wynik z dnia 2022-06-22
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa sali gimnastycznej przy szkole podstawowej
w Chomêcicach
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Komorniki
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631258709
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Stawna 1
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Komorniki
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-052
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL418 - Poznañski
1.5.7.) Numer telefonu: +48618107751
1.5.8.) Numer faksu: +48618107985
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@komorniki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: bip.komorniki.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa sali gimnastycznej przy szkole podstawowej
w Chomêcicach
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-2a256a13-88d1-11ec-9bc1-c2db95d08897
2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00050423
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2022-02-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2022/BZP 00019141/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.24 Budowa sali gimnastycznej przy szkole podstawowej w Chomêcicach
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://platformazakupowa.pl/komorniki3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/komorniki
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Komunikacja Zamawiaj±cego z Wykonawcami odbywa siê za po¶rednictwem ¶rodków komunikacji elektronicznej: Platformy https://platformazakupowa.pl/komorniki. Wymagania techniczne i
organizacyjne sporz±dzania, wysy³ania i odbierania korespondencji elektronicznej zosta³y opisane w Regulaminie Internetowej Platformy zakupowej platformazakupowa.pl Open Nexus Sp. z o.o.
Wykonawca mo¿e zwróciæ siê do Zamawiaj±cego z wnioskiem o wyja¶nienie tre¶ci SWZ za po¶rednictwem Platformy i formularza „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”. Oferta wraz z wymaganymi w SWZ za³±cznikami musi zostaæ sporz±dzona w ogólnie przyjêtych formatach danych i z³o¿ona w formie elektronicznej pod rygorem niewa¿no¶ci opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Po wype³nieniu Formularza ofertowego oraz wszystkich wymaganych w SWZ dokumentów nale¿y je podpisaæ i klikn±æ przycisk „Przejd¼ do podsumowania”. Nastêpnie w drugim kroku sk³adania oferty nale¿y sprawdziæ poprawno¶æ z³o¿onej oferty, za³±czonych plików oraz ich ilo¶ci. Nastêpnie nale¿y klikn±æ przycisk „Z³ó¿ ofertê”, aby zakoñczyæ etap sk³adania oferty. Szczegó³owa „Instrukcja dla Wykonawców” dotycz±ca z³o¿enia i wycofania oferty znajduje siê na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje. 31. Zamawiaj±cy, zgodnie z Rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania
informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452), okre¶la niezbêdne wymagania sprzêtowo - aplikacyjne umo¿liwiaj±ce pracê na
platformazakupowa.pl, tj.: a) sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s, b) komputer klasy PC lub MAC o nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows
7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje, c) zainstalowana dowolna przegl±darka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0., d) w³±czona obs³uga JavaScript, e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy format plików .pdf, f) platformazakupowa.pl dzia³a wed³ug standardu przyjêtego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8, g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformê zakupow± stanowi datê oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem G³ównego Urzêdu Miar.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujê, ¿e: - administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urz±d Gminy Komorniki, ul. Stawna 1, 62-052 Komorniki;- w sprawach zwi±zanych z Pani/Pana danymi proszê siê kontaktowaæ z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych, którym jest Krzysztof
Kozik, kontakt: adres e-mail: inspektor@rodo-krp.pl, telefon/ +48 792 304 042;- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu prowadzenia przedmiotowego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz zawarcia umowy, a podstaw± prawn± ich przetwarzania jest obowi±zek prawny stosowania sformalizowanych procedur udzielania zamówieñ publicznych spoczywaj±cy na Zamawiaj±cym;- odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w
oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp; - Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas
trwania umowy;- obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z Pzp; - w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;- posiada Pani/Pan:• na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;• na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupe³nienia Pani/Pana danych osobowych, przy czym skorzystanie z
prawa do sprostowania lub uzupe³nienia nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników;• na podstawie art. 18
RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia
korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego, a tak¿e nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia.• prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy
RODO;- nie przys³uguje Pani/Panu:• w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;• prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;• na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.2. Wykonawca przystêpuj±c do postêpowania jest zobowi±zany do pisemnego poinformowania o powy¿szych zasadach ka¿dej osoby, której dane osobowe bêd± podane w ofercie, o¶wiadczeniach i dokumentach z³o¿onych w postêpowaniu. W zwi±zku z powy¿szym Wykonawca z³o¿y stosowne o¶wiadczenie zgodnie z tre¶ci± za³±cznika nr 1 – Formularza ofertowego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.3.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Rozbudowa budynku Szko³y Podstawowej o salê widowiskowo-sportow± (gimnastyczn±) wraz z ³±cznikiem i pomieszczeniami towarzysz±cymi.
2. Lokalizacja inwestycji: Chomêcice, ul. Poznañska 112 (dzia³ki nr geodezyjny 374/15 i 373/4).
3. Zadanie dofinansowane bêdzie z Programu Rz±dowy Fundusz Polski £ad: Program Inwestycji Strategicznych na podstawie udzielonej przez Bank Gospodarstwa Krajowego wstêpnej promesy nr 01/2021/9047/PolskiLad.
4. Sala gimnastyczna kontynuuje istniej±c± funkcjê szkoln± poprzez ³±cznik miêdzy budynkami wraz z pomieszczeniami zaplecza kuchennego z jadalni± dla potrzeb istniej±cej szko³y. Sala gimnastyczna oprócz sali sportowej docelowo uwzglêdnia nastêpuj±ce pomieszczenia towarzysz±ce: szatnie wraz z toaletami/umywalniami – sztuk 4, pokój trenerów i pokój sêdziów, kot³owniê, pomieszczenia magazynowe, porz±dkowe i techniczne (magazyn sprzêtu, maszyny myj±cej i pomieszczenie na inwerter), salkê korekcyjn±, toalety ogólnodostêpne oraz zaplecze socjalno-kuchenne wraz z jadalni± (wg odrêbnego opracowania technologicznego). Ca³o¶æ po³±czona jest ze sob± funkcjonalnie holem wej¶ciowym, ³±cznikiem i szerok± komunikacj± (korytarzami). Sala gimnastyczna przewidziana jest na oko³o 86 osób (3 klasy szkolne: 80 uczniów + opiekunowie: 6 nauczycieli).
5. Bêdzie to budynek jednokondygnacyjny, budowany w technologii tradycyjnej, niepodpiwniczony o pod³u¿nym uk³adzie ¶cian konstrukcyjnych z dachem p³askim krytym pap±. Budynek wykonany bêdzie w technologii murowanej z trzpieniami i podci±gami ¿elbetowymi, stropy i stropodachy ¿elbetowe sprê¿one, g³ówny stropodach oraz stropodach nad holem wej¶ciowym stalowy na legarach z drewna klejonego.
6. Zakres obejmuje równie¿ chodniki, doj¶cia, drogê wewnêtrzn± i parkingi utwardzone z kostki brukowej.
7. Budynek bêdzie korzysta³ z istniej±cych przy³±czy: elektrycznego, telekomunikacyjnego i wodnego. Nowe przy³±cza: gazowe, wody do celów hydrantowych oraz kanalizacja sanitarna.
8. Obiekt wyposa¿ony bêdzie w nastêpuj±ce instalacje:
- Instalacja o¶wietleniowa: podstawowa, awaryjna i zewnêtrzna,
- Instalacja zasilania gniazd wtykowych i urz±dzeñ technologicznych,
- Instalacja uziemienia i po³±czeñ wyrównawczych,
- Instalacja odgromowa,
- Instalacja ochrony od pora¿eñ,
- Instalacja ochrony przepiêciowej,
- przeciwpo¿arowy wy³±cznik pr±du
- instalacja fotowoltaiczna,
- instalacja okablowania strukturalnego (teleinformatycznego),
- instalacja telewizji dozorowej,
- instalacja systemu sygnalizacji w³amania,
- instalacja radiowêz³a,
- instalacja systemu nag³o¶nienia,
- instalacja systemu kontroli dostêpu,
- instalacja systemu zegarowego i dzwonkowego oraz systemu sygnalizacji po¿aru
- zewnêtrzna instalacja wodoci±gowa,
- kanalizacja sanitarna zewnêtrzna,
- kanalizacja deszczowa zewnêtrzna,
- technologia zbiornika retencyjnego ewaporacyjnego z funkcj± zbiornika p.po¿
- instalacja wody zimnej, ciep³ej i cyrkulacji,
- instalacja wody p.po¿.,
- kanalizacja sanitarna,
- kanalizacja deszczowa,
- instalacja c.o. i c.t.,
- wentylacja mechaniczna,
- technologia kot³owni gazowej.
9. Dane techniczne:
Dane powierzchniowe dz. nr 374/15 dz. nr 373/4
projektowana powierzchnia zabudowy 2 408 ,00 m 2 / 11,51%
w tym: 2 386,00 m 2/11,45% 22,00 m 2 /0,23%
istniej±ca powierzchnia zabudowy: 0 1 636,8 m 2 /35,67%
nawierzchnie utwardzone: ~4 070,00 m 2 / 19,47%
powierzchnie zielone: ~14 436,m 2 / 69,02%
powierzchnia razem 20 914,00 m 2 / 100,00%
10. Czê¶æ robót realizowanych bêdzie w trakcie czynnego ju¿ obiektu szko³y, w którym prowadzone bêd± zajêcia edukacyjne. W zwi±zku z tym, Wykonawca jest zobowi±zany do niezak³ócania funkcjonowania obiektu oraz do zapewnienia bezpieczeñstwa uczêszczaj±cym do szko³y dzieciom. Wykonawca nie mo¿e prowadziæ g³o¶nych robót podczas egzaminów 8 klas.
11. Dla uzyskania stosownych parametrów wymagana jest dba³o¶æ o dobór materia³ów i wykonanie detali, szczególnie tych, które maj± wp³yw na parametry cieplne budynku. Na ka¿dym etapie robót nale¿y wykonaæ dokumentacjê fotograficzn±, potwierdzaj±c± w³a¶ciwe wykonanie detali. Budynek przed ostatecznym wykoñczeniem powinien zostaæ poddany próbie szczelno¶ci przez certyfikowane jednostki metod± blowerdoor i uzyskaæ ¿±dany wynik. Dlatego te¿ podkre¶la siê wagê wykonania i uszczelnienia wszelkich elementów pow³oki budynku z materia³ów o sta³ych parametrach w czasie. W wypadku wykrycia nieszczelno¶ci, nale¿y okre¶liæ nieszczelno¶æ i dokonaæ w³a¶ciwych poprawek i nastêpnie powtórzyæ test szczelno¶ci. Nale¿y wykonaæ równie¿ badanie termowizyjne potwierdzaj±ce brak mostków termicznych.
12. Ponadto Wykonawca ma obowi±zek zrealizowaæ przedmiot zamówienia zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i budowlanej, obowi±zuj±cymi przepisami oraz normami, a tak¿e z wykorzystaniem materia³ów w³asnych, które mieszcz± siê w ramach zawartych rozwi±zaniach konstrukcyjnych, technologicznych i technicznych.
13. Szczegó³owy zakres robót, zgodnie z którymi nale¿y wykonaæ prace, zawiera dokumentacja projektowa, STWIOR, przedmiary robót, stanowi±ce za³±czniki do niniejszej SWZ.
14. W 2019 r. Zamawiaj±cy dokona³ zebrania humusu o powierzchni ok. 8300 m2 na potrzeby prac archeologicznych, w zwi±zku z tym przyjêto ¶redni± grubo¶æ zebrania gruntu 10 cm.
15. Zamawiaj±cy wprowadza zmianê w stosunku do dokumentacji projektowej z kosza najazdowego na kosz opuszczany sterowany automatycznie wraz z zasilaniem.
16. Zakres prac obejmuje równie¿ z³o¿enie do Nadzoru Budowlanego zg³oszenia zakoñczenia robót budowlanych, jak równie¿ uzyskanie od Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego dla powiatu poznañskiego decyzji pozwolenia na u¿ytkowanie.
17. Wykonawca zobowi±zany jest do opracowania dokumentacji powykonawczej
w 2 egzemplarzach w wersji papierowej oraz elektronicznej na no¶niku pendrive i przekazania jej Zamawiaj±cemu.
19. Wykonawca zobowi±zany jest przez ca³y okres, na jaki zostanie zawarta Umowa, posiadaæ ubezpieczenie od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci gospodarczej zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± nie mniejsz± ni¿ 13 000 000,00 z³otych (s³ownie: trzyna¶cie milionów z³otych), wa¿ne nie pó¼niej ni¿ od daty podpisania umowy do czasu odbioru koñcowego. Zamawiaj±cy zaakceptuje posiadany przez Wykonawcê dokument ubezpieczenia OC w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± wymagan± przez Zamawiaj±cego, która bêdzie zawarta na okres roczny i bêdzie odnawialny z zachowaniem ci±g³o¶ci ochrony ubezpieczeniowej do czasu odbioru koñcowego. W takiej sytuacji Wykonawca zobowi±zany jest dostarczyæ Zamawiaj±cemu wa¿ny dokument ubezpieczenia OC w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia najpó¼niej w ci±gu 7 dni od daty wystawienia tego dokumentu.
20. W przypadku u¿ytych w dokumentacji przetargowej nazw materia³ów nale¿y je rozumieæ jako przyk³adowe – o parametrach po¿±danych przez Zamawiaj±cego. Oznacza to, ¿e Zamawiaj±cy dopuszcza w ka¿dym wypadku u¿ycie materia³u równowa¿nego pod wzglêdem g³ównych (istotnych) parametrów technicznych i u¿ytkowych, przy zachowaniu, co najmniej takiego samego poziomu jako¶ci, trwa³o¶ci, funkcjonalno¶ci oraz kompatybilno¶ci z pozosta³ymi materia³ami u¿ytymi (wbudowanymi) przy realizacji zamówienia. Dopuszczalne s± jedynie takie zmiany materia³ów, które mieszcz± siê w ramach zawartych rozwi±zañ konstrukcyjnych, technologicznych i technicznych. W takiej sytuacji Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia stosownych dokumentów potwierdzaj±cych parametry materia³ów i urz±dzeñ. W przypadku zamiaru zastosowania jakichkolwiek rozwi±zañ lub materia³ów równowa¿nych Wykonawca ma obowi±zek opisaæ je szczegó³owo w ofercie oraz wykazaæ ich równowa¿no¶æ. Opis rozwi±zañ i materia³ów równowa¿nych wymaganych przez Zamawiaj±cego znajduje siê w za³±czniku nr 12 do SWZ. W takim wypadku Wykonawca za³±cza do oferty wykaz rozwi±zañ równowa¿nych wraz z jego opisem lub normami.
21. Zamawiaj±cy stawia wymóg w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcê lub podwykonawcê na podstawie stosunku pracy osób wykonuj±cych ni¿ej wskazane czynno¶ci w zakresie realizacji zamówienia, je¿eli wykonanie tych czynno¶ci polega na wykonywaniu pracy w sposób okre¶lony w art. 22 § 1 ustawy z 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy.
Rodzaj czynno¶ci niezbêdnych do realizacji zamówienia, których dotycz± wymagania zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez Wykonawcê lub podwykonawcê osób wykonuj±cych czynno¶ci w trakcie realizacji zamówienia: prace ziemne, roboty wykoñczeniowe, brukarskie, w zakresie zieleni, murarskie, instalatorskie, izolacyjne, monta¿owe, malarskie oraz operatorzy sprzêtu.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45212222-8 - Roboty budowlane zwi±zane z salami gimnastycznymi
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09331200-0 - S³oneczne modu³y fotoelektryczne
09332000-5 - Instalacje s³oneczne
31682210-5 - Aparatura i sprzêt steruj±cy
45000000-7 - Roboty budowlane
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowê
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich czê¶ci oraz roboty w zakresie in¿ynierii l±dowej i wodnej
45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw s³onecznych
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45312100-8 - Instalowanie przeciwpo¿arowych systemów alarmowych
45312200-9 - Instalowanie przeciww³amaniowych systemów alarmowych
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45400000-1 - Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejsz± zostanie uznana oferta Wykonawcy, która odpowiada wymaganiom Specyfikacji Warunków Zamówienia i nie podlega odrzuceniu, natomiast Wykonawca spe³ni warunki udzia³u w postêpowaniu oraz potwierdzi brak podstaw do wykluczenia, a jego oferta uzyska najwiêksz± liczbê punktów w ramach kryteriów okre¶lonych w SWZ.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na roboty budowlano-monta¿owe
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na inwertery
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na panele PV
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1) w zakresie zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym.Zamawiaj±cy nie stawia szczególnych wymagañ w zakresie spe³niania warunku udzia³u w postêpowaniu w odniesieniu do warunku dot. zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym.
2) w zakresie uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów.
Zamawiaj±cy nie stawia szczególnych wymagañ w zakresie spe³niania warunku udzia³u w postêpowaniu dot. uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
3) w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Zamawiaj±cy wymaga, aby Wykonawca posiada³ ¶rodki finansowe lub zdolno¶æ kredytow± w wysoko¶ci nie mniejszej ni¿ 2 000 000,00 z³otych (s³ownie: dwa miliony z³otych).
Jako kurs przeliczeniowy na PLN danych finansowych wyra¿onych w walutach innych ni¿ PLN, nale¿y przyj±æ ¶redni kurs publikowany przez Narodowy Bank Polski z pierwszego dnia roboczego miesi±ca, w którym opublikowano og³oszenie o zamówieniu w Biuletynie Zamówieñ Publicznych.
4) w zakresie zdolno¶ci technicznej lub zawodowej.
A Warunek zostanie spe³niony, je¿eli Wykonawca samodzielnie lub Wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie lub przy udziale innego podmiotu, na którego zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych polega Wykonawca wyka¿e (do¶wiadczenie w/w podmiotów nie sumuje siê), ¿e nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wykona³ co najmniej dwie roboty budowlane polegaj±ce na budowie obiektu u¿yteczno¶ci publicznej o warto¶ci ka¿dej z nich minimum 4 000 000,00 z³otych brutto (s³ownie:
cztery miliony z³otych 00/100).
Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e w wypadku rozbudowy budynku u¿yteczno¶ci publicznej rozbudowa budynku polega³a na wybudowaniu nowego obiektu budowlanego od podstaw wraz z niezbêdnymi przy³±czami (gazowym, wody do celów hydrantowych oraz kanalizacj± sanitarn±) i robotami zwi±zanymi z zagospodarowaniem terenu.
Uwaga: za budynki u¿yteczno¶ci publicznej nale¿y rozumieæ budynek przeznaczony na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwo¶ci, kultury, kultu religijnego, o¶wiaty, szkolnictwa wy¿szego, nauki, wychowania, opieki zdrowotnej, spo³ecznej lub socjalnej, obs³ugi bankowej, handlu, gastronomii, us³ug, w tym us³ug pocztowych lub telekomunikacyjnych, turystyki, sportu, obs³ugi pasa¿erów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym ¶ródl±dowym, oraz inny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji; za budynek u¿yteczno¶ci publicznej uznaje siê tak¿e budynek biurowy lub socjalny.
B Warunek zostanie spe³niony, je¿eli Wykonawca samodzielnie lub Wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie, lub przy udziale podmiotu, na którego zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych polega Wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje co najmniej jednym:
a) Kierownikiem budowy – minimum jedna osoba posiadaj±ca uprawnienia budowlane w specjalno¶ci konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeñ zgodne z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2020, poz. 1333) oraz posiadaj±ca minimum
10-letnie do¶wiadczenie w kierowaniu i nadzorowaniu w charakterze kierownika budowy i/lub kierownika robót, legitymuj±ca siê co najmniej jedn± robot± budowlan± polegaj±c± na budowie lub rozbudowie budynku u¿yteczno¶ci publicznej;
b) kierownikiem robót drogowych posiadaj±cym uprawnienia budowlane zgodnie z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2020, poz. 1333);
c) kierownikiem robót w bran¿y elektrycznej i elektroenergetycznej posiadaj±cym uprawnienia budowlane zgodnie z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2020, poz. 1333.) w specjalno¶ci instalacyjnej bez ograniczeñ w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych oraz posiadaj±ca minimum 5-letnie do¶wiadczenie w kierowaniu i nadzorowaniu w charakterze kierownika budowy i/lub kierownika robót, w tym legitymuj±ca siê co najmniej jedn± robot± budowlan± polegaj±c± na budowie instalacji fotowoltaicznej o mocy min. 40 kW;
d) kierownikiem robót w bran¿y sanitarnej – minimum jedna osoba posiadaj±ca uprawnienia budowlane zgodnie z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2020, poz. 1333.) do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeñ w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych oraz posiadaj±ca minimum 5-letnie do¶wiadczenie w kierowaniu i nadzorowaniu w charakterze kierownika budowy i/lub kierownika robót.
UWAGA! Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ ³±czenia funkcji kierownika budowy oraz kierowników robót ró¿nych specjalno¶ci.
Za uprawnienia budowlane odpowiadaj±ce wy¿ej okre¶lonym uznane zostan± uprawnienia, które wydane zosta³y na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów prawnych oraz odpowiadaj±ce im uprawnienia wydane obywatelom pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub pañstw cz³onkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu – EFTA (strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym) z zastrze¿eniem, art. 12 a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1333 z pó¼n. zm.) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 220 z pó¼n. zm.).
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów ((Dz. U. z 2021 poz. 275), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej - za³±cznik nr 7 do SWZ; (dokument ten sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia).
b) za¶wiadczenia w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków i op³at, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem podatków i op³at wraz z za¶wiadczeniem Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e odpowiednio przed up³ywem terminu do sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo przed up³ywem terminu sk³adania ofert Wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych podatków wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
c) za¶wiadczenia w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego albo innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz z za¶wiadczeniem albo innym dokumentem Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e odpowiednio przed up³ywem terminu do sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo przed up³ywem terminu sk³adania ofert Wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
UWAGA: Wymóg z³o¿enia o¶wiadczenia wymienionego w rozdziale VII ust. 1 pkt 2) lit. a, b, c SWZ w przypadku, gdy ofertê sk³ada kilku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, dotyczy ka¿dego z nich, jak równie¿ podmiotu trzeciego, na którego potencja³ powo³uje siê Wykonawca celem potwierdzenia spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu.
2. Je¿eli Wykonawca lub podmiot trzeci, na zasoby którego Wykonawca siê powo³uje ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w rozdziale VII ust. 1 pkt. 2) b) i c) sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e nie naruszy³ obowi±zków dotycz±cych p³atno¶ci podatków, op³at lub sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne – wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed ich z³o¿eniem.
3. Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w rozdziale VII ust. 2 SWZ zastêpuje siê je dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one pod przysiêg±, lub, je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o o¶wiadczeniu pod przysiêg±, z³o¿one przed organem s±dowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania Wykonawcy - dokument, ten powinien byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed ich z³o¿eniem.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat (licz±c wstecz od dnia, w którym up³ywa termin sk³adnia ofert), a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – za³±cznik nr 5 do SWZ.
Je¿eli Wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonanych wspólnie z innymi Wykonawcami w ramach konsorcjum, powy¿szy wykaz dotyczy robót budowlanych faktycznie przez niego wykonanych.
b) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami – za³±cznik nr 6 do SWZ;
c) informacja banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±ca wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± Wykonawcy, w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
Wykaz rozwi±zañ równowa¿nych (je¿eli dotyczy) – Wykonawca, który powo³uje siê na rozwi±zania równowa¿ne, jest zobowi±zany wykazaæ, ¿e oferowane przez niego rozwi±zanie spe³nia wymagania okre¶lone przez Zamawiaj±cego. W takim przypadku Wykonawca za³±cza do oferty wykaz rozwi±zañ równowa¿nych z jego opisem lub normami. Zamawiaj±cy nie przewiduje jego uzupe³nienia. Wykaz musi byæ z³o¿ony w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby upowa¿nionej do reprezentowania Wykonawców zgodnie z form± reprezentacji okre¶lon± w dokumencie rejestrowym w³a¶ciwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie.5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
1) Aktualne na dzieñ z³o¿enia o¶wiadczenia o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie wskazanym w rozdziale IV ust. 2 i 10 SWZ – za³±cznik nr 4 do SWZ.2) Pe³nomocnictwo
Gdy umocowanie osoby sk³adaj±cej ofertê nie wynika z dokumentów rejestrowych, Wykonawca, który sk³ada ofertê za po¶rednictwem pe³nomocnika, powinien do³±czyæ do oferty dokument pe³nomocnictwa obejmuj±cy swym zakresem umocowanie do z³o¿enia oferty lub do z³o¿enia oferty i podpisania umowy.
W przypadku Wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia Wykonawcy zobowi±zani s± do ustanowienia pe³nomocnika. Dokument pe³nomocnictwa, z tre¶ci którego bêdzie wynika³o umocowanie do reprezentowania w postêpowaniu o udzielenie zamówienia tych Wykonawców nale¿y za³±czyæ do oferty.
3) O¶wiadczenie Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia
Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z Wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane. W takiej sytuacji Wykonawcy s± zobowi±zani do³±czyæ do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy – za³±cznik nr 3 do SWZ.
4) Zobowi±zanie podmiotu trzeciego – za³±cznik nr 2 do SWZ (o ile dotyczy).
5) Zastrze¿enie tajemnicy przedsiêbiorstwa – W przypadku informacji objêtych tajemnic± przedsiêbiorstwa Wykonawca powinien w momencie ich przekazania wyra¼nie oznaczyæ, które informacje stanowi± tajemnicê przedsiêbiorstwa oraz nie powinny byæ udostêpniane. Przez tajemnicê przedsiêbiorstwa nale¿y rozumieæ tylko takie informacje, które objête s± zakresem podanym w definicji zawartej w art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1913), tj. „Przez tajemnicê przedsiêbiorstwa rozumie siê informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiêbiorstwa lub inne informacje posiadaj±ce warto¶æ gospodarcz±, które jako ca³o¶æ lub w szczególnym zestawieniu i zbiorze ich elementów nie s± powszechnie znane osobom zwykle zajmuj±cym siê tym rodzajem informacji albo nie s± ³atwo dostêpne dla takich osób, o ile uprawniony do korzystania z informacji lub rozporz±dzania nimi podj±³, przy zachowaniu nale¿ytej staranno¶ci, dzia³ania w celu utrzymania ich w poufno¶ci”. W wypadku zastrze¿enia informacji jako tajemnicy przedsiêbiorstwa Wykonawca wraz z ich przekazaniem obowi±zany jest do wykazania, ¿e zastrze¿one informacje stanowi± tak± tajemnicê. Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia uzasadnienia zastrze¿enia informacji stanowi±cych tajemnicê przedsiêbiorstwa w Formularzu ofertowym (za³±cznik nr 1 do SWZ).
6) W celu potwierdzenia, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu Wykonawcy, Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, podmiotu udostêpniaj±cego zasoby jest umocowana do jego reprezentowania, Zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawcy odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru lub wskazania danych umo¿liwiaj±cych Zamawiaj±cemu dostêp do tych dokumentów.
Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia dokumentów, o których mowa w niniejszym punkcie, je¿eli Zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, o ile wykonawca wskaza³ dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów np. w tre¶ci za³±cznika nr 4 do SWZ.
7) Wykaz rozwi±zañ równowa¿nych (je¿eli dotyczy)
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1. Wykonawca przystêpuj±cy do postêpowania jest zobowi±zany, przed up³ywem terminu sk³adania ofert, wnie¶æ wadium w kwocie: 50 000,00 z³otych (s³ownie: piêædziesi±t tysiêcy z³otych 00/100).6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia;2) W przypadku spó³ki cywilnej Zamawiaj±cy przyjmuje, ¿e Wykonawcami s± wspólnicy spó³ki cywilnej, których udzia³ w postêpowaniu traktowany jest jako wspólne ubieganie siê o udzielenie zamówienia w rozumieniu art. 58 ust. 1 ustawy Pzp;
3) Wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie s± zobowi±zani do ustanowienia pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania ich w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego;
4) Wszelka korespondencja bêdzie prowadzona przez Zamawiaj±cego wy³±cznie z pe³nomocnikiem;
5) Do oferty nale¿y za³±czyæ pe³nomocnictwo dla ustanowionego pe³nomocnika;
6) O¶wiadczenia i dokumenty wspólne, takie jak np.: Formularz ofertowy sk³ada pe³nomocnik Wykonawców w imieniu wszystkich;
7) w Formularzu ofertowym nale¿y wskazaæ firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia;
8) oferta musi byæ podpisana w taki sposób, by wi±za³a prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia. Osoba podpisuj±ca ofertê musi posiadaæ umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikaæ z tre¶ci pe³nomocnictwa za³±czonego do oferty – tre¶æ pe³nomocnictwa powinna dok³adnie okre¶laæ zakres umocowania;
9) O¶wiadczenie z art. 125 ustawy Pzp sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. Dokumenty te potwierdzaj± spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw wykluczenia;
10) ¿aden z Wykonawców nie mo¿e podlegaæ wykluczeniu z powodu niespe³niania warunków, o których mowa w art. 108 ust. 1 oraz 109 ust. 1 pkt 1, 5 i 7 ustawy Pzp;
11) wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia bêd± ponosiæ odpowiedzialno¶æ solidarn± za wykonanie umowy;
12) Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia wyznacz± spo¶ród siebie Wykonawcê kieruj±cego (lidera), upowa¿nionego do zaci±gania zobowi±zañ, otrzymywania poleceñ oraz instrukcji dla i w imieniu ka¿dego, jak te¿ dla wszystkich partnerów;
13) Zamawiaj±cy mo¿e w ramach odpowiedzialno¶ci solidarnej ¿±daæ wykonania umowy w ca³o¶ci przez lidera lub od wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia ³±cznie lub ka¿dego z osobna.
14) Warunek okre¶lony w rozdziale IV ust. 12 pkt. 4) lit A dot. zdolno¶ci technicznej lub zawodowej musi spe³niæ co najmniej jeden z Wykonawców sk³adaj±cych ofertê wspólnie. Zamawiaj±cy nie dopuszcza sumowania potencja³u Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie w zakresie posiadanego do¶wiadczenia zawodowego;
15) Warunek okre¶lony w rozdziale IV ust. 12 pkt 4) lit B dot. zdolno¶ci technicznej lub zawodowej zostanie spe³niony, je¿eli Wykonawcy ³±cznie wyka¿± dysponowanie wymaganymi osobami;
16) Warunek okre¶lony w rozdziale IV ust. 12 pkt 3) dot. sytuacji ekonomicznej lub finansowej zostanie spe³niony, je¿eli Wykonawcy ³±cznie wyka¿±, ¿e posiadaj± ¶rodki finansowe lub zdolno¶æ kredytow± w wysoko¶ci nie mniejszej ni¿ 2 000 000, 00 z³otych
17) Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z Wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane. Wtedy powinni do³±czyæ do oferty o¶wiadczenie (za³±cznik nr 3 do SWZ), z którego wynika, które roboty budowlane wykonuj± poszczególni Wykonawcy,
18) przed podpisaniem umowy Wykonawcy sk³adaj±cy ofertê wspóln± bêd± mieli obowi±zek przedstawiæ Zamawiaj±cemu umowê konsorcjum.
19) Wykonawca winien przed³o¿yæ dokumenty i o¶wiadczenia wymienione w rozdziale VII ust. 1 pkt 2) lit. a, b, c SWZ dotycz±ce ka¿dego partnera konsorcjum osobno.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmian postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy w okoliczno¶ciach wymienionych w § 17 projektowanych postanowieñ umowy.7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
obejmuj±ce, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty srodowiskowe
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2022-02-23 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: za po¶rednictwem Platformy: https://platformazakupowa.pl/komorniki na stronie dotycz±cej odpowiedniego postêpowania
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-02-23 10:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2022-03-24
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
Wykonawcy oraz innemu podmiotowi, je¿eli ma lub mia³ interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniós³ lub mo¿e ponie¶æ szkodê w wyniku naruszenia przez Zamawiaj±cego przepisów Ustawy, przys³uguj± ¶rodki ochrony prawnej okre¶lone w dziale IX Ustawy.INNE PRZETARGI KOMORNIKI
- Budowa integracyjnego placu zabaw przy ul. Mieszka I i Dobrawy w Komornikach
- Utrzymanie terenów zielonych (wycinka/przycinka drzew w pasach drogowych, pielêgnacja terenów zielonych - ronda) na terenie Gminy Komorniki w 2025 roku
- Budowa górki saneczkowej z elementami ma³ej architektury w Komornikach przy ul. Pasieki
wiêcej: przetargi KOMORNIKI »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa kanalizacji na terenie m. Nowy Modlin - w formule "zaprojektuj i wybuduj"
- Rozbudowa Zespo³u Szkó³ Specjalnych w Ostrowie Wielkopolskim
- Budowa drogi gminnej relacji Zdziar Wielki - Zdziar £opatki - Krawiêczyn - Nowe ¯ochowo na odcinku od km 0+000,00 do km 0+408,10
- "Odbudowa mostu ul. Martwa (powód¼ wrzesieñ 2024)"
- "Budowa drogi gminnej w miejscowo¶ci Krzywanice
- Kompleksowa odbudowa Zagrody Styp - Rekowskich w P³otowie
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.