eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ŁódźŚwiadczenie usługi ochrony osób i mienia Centralnego Muzeum Włókiennictwa w Łodzi przez okres 12 miesięcy



Ogłoszenie z dnia 2025-01-21


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usługi ochrony osób i mienia Centralnego Muzeum Włókiennictwa w Łodzi przez okres 12 miesięcy

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000277894

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Piotrkowska 282

1.5.2.) Miejscowość: Łódź

1.5.3.) Kod pocztowy: 93-034

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź

1.5.7.) Numer telefonu: 509361914

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@cmwl.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.cmwl.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usługi ochrony osób i mienia Centralnego Muzeum Włókiennictwa w Łodzi przez okres 12 miesięcy

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-41e4d84d-12c7-4774-ad7f-8df3cbbac692

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00052967

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-21

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00005061/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Świadczenie usługi ochrony osób i mienia CMWŁ przez okres 12 miesięcy

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-41e4d84d-12c7-4774-ad7f-8df3cbbac692

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-41e4d84d-12c7-4774-ad7f-8df3cbbac692
Więcej informacji znajdą Państwo w SWZ.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3. Adres strony internetowej prowadzonego postępowania (link prowadzący bezpośrednio do widoku postępowania na Platformie e-Zamówienia):
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-41e4d84d-12c7-4774-ad7f-8df3cbbac692
Postępowanie można wyszukać również ze strony głównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”).
4. Identyfikator (ID) postępowania na Platformie e-Zamówienia:
ocds-148610-41e4d84d-12c7-4774-ad7f-8df3cbbac692

Więcej informacji znajdą Państwo w SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych (RODO) znajduje się w rozdziale XXXI SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych (RODO) znajduje się w rozdziale XXXI SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: DAG.2310.1.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi ochrony osób i mienia Centralnego Muzeum Włókiennictw w Łodzi. Umowa zostanie zawarta na czas określony – 12 miesięcy:
Planowany termin rozpoczęcia usługi – nie wcześniej niż 30 kwietnia 2025 r. (godzina 7.00) Planowany termin zakończenia usługi – nie wcześniej niż 30 kwietnia 2026 (godzina 7.00) Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi podlega obowiązkowej ochronie w związku z decyzją Wojewody Łódzkiego o umieszczeniu w wykazie „Obiektów, obszarów i urządzeń ważnych dla obronności, interesu gospodarczego państwa i bezpieczeństwa publicznego na terenie województwa łódzkiego podlegających obowiązkowej ochronie przez specjalistyczne formacje ochronne lub odpowiednie zabezpieczenia techniczne”.
 ochrona stacjonarna: stała, bezpośrednia, świadczona 24 h/dobę przez 7 dni w tygodniu, pracująca w systemie maksymalnie 12 godzinnym:

Poniedziałek: dzień - 2 osoby/ noc – 1 osoba (dzień PS Nr 1+ PP-1/ noc: PS Nr 1)
Wtorek: dzień - 2 osoby/ noc – 1 osoba (dzień PS Nr 1+ PP-1/ noc: PS Nr 1)
Środa: dzień - 3 osoby/ noc – 1 osoba (dzień PS Nr 1+ PP-1 +PS Nr 2/ noc: PS Nr 1)
Czwartek: dzień - 3 osoby/ noc – 1 osoba (dzień PS Nr 1+ PP-1 +PS Nr 2/ noc: PS Nr 1)
Piątek: dzień - 3 osoby/ noc – 1 osoba (dzień PS Nr 1+ PP-1 +PS Nr 2/ noc: PS Nr 1)
Sobota: dzień - 3 osoby/ noc – 1 osoba (dzień PS Nr 1+ PP-1 +PS Nr 2/ noc: PS Nr 1)
Niedziela: dzień - 3 osoby/ noc – 1 osoba (dzień PS Nr 1+ PP-1 +PS Nr 2/ noc: PS Nr 1)

 monitorowanie: stały dozór sygnałów przesyłanych, gromadzonych i przetwarzanych w elektronicznych urządzenia i systemach alarmowych
Zamawiający informuje, że system alarmowy oraz CCTV są systemami monitorowanymi w siedzibie Zamawiającego, a system pożarowy monitorowany jest przez firmę zewnętrzną.
Zamawiający nie posiada żadnej centrali wymagającej monitorowania zdalnego.
Więcej informacji znajdą Państwo w SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-04-30 do 2026-04-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta zawierająca najkorzystniejszy bilans punktów w
kryteriach:
a) Cena – stawka brutto za 1 godzinę świadczenia usługi – maksymalnie 60 punktów
b) Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia – maksymalnie 40 punktów
Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu.
2. Oferty będą oceniane w odniesieniu do najkorzystniejszych warunków przedstawionych przez Wykonawców w zakresie każdego
kryterium, wg następujących zasad:
CENA
Cena = (najniższa cena brutto za 1 rbh spośród oferowanych, niepodlegających odrzuceniu/ cena brutto za 1 rbh badanej oferty) x
0,6 x 100 pkt
W kryterium cena można uzyskać maksymalnie 60 punktów
DOŚWIADCZENIE OSÓB WYZNACZONYCH DO REALIZACJI ZAMÓWIENIA
W przypadku kryterium „doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia” (zgodnie z oświadczeniem złożonym w
formularzu ofertowym) Zamawiający będzie oceniał doświadczenie kwalifikowanych pracowników ochrony skierowanych do
realizacji niniejszego zamówienia (spośród 5 wymaganych osób) na podstawie długości stażu pracy w świadczeniu usług ochrony
osób i mienia w obiektach użyteczności publicznej.
W tym kryterium punkty będą przyznawane w następujący sposób:
 za każdego pracownika z wymaganym doświadczeniem powyżej 18 m-cy do 24 m-cy: 3 punkty
 za każdego pracownika z wymaganym doświadczeniem powyżej 24 m-cy – do 36 m-cy: 5 punktów
 za każdego pracownika z wymaganym doświadczeniem powyżej 36 m-cy: 8 punktów
Zamawiający będzie uwzględniał pełne kalendarzowe miesiące.
Szczegółowe informacje znajdą Państwo w SWZ, w rozdziale XVI

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie wyznacza warunku w tym zakresie.
2. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu, jeżeli posiada:
1) koncesję ministra właściwego do spraw wewnętrznych wydaną na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 roku o ochronie osób i mienia (t.j. Dz. U z 2021 r. poz. 1995) na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia realizowanych w formie bezpośredniej ochrony fizycznej;
2) status SUFO udokumentowany decyzją przyznającą prawo posiadania oraz używania broni do celów ochrony osób i mienia, wydaną zgodnie z ustawą z dnia 21 maja 1999 roku o broni i amunicji (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 485) oraz na podstawie Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 21 października 2011 roku w sprawie zasad uzbrojenia specjalistycznych uzbrojonych formacji ochronnych i warunków przechowywania oraz ewidencjonowania broni i amunicji (t.j. Dz. U. z 2015 poz. 992)
3. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa
Zamawiający nie wyznacza warunku w tym zakresie.
4. Zdolność techniczna lub zawodowa
Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie co najmniej jedną usługę ochrony osób i mienia, realizowaną w sposób ciągły, przez minimum 12 miesięcy w obiektach użyteczności publicznej,
o wartości nie mniejszej niż 400.000,00 zł brutto (wskazana kwota dotyczy wartości za 12 miesięcy).

Wykonawca spełni warunek udziału w postepowaniu dotyczący zdolności zawodowej jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej
5 pracownikami ochrony fizycznej (realizującymi bezpośrednią ochronę fizyczną), wszyscy posiadający legitymację kwalifikowanego pracownika ochrony fizycznej oraz legitymację osoby dopuszczonej do posiadania broni, zatrudnionymi na umowę o pracę (przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia).
Więcej informacji znajdą Państwo w SWZ.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, Zamawiający żądać będzie:
oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie
podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający żądać będzie:
1. koncesji wydanej na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 roku o ochronie osób i mienia (t.j. Dz. U z 2021 r. poz. 1995) na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia realizowanych w formie bezpośredniej ochrony fizycznej;
2. pozwolenia na broń wydane przez właściwy organ Policji przyznające prawo posiadania oraz używania broni do celów ochrony osób i mienia, określające cel, w jakim zostało ono wydane oraz rodzaj i liczbę egzemplarzy broni - wydane zgodnie z ustawą z dnia 21 maja 1999 roku o broni i amunicji (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 485 ze zm.) oraz na podstawie Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 21 października 2011 roku w sprawie zasad uzbrojenia specjalistycznych uzbrojonych formacji ochronnych i warunków przechowywania oraz ewidencjonowania broni
i amunicji (t.j. Dz. U. z 2015 poz. 992 ze zm.);
3. wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub
są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione
w okresie ostatnich 3 miesięcy;
4. wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Formularz oferty, jeżeli dotyczy: pełnomocnictwo, oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, oświadczenie podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie Wykonawcy w trybie art. 125 ust.1 PZP, stanowiący Załączniki nr 2 do SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
2. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do
których realizacji te uprawnienia są wymagane.
4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
5. W przypadku, o którym mowa w ust. 3 i 4, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy – Załącznik nr 5 do SWZ.
6. Zgodnie z art. 58 ust. 5 PZP przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
Szczegółowe informacje znajdą Państwo w SWZ

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnego aneksu pod rygorem nieważności
i mogą być dopuszczalne tylko w granicach unormowania art. 455 Prawa zamówień publicznych.
Szczegółowe informacje dotyczą ce zmian umowy znajdą Państwo w SWZ w załączniku nr 3 - projektowane postanowienia umowy

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-01-30 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-41e4d84d-12c7-4774-ad7f-8df3cbbac692

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-01-30 09:30

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego
z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (Dz.U. 2022, poz. 835). Szczegółowe informacje na ten temat znajdą Państwo w SWZ.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.