eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ¦widnicaPoprawa efektywno¶ci energetycznej budynku Szko³y Podstawowej w Lutomi Dolnej



Og³oszenie z dnia 2025-01-21

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Poprawa efektywno¶ci energetycznej budynku Szko³y Podstawowej
w Lutomi Dolnej

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA ¦WIDNICA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890718389

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. Bartosza G³owackiego 4

1.5.2.) Miejscowo¶æ: ¦widnica

1.5.3.) Kod pocztowy: 58-100

1.5.4.) Województwo: dolno¶l±skie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wa³brzyski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@gmina.swidnica.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.gmina.swidnica.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Poprawa efektywno¶ci energetycznej budynku Szko³y Podstawowej
w Lutomi Dolnej

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-4df23222-19bb-426e-a097-9d3c551812c9

2.5.) Numer og³oszenia: 2025/BZP 00053443

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2025-01-21

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2025/BZP 00033739/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.9 Poprawa efektywno¶ci energetycznej budynku Szko³y Podstawowej w Lutomi Dolnej

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Program Fundusze Europejskie dla Dolnego ¦l±ska 2021-2027

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://gminaswidnica.logintrade.net/zapytania_email,186048,b6008a0f05f6d723c543ed02529ef300.html

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: Niniejsze postêpowanie prowadzone jest za pomoc± ¶rodków komunikacji elektronicznej. Komunikacja miêdzy zamawiaj±cym a wykonawcami, w tym wszelkie o¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane s± za pomoc± poczty elektronicznej na adres e-mail: pietraga@gmina.swidnica.pl (z zastrze¿eniem, ¿e oferta wraz z za³±cznikami z³o¿ona musi byæ na Platformy Przetargowej Gminy ¦widnica) oraz przy u¿yciu Platformy Przetargowej Gminy ¦widnica dostêpnej pod adresem https://gminaswidnica.logintrade.net/zapytania_email,186048,b6008a0f05f6d723c543ed02529ef300.html

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja miêdzy zamawiaj±cym a wykonawcami, w tym wszelkie o¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane s±, przy u¿yciu Platformy Przetargowej Gminy
¦widnicahttps://gminaswidnica.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html. Zamawiaj±cy mo¿e równie¿ komunikowaæ siê z Wykonawcami za pomoc± poczty elektronicznej na adres e-mail: pietraga@gmina.swidnica.pl (z zastrze¿eniem, ¿e oferta wraz z za³±cznikami z³o¿ona musi byæ na platformie).
2. Do po³±czenia u¿ywany jest szyfrowany protokó³ HTTPS. Szyfrowanie danych odbywa siê przy pomocy protoko³u SSL. Certyfikat SSL zapewnia poufno¶æ transmisji danych przesy³anych przez Internet. Wykonawca posiadaj±cy konto na Platformie Przetargowej Gminy ¦widnica ma dostêp do mo¿liwo¶ci z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty, a tak¿e funkcjonalno¶ci pozwalaj±cych na zadawanie
pytañ do tre¶ci SWZ oraz komunikacjê z Zamawiaj±cym w pozosta³ych obszarach.
3. Wymagania techniczne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy u¿yciu Platformy Przetargowej dostêpne s± pod adresem https://gminaswidnica.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html
4. Informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporz±dzania, wysy³ania i odbierania korespondencji elektronicznej:
a) ¦rodkiem komunikacji elektronicznej, s³u¿±cym z³o¿eniu oferty przez Wykonawcê, jest prawid³owe z³o¿enie na Platformie dostêpnej pod adresem https://gminaswidnica.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html w wierszu oznaczonym tytu³em
oraz znakiem sprawy zgodnym z niniejszym postêpowaniem.
b) Instrukcja z³o¿enia oferty ¶rodkiem komunikacji elektronicznej w niniejszym postêpowaniu dostêpna jest na stronie https://gminaswidnica.logintrade.net/rejestracja/ w zak³adce INSTRUKCJE plik Udzia³ w trybie podstawowym bez negocjacji.
c) Wymagania sprzêtowo- aplikacyjne umo¿liwiaj±ce pracê na platformie: Dopuszczalne
przegl±darki internetowe:
-Internet Explorer 10 i nowsze, Edge-Google Chrome-Mozilla Firefox-Opera) Pozosta³e wymagania techniczne:
-dostêp do sieci internet;
-obs³uga przez przegl±darkê protoko³u XMLHttpRequest – ajax;
-w³±czona obs³uga JavaScript;
-zalecana szybko¶æ ³±cza internetowego powy¿ej 500 KB/s;
-zainstalowany Acrobat Reader;
-zainstalowane ¶rodowisko uruchomieniowe Java - Java SE Runtime Environment 6 Update 24 lub nowszy.
5. Po stworzeniu lub wygenerowaniu przez Wykonawcê dokumentu elektronicznego Wykonawca podpisuje ten dokument kwalifikowanym podpisem elektronicznym, wystawionym przez dostawcê kwalifikowanej us³ugi zaufania, bêd±cego podmiotem ¶wiadcz±cym us³ugi certyfikacyjne – podpis elektroniczny, spe³niaj±ce wymogi bezpieczeñstwa okre¶lone w ustawie z dnia 5 wrze¶nia 2016 r. o us³ugach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 1173) lub podpisem zaufanym, o którym mowa w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 670) lub podpisem osobistym, o którym mowa w ustawie z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz. U. z 2020 r. poz.
332, z pó¼n. zm.).

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujê, ¿e:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina ¦widnica ul. B. G³owackiego 4, 58-100 ¦widnica, e-mail: urz±d@gmina.swidnica.pl , www.gmina.swidnica.pl, tel. 74 8523067, fax 74 8523067 wew.400, NIP 884-23-65-226, Regon 890718389,
2) dane kontaktowe do inspektora ochrony danych osobowych w Gminie ¦widnica w ¦widnicy – krzysztof.olejniczak@comars.pl tel. 609 010 402.; Inspektorem ochrony danych osobowych jest Pan Krzysztof Olejniczak,
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu prowadzenia przedmiotowego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz zawarcia umowy, a podstaw± prawn± ich przetwarzania jest obowi±zek prawny stosowania sformalizowanych procedur udzielania zamówieñ publicznych spoczywaj±cy na Zamawiaj±cym;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp;
5) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
6) obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8) Posiada Pan/Pani:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupe³nienia Pani/Pana danych osobowych, przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupe³nienia nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego
za³±czników.
c) na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby
fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego, a tak¿e nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia.
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
9) nie przys³uguje Pani/Panu:
a) w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Z uwagi na ograniczon± ilo¶æ znaków mo¿liw± do wprowadzenia w niniejszym polu pozosta³e informacje zawiera SWZ.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.2.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Tak

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest „Poprawa efektywno¶ci energetycznej budynku Szko³y Podstawowej
w Lutomi Dolnej”. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie instalacji fotowoltaicznej na budynku nr 3. Przedmiot zamówienia nie obejmuje wykonania instalacji fotowoltaicznej na budynku nr 4 (sala gimnastyczna).
2. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególno¶ci:
1) monta¿ konstrukcji systemowej pod panele PV na dachu,
2) monta¿ paneli PV na konstrukcjach systemowych,
3) monta¿ rozdzielnicy DC/AC RPV1,
4) monta¿ inwertera INV1,
5) monta¿ instalacji zewnêtrznych dla napiêcia sta³ego DC – pod³±czenie paneli do optymalizatorów,
6) monta¿ instalacji wewnêtrznych dla napiêcia zmiennego i sta³ego,
7) monta¿ po³±czeñ uziemiaj±cych i ochronnych,
8) po³±czenie konstrukcji systemowej z instalacj± odgromow± .
9) oznakowanie zgodne z dokumentacj± techniczn± wszystkich elementów wskazanych w dokumentacji.
10) wykonanie prac umo¿liwiaj±cych wykonanie monta¿u instalacji.
3. Zamawiaj±cy wymaga, aby przedmiot zamówienia realizowany by³ poza godzinami lekcyjnymi lub w sposób niezak³ócaj±cy prowadzenia lekcji, pod warunkiem ustalenia takiego sposobu prowadzenia prac z Dyrektorem Szko³y Podstawowej. Jednocze¶nie Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do wymagania od Wykonawcy realizacji robót w weekendy.
4. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia okre¶la dokumentacja budowlana stanowi±ca Za³±cznik nr 8 do SWZ, Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych stanowi±ca Za³±cznik nr 9 do SWZ, Errata stanowi±ca Za³±cznik nr 10 do SWZ. Przedmiar robót stanowi±cy Za³±cznik nr 11 do SWZ jest dokumentem pomocniczym do sporz±dzenia i wyceny oferty i nie stanowi opisu przedmiotu zamówienia.
5. Wykonawca zobowi±zany bêdzie do zawarcia umowy ubezpieczenia odpowiedzialno¶ci cywilnej od szkód oraz nastêpstw nieszczê¶liwych wypadków dotycz±ce pracowników i osób trzecich, a powsta³e z tytu³u prowadzenia dzia³alno¶ci i posiadanego mienia w zwi±zku z realizacj± przedmiotu zamówienia, w tym tak¿e ruchem maszyn i pojazdów mechanicznych niepodlegaj±cych obowi±zkowej rejestracji na Sumê Gwarancyjn± nie ni¿sz± ni¿ 100.000,00 z³ (s³ownie: sto tysiêcy z³otych). Niniejsze ubezpieczenie bêdzie obowi±zywa³o przez 6 (s³ownie: sze¶æ) miesiêcy i 7 (s³ownie: siedem) dni od dnia podpisania umowy, której projekt stanowi za³±cznik nr 2 do SWZ, z jednoczesnym obowi±zkiem jego przed³u¿enia, je¿eli termin zakoñczenia robót ulegnie zmianie. Zamawiaj±cy wymaga, aby ubezpieczonymi by³y wszystkie podmioty (Podwykonawcy i dalsi Podwykonawcy) zwi±zane z wykonaniem i realizacj± Umowy.
6. Wykonawca zobowi±zany bêdzie przed podpisaniem umowy do dostarczenia Zamawiaj±cemu pe³nej dokumentacji ubezpieczeniowej (przez któr± rozumie siê projekty umów ubezpieczenia oraz warunków ubezpieczenia) potwierdzaj±cych spe³nienie okre¶lonych w pkt 5 wymogów ubezpieczeniowych. Zamawiaj±cy uprawniony jest do weryfikacji przes³anej dokumentacji. W przypadku, w którym przes³ane dokumenty nie spe³niaj± wymogów okre¶lonych powy¿ej, Zamawiaj±cy wyznacza dodatkowy 3 dniowy termin na dokonanie zmian i ponowne przes³anie pe³nej dokumentacji ubezpieczeniowej. Zakres oraz warunki ubezpieczenia podlegaj± akceptacji Zamawiaj±cego.
7. Wykonawca, w zwi±zku z pkt 5 i 6, jest zobowi±zany:
1) najpó¼niej w dniu podpisania umowy, przedstawiæ Zamawiaj±cemu dowód zap³aty sk³adek oraz polisy z tytu³u zawarcia umowy ubezpieczenia, o którym mowa w pkt 5;
2) utrzymywaæ ubezpieczenie na kwotê nie ni¿sz± ni¿ wskazana w pkt 5 przez ca³y okres wykonywania umowy;
3) przedstawiaæ Zamawiaj±cemu bez wezwania dowody zap³acenia sk³adek z tytu³u zawarcia na kolejne okresy umowy ubezpieczenia, spe³niaj±cej warunki okre¶lone w pkt 5, przed up³ywem terminu obowi±zywania poprzedniego ubezpieczenia.
8. Wykonawca zobowi±zany jest zrealizowaæ zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowi±cym Za³±cznik nr 2 do SWZ.
9. Zamawiaj±cy nie zastrzega obowi±zku osobistego wykonania przez wykonawcê kluczowych czê¶ci zamówienia.
10. Wykonawca mo¿e powierzyæ wykonanie czê¶ci zamówienia podwykonawcy (podwykonawcom).
11. Zamawiaj±cy wymaga, aby w przypadku powierzenia czê¶ci zamówienia podwykonawcom, Wykonawca wskaza³ w ofercie czê¶ci zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyæ podwykonawcom oraz poda³ (o ile s± mu wiadome na tym etapie) nazwy (firmy) tych podwykonawców.
12. Zamawiaj±cy w okresie realizacji zamówienia wymaga zatrudnienia przez Wykonawcê lub podwykonawcê na umowê o pracê w sposób okre¶lony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy
(Dz. U. 2020 poz. 1320 z pó¼n. zm.) pracowników wykonuj±cych prace monta¿owe i instalacyjne, z wy³±czeniem kadry kierowniczej i pracowników administracji.
13. W trakcie realizacji zamówienia zamawiaj±cy uprawniony jest do wykonywania czynno¶ci kontrolnych wobec wykonawcy odno¶nie spe³niania przez wykonawcê lub podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane w pkt 12 czynno¶ci. Zamawiaj±cy uprawniony jest w szczególno¶ci do:
1) ¿±dania o¶wiadczeñ i dokumentów w zakresie potwierdzenia spe³niania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
2) ¿±dania wyja¶nieñ w przypadku w±tpliwo¶ci w zakresie potwierdzenia spe³niania ww. wymogów,
3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania ¶wiadczenia.
14. W trakcie realizacji zamówienia na ka¿de wezwanie zamawiaj±cego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przed³o¿y zamawiaj±cemu wskazane poni¿ej dowody w celu potwierdzenia spe³nienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê przez wykonawcê lub podwykonawcê osób wykonuj±cych wskazane w pkt 12 czynno¶ci w trakcie realizacji zamówienia:
1) o¶wiadczenie pracowników zatrudnionych przez Wykonawcê lub podwykonawcê zawieraj±ce informacje, w tym dane osobowe, niezbêdne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracê, w szczególno¶ci imiê i nazwisko zatrudnionego pracownika, datê zawarcia umowy o pracê, rodzaj umowy o pracê i zakres obowi±zków pracownika oraz podpis pracownika sk³adaj±cego o¶wiadczenie lub,
2) o¶wiadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych czynno¶ci, których dotyczy wezwanie zamawiaj±cego oraz do zg³oszenia ich do w³a¶ciwego oddzia³u ZUS. O¶wiadczenie to powinno zawieraæ w szczególno¶ci: dok³adne okre¶lenie podmiotu sk³adaj±cego o¶wiadczenie, datê z³o¿enia o¶wiadczenia, wskazanie, ¿e objête wezwaniem czynno¶ci wykonuj± osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracê wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, daty zawarcia umów, rodzaju umowy o pracê, zakres obowi±zków i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do z³o¿enia o¶wiadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy lub;
3) po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em odpowiednio przez wykonawcê lub podwykonawcê kopiê umowy/umów o pracê osób wykonuj±cych w trakcie realizacji zamówienia czynno¶ci, których dotyczy ww. o¶wiadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem reguluj±cym zakres obowi±zków, je¿eli zosta³ sporz±dzony). Kopia umowy/umów powinna zostaæ przekazana w sposób zapewniaj±cy ochronê danych osobowych pracowników, zgodnie z Rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, (tj. w szczególno¶ci bez adresów, nr PESEL pracowników). Imiê i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracê, zakres obowi±zków i wymiar etatu powinny byæ mo¿liwe do zidentyfikowania.
15. Z tytu³u niespe³nienia przez wykonawcê lub podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane w pkt 12 czynno¶ci zamawiaj±cy przewiduje karê umown± w wysoko¶ci 2.000 z³ za ka¿d± niezatrudnion± osobê. Niez³o¿enie przez wykonawcê w wyznaczonym przez zamawiaj±cego terminie ¿±danych przez zamawiaj±cego dowodów w celu potwierdzenia spe³nienia przez wykonawcê lub podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê traktowane bêdzie jako niespe³nienie przez wykonawcê lub podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane w pkt 12 czynno¶ci.
16. W przypadku uzasadnionych w±tpliwo¶ci co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcê lub podwykonawcê, zamawiaj±cy mo¿e zwróciæ siê o przeprowadzenie kontroli przez Pañstwow± Inspekcjê Pracy.
17. Wyspecyfikowane materia³y i urz±dzenia nie s± wskazaniem miejsca pochodzenia i producenta, a s³u¿± wy³±cznie do okre¶lenia cech jako¶ciowych, parametrów technicznych oraz estetyki wykonania. Dopuszcza siê zastosowanie materia³ów i urz±dzeñ innych marek od wyspecyfikowanych w dokumentacji (tj. odpowiedników), pod warunkiem zachowania parametrów technicznych i wszelkich innych cech jako¶ciowych nie gorszych ni¿ u¿yte w dokumentacji. Zamawiaj±cy dla wszystkich norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 ust.3 ustawy Pzp, przywo³anych w dokumentacji niniejszego postêpowania dopuszcza stosowanie rozwi±zañ równowa¿nych.
18. Wykonawca, który powo³uje siê na rozwi±zania równowa¿ne, jest zobowi±zany wykazaæ, ¿e oferowane przez niego rozwi±zanie spe³nia minimalne wymagania okre¶lone przez Zamawiaj±cego w opisie przedmiotu zamówienia. W takim przypadku, wykonawca za³±cza do oferty wykaz rozwi±zañ równowa¿nych wraz z jego opisem lub normami.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw s³onecznych

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45223810-7 - Konstrukcje gotowe

09331200-0 - S³oneczne modu³y fotoelektryczne

44112410-5 - Konstrukcje dachowe

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych

45315700-5 - Instalowanie stacji rozdzielczych

45315600-4 - Instalacje niskiego napiêcia

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Oferty zostan± ocenione przez Zamawiaj±cego w oparciu o nastêpuj±ce kryteria oceny ofert:
1) Cena – waga 60 pkt
2) Gwarancja jako¶ci na przedmiot zamówienia – waga 10 pkt
3) Gwarancja produktu: paneli fotowoltaicznych – waga 10 pkt
4) Gwarancja sta³ej mocy znamionowej min. 80% – waga 10 pkt
5) Gwarancja produktu: falownika – waga 10 pkt

2. Ocena ofert zostanie przeprowadzona na podstawie przedstawionych powy¿ej kryteriów oraz ich wagi. Oferty oceniane bêd± punktowo.
3. Maksymalna liczba punktów, jak± po uwzglêdnieniu wag mo¿e osi±gn±æ oferta, wynosi
100 pkt.
4. Cz³onkowie Komisji przetargowej bêd± kolejno rozpatrywanym i ocenianym ofertom przyznawaæ punkty wed³ug nastêpuj±cych zasad:

1) Punkty w kryterium „Cena” bêd± przyznawane wed³ug nastêpuj±cych zasad:

C = Cena oferty najni¿szej/Cena oferty badanej x 60

gdzie:
C - uzyskana liczba punktów w kryterium „cena” dla oferty badanej

Maksymalna ilo¶æ punktów, któr± Wykonawca mo¿e uzyskaæ w kryterium "cena" to 60 pkt.
2) Punkty w kryterium „gwarancja jako¶ci na przedmiot zamówienia” bêd± przyznawane wed³ug nastêpuj±cych zasad:

GJ = ((GJb - 5)/5) x 10

gdzie:
GJ – uzyskana liczba punktów w kryterium „gwarancja jako¶ci na przedmiot zamówienia” dla oferty badanej
GJb – d³ugo¶æ udzielonej „gwarancji jako¶ci na przedmiot zamówienia” z oferty badanej

a) Wykonawca w swojej ofercie musi okre¶liæ okres oferowanej gwarancji jako¶ci na przedmiot zamówienia w latach, licz±c od daty podpisania przez strony bezusterkowego protoko³u odbioru koñcowego przedmiotu umowy, przy za³o¿eniu minimalnego okresu wynosz±cego 5 lat oraz maksymalnego wynosz±cego 10 lat.
b) [...]

3) Punkty w kryterium „gwarancja produktu: paneli fotowoltaicznych” bêd± przyznawane wed³ug nastêpuj±cych zasad:

GPF = ((GPFb - 5)/5) x 10

gdzie:
GPF – uzyskana liczba punktów w kryterium „gwarancja produktu: paneli fotowoltaicznych” dla oferty badanej
GPFb – d³ugo¶æ udzielonej „gwarancji produktu: paneli fotowoltaicznych” z oferty badanej

a) Wykonawca w swojej ofercie musi okre¶liæ okres oferowanej gwarancji produktu: paneli fotowoltaicznych w latach, licz±c od daty podpisania przez strony bezusterkowego protoko³u odbioru koñcowego przedmiotu umowy, przy za³o¿eniu minimalnego okresu wynosz±cego 5 lat oraz maksymalnego wynosz±cego 10 lat.
b) [...]

4) Punkty w kryterium „gwarancja sta³ej mocy znamionowej min. 80%” bêd± przyznawane wed³ug nastêpuj±cych zasad:

GMZ = ((GMZb - 15)/10) x 10

gdzie:
GMZ – uzyskana liczba punktów w kryterium „gwarancja sta³ej mocy znamionowej min. 80%” dla oferty badanej
GMZb – d³ugo¶æ udzielonej „gwarancji sta³ej mocy znamionowej min. 80%” z oferty badanej

a) Wykonawca w swojej ofercie musi okre¶liæ okres oferowanej gwarancji sta³ej mocy znamionowej min. 80% w latach, licz±c od daty podpisania przez strony bezusterkowego protoko³u odbioru koñcowego przedmiotu umowy, przy za³o¿eniu minimalnego okresu wynosz±cego 15 lat oraz maksymalnego wynosz±cego 25 lat.
b) [...]

5) Punkty w kryterium „gwarancja produktu: falownika” bêd± przyznawane wed³ug nastêpuj±cych zasad:

GF = ((GFb - 5)/5) x 10

gdzie:
GF – uzyskana liczba punktów w kryterium „gwarancja produktu: falownika” dla oferty badanej
GFb – d³ugo¶æ udzielonej „gwarancji produktu: falownika” z oferty badanej

a) Wykonawca w swojej ofercie musi okre¶liæ okres oferowanej gwarancji produktu: falownika w latach, licz±c od daty podpisania przez strony bezusterkowego protoko³u odbioru koñcowego przedmiotu umowy, przy za³o¿eniu minimalnego okresu wynosz±cego 5 lat oraz maksymalnego wynosz±cego 10 lat.
b) [...]

Z uwagi na ograniczon± ilo¶æ znaków mo¿liw± do wprowadzenia w niniejszym polu pozosta³e informacje zawiera SWZ.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja jako¶ci na przedmiot zamówienia

4.3.6.) Waga: 10

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja produktu: paneli fotowoltaicznych

4.3.6.) Waga: 10

Kryterium 4

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja sta³ej mocy znamionowej min. 80%

4.3.6.) Waga: 10

Kryterium 5

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja produktu: falownika

4.3.6.) Waga: 10

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:
1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.

2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to
z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.

3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca spe³ni warunek je¿eli wyka¿e, ¿e jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej
w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± nie mniejsz± ni¿ 100.000,00 z³ (s³ownie: sto tysiêcy z³otych).

4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spe³ni warunek je¿eli wyka¿e, ¿e:
a) w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - wykona³ co najmniej jedno zamówienie polegaj±ce na budowie lub dostawie i monta¿u instalacji fotowoltaicznej o warto¶ci, co najmniej 100.000,00 z³ brutto (s³ownie: sto tysiêcy z³otych)
b) dysponuje lub bêdzie dysponowa³ minimum 1 (s³ownie: jedn±) osob± odpowiedzialn± za kierowanie robotami posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeñ wydane na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2024 r. poz. 725 ze zm.),
c) dysponuje lub bêdzie dysponowa³ minimum 1 (s³ownie: jedn±) osob± posiadaj±c± wa¿ne ¶wiadectwo kwalifikacyjne D – na stanowisko Dozoru, uprawniaj±ce do zajmowania siê eksploatacj± urz±dzeñ, instalacji i sieci m. in. w zakresie: - urz±dzenia pr±dotwórcze przy³±czone do krajowej sieci elektroenergetycznej bez wzglêdu na wysoko¶æ napiêcia znamionowego,
- urz±dzenia, instalacje i sieci elektroenergetyczne o napiêciu co najmniej do 1 kV, - aparatura kontrolno-pomiarowa oraz urz±dzenia i instalacje automatycznej regulacji; sterowania i zabezpieczeñ urz±dzeñ i instalacji wymienionych powy¿ej;
d) dysponuje lub bêdzie dysponowa³ minimum 1 (s³ownie: jedn±) osob± posiadaj±c± wa¿ne ¶wiadectwo kwalifikacyjne E – na stanowisko Eksploatacji, uprawniaj±ce do zajmowania siê eksploatacj± urz±dzeñ, instalacji i sieci m.in. w zakresie:
- urz±dzenia pr±dotwórcze przy³±czone do krajowej sieci elektroenergetycznej bez wzglêdu na wysoko¶æ napiêcia znamionowego,
- urz±dzenia, instalacje i sieci elektroenergetyczne o napiêciu co najmniej do 1 kV,
- aparatura kontrolno-pomiarowa oraz urz±dzenia i instalacje automatycznej regulacji; sterowania i zabezpieczeñ urz±dzeñ i instalacji wymienionych powy¿ej.

2. Zamawiaj±cy informuje, i¿ dopuszcza posiadanie uprawnieñ równowa¿nych do okre¶lonych w pkt 1 ppkt 4 lit. b) – d), przez które rozumie siê:
1) wa¿ne uprawnienia budowlane i/lub energetyczne uprawniaj±ce do kierowania robotami objêtymi przedmiotem zamówienia oraz do dozoru lub eksploatacji, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów lub,
2) odpowiadaj±ce im uprawnienia uznane na podstawie ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r., poz. 334).
Zamawiaj±cy informuje, i¿ obowi±zek wykazania równowa¿no¶ci wskazanych uprawnieñ budowlanych spoczywa na Wykonawcy.
3. Uprawnienia, o których mowa w pkt 1 ppkt 4) lit. b)- d) SWZ, mog± siê sumowaæ, a zatem Wykonawca mo¿e wykazaæ dysponowanie jedn± osob± posiadaj±c± wszystkie wymagane uprawnienia lub dysponowanie dwoma osobami, z których jedna posiada dwa z wymaganych uprawnieñ, a druga osoba posiada trzecie uprawnienia.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Zamawiaj±cy bêdzie wymaga³ od Wykonawcy z³o¿enia nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych:
1) o¶wiadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1616), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej. Wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik nr 6 do SWZ;
2) za¶wiadczenia w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków i op³at, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem podatków lub op³at wraz z za¶wiadczeniem zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e odpowiednio przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo przed up³ywem terminu sk³adania ofert wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych podatków lub op³at wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
3) za¶wiadczenia albo innego dokumentu w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub w³a¶ciwego oddzia³u regionalnego lub w³a¶ciwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz z za¶wiadczeniem albo innym dokumentem zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e odpowiednio przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo przed up³ywem terminu sk³adania ofert wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
4) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji.
2. Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 1 ppkt 2-4, sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e:
1) nie naruszy³ obowi±zków dotycz±cych p³atno¶ci podatków, op³at lub sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne;
2) nie otwarto jego likwidacji, nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczêcia tej procedury.
3. Dokumenty, o których mowa w pkt 2, powinny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed ich z³o¿eniem.
Pozosta³e informacje zawiera SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Zamawiaj±cy bêdzie wymaga³ od Wykonawcy z³o¿enia nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych:
1) potwierdzaj±cych, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± nie mniejsz± ni¿ 100.000,00 z³ (s³ownie: sto tysiêcy z³otych),
2) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty. Wykaz musi potwierdzaæ wykonania przez Wykonawcê minimum jedno zamówienie (umowê) polegaj±ce na budowie lub dostawie i monta¿u instalacji fotowoltaicznej o warto¶ci co najmniej 100.000,00 z³ brutto (s³ownie: sto tysiêcy z³otych)
Wzór wykazu stanowi za³±czniki nr 4 do SWZ,
3) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykaz winien potwierdzaæ dysponowanie:
a) minimum 1 (s³ownie: jedn±) osob± odpowiedzialn± za kierowanie robotami posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeñ wydane na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2024 r. poz. 725 ze zm.).
b) minimum 1 (s³ownie: jedn±) osob± posiadaj±c± wa¿ne ¶wiadectwo kwalifikacyjne D – na stanowisko Dozoru, uprawniaj±ce do zajmowania siê eksploatacj± urz±dzeñ, instalacji i sieci m. in. w zakresie:
- urz±dzenia pr±dotwórcze przy³±czone do krajowej sieci elektroenergetycznej bez wzglêdu na wysoko¶æ napiêcia znamionowego,
- urz±dzenia, instalacje i sieci elektroenergetyczne o napiêciu co najmniej do 1 kV – aparatura kontrolno-pomiarowa oraz urz±dzenia i instalacje automatycznej regulacji; sterowania i zabezpieczeñ urz±dzeñ i instalacji wymienionych powy¿ej;
c) minimum 1 (s³ownie: jedn±) osob± posiadaj±c± wa¿ne ¶wiadectwo kwalifikacyjne E – na stanowisko Eksploatacji, uprawniaj±ce do zajmowania siê eksploatacj± urz±dzeñ, instalacji i sieci m.in. w zakresie:
- urz±dzenia pr±dotwórcze przy³±czone do krajowej sieci elektroenergetycznej bez wzglêdu na wysoko¶æ napiêcia znamionowego,
- urz±dzenia, instalacje i sieci elektroenergetyczne o napiêciu co najmniej do 1 kV,
- aparatura kontrolno-pomiarowa oraz urz±dzenia i instalacje automatycznej regulacji, sterowania i zabezpieczeñ urz±dzeñ i instalacji wymienionych powy¿ej.
Wzór wykazu stanowi za³±cznik nr 5 do SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenie, o którym mowa w Rozdziale XVIII pkt 14 ppkt 4) SWZ, sk³ada ka¿dy z wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
3. O¶wiadczenia i dokumenty okre¶lone Rozdziale XIII pkt 2 ppkt 1-4) SWZ, potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
4. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane (art. 117 ust 3 Pzp).
5. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie,
z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy. Wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik nr 7 do SWZ.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Wszelkie zmiany i uzupe³nienia umowy mog± byæ dokonywane jedynie w formie pisemnej w postaci aneksu do umowy podpisanego przez obie strony, pod rygorem niewa¿no¶ci.
2. Poza przypadkami wymienionymi w art. 455 ust. 1 pkt 2 lit. b i c, ust. 3 i 4 ustawy Pzp, przewiduje siê mo¿liwo¶æ dokonania istotnych zmian postanowieñ umowy w stosunku do tre¶ci oferty na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, dotycz±cych:
1) zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy w przypadku:
a) konieczno¶ci zlecenia zamówieñ dodatkowych lub zamiennych lub innych nieprzewiedzianych niezbêdnych do prawid³owego wykonania przedmiotu umowy,
b) zmiany przepisów powoduj±cych konieczno¶æ innych rozwi±zañ ni¿ zak³adano w opisie przedmiotu zamówienia,
c) zmiany przepisów powoduj±cych konieczno¶æ uzyskania dokumentów, które te przepisy narzucaj±,
d) gdy organy i instytucje uzgadniaj±ce nie wyda³y uzgodnieñ w ustawowym terminie, a w przypadku zarz±dzaj±cych mediami w terminie 2 miesiêcy,
e) wyst±pienia warunków atmosferycznych uniemo¿liwiaj±cych prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzenie prób i sprawdzeñ, dokonywanie odbiorów, w szczególno¶ci: niedopuszczalne temperatury powietrza, wiatr uniemo¿liwiaj±cy pracê maszyn budowlanych, gwa³towne opady deszczu ( oberwanie chmury), gradobicie, burze z wy³adowaniami atmosferycznymi, obfite opady ¶niegu, zalegaj±cy ¶nieg itd.,
f) natrafienia przez Wykonawcê na urz±dzenia podziemne uprzednio niezinwentaryzowane uniemo¿liwiaj±ce planowane wykonanie robót,
g) natrafienie przez Wykonawcê na zabytek ruchomy, zabytek nieruchomy lub zabytek archeologiczny w rozumieniu ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2024 r. poz. 1292)
h) innych przyczyn zewnêtrznych niezale¿nych od Zamawiaj±cego i Wykonawcy skutkuj±cych niemo¿liwo¶ci± prowadzenia prac, a w szczególno¶ci brak mo¿liwo¶ci dojazdu oraz transportu materia³ów na teren robót spowodowany awariami, remontami, przebudow± dróg dojazdowych oraz protestami mieszkañców z blokad± dróg.
2) zmian osobowych w przypadku zmiany osób realizuj±cych zamówienie pod warunkiem, ¿e osoby te bêd± spe³nia³y wymagania okre¶lone w SWZ,
1)
2)
3)
4)
5)
6)
3) ³±czna warto¶æ zmian jest mniejsza ni¿ progi unijne okre¶lone w przepisach wydanych na podstawie art. 3 ustawy Pzp i jest mniejsza od 15% warto¶ci zamówienia okre¶lonej pierwotnie w umowie;
4) pozosta³ych zmian:
a) w ka¿dym przypadku, gdy zmiana jest korzystna dla Zamawiaj±cego (np. powoduje skrócenie terminu realizacji umowy, zmniejszenie warto¶ci zamówienia, zastosowanie rozwi±zañ powoduj±cych oszczêdno¶ci w trakcie eksploatacji przedmiotu umowy),
b) zmiany sposobu rozliczania umowy lub dokonywania p³atno¶ci na rzecz Wykonawcy, w przypadku przed³u¿enia terminu realizacji zamówienia nie wynikaj±cej z przyczyn le¿±cych po stronie Wykonawcy,
c) wprowadzenie robót dodatkowych, zamiennych lub innych nieprzewiedzianych niezbêdnych do prawid³owego wykonania przedmiotu umowy,
d) zmiana warto¶ci zobowi±zania przy rozliczeniu ró¿niæ obmiarowych, robót dodatkowych, robót zamiennych, zaniechanych lub innych nieprzewiedzianych niezbêdnych do prawid³owego wykonania przedmiotu umowy,
e) przypadki losowe (np. kataklizmy, awarie urz±dzeñ wywo³ane przez wy³adowania atmosferyczne lub inne czynniki zewnêtrzne i niemo¿liwe do przewidzenia wydarzenia), które bêd± mia³y wp³yw na tre¶æ zawartej umowy i termin realizacji,
f) obni¿enie wynagrodzenia Wykonawcy, spowodowane rezygnacj± przez Zamawiaj±cego z realizacji czê¶ci przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przys³uguje wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiaj±cy zap³aci za wszystkie spe³nione ¶wiadczenia i udokumentowane koszty, które Wykonawca poniós³ w zwi±zku z wynikaj±cymi z umowy planowanymi ¶wiadczeniami,

Z uwagi na ograniczon± ilo¶æ znaków mo¿liw± do wprowadzenia w niniejszym polu pozosta³e informacje zawiera SWZ.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2025-02-06 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Ofertê nale¿y z³o¿yæ w postaci elektronicznej za po¶rednictwem Platformy Zakupowej pod adresem: https://gminaswidnica.logintrade.net/zapytania_email,186048,b6008a0f05f6d723c543ed02529ef300.html

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-02-06 10:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2025-03-07

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

1. Do oferty nale¿y do³±czyæ:
1) W celu potwierdzenia, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, Zamawiaj±cy ¿±da odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru. Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia dokumentów, o których mowa w zdanie pierwszym, je¿eli Zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, a Wykonawca wska¿e w ofercie dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów, tj. wska¿e adresy internetowe ogólnodostêpnych i bezp³atnych baz danych;
2) Pe³nomocnictwo upowa¿niaj±ce do z³o¿enia oferty, o ile ofertê sk³ada pe³nomocnik;
3) Pe³nomocnictwo dla pe³nomocnika do reprezentowania w postêpowaniu Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert sk³adanych przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia;
4) O¶wiadczenie Wykonawcy o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu oraz o niepodleganiu wykluczeniu z postêpowania - wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik nr 3 do SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, o¶wiadczenie sk³ada ka¿dy z Wykonawców. O¶wiadczenie, o którym mowa powy¿ej, sk³ada siê, pod rygorem niewa¿no¶ci,
w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
5) O¶wiadczenie podmiotów wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy - z³o¿one zgodnie z Za³±cznikiem nr 7 do SWZ (je¿eli dotyczy),
6) O¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu (je¿eli dotyczy) wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik nr 3 do SWZ ,
7) Zobowi±zanie podmiotu trzeciego (je¿eli dotyczy).
2. Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz.U. z 2022 r. poz. 835)(dalej uUk) Zamawiaj±cy wykluczy z postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego:
1) Wykonawcê wymienionego w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i Rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisanego na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 uUk;
2) Wykonawcê, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdzia³aniu praniu pieniêdzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisana na listê lub bêd±ca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³a wpisana na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 uUk;
3) Wykonawcê, którego jednostk± dominuj±c± w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 wrze¶nia 1994 r. o rachunkowo¶ci jest podmiot wymieniony w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisany na listê lub bêd±cy tak± jednostk± dominuj±c± od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³ wpisany na listê na
podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 uUk.
3. Wykluczenie, o którym mowa w pkt 2 nastêpuje na okres trwania okoliczno¶ci okre¶lonych w pkt 2.
4. Zgodnie z art. 7 ust 3 ustawy Uk Zamawiaj±cy odrzuci ofertê Wykonawcy wykluczonego na podstawie pkt 2.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.