Ogłoszenie z dnia 2022-02-10
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Dokończenie budowy dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych wraz ze wspólnym garażem podziemnym w rejonie ulic Samotnej, Górnej, Kujawskiej i Świętego Jacka w Gliwicach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Budynków Miejskich I Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276567632
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Dolnych Wałów 11
1.5.2.) Miejscowość: Gliwice
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-100
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki
1.5.7.) Numer telefonu: (32)3392950
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bartlomiej.jurkiewicz@zbmgliwice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zbmgliwice.pl
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dokończenie budowy dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych wraz ze wspólnym garażem podziemnym w rejonie ulic Samotnej, Górnej, Kujawskiej i Świętego Jacka w Gliwicach2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-16dfe648-8a7d-11ec-94c8-de8df8ed9da1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00053901
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-02-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Z uwagi na szerokie uzasadnienie zastosowania trybu niekonkurencyjnego opis znajduje się na końcu ogłoszenia (w uwagach).
3.1.2.) Identyfikator wcześniejszego postępowania: 553468-N-2019
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: 001/PZ/2022/ZBM
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 3442401,90 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zgodnie z numeracją SWZ:
1. Przedmiotem zamówienia jest dokończenie budowy dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych wraz ze wspólnym garażem podziemnym w ramach budowy zespołu zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej wraz z infrastrukturą w rejonie ulic Samotnej, Górnej, Kujawskiej i Świętego Jacka w Gliwicach - II etap realizacji inwestycji.
2. Zakres prac obejmuje w szczególności:
2.1. prace ogólnobudowlane związane z adaptacją pomieszczeń
2.2. roboty konstrukcyjne
2.3. wykonanie instalacji centralnego ogrzewania
2.4. wykonanie instalacji klimatyzacji
2.5. wykonanie instalacji wentylacji mechanicznej
2.6. wykonanie instalacji wodno- kanalizacyjnej
2.7. roboty w zakresie wewnętrznej instalacji elektrycznej,
2.8. prace ogólnobudowlane związane z adaptacją pomieszczeń w lokalach z przeznaczeniem na łazienkę
4.5.3.) Główny kod CPV: 45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45211340-4 - Roboty budowlane w zakresie budownictwa wielorodzinnego
45231112-3 - Instalacja rurociągów
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45261210-9 - Wykonywanie pokryć dachowych
45262300-4 - Betonowanie
45262522-6 - Roboty murarskie
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45316100-6 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45321000-3 - Izolacja cieplna
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45410000-4 - Tynkowanie
45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie
45431200-9 - Kładzenie glazury
45442100-8 - Roboty malarskie
45442200-9 - Nakładanie powłok antykorozyjnych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 4088700,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 4088700,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 4088700,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Przemysłowo- Handlowo-Usługowe POG-TECH Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6312292760
7.3.3) Ulica: Orląt Śląskich 44
7.3.4) Miejscowość: Gliwice
7.3.5) Kod pocztowy: 44-100
7.3.6.) Województwo: śląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
jakie przetargi wygrała firma
PRZEDSIĘBIORSTWO PRZEMYSŁOWO-HANDLOWO-USŁUGOWE "POG-TECH" SP. Z O.O.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-01-19
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 3900000 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2022-05-318.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
W dniu 30.11.2021r. Zamawiający skutecznie odstąpił od umowy nr 054/PZ/V/2019 z dnia 05.06.2019r. z Wykonawcą - Zbigniewem Wójcickim prowadzącym działalność gospodarczą pod nazwą: Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe „MATEO” i przystąpił do sporządzenia inwentaryzacji placu budowy uzyskując w dniu 21.12.2021r. komplet dokumentacji wykonawczej. Wartość szacunkowa niezbędnych do wykonania prac została ustalona na kwotę 3.442.401,90zł netto. Maksymalny termin realizacji zamówienia (uzyskanie pozwolenia na użytkowanie), niezależnie od zastosowanego trybu został ustalony na dzień 31.05.2021r. i wynika z umowy na dofinansowanie zadania przez Bank Gospodarstwa Krajowego. Stąd też brak realizacji w zakreślonym terminie przedmiotowej inwestycji może doprowadzić do powstania nieodwracalnych, ujemnych skutków finansowych po stronie Spółki ZBM I Towarzystwa Budownictwa Społecznego sp. z o.o. Mając na uwadze powyższy termin oraz pozostałe czynniki jak zakres robót, okres realizacji (zima 2022) i proces technologiczny Zamawiający szacuje, iż absolutnie minimalny termin realizacji zadania nie może być krótszy niż 5 miesięcy od daty zawarcia umowy. Przeprowadzenie postępowania w trybie podstawowym (zakładając brak procedur odwoławczych) spowodowało by podpisanie umowy, najwcześniej na przełomie stycznia i lutego 2022r., co z kolei skróciło by termin wykonania prac, o co najmniej 2 miesiące. Rozważając decyzję o przeprowadzeniu procedury w trybie podstawowym należy również przewidzieć obecne trudności związane z możliwością niezłożenia ofert w postępowaniu: zaostrzona sytuacja epidemiologiczna (wzrost zachorowań na COVID, częściowy lockdown), specyfika robót polegająca na dokończeniu inwestycji (odpowiedzialność Wykonawców w kwestii gwarancji i rękojmi). Niezrealizowanie w/w inwestycji w założonym terminie spowoduje konieczność zwrotu udzielonej przez Bank Gospodarstwa Krajowego dotacji w kwocie 3.642 940,21 zł, co spowoduje rażąco niekorzystne skutki zarówno po stronie tut. ZBM I Towarzystwa Budownictwa Społecznego, jak i Urzędu Miasta w Gliwicach. Co więcej, wysoce prawdopodobne jest, iż trwający okres zimowy może spowodować degradację wykonanych, otwartych robót, zatem mając na celu zapobieganie powstaniu niepowetowanej szkody, konieczne jest natychmiastowe udzielenie zamówienia oraz wykonanie dalszych robót. Niepomierne znaczenie ma także wciąż trwający wzrost cen, zarówno materiałów budowalnych jak i usług oraz robót budowlanych, w skutek czego wysoce prawdopodobne będzie, iż późniejsza realizacja przedmiotu umowy spowoduje, iż przeznaczone środki na realizację inwestycji będą niewystarczające, stąd też nie zostanie w pełni zrealizowana, co spowoduje przede wszystkim ogromne i niekorzystne skutki finansowe.
INNE PRZETARGI Z GLIWIC
- 4WOG-1200.2712.104.2024 Roboty budowlane: Naprawa systemu wentylacji w budynku nr 6 Bytom.
- Dostawy artykułów żywnościowych do Zespołu Szkolno Przedszkolnego nr 15 w Gliwicach.
- Ochorna obiektów zarządzanych przez MZUK Gliwice
- Dostawa mineralizatora mikrofalowego
- DZ/0270/ZP-27/2024 Ubezpieczenie zdrowotne dla pracowników: Sieć Badawcza Łukasiewicz - Górnośląski Instytut Technologiczny
- Dostawa mięsa, wędlin i drobiu do stołówki Internatu w Zespole Szkół Techniczno-Informatycznych w Gliwicach w 2025 roku
więcej: przetargi w Gliwicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Modernizacja KP PSP w Kutnie" - III
- Remont lokalu zlokalizowanego przy ul. Armii Krajowej 29/5 w Goleniowie z przeznaczeniem na mieszkanie treningowe
- Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z miejscami postojowymi, ciągiem pieszo - jezdnym, oświetleniem oraz niezbędną infrastrukturą techniczną w m. Zielone Kamedulskie gm. Suwałki
- Wymiana podłoża i urządzeń terenowych stanowiących wyposażenie Placu Zabaw zlokalizowanego na terenie zewnętrznym Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej w Gdańsku przy ul. Gnilnej 3
- "Wykonanie robót ogólnobudowlanych dla budynków będących w zarządzie Nadleśnictwa Skwierzyna"
- Utwardzenie kostką betonową alejki na cmentarzu komunalnym nr 3 przy ul. Wileńskiej w Oleśnicy
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.