Ogłoszenie z dnia 2022-02-09
Powiązane ogłoszenia:
- 2021/BZP 00288091/01 - Ogłoszenie z dnia 2021-11-29
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Poprawa efektywności energetycznej Zespołu Szkół Technicznych w Ustroniu ul. 3 Maja 15.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Cieszyński reprezentowany przez Zarząd Powiatu Cieszyńskiego
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072186224
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Bobrecka
1.5.2.) Miejscowość: Cieszyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-400
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wiz@powiat.cieszyn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.powiat.cieszyn.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
www.bip.powiat.cieszyn.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Poprawa efektywności energetycznej Zespołu Szkół Technicznych w Ustroniu ul. 3 Maja 15.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c053ce89-4ea9-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00051311
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-02-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002838/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.10 Poprawa efektywności energetycznej Zespołu Szkół Technicznych w Ustroniu ul. 3 Maja 15.
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
. „Poprawa efektywności energetycznej budynku szkoły ZST w Ustroniu i hali sportowej przy ZST w Cieszynie”2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00288091/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.272.18.2021
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 1: Termomodernizacja budynku ZST w Ustroniu, ul. 3 Maja 15:- docieplenie ścian zewnętrznych metodą ETICS wełną mineralną gr. 18 cm (za wyjątkiem elewacji frontowej: południowo – zachodniej) oraz cokołu z płyt styropianowych XPS gr. 15 cm wraz z wykonaniem tynku cienkowarstwowego i pomalowaniem farbą,
- docieplenie ściany zewnętrznej frontowej (południowo – zachodniej) od zewnątrz poprzez zastosowanie tynku termoizolacyjnego gr. 3 cm, natomiast od wewnątrz zastosowanie okładziny z płyt PIR gr. 8 cm zespolonych z płytą g-k,
- rozbiórka cokołu z płytek na elewacji południowo – zachodniej, naprawa ubytków tynków zewnętrznych, gzymsów,
- wykonanie izolacji pionowej ścian fundamentowych środkami bitumicznymi, styropianem ekstrudowanym XPS gr. 20 cm oraz folią kubełkową wraz z przełożeniem fragmentów chodników (opasek z kostki betonowej) oraz odtworzeniem terenu,
- wykonanie izolacji poziomej ścian fundamentowych – naprawa w postaci przepony metodą iniekcji preparatem przeciwwilgociowym wraz z wykonaniem tynków renowacyjnych w pomieszczeniach parteru,
- wymiana pokrycia dachowego na warsztatami z papy termozgrzewalnej na pokrycie z płyt dachowych warstwowych z rdzeniem styropianowym gr. 25 cm wraz ze wzmocnieniem elementów konstrukcyjnych stalowych wiązarów kratowych dachu oraz ich renowacją i konserwacją,
- remont komina nad warsztatami,
- docieplenie stropodachu drewnianego nad II piętrem wełną mineralną gr. 20 cm wraz z ułożeniem izolacji przeciwwilgociowej i z zabudową sufitu podwieszanego z płyt g-k EI30,
- docieplenie dachu nad magazynem dla kajaków wełną mineralną gr. 22 cm wraz z ułożeniem izolacji przeciwwilgociowej i sufitu podwieszanego z płyt OSB,
- wzmocnienie konstrukcji dachowej drewnianej budynku części dydaktycznej oraz wymiana pokrycia dachowego z blachy stalowej na połaci od strony południowej pod zabudowę urządzeń fotowoltaicznych,
-wymiana (odtworzenie) rynien i rur spustowych dla całego budynku,
-wymiana obróbek blacharskich (kominów, gzymsów, parapetów zewnętrznych, murów ogniowych, okapów itp.),
- demontaż i montaż różnych elementów na elewacji (masztów, lamp, tablic informacyjnych, kratki wentylacyjnej, skrzynek, balustrad itp.), likwidacja zbędnego okablowania, wkucie kabli w rurach osłonowych w ścianę na elewacjach, demontaż, odnowienie i ponowny montaż krat stalowych,
- rozebranie okładziny cokołu na elewacji południowo - zachodniej, skucie tynków głuchych, naprawa ubytków tynków zewnętrznych i wyrównanie podłoża,
- oczyszczenie i impregnacja muru oporowego z kamienia,
- docieplenie stropu drewnianego nad I piętrem metodą wdmuchiwania granulatu z wełny mineralnej w przestrzeni stropowej gr. 25 cm wraz z impregnacją elementów drewnianych i zabudową sufitu podwieszanego z płyt g-k EI30,
- docieplenie ściany wewnętrznej (pomiędzy klatką schodową i pomieszczeniami II piętra a strychem) styropianem gr. 14 cm wraz z wykonaniem wyprawy cienkowarstwowej,
- wykonanie podłogi na gruncie w projektowanych sanitariatach z płytek ceramicznych podłogowych wraz z dociepleniem styropianem EPS gr. 10 cm,
- wykonanie podłogi sportowej w hali sportowej w systemie powierzchniowo – sprężystym o nawierzchni z wykładziny kauczukowej gr. 7,5 mm z dociepleniem styropianem gr. 10 cm oraz wyznaczeniem linii boisk,
- docieplenie podłogi drewnianej w magazynie kajaków styropapą EPS gr. 12 cm wraz z wykonaniem izolacji przeciwwilgociowej i deskowania podłogi z płyt OSB,
- wymiana stolarki (wewnętrznej i zewnętrznej) okiennej wraz z parapetami i drzwiowej, montaż kurtyn p-poż. EI60,
- roboty rozbiórkowo – demontażowe, wyburzeniowe,
- zamurowania otworów i wnęk, naprawa ubytków tynków,
- wykonanie ścianek działowych i sufitów podwieszanych dla nowego układu funkcjonalnego w projektowanych sanitariatach,
- wykonanie okładzin ściennych z płytek ceramicznych w pomieszczeniach sanitariatów,
- malowanie pomieszczeń wraz z przygotowaniem podłoża (ściany i sufity), wykonanie lamperii.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45111100-9 - Roboty w zakresie burzenia
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45111240-2 - Roboty w zakresie odwadniania gruntu
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45113000-2 - Roboty na placu budowy
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45214200-2 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych związanych ze szkolnictwem
45232451-8 - Roboty odwadniające i nawierzchniowe
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze
45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty
45261100-5 - Wykonywanie konstrukcji dachowych
45261200-6 - Wykonywanie pokryć dachowych i malowanie dachów
45261210-9 - Wykonywanie pokryć dachowych
45262000-1 - Specjalne roboty budowlane inne niż dachowe
45262100-2 - Roboty przy wznoszeniu rusztowań
45262300-4 - Betonowanie
45262310-7 - Zbrojenie
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
45262520-2 - Roboty murowe
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45410000-4 - Tynkowanie
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45421146-9 - Instalowanie sufitów podwieszanych
45421152-4 - Instalowanie ścianek działowych
45442100-8 - Roboty malarskie
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
4.5.5.) Wartość części: 4257587,53 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 2: Wykonanie systemu wentylacji z odzyskiem ciepła przez zastosowanie powietrznej pompy ciepła wraz z wykonaniem instalacji c.o., wod. – kan. w budynku ZST w Ustroniu, ul. 3 Maja 15:- wykonanie wentylacji mechanicznej wywiewnej dla sanitariatów i szatni oraz nawiewno – wywiewnej dla sali gimnastycznej,
- wymiana w całym budynku instalacji centralnego ogrzewania wraz z grzejnikami, armaturą
i urządzeniami oraz montażem układu wspomagającego w postaci pompy ciepła wraz
z robotami budowlanymi towarzyszącymi i naprawczymi,
- wykonanie niezbędnej instalacji elektrycznej dla systemu wentylacji i pompy ciepła,
- wykonanie instalacji wody zimnej, ciepłej wody użytkowej, kanalizacji sanitarnej,
- wykonanie białego montażu w projektowanych sanitariatach, w tym w łazience dla osób niepełnosprawnych,
4.5.3.) Główny kod CPV: 45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45214200-2 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych związanych ze szkolnictwem
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45331210-1 - Instalowanie wentylacji
45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
4.5.5.) Wartość części: 623152,79 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 3: Wykonanie wewnętrznej instalacji elektrycznej i teleinformatycznej, instalacji fotowoltaicznej oraz odgromowej w budynku ZST w Ustroniu, ul. 3 Maja 15:- wykonanie wewnętrznej instalacji elektrycznej i teleinformatycznej obejmującej: wykonanie wewnętrznych linii zasilających, uzupełnienie wyposażenia rozdzielnicy głównej RG, zabudowę tablic rozdzielczych etażowych, instalację oświetlenia ogólnego budynku
i oświetlenia awaryjnego (wymiana opraw na LED-owe), instalację dzwonkową, alarmową antywłamaniową, głośnikową, monitoringu wizyjnego, instalacji telefonicznej
i komputerowej, ochrony przepięciowej oraz ochrony od porażeń,
- wykonanie instalacji fotowoltaicznej na dachu części dydaktycznej budynku w tym: montaż konstrukcji wsporczych, montaż paneli FV, inwertera, przetwornic, wykonanie okablowania, wykonanie instalacji uziemiającej, oprogramowanie (aplikacja) do monitorowania i analizy produkcji energii, wraz z zawiadomieniem w imieniu Zamawiającego organu Państwowej Straży Pożarnej o zakończeniu wykonania instalacji i przystąpieniu do jej użytkowania,
- wykonanie instalacji odgromowej całego budynku.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45315700-5 - Instalowanie stacji rozdzielczych
4.5.5.) Wartość części: 730149,59 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 5524662,05 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 6894150,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 5524662,05 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Budowlane Marbud Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: Regon 24156291
7.3.4) Miejscowość: Żywiec
7.3.5) Kod pocztowy: 34-300
7.3.6.) Województwo: śląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-01-14
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 5524662,05 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 8 miesiące
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 972930,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1039350,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 972930,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Termoprojekt Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: Regon 240740969
7.3.4) Miejscowość: Ruda Śląska
7.3.5) Kod pocztowy: 41-710
7.3.6.) Województwo: śląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-01-14
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 972930,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 8 miesiące
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1088550,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1550461,15 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1088550,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Aspar Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: Regon 243275020
7.3.4) Miejscowość: Bielsko-Biała
7.3.5) Kod pocztowy: 43-300
7.3.6.) Województwo: śląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-01-28
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1088550,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 8 miesiące
INNE PRZETARGI Z CIESZYNA
- Usługa utrzymania czystości i porządku w budynkach mieszkalnych i ich otoczeniu, administrowanych i zarządzanych przez Zakład Budynków Miejskich w Cieszynie Sp. z o. o
- "Modernizacja kompleksu sportowego "Moje Boisko - Orlik 2012" przy Szkole Podstawowej Nr 6 w Cieszynie przy ul. Katowickiej"
- Przebudowa sieci kanalizacji sanitarnej w rejonie ulic Morcinka i Brożka w Cieszynie
- Modernizacja kompleksu sportowego "Moje Boisko - Orlik 2012" przy ul. Władysława Reymonta w Wiśle
- Umocnienie poboczy w ciągu dróg powiatowych na terenie Powiatu Cieszyńskiego w 2025r.
- Wykonanie instalacji ochrony przepięciowej w budynku Domu Spokojnej Starości przy ulicy Mickiewicza 13 w Cieszynie
więcej: przetargi w Cieszynie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont dachu, Remont elewacji oraz remont podwórza
- Budowa i wyposażenie hali magazynowo - garażowej
- Remont cząstkowy nawierzchni dróg gminnych w 2025 roku
- Remont dachu, kominów oraz termomodernizacja budynku mieszkalnego wielorodzinnego położonego w Trzebiatowie przy ul. Kilińskiego 91, wraz z robotami towarzyszącymi.
- Budowa sieci wodociągowej łączącej miejscowości Wrzosów - Stara Wieś
- Rozbudowa sieci wodociągowej w gminie Iwkowa - Etap II
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.