Og³oszenie z dnia 2024-01-19
Powi±zane og³oszenia:
- 2024/BZP 00083290/01 - Modyfikacja z dnia 2024-01-31
- 2024/BZP 00233746/01 - Wynik z dnia 2024-03-06
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa drogi gminnej w D³oni
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA MIEJSKA GÓRKA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411050770
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Rynek 33
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Miejska Górka
1.5.3.) Kod pocztowy: 63-910
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyñski
1.5.7.) Numer telefonu: +48 65 5474507
1.5.8.) Numer faksu: +48 65 5474421
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@miejska-gorka.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.miejska-gorka.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa drogi gminnej w D³oni
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-e4814900-b6c3-11ee-b7da-22bd761ba7f3
2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00053781
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2024-01-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Zamówienie jest wspó³finansowane z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 na operacje typu „Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddzia³ania „Wsparcie inwestycji zwi±zanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudow± wszystkich rodzajów ma³ej infrastruktury, w tym inwestycji w energiê odnawialn± i w oszczêdzanie energii”.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://miejska-gorka.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miejska-gorka.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1) Zgodnie z art. 61 ust. 1 ustawy PZP,
komunikacja w postêpowaniu o udzielenie zamówienia, w tym sk³adanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów
lub o¶wiadczeñ miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawc± odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej za po¶rednictwem
Platformy Zakupowej eZamawiaj±cy na stronie internetowej prowadzonego postêpowania pod adresem: https://miejska
gorka.ezamawiajacy.pl
2) Ogólne zasady korzystania z Platformy Zakupowej:
a) Zg³oszenie do postêpowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie https://miejska
gorka.ezamawiajacy.pl lub na stronie https://oneplace.marketplanet.pl.
b) Wykonawca po wybraniu opcji „Przyst±p do postêpowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl,
gdzie zostanie powiadomiony o mo¿liwo¶ci zalogowania lub do za³o¿enia bezp³atnego konta. Wykonawca zak³ada konto wykonuj±c
kroki procesu rejestracyjnego: podaje adres e-mail, ustanawia has³o, nastêpnie powtarza has³o, wpisuje kod z obrazka, akceptuje
regulamin, klika polecenie „zarejestruj siê”.
c) Po za³o¿eniu konta Wykonawca ma mo¿liwo¶æ z³o¿enia Oferty w postêpowaniu. Komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a
Wykonawcami, w szczególno¶ci zawiadomienia oraz informacje, przekazywane s± przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej
za po¶rednictwem Platformy Zakupowej. Za datê przekazania za¶wiadczeñ oraz informacji przyjmuje siê datê ich wys³ania za
po¶rednictwem zak³adki „Korespondencja”.
3) Zamawiaj±cy informuje, i¿ w przypadku jakichkolwiek w±tpliwo¶ci zwi±zanych z zasadami korzystania z Platformy, Wykonawca
winien skontaktowaæ siê z dostawc± rozwi±zania teleinformatycznego Platforma Zakupowa eZamawiaj±cy tel. +48 22 257 22 23
(infolinia dostêpna w dni robocze, w godzinach 9:00 - 17:00), e-mail: oneplace@marketplanet.pl
4) Zamawiaj±cy okre¶la niezbêdne wymagania sprzêtowo - aplikacyjne umo¿liwiaj±ce pracê na Platformie Zakupowej, tj.:
a) Sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s.
b) Komputer klasy PC lub MAC, o nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ min 2 GB RAM, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów
operacyjnych: MS Windows 7, Mac Os x 10.4, Linux lub ich nowsze wersje.
c) Zainstalowana dowolna przegl±darka internetowa obs³uguj±ca TLS 1.2, najlepiej w najnowszej wersji, w przypadku Internet
Explorer minimalnie wersja 10.0.
d) W³±czona obs³uga JavaScript.
e) Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy pliki w formacie .pdf.
5) Zamawiaj±cy okre¶la dopuszczalne formaty przesy³anych danych, tj. plików o wielko¶ci do 100 MB, w: txt, rtf, pdf, xps, odt, ods,
odp, doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg, wav,
mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar, gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt, TSL, XMLsig,
XAdES, CAdES, ASIC, XMLenc.
6) Zamawiaj±cy okre¶la informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych, tj. plik za³±czony przez Wykonawcê na Platformie
Zakupowej i zapisany, widoczny jest w Systemie jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8. Mo¿liwo¶æ otworzenia pliku dostêpna
jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiaj±cego po up³ywie terminu otwarcia ofert.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z klauzul± informacyjn± wynikaj±c± z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o
ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiaj±cy informuje, ¿e:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Burmistrz Miejskiej Górki
2) kontakt z inspektorem ochrony danych osobowych: adres e-mail - iod@miejska-gorka.pl, tel. 65 322 49 73;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) i c) RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o
udzielenie zamówienia publicznego pn. „Budowa drogi gminnej w D³oni”, nr sprawy WI.271.1.2024, prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w
oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych (t. j. Dz. U. z 2022 poz. 1710 z pó¼n.
zm.), dalej „ustawa PZP”;
5) dane mog± byæ przekazywane poza teren UE;
6) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy PZP, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuj±cy ca³y czas
trwania umowy;
7) obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym
okre¶lonym w przepisach ustawy PZP, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje
niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy PZP;
8) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art.
22 RODO, i nie bêd± profilowane;
9) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych (w przypadku, gdy wykonanie
obowi±zków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO, wymaga³oby niewspó³miernie du¿ego wysi³ku, Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od
osoby, której dane dotycz±, wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania
nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupe³nienia Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do
sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ
umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± PZP oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do
przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub
prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego) - wyst±pienie z
¿±daniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia
postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego;
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych
osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
10) nie przys³uguje Pani/Panu:
a) w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b) i c)RODO .
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WI.271.1.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest budowa drogi gminnej w miejscowo¶ci D³oñ na d³ugo¶ci 0,743 km. Planowane jest wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego o powierzchni 4377,84 m2. Jezdnia zostanie ograniczona opornikiem betonowym o wymiarach 12x25 cm, natomiast w miejscu gdzie projektowany jest chodnik krawê¿nikiem betonowym o wymiarach 15x30 cm. Wykonany zostanie równie¿ chodnik z kostki betonowej szarej o szeroko¶ci 2,00 m, a tak¿e zjazdy do posesji szeroko¶ci 3,10 - 5,50 m, wykonane z kostki betonowej czerwonej.
W ramach zadania przewidziano równie¿ wykonanie wpustów deszczowych – 16 szt. po³±czonych przykanalikami z istniej±c± kanalizacj± deszczow± i budowê kanalizacji deszczowej na odcinku 218,0 m. Ponadto wykonane zostanie o¶wietlenie w postaci lamp ulicznych – 12 szt.
Szczegó³owy zakres robót okre¶lony zosta³ w:
- dokumentacji projektowej – za³±cznik nr 9 do SWZ,
- przedmiarze robót i kosztorysie ofertowym – za³±cznik nr 10 do SWZ,
- Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych – za³±cznik nr 11 do SWZ.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowê
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45316110-9 - Instalowanie urz±dzeñ o¶wietlenia drogowego
45231100-6 - Ogólne roboty budowlane zwi±zane z budow± ruroci±gów
45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie ruroci±gów do odprowadzania wody burzowej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 200 dni
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiaj±cy wybierze ofertê najkorzystniejsz± na podstawie kryteriów oceny ofert okre¶lonych w dziale XX SWZ.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rêkojmi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
Warunki udzia³u w postêpowaniu:a) w zakresie zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy nie okre¶la szczegó³owego warunku w tym zakresie.
b) w zakresie uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy nie okre¶la szczegó³owego warunku w tym zakresie.
c) w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiaj±cy nie okre¶la szczegó³owego warunku w tym zakresie.
d) w zakresie zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy wyka¿±, ¿e nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wykonali nale¿ycie, co najmniej 1 robotê budowlan± polegaj±c± na budowie / rozbudowie / przebudowie drogi o nawierzchni bitumicznej o powierzchni nie mniejszej ni¿ 2.000,00 m2.
Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u
w postêpowaniu polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków prawnych. Szczegó³owe wymagania dotycz±ce podmiotów zobowi±zanych zosta³y okre¶lone w dziale IX SWZ.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udzia³u
w postêpowaniu, o których mowa w art. 273 ust. 1 pkt 1 ustawy PZP, Zamawiaj±cy ¿±da nastêpuj±cych o¶wiadczeñ i dokumentów:
a) o¶wiadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP,
o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy
z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t. j. Dz. U.
z 2022 r. poz. 2581 z pó¼n. zm.), z innym Wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego Wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej – wzór o¶wiadczenia stanowi za³±cznik nr 4 do SWZ,
b) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji.
2) Zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawcy, który polega na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, zgodnie z zapisami art. 119 ustawy PZP, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 1 lit. b niniejszego dzia³u SWZ.
3) Informacja dla podmiotów zagranicznych wynikaj±ca z zapisów Rozporz±dzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23.12.2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ Zamawiaj±cy od Wykonawcy (Dz. U. z 2020 r. poz. 2415):
a) Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast: odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, o których mowa w pkt 1 lit. b – sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e: nie otwarto jego likwidacji, nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczêcia tej procedury. Dokument lub dokumenty, powinny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed ich z³o¿eniem.
b) Je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których wy¿ej mowa zastêpuje siê je odpowiednio w ca³o¶ci lub w czê¶ci dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one pod przysiêg±, lub, je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument mia³ dotyczyæ nie ma przepisów o o¶wiadczeniu pod przysiêg±, z³o¿one przed organem s±dowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego, w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument mia³ dotyczyæ. (§ 4 ust. 3 rozporz±dzenia)
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: W celu potwierdzenia spe³nienia przez Wykonawcê w/w warunków udzia³u
w postêpowaniu, o których mowa w art. 273 ust. 1 pkt 2 ustawy PZP, Zamawiaj±cy ¿±da nastêpuj±cych dokumentów:
a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz
z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane (wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 5 do SWZ), oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami,
o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty.
Wy¿ej wskazany okres 5 lat liczy siê wstecz od dnia, w którym up³ywa termin sk³adania ofert.
Je¿eli Wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji robót budowlanych wykonanych wspólnie z innymi Wykonawcami, w/w wykaz dotyczy robót, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpo¶rednio uczestniczy³.
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
Nie dotyczy5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
a) Formularz ofertowy, zgodnie z za³±cznikiem nr 1 do SWZ,b) O¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu - zgodnie
z za³±cznikiem nr 2 do SWZ – w przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, o¶wiadczenie sk³adane jest przez Wykonawcê wykazuj±cego spe³nienie warunku,
c) O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczenia z postêpowania, zgodnie
z za³±cznikiem nr 3 do SWZ – w przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczenia sk³ada ka¿dy
z Wykonawców,
d) Kosztorys ofertowy, sporz±dzony przez Wykonawcê przy wykorzystaniu metody kalkulacji uproszczonej zgodnie z zapisami dzia³u XIX SWZ w oparciu
o przedmiar robót stanowi±cy za³±cznik nr 10 do SWZ,
e) Pe³nomocnictwo upowa¿niaj±ce do z³o¿enia oferty, o ile ofertê sk³ada pe³nomocnik,
f) Pe³nomocnictwo do reprezentowania w postêpowaniu Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienie – dotyczy ofert sk³adanych przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o których mowa w dziale X SWZ,
g) Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby zgodnie z za³±cznikiem nr 7 do SWZ - je¿eli Wykonawca w celu potwierdzenia spe³nienia warunków udzia³u polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby wraz
z zobowi±zaniem sk³ada o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu
z postêpowania tego podmiotu oraz o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powo³uje siê na jego zasoby,
h) O¶wiadczenie Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia okre¶laj±ce, które roboty budowlane wykonuj± poszczególni Wykonawcy - zgodnie z za³±cznikiem nr 6 do SWZ - w przypadku wspólnego ubiegania siê
o zamówienie przez Wykonawców.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1) Zamawiaj±cy wymaga wniesienia wadium.2) Ustala siê wadium dla ca³o¶ci przedmiotu zamówienia w wysoko¶ci: 30.000,00 z³, s³ownie: trzydzie¶ci tysiêcy z³otych 00/100 z³otych.
3) Wykonawca wnosi wadium w:
a) pieni±dzu,
b) gwarancjach bankowych,
c) gwarancjach ubezpieczeniowych,
d) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2080 z pó¼n. zm.).
4) Wadium wnoszone w pieni±dzu wp³aca siê na rachunek bankowy Zamawiaj±cego:
Bank Spó³dzielczy we Wschowie Nr 94 8669 0001 0023 0319 4000 0019 z adnotacj±: „Wadium – Budowa drogi gminnej w D³oni”.
Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniê¿nego przyjmuje siê termin uznania na rachunku Zamawiaj±cego.
5) Wadium wnoszone w innej formie ni¿ pieniê¿na, tj. w formie gwarancji lub porêczenia, Wykonawca przekazuje Zamawiaj±cemu jako orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej, podpisany przez osobê lub osoby uprawnione ze strony gwaranta / porêczyciela przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej za po¶rednictwem Platformy Zakupowej eZamawiaj±cy, na stronie internetowej prowadzonego postêpowania, o której mowa w dziale II SWZ.
6) Wadium we wszystkich dopuszczonych formach wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
7) Niewniesienie wadium w terminie lub w sposób okre¶lony w SWZ spowoduje, ¿e oferta Wykonawcy zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy PZP.
8) Zwrot albo zatrzymanie wadium nastêpowaæ bêdzie zgodnie z art. 98 ustawy PZP.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia.2) Podmioty wystêpuj±ce wspólnie ponosz± solidarn± odpowiedzialno¶æ za niewykonanie lub nienale¿yte wykonanie
zamówienia.
3) Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w
postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego. Ustanowiony pe³nomocnik pozostaje w kontakcie z Zamawiaj±cym w toku postêpowania: zwraca siê do
Zamawiaj±cego z wszelkimi sprawami i do niego Zamawiaj±cy kieruje informacje, korespondencjê itp. Pe³nomocnictwo
winno byæ za³±czone do oferty.
4) Przepisy ustawy PZP dotycz±ce Wykonawcy stosuje siê odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o
zamówienia.
5) Warunek dotycz±cy uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w
art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy PZP, jest spe³niony, je¿eli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o
udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej i
zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub us³ugi, do których realizacji te uprawnienia s± wymagane.
W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia Wykonawcy wspólnie
ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z Wykonawców, którzy wykonaj± roboty
budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
W przypadku, o którym mowa w niniejszym punkcie, Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia
do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni
Wykonawcy, zgodnie z za³±cznikiem nr 6 do SWZ.
6) W odniesieniu do warunków okre¶lonych w dziale VII SWZ, wymagania te musz± byæ spe³nione wspólnie przez
Wykonawców sk³adaj±cych ofertê w postêpowaniu (nie musi spe³niaæ osobno ka¿dy z Wykonawców sk³adaj±cych ofertê
wspóln±). Na ich potwierdzenie nale¿y z³o¿yæ dokumenty okre¶lone w dziale VIII pkt 5 SWZ.
7) Ka¿dy z Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie zobowi±zany jest do wykazania braku podstaw do wykluczenia z
postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego.
W takim przypadku o¶wiadczenia i/lub dokumenty wymienione w dziale VIII SWZ sk³ada ka¿dy z Wykonawców
wystêpuj±cych wspólnie. Dokumenty te potwierdzaj± spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw
wykluczenia w zakresie, w którym ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak
podstaw wykluczenia.
8) Je¿eli zosta³a wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, Zamawiaj±cy mo¿e
¿±daæ przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopiê umowy reguluj±cej wspó³pracê tych
Wykonawców.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
W zwi±zku z ograniczon± ilo¶ci± znaków w niniejszym polu og³oszenia, rodzaj i zakres zamian umowy oraz warunków ichwprowadzenia zosta³y zawarte w § 15 projektu umowy stanowi±cego za³±cznik nr 8 do SWZ.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-02-05 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://miejska-gorka.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-02-05 10:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-03-05
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Rozbudowa drogi gminnej Nr 108182B tj. ul. Witosa w Brañsku
- Rozbudowa drogi gminnej Nr 250328W Grodzisk Du¿y - Borek od km 0+000,00 do km 1+446,14
- Utrzymanie i konserwacja nawierzchni drogi le¶nej w le¶nictwach: Podlesie nr 1001 i 1002, Panewnik nr 1130, Ochojec nr 601, 0621, 0638/2,0638/3, 0154 Giszowiec nr 0201/2
- Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z miejscami postojowymi, ci±giem pieszo - jezdnym, o¶wietleniem oraz niezbêdn± infrastruktur± techniczn± w m. Zielone Kamedulskie gm. Suwa³ki
- Wymiana pod³o¿a i urz±dzeñ terenowych stanowi±cych wyposa¿enie Placu Zabaw zlokalizowanego na terenie zewnêtrznym Ogólnokszta³c±cej Szko³y Muzycznej w Gdañsku przy ul. Gnilnej 3
- "Wykonanie robót ogólnobudowlanych dla budynków bêd±cych w zarz±dzie Nadle¶nictwa Skwierzyna"
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.