Ogłoszenie z dnia 2024-01-19
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Całoroczne utrzymanie czystości i porządku na terenie Pieniężna w 2024 roku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA PIENIĘŻNO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 170748005
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Generalska 8
1.5.2.) Miejscowość: Pieniężno
1.5.3.) Kod pocztowy: 14-520
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski
1.5.7.) Numer telefonu: 55 237 46 00
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@pieniezno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pieniezno.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://pzp.pieniezno.pl/1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Całoroczne utrzymanie czystości i porządku na terenie Pieniężna w 2024 roku2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-63637fef-9d9f-11ee-948d-82b0c04ef850
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00053589
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00041123/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.5 Całoroczne utrzymanie czystości i porządku na terenie Pieniężna w 2024 roku
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00558443
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 13 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Uzasadnienie wyboru trybu udzielenia zamówienia z wolnej ręki:
Zgodnie z art. 305 ust. 1 oraz art. 214 ust. 1 pkt 13 ustawy Prawo Zamówień Publicznych zamówienie udzielane jest przez zamawiającego, o którym mowa w art. 4 i art. 5 ust. 1 pkt 1, osobie prawnej, jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki:
CD w SEKCJA VI INFORMACJE DODATKOWE
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: IN.271.1.11.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest utrzymanie czystości i porządku ulic, chodników oraz placów na terenie Pieniężna będących własnością Miasta i Gminy
Pieniężno:
a) stałe utrzymanie:
- utrzymywanie czystości ulic, chodników, placów i ścieżek rowerowych,
- usuwanie zanieczyszczeń minimum raz w tygodniu,
- opróżnianie rozmieszczonych na terenie miasta koszy ulicznych co najmniej raz w tygodniu lub w zależności od potrzeb, a
w okresie letnim tj. od miesiąca maja do miesiąca września co najmniej 2-3 razy w tygodniu,
- utrzymanie porządku Miejsca Obsługi Rowerzystów mieszczącego się przy ul. Kolejowej w Pieniężnie (sprzątanie i mycie
stołu, ławek, tablic, zamiatanie ręczne, opróżnianie koszy, odśnieżanie),
- obsługa imprez plenerowych, których organizatorem jest Gmina Pieniężno i jednostki organizacyjne Gminy (ustawianie i
opróżnianie pojemników na śmieci),
- bieżące usuwanie odpadów komunalnych (papiery, butelki, puszki, gałęzie, opakowania plastykowe, itp.),
- systematyczne usuwanie chwastów rosnących przy krawężnikach i obrzeżach,
- wywóz nieczystości z ulic, chodników, placów i koszy ulicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- w przypadku wystąpienia anomalii pogodowych (ulewne opady deszczu, silne wichury itp.)
przystąpienie do usuwania ich skutków,
- interwencyjny wywóz odpadów zgromadzonych na terenie miasta – na polecenie pisemne lub telefoniczne przedstawiciela
Zamawiającego, polegający na wywozie odpadów ze wskazanych miejsc. Prace w tym zakresie wykonywane będą w
zależności od potrzeb,
- bieżące usuwanie z jezdni i chodników zabitych zwierząt,
- odśnieżanie i zwalczanie śliskości nawierzchni lub gołoledzi z ulic, chodników i placów wraz z posypywaniem mieszanką
soli,
- bieżące oczyszczanie ze śniegu, lodu błota i innych nieczystości schodów i chodników,
- skutki zjawiska powodującego śliskość (gołoledź, śliskość pośniegowa, zalodzenie, szadź itp.), należy usunąć w ciągu 2
godzin od jego wystąpienia,
- wywóz nadmiaru śniegu z ulic, chodników i placów w przypadku nagromadzenia się takiej ilości śniegu, która utrudniać
będzie ruch pieszy lub kołowy,
- odśnieżanie należy prowadzić na całej szerokości jezdni usuwając śnieg na pobocze,
- zapewnienie przejezdności wyjazdów z posesji i skrzyżowań z drogami bocznymi na drogi główne.
b) zimowe:
- odśnieżanie i zwalczanie śliskości nawierzchni lub gołoledzi z ulic, chodników i placów wraz z posypywaniem mieszanką
soli,
- bieżące oczyszczanie ze śniegu, lodu błota i innych nieczystości schodów i chodników,
- skutki zjawiska powodującego śliskość (gołoledź, śliskość pośniegowa, zalodzenie, szadź itp.),
należy usunąć w ciągu 2 godzin od jego wystąpienia,
- wywóz nadmiaru śniegu z ulic, chodników i placów w przypadku nagromadzenia się takiej ilości śniegu, która utrudniać
będzie ruch pieszy lub kołowy,
- odśnieżanie należy prowadzić na całej szerokości jezdni usuwając śnieg na pobocze,
- zapewnienie przejezdności wyjazdów z posesji i skrzyżowań z drogami bocznymi na drogi
główne.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90610000-6 - Usługi sprzątania i zamiatania ulic
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90612000-0 - Usługi zamiatania ulic
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Spółdzielnia Socjalna Sąsiedzi
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 5821630851
7.3.3) Ulica: Braniewska
7.3.4) Miejscowość: Pieniężno
7.3.5) Kod pocztowy: 14-520
7.3.6.) Województwo: warmińsko-mazurskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
SPÓŁDZIELNIA SOCJALNA SĄSIEDZI
jakie przetargi wygrała firma
SPÓŁDZIELNIA SOCJALNA SĄSIEDZI
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-01-02
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 440000,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2024-12-31SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
a) zamawiający wspólnie z innymi zamawiającymi, o których mowa w art. 4 i art. 5 ust. 1 pkt 1, sprawuje nad daną osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli, która odpowiada kontroli sprawowanej przez nich nad własnymi jednostkami, przy czym wspólne sprawowanie kontroli ma miejsce, jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki:
- w skład organów decyzyjnych kontrolowanej osoby prawnej wchodzą przedstawiciele wszystkich uczestniczących zamawiających, z zastrzeżeniem, że poszczególny przedstawiciel może reprezentować więcej niż jednego zamawiającego,
- uczestniczący zamawiający mogą wspólnie wywierać dominujący wpływ na cele strategiczne oraz istotne decyzje kontrolowanej osoby prawnej,
- kontrolowana osoba prawna nie działa w interesie sprzecznym z interesami zamawiających sprawujących nad nią kontrolę
b) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiających sprawujących kontrolę lub przez inne osoby prawne, kontrolowane przez tych zamawiających,
c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.
W zaistniałym stanie faktycznym wszystkie powyższe warunki zostały spełnione, ponieważ:
Zamawiający zamierza udzielić zamówienia na „Całoroczne utrzymanie czystości i porządku na terenie Pieniężna w 2024 roku” Spółdzielni Socjalnej „SĄSIEDZI" z siedzibą przy ul. Braniewskiej 12F, 14-520 Pieniężno.
Spółdzielnia Socjalna „SĄSIEDZI" jest osobą prawną, nad którą Gmina Pieniężno i Gmina Lelkowo sprawują kontrolę i posiadają dominujący wpływ na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami spółdzielni. Kierownik Zamawiającego pełni funkcję przewodniczącego zgromadzenia członków założycieli spółdzielni. Jedynymi udziałowcami spółdzielni są jednostki samorządu terytorialnego tj., Gmina Pieniężno i Gmina Lelkowo, które pełnią funkcję zgromadzenia członków założycieli Spółdzielni Socjalnej „SĄSIEDZI”. Spółdzielnia Socjalna „SĄSIEDZI” nie działa w interesie sprzecznym z interesami Gminy Pieniężno i Gminy Lelkowo. Spółdzielnia Socjalna „SĄSIEDZI” rozpoczęła swoją działalność we wrześniu 2019 roku. Średni procent przychodu z działalności Spółdzielni Socjalnej „SĄSIEDZI”, w okresie poprzedzającym udzielenie zamówienia, ustalono na podstawie przedstawionych dokumentów finansowych, z których jednoznacznie wynika, iż Spółdzielnia Socjalna „SĄSIEDZI” za okres od 18 grudnia 2020 roku do 18 grudnia 2023 roku ze sprzedaży usług na rzecz Gminy Pieniężno i Gminy Lelkowo osiągnęła przychód z działalności na poziomie 91,45 % netto. Do negocjacji została zaproszona Spółdzielnia Socjalna „SĄSIEDZI” ponieważ zlecone zadanie mieści się w ramach, dla których utworzono spółdzielnię, a ponadto podmiot ten posiada wszystkie niezbędne uprawnienia do świadczenia powyższej usługi oraz zna specyfikację zamówienia. w związku z tym nie będzie konieczne dokonywanie nowych czynności niezbędnych do realizacji niniejszego zadania. w Spółdzielni Socjalnej „SĄSIEDZI” nie ma udziału kapitału prywatnego.
W związku z powyższym Zamawiający jest uprawniony do zawarcia umowy po przeprowadzeniu postępowania prowadzonego w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 13 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługa utrzymania czystości w budynkach oraz sprzątanie posesji w obiektach Sądu Rejonowego w Wieluniu, zlokalizowanych w Wieluniu i w Pajęcznie.
- "Świadczenie usług kompleksowych związanych z utrzymaniem chodników, schodów i rowów na terenie miasta Chełmna w 2025 roku".
- Utrzymanie czystości dróg (ulic) powiatowych na terenie powiatu brzeskiego z podziałem na części.
- Sprzątanie terenu zewnętrznego oraz stała pielęgnacja obszarów zielonych w parku przy Centrum Sztuki Współczesnej - Zamek Ujazdowski w okresie 12 miesięcy.
- "Świadczenie usług zw. z zimowym utrzymaniem czystości na drogach, chodnikach i parkingach w zakresie odśnieżania i zwalczania gołoledzi na terenie gm. Złocieniec w roku w okresie I-III, XI-XII 2025"
- Sprzątanie i utrzymanie czystości budynków Starostwa Powiatowego w Zakopanem wraz z terenem przyległym
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.