Ogłoszenie z dnia 2025-01-21
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00640788/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-12-09
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług opiekuńczych dla klientów Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wydminach w miejscu ich zamieszkania w roku 2025
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 511370810
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: pl. Rynek 1/4
1.5.2.) Miejscowość: Wydminy
1.5.3.) Kod pocztowy: 11-510
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL623 - Ełcki
1.5.7.) Numer telefonu: 874210115
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gops@wydminy.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gopswydminy.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-1c05c2ae-7890-4610-a182-3e248729dfdf1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług opiekuńczych dla klientów Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wydminach w miejscu ich zamieszkania w roku 20252.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1c05c2ae-7890-4610-a182-3e248729dfdf
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00051827
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00639719/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Świadczenie usług opiekuńczych dla klientów Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wydminach w miejscu ich zamieszkania w roku 2025
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00640788
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: GOPS.3/ZP/2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 250000 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
5.1. Szczegółowy zakres czynności, które mogą składać się na usługę tj.
1) Samodzielne lub wspólnie z usługobiorcą dokonywanie zakupu artykułów niezbędnych do codziennej egzystencji (w tym leków) w najbliższym sklepie oraz aptece, rozliczanie wydatków.
2) Przygotowanie posiłku z uwzględnieniem diety zalecanej przez lekarza: odpowiednio na miarę potrzeb śniadania, obiadu lub kolacji).
3) Podgrzanie i podanie posiłku, pomoc przy jego spożyciu.
4) Zmycie naczyń po posiłku.
5) Bieżące sprzątanie mieszkania (z uwzględnieniem oczekiwań usługobiorcy):
a) pokoju usługobiorcy
b) kuchni usługobiorcy –jeżeli mieszka sam lub z osobą niepełnosprawną, chorą przewlekle
c) łazienki i urządzeń sanitarnych – jeżeli mieszka sam lub z osobą niepełnosprawną, chorą przewlekle
6) Sprzątanie całego mieszkania – dotyczy to osób samotnych, lub gdy klient mieszka z osobą niepełnosprawną lub chorą przewlekle.
7) Utrzymanie w czystości sprzętu sanitarnego.
8) Umożliwienie i pomoc w wykonywaniu zabiegów higienicznych, w szczególności: w myciu, w kąpieli, higienie jamy ustnej, czesaniu, goleniu, myciu głowy, dbanie o higienę paznokci rąk i nóg oraz innych niezbędnych klientowi czynności higienicznych.
9) Pomoc w załatwieniu potrzeb fizjologicznych: pomoc w skorzystaniu z toalety, zmianie pieluch np. typu pampers.
10) Drobne pranie lekkiej odzieży usługobiorcy, rozwieszenie upranej odzieży i prasowanie - dotyczy to osób samotnych, lub gdy klient mieszka z osobą niepełnosprawną lub chorą przewlekle.
11) Zmiana odzieży i bielizny pościelowej.
12) Prześcielanie łóżka.
13) Przynoszenie węgla i palenie w piecu zgodnie z zasadami BHP - dotyczy to osób samotnych, lub gdy klient mieszka z osobą niepełnosprawną lub chorą przewlekle.
14) Przynoszenie wody (jeżeli nie ma jej w domu) - dotyczy to osób samotnych, lub gdy klient mieszka z osobą niepełnosprawną lub chorą przewlekle.
15) Wynoszenie śmieci - dotyczy to osób samotnych, lub gdy klient mieszka z osobą niepełnosprawną lub chorą przewlekle.
16) Zanoszenie i odbiór bielizny pościelowej i odzieży z pralni.
17) Zgłaszanie do naprawy urządzeń i instalacji domowych.
18) Współpraca z: Przychodnią lekarską - zamawianie wizyt lekarskich i recept, pielęgniarką środowiskową (dla niewychodzących z domu) oraz pracownikiem socjalnym.
19) Wizyty z klientem w placówkach służby zdrowia, instytucjach i urzędach – dotyczy osób samotnych.
20) Załatwianie spraw urzędowych – dotyczy osób samotnych - dotyczy to osób samotnych, lub gdy klient mieszka z osobą niepełnosprawną lub chorą przewlekle.
21) Wnoszenie w imieniu klienta opłat związanych m.in. z utrzymaniem lokalu - dotyczy to osób samotnych, lub gdy klient mieszka z osobą niepełnosprawną lub chorą przewlekle.
22) Generalne okresowe sprzątanie mieszkania: mycie okien, mycie mebli (od zewnątrz i wewnątrz) , mycie podłóg, urządzeń sanitarnych, łazienek, zdjęcie pranie i zawieszanie firan i zasłon, trzepanie i pranie dywanów - dotyczy to osób samotnych, lub gdy klient mieszka z osobą niepełnosprawną lub chorą przewlekle.
23) Dbanie o kondycję psychoruchową usługobiorcy oraz zapewnienie kontaktów z otoczeniem:
a) organizowanie spacerów lub pomoc w przemieszczanie się po mieszkaniu
b) prowadzenie rozmów
c) czytanie prasy, książek i ich wymiana w bibliotece
d) pomoc w prowadzeniu korespondencji świadczeniobiorcy
e) pomoc w dotarciu do ośrodków kultury lub innych miejsc wskazanych przez klienta (w obrębie miejsca zamieszkania)
24) Utrzymanie stałego kontaktu z pracownikiem Zamawiającego wskazanym do kontaktów w sprawie realizacji umowy.
25) W razie konieczności, dla osób samotnych, odśnieżanie ścieżki do posesji i mieszkania - dotyczy to osób samotnych, lub gdy klient mieszka z osobą niepełnosprawną lub chorą przewlekle.
5.2 Prawo do korzystania z usługi będzie ustalane dla osób, które z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób, a są jej pozbawione. Prawo to może zostać również ustalone dla osoby, która wymaga pomocy innych osób, a rodzina, a także wspólnie nie zamieszkujący małżonek, wstępni, zstępni nie mogą takiej pomocy zapewnić.
5.3 Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia usługi zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w sposób uwzględniający potrzeby klientów Zamawiającego.
5.4 Wykonawca będzie zobowiązany zapewnić, aby usługi były wykonywane wyłącznie przez osoby posiadające kwalifikacje wymagane do jej świadczenia. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za działania i zaniechania tych osób. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osoby świadczącej usługi lub osoby koordynującej tylko w uzasadnionych przypadkach: choroba, zdarzenie losowe, nienależyte wykonywanie nałożonych obowiązków lub w innych nie dających się przewidzieć okolicznościach. niezależnych od Wykonawcy. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest poinformować o tym Zamawiającego i przekazać dane dotyczące osoby mającej świadczyć usługi. Osoba ta powinna posiadać co najmniej takie kwalifikacje jak osoba dotychczas je świadcząca.
5.5 Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność za szkody w mieniu klienta Zamawiającego powstałe w związku z wykonywaniem usługi przez Wykonawcę lub zawinione przez osoby.
5.6 Wykonawca będzie zobowiązany świadczyć usługę na podstawie zawiadomienia
wydanego przez Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wydminach. W wyjątkowych przypadkach dopuszcza się zlecenie wykonania usługi za pomocą e-maila/telefonu przez osobę wskazaną do kontaktów w sprawie realizacji zamówienia ze strony Zamawiającego. Zlecenie takie zostanie niezwłocznie potwierdzone zawiadomieniem.
5.7 Niezwłocznie po wydaniu zawiadomienia, Zamawiający przekaże Wykonawcy drogą elektroniczną, tradycyjną lub osobiście zawiadomienie. Wykonawca od dnia wskazanego w zawiadomieniu jest zobowiązany do świadczenia usługi w zakresie wskazanych czynności w wymiarze czasowym wskazanym w zawiadomieniu.
5.8 Wykonawca będzie zobowiązany zapewnić możliwość świadczenia usługi przez pięć dni w tygodniu, w godzinach od 7:00 do 15:00 (od poniedziałku do piątku).
5.9 Z usługi świadczonej przez Wykonawcę będzie korzystało w przybliżeniu około 30 klientów Zamawiającego w okresie obowiązywania umowy. Podana liczba klientów jest wielkością szacunkową.
5.10 Przewidywana ilość godzin świadczenia usługi wynosi w przybliżeniu 2 363 godziny, w każdym z miesięcy obowiązywania umowy wynosić będzie średnio 197 godziny. Podana liczba godzin jest wielkością szacunkową. Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia, faktyczna liczba osób oraz liczba świadczeń będzie uzależniona od rzeczywistej liczby osób, które wymagają pomocy w formie usług opiekuńczych, dlatego też należy wziąć pod uwagę, iż w jednym miesiącu liczba godzin może wynosić np. około 197 a w następnym np. około 345 godzin.
5.11 Zamawiający zastrzega sobie prawo niewyczerpania całego zakresu przedmiotu zamówienia oraz dopuszcza możliwość zwiększenia zamówienia tj. ilości osób i ilość świadczonych godzin, którym będą udzielane usługi opiekuńcze w przypadku zaistnienia takiej konieczności.
5.12 Zamawiający może powierzyć Wykonawcy świadczenie usług w mniejszej ilości godzin. Podana ilość godzin może ulec zmniejszeniu o maksymalnie 50% i z tego tytułu Wykonawcy nie będą przysługiwać żadne roszczenia wobec Zamawiającego.
5.13 W ramach przedmiotu umowy Zamawiający przewiduje zastosowanie opcji, o której mowa w art. 441 ust. 1 ustawy Pzp.
5.14 Zakres opcji obejmuje zwiększenie realizacji usługi o 93% ilości godzin określonych pkt. 5.10. Zastosowanie prawa opcji Zamawiający wziął pod uwagę przy szacowaniu przedmiotu zamówienia.
5.15 Warunki skorzystania z opcji:
a) skorzystanie z zamówienia opcjonalnego (opcji) uzależnione będzie od potrzeb Zamawiającego spowodowanych zwiększeniem liczby osób wymagających pomocy w formie usług opiekuńczych w roku 2025 a w konsekwencji zwiększeniem ilości godzin świadczenia usługi,
b) termin, w ciągu którego Zamawiający ma prawo skorzystać z prawa opcji - w terminie realizacji świadczonych usług tj. w okresie od 2.01.2025 r. do 31.12.2025 r.,
c) o zamiarze skorzystania z prawa opcji, w określonym zakresie, Zamawiający poinformuje Wykonawcę odrębnym oświadczeniem - zamówieniem. Brak stosownego zamówienia świadczy o rezygnacji z zamówienia opcjonalnego w całości lub w części (jeżeli Zamawiający skorzystał częściowo z zamówień opcjonalnych),
d) Zamawiający może skorzystać z zamówienia opcjonalnego w całości lub w części, w zależności od potrzeb,
e) Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia przewidzianego opcją na warunkach opisanych w SWZ i niniejszej umowie.
5.16 Zamówienia realizowane w ramach opcji są jednostronnym uprawnieniem Zamawiającego. Brak złożenia zamówień objętych opcją nie rodzi po stronie Wykonawcy żadnych roszczeń w stosunku do Zamawiającego.
4.5.3.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 129965,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 129965,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 129965,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
6.7.) Wskazanie, czy najkorzystniejsza oferta wykonawcy, któremu udzielono zamówienia uwzględnia określone w kryteriach:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Spółdzielnia Socjalna HS Prekursor
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8451988928
7.3.3) Ulica: pl. Rynek 1/1
7.3.4) Miejscowość: Wydminy
7.3.5) Kod pocztowy: 11-510
7.3.6.) Województwo: warmińsko-mazurskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
SPÓŁDZIELNIA SOCJALNA HS PREKURSOR
jakie przetargi wygrała firma
SPÓŁDZIELNIA SOCJALNA HS PREKURSOR
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-12-23
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 129965,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2025-01-02 do 2025-12-318.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
INNE PRZETARGI WYDMINY
- Modernizacja zespołu boisk sportowych "Moje boisko - Orlik 2012" z zapleczem sanitarno-szatniowym w Wydminach
- Bieżące utrzymanie dróg gminnych w gminie Wydminy w 2025 r.
więcej: przetargi WYDMINY »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zakup usług zdrowotnych - świadczenie usług psychotraumatologa
- Świadczenie usług opieki wytchnieniowej dla członków rodzin lub opiekunów osób z niepełnosprawnością w miejscu zamieszkania osoby z niepełnosprawnością w ramach pobytu dziennego
- Usługi społeczne dotyczące prowadzenia zajęć w ramach programu kompleksowego wsparcia dla rodzin "Za Życiem" w roku 2025
- Organizacja i przeprowadzenie grupowych superwizji realizowanych w ramach projektu ,,Piecza zastępcza w Powiecie Olsztyńskim. PROFESJA Z MISJĄ" .
- Świadczenie usług przez psychologa na rzecz uczestników/uczestniczek projektu
- Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi - dzieci i młodzież - w miejscu zamieszkania klientów Zamawiającego w zakresie psychologii w roku 2025
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.