eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi RybnikBudowa zatok autobusowych na ulicy Sportowej i ulicy Niedobczyckiej w systemie zaprojektuj i wybuduj w związku z dokończeniem budowy Regionalnej Drogi Racibórz-Pszczyna z podziałem na 2 zadania



Ogłoszenie z dnia 2025-01-21


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa zatok autobusowych na ulicy Sportowej i ulicy Niedobczyckiej w systemie zaprojektuj i wybuduj w związku z dokończeniem budowy Regionalnej Drogi Racibórz-Pszczyna z podziałem na 2 zadania

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO RYBNIK

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276255430

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Bolesława Chrobrego 2

1.5.2.) Miejscowość: Rybnik

1.5.3.) Kod pocztowy: 44-200

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki

1.5.7.) Numer telefonu: +32 43 92 302

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zam_pub@um.rybnik.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.rybnik.eu

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2364ed9f-0b51-4684-bef2-cbad25f7fb5a

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa zatok autobusowych na ulicy Sportowej i ulicy Niedobczyckiej w systemie zaprojektuj i wybuduj w związku z dokończeniem budowy Regionalnej Drogi Racibórz-Pszczyna z podziałem na 2 zadania

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2364ed9f-0b51-4684-bef2-cbad25f7fb5a

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00053362

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-21

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00577643/32/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.31 Budowa zatok autobusowych na ulicy Sportowej i ulicy Niedobczyckiej w systemie zaprojektuj i wybuduj

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00609331

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.89.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 487714,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie a następnie wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową pasa drogowego polegającą na budowie zatoki autobusowej w ciągu ulicy Sportowej.
W ramach zadania należy:
 dokonać inwentaryzacji stanu istniejącego,
 wykonać wymagane pomiary i badania konieczne do opracowania rozwiązań projektowych, w tym minimum 3 badania gruntu,
 wykonać aktualizację podkładów geodezyjnych do celów projektowych wraz z pomiarami sytuacyjno-wysokościowymi,
 dokonać inwentaryzacji zieleni przeznaczonej do likwidacji oraz zieleni znajdującej się w zakresie opracowania,
 opracować dokumentację projektową budowy zatok autobusowych;
 wykonać projekty podziału nieruchomości wraz ze stabilizacją punktów granicznych,
 uzyskać zgodę Komunikacji Miejskiej Rybnik Sp z o.o. na lokalizację przystanków autobusowych,
 zabudować przy każdej zatoce autobusowej wiatę przystankową zgodnie z obowiązującymi na terenie Miasta Rybnika standardami (specyfikacja wiaty przystankowej w załączeniu),
 zaprojektować oświetlenie wiat przystankowych na podstawie uzyskanych warunków technicznych wydanych przez właściciela sieci energetycznej z najbliżej zlokalizowanego słupa energetycznego poprzez złącze wyposażone w odpowiednie zabezpieczenia (kabel min. YAKXS 4x25 mm),
 opracować materiały do uzyskania stosowanych uzgodnień pozwoleń, zezwoleń, zatwierdzeń, zgłoszeń do właściwych organów lub instytucji,
 opracować projekt organizacji ruchu na czas prowadzenia robót,
 opracować projekt docelowej organizacji ruchu;
 uzyskać decyzję administracyjną umożliwiającą wykonanie robót budowlanych (pozwolenie na budowę, decyzja ZRID),
 wykonać wszelkie roboty budowlane zgodnie z zatwierdzonym projektem budowlano – wykonawczym lub zezwoleniem na realizację inwestycji drogowej,
 ewentualne kolizje istniejących sieci i urządzeń obcych (podziemnych i nadziemnych) należy przebudować, przełożyć lub zabezpieczyć na podstawie opracowanej wcześniej dokumentacji projektowej uzgodnionej z gestorami sieci i urządzeń obcych a koszty te należy uwzględnić w cenie ofertowej,
 sporządzić dokumentację powykonawczą i przekazać ją Inwestorowi.
Pożądane parametry techniczne:
 szerokość peronu autobusowego – 2,0 m;
 wzdłuż peronu autobusowego kostka integracyjna żółta o szerokości 0,5 m;
 szerokość chodnika nowo budowanego – 1,8 m;
 zatoka autobusowa o parametrach nie mniejszych niż: długość krawędzi zatrzymania - 20,0 m; szerokość zatoki przy jezdni - 3,0 m; skos wyjazdowy z drogi nie powinien być większy niż 1:8, a skos wjazdowy na drogę nie większy niż 1:4;
 krawężniki drogowe klasy min. T, szer. 15 cm na ławie betonowej;
 na styku zatoka-jezdnia zastosować krawężniki kamienne;
 należy uzupełnić nawierzchnię asfaltową na styku z zatokami;
 nawierzchnia zatok autobusowych przyjąć nawierzchnię betonową, zjazdów - z brukowych elementów betonowych kolorowych (grafit) gr. 8 cm, a chodników - kostkę betonową brukową szarą gr. 6 cm z opaską w kolorze grafitowym, zastosować kostkę bezfazową;
 elementy betonowe do zabudowania muszą posiadać minimalne parametry: nasiąkliwość – Kl. 2, odporność na zamrażanie/rozmrażanie – Kl. 3, wytrzymałość na zginanie – T, odporność na ścieranie – H.
 podbudowę z kruszywa łamanego należy wykonać z nowego materiału naturalnego. Zamawiający nie dopuszcza zastosowania materiałów z odzysku (korytowania i rozbiórek) oraz z recyklingu.
 w przypadku konieczności skutecznego odprowadzenia wody z rozpatrywanych odcinków dróg istnieje prawdopodobieństwo wykonania przyłączy kanalizacji deszczowej. Należy przyjąć przykanaliki z rur z niezmiękczonego polichlorku winylu PVC-U o sztywności obwodowej SN 8, a w drogach SN12 - typ ciężki „S” (SDR 34) o średnicy Ø 200 mm lub Ø 160 mm z wydłużonym kielichem;
 wpusty uliczne nowe winny być typu klasy min. C i należy je zlokalizować w miejscach, gdzie wymagają tego warunki techniczne;
 wytyczne do zaprojektowania doświetlenia przejścia dla pieszych w ciągu ulicy Sportowej wg załącznika do PFU.
Ponadto:
dla zadania nr 1 - budowa zatoki autobusowej w ciągu ulicy Sportowej:
 dokumentacja projektowa powinna uwzględnić likwidację dotychczasowych przejść dla pieszych przy nr 47 i 48 oraz wyznaczenie nowego przejścia dla pieszych przy nr 50 wraz z jego dedykowanym doświetleniem,

Szczegółowy zakres prac precyzuje SWZ wraz z załącznikami.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45213311-6 - Roboty budowlane w zakresie przystanków autobusowych

4.5.5.) Wartość części: 169875,00 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie a następnie wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową pasa drogowego polegającą na budowie 2 zatok autobusowych w ciągu ulicy Niedobczyckiej:
1. z lokalizacją po stronie południowej wraz z przebudową istniejącego chodnika w kierunku ulicy Stanisława Leszczyńskiego,
2. z lokalizacją po stronie północnej wraz z budową chodnika w kierunku ulicy Stanisława Leszczyńskiego.
W ramach zadania należy:
 dokonać inwentaryzacji stanu istniejącego,
 wykonać wymagane pomiary i badania konieczne do opracowania rozwiązań projektowych, w tym minimum 3 badania gruntu,
 wykonać aktualizację podkładów geodezyjnych do celów projektowych wraz z pomiarami sytuacyjno-wysokościowymi,
 dokonać inwentaryzacji zieleni przeznaczonej do likwidacji oraz zieleni znajdującej się w zakresie opracowania,
 opracować dokumentację projektową budowy zatok autobusowych;
 wykonać projekty podziału nieruchomości wraz ze stabilizacją punktów granicznych,
 uzyskać zgodę Komunikacji Miejskiej Rybnik Sp z o.o. na lokalizację przystanków autobusowych,
 zabudować przy każdej zatoce autobusowej wiatę przystankową zgodnie z obowiązującymi na terenie Miasta Rybnika standardami (specyfikacja wiaty przystankowej w załączeniu),
 zaprojektować oświetlenie wiat przystankowych na podstawie uzyskanych warunków technicznych wydanych przez właściciela sieci energetycznej z najbliżej zlokalizowanego słupa energetycznego poprzez złącze wyposażone w odpowiednie zabezpieczenia (kabel min. YAKXS 4x25 mm),
 opracować materiały do uzyskania stosowanych uzgodnień pozwoleń, zezwoleń, zatwierdzeń, zgłoszeń do właściwych organów lub instytucji,
 opracować projekt organizacji ruchu na czas prowadzenia robót,
 opracować projekt docelowej organizacji ruchu;
 uzyskać decyzję administracyjną umożliwiającą wykonanie robót budowlanych (pozwolenie na budowę, decyzja ZRID),
 wykonać wszelkie roboty budowlane zgodnie z zatwierdzonym projektem budowlano – wykonawczym lub zezwoleniem na realizację inwestycji drogowej,
 ewentualne kolizje istniejących sieci i urządzeń obcych (podziemnych i nadziemnych) należy przebudować, przełożyć lub zabezpieczyć na podstawie opracowanej wcześniej dokumentacji projektowej uzgodnionej z gestorami sieci i urządzeń obcych a koszty te należy uwzględnić w cenie ofertowej,
 sporządzić dokumentację powykonawczą i przekazać ją Inwestorowi.
Pożądane parametry techniczne:
 szerokość peronu autobusowego – 2,0 m;
 wzdłuż peronu autobusowego kostka integracyjna żółta o szerokości 0,5 m;
 szerokość chodnika nowo budowanego – 1,8 m;
 zatoka autobusowa o parametrach nie mniejszych niż: długość krawędzi zatrzymania - 20,0 m; szerokość zatoki przy jezdni - 3,0 m; skos wyjazdowy z drogi nie powinien być większy niż 1:8, a skos wjazdowy na drogę nie większy niż 1:4;
 krawężniki drogowe klasy min. T, szer. 15 cm na ławie betonowej;
 na styku zatoka-jezdnia zastosować krawężniki kamienne;
 należy uzupełnić nawierzchnię asfaltową na styku z zatokami;
 nawierzchnia zatok autobusowych przyjąć nawierzchnię betonową, zjazdów - z brukowych elementów betonowych kolorowych (grafit) gr. 8 cm, a chodników - kostkę betonową brukową szarą gr. 6 cm z opaską w kolorze grafitowym, zastosować kostkę bezfazową;
 elementy betonowe do zabudowania muszą posiadać minimalne parametry: nasiąkliwość – Kl. 2, odporność na zamrażanie/rozmrażanie – Kl. 3, wytrzymałość na zginanie – T, odporność na ścieranie – H.
 podbudowę z kruszywa łamanego należy wykonać z nowego materiału naturalnego. Zamawiający nie dopuszcza zastosowania materiałów z odzysku (korytowania i rozbiórek) oraz z recyklingu.
 w przypadku konieczności skutecznego odprowadzenia wody z rozpatrywanych odcinków dróg istnieje prawdopodobieństwo wykonania przyłączy kanalizacji deszczowej. Należy przyjąć przykanaliki z rur z niezmiękczonego polichlorku winylu PVC-U o sztywności obwodowej SN 8, a w drogach SN12 - typ ciężki „S” (SDR 34) o średnicy Ø 200 mm lub Ø 160 mm z wydłużonym kielichem;
 wpusty uliczne nowe winny być typu klasy min. C i należy je zlokalizować w miejscach, gdzie wymagają tego warunki techniczne;
 wytyczne do zaprojektowania doświetlenia przejścia dla pieszych w ciągu ulicy Sportowej wg załącznika do PFU.
Ponadto:
dla zadania nr 2 - budowa zatok autobusowych w ciągu ulicy Niedobczyckiej, należy:
 wykonać projekty podziału nieruchomości wraz ze stabilizacją punktów granicznych, ilość podziałów nieruchomości uzależniona będzie od lokalizacji projektowanych zatok autobusowych wraz z chodnikiem przy ulicy Niedobczyckiej,
 opracować dokumentację projektową budowy zatok autobusowych w ciągu ulicy Niedobczyckiej, która uwzględniać będzie budowę nowego chodnika po stronie północno-zachodniej wraz z odwodnieniem przedmiotowego odcinka drogi,
 w przypadku oddania do użytkowania budowanej obecnie Drogi Regionalnej Racibórz-Pszczyna przez zakończeniem budowanych zatok autobusowych, będących przedmiotem zadania, należy przygotować organizację ruchu, która wyznaczy na jezdni miejsce przystanku (znak P-17 "linia przystankowa").
Szczegółowy zakres precyzuje SWZ wraz z załącznikami.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45213311-6 - Roboty budowlane w zakresie przystanków autobusowych

4.5.5.) Wartość części: 317839,00 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 332200,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 688800,00 PLN

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 619400,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1377600,00 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.