Ogłoszenie z dnia 2025-01-21
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00655841/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-12-16
- 2024/BZP 00670411/01 - Modyfikacja z dnia 2024-12-23
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Zakup samochodu typu PICK-UP 4x4, wyposażonego w pług lemieszowy
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Tarnogórski
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276255170
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Karłuszowiec 5
1.5.2.) Miejscowość: Tarnowskie Góry
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-600
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski
1.5.7.) Numer telefonu: 032 3813786
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@tarnogorski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.tarnogorski.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/tarnogorski1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup samochodu typu PICK-UP 4x4, wyposażonego w pług lemieszowy2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-96bdb37e-093a-4fe6-b6c8-7aedaed31d92
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00051608
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00023951/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.5 zakup samochodu typu pick-up 4x4 wyposażonego w pług lemieszowy
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00655841
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: AZ.272.4.12.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest zakup wraz z dostawą jednej sztuki fabrycznie nowego samochodu wyprodukowanego nie wcześniej niż w 2023r. wyposażonego w plug lemieszowy, realizowany w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Zakup samochodu typu PICK-UP 4x4, wyposażonego w pług lemieszowy”.
Miejsce dostawy: Zarząd Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach ul. Pyskowicka 54, 42 – 600 Tarnowskie Góry.
Samochód oraz wyposażenie dodatkowe muszą być wykonane zgodnie z obowiązującymi normami, muszą być wolne między innymi od wad konstrukcyjnych, materiałowych, wykonawczych i prawnych oraz spełniać wszystkie warunki, o których mowa w ustawie Prawo o ruchu drogowym i przepisach wykonawczych.
2. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia, opis wymagań Zamawiającego w zakresie realizacji i odbioru określają:
1) opis przedmiotu zamówienia – załącznik nr 2 do SWZ
2) projektowane postanowienia umowy – załącznik nr 4 do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 34131000-4 - Pikapy
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Podstawę unieważnienia stanowi art. 255 pkt 2 ustawy, gdyż wszystkie złożone oferty podlegały odrzuceniu. W przedmiotowym postępowaniu wpłynęła jedna oferta, tj. oferta złożona przez Przedsiębiorstwo EURO-KAS SA ul. 73 Pułku Piechoty 1, 40-467 Katowice, która została odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy, gdyż jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia.Przepis art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy nakazuje odrzucić ofertę, której treść jest niezgodna z warunkami zamówienia. Warunki zamówienia należy rozumieć zgodnie z definicją wyrażoną w art. 7 pkt 29 ustawy która stanowi, że poprzez warunki zamówienia należy rozumieć warunki, które dotyczą zamówienia lub postępowania o udzielenie zamówienia, wynikające w szczególności z opisu przedmiotu zamówienia, wymagań związanych z realizacją zamówienia, kryteriów oceny ofert, wymagań proceduralnych lub projektowanych postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego. Podstawą do odrzucenia oferty jest niezgodność treści oferty z warunkami zamówienia. Na treść oferty składa się świadczenie wykonawcy. W orzecznictwie przez pojęcie treści oferty należy rozumieć deklarowane w ofercie spełnienie wymagań zamawiającego przede wszystkim co do zakresu, ilości, jakości warunków realizacji i innych elementów istotnych dla wykonania przedmiotu zamówienia publicznego. Treść oferty to treść zobowiązania wykonawcy do zgodnego z żądaniami zamawiającego wykonania przedmiotu zamówienia publicznego. Na tak rozumianą treść oferty składają się formularz ofertowy oraz wszystkie dokumenty dookreślające i precyzujące zobowiązanie wykonawcy dotyczące przedmiotu oraz zakresu lub wielkości zamówienia, składane wraz z formularzem ofertowym. Niezgodność treści oferty z warunkami zamówienia polega na sporządzeniu i przedstawieniu oferty w sposób niezgodny z tymi warunkami, tj. w sposób nieodpowiadający wymaganiom zamawiającego w odniesieniu do przedmiotu zamówienia, sposobu jego realizacji, co ma miejsce w przedmiotowej sprawie. Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia (w załączniku nr 2 do specyfikacji warunków zamówienia) jednoznacznie i wyraźnie określił wymagania dotyczące gwarancji poprzez zapis:
„Wykonawca zapewni:
• minimum 3 lata gwarancji mechanicznej na przedmiot zamówienia od daty podpisania bezusterkowego protokołu zdawczo-odbiorczego,
• minimum 5 lat gwarancji na perforację elementów nadwozia od daty podpisania bezusterkowego protokołu zdawczo-odbiorczego,
• minimum 5 lat gwarancji lakierniczej na przedmiot zamówienia od daty podpisania bezusterkowego protokołu zdawczo-odbiorczego.”
Również z zapisów rozdziału XI specyfikacji warunków zamówienia dotyczącego kryteriów oceny ofert jednoznacznie wynika, że okres gwarancji należy określić w latach a punkty będą przyznawane za każdy następny pełny rok przedłużenia okresu trwania gwarancji. Zamawiający w żadnym dokumencie zamówienia nie dopuścił podania okresu gwarancji zarówno w latach jak i wg przebiegu. Potwierdzeniem powyższego jest także odpowiedź Zamawiającego z dnia 30 grudnia 2024 roku na zapytanie Wykonawcy dotyczące określenia gwarancji przez dwa składniki (wiek i przebieg), która brzmiała: „Zamawiający nie zmienia SWZ w tym zakresie. Zgodnie z zapisami SWZ należy podać termin gwarancji tylko w latach. Zamawiający nie dopuszcza podania gwarancji w latach i przebiegu.”
Wykonawca natomiast w złożonej ofercie zadeklarował: „5 lat/100000km (minimum 3 lata) gwarancji mechanicznej na przedmiot zamówienia od daty podpisania bezusterkowego protokołu zdawczo-odbiorczego” oraz „5 lat/100000km (minimum 5 lata) gwarancji lakierniczej na przedmiot zamówienia od daty podpisania bezusterkowego protokołu zdawczo-odbiorczego” co jest niezgodne z merytorycznymi wymaganiami Zamawiającego. Z treści złożonej oferty jednoznacznie można stwierdzić, że oferta Wykonawcy jest niezgodna z warunkami zamówienia, bowiem zaoferowana gwarancja uwarunkowana jest dwoma składnikami: latami
i przebiegiem co było niedopuszczalne.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
INNE PRZETARGI Z TARNOWSKICH GÓR
- PRZEBUDOWA POMIESZCZEŃ ZAKŁADU DIAGNOSTYKI LABORATORYJNEJ ORAZ PRZEBUDOWA CZĘŚCI POMIESZCZEŃ BUDYNKU SZPITALA NA POTRZEBY PRACOWNI ENDOSKOPOWEJ - POWTÓRKA
- Dostawa w formie leasingu operacyjnego samochodu osobowego
- Wymiana stolarki okiennej w budynku Zespołu Szkół Chemiczno - Medycznych i Ogólnokształcących w Tarnowskich Górach. Etap 4. Stolarka drewniana i PCV w piwnicy
- Materiały eksploatacyjne dla Centralnej Sterylizacji
- DOSTAWA WYROBÓW MEDYCZNYCH
- Bieżące utrzymanie nawierzchni rozbieralnych na terenie powiatu tarnogórskiego w ciągu dróg powiatowych
więcej: przetargi w Tarnowskich Górach »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.