Ogłoszenie z dnia 2023-01-24
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00029320/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-01-13
- 2023/BZP 00050031/01 - Modyfikacja z dnia 2023-01-23
- 2023/BZP 00105996/01 - Wynik z dnia 2023-02-22
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
„Kompleksowa dostawa energii elektrycznej dla Gminy Jutrosin i jej jednostek organizacyjnych w okresie od 01.03.2023 r. do 31.12.2023 r.”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Jutrosin
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411050511
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Rynek 26
1.4.2.) Miejscowość: Jutrosin
1.4.3.) Kod pocztowy: 63-930
1.4.4.) Województwo: wielkopolskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: umig@jutrosin.eu
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.jutrosin.eu
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00054872
2.2.) Data ogłoszenia: 2023-01-24
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2023/BZP 00029320
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest kompleksowa dostawa energii elektrycznej tj. zakup energii wraz z usługa dystrybucji dla obiektów wymienionych w Załączniku nr 1 do SWZ – opis przedmiotu zamówienia. Zapotrzebowanie energii elektrycznej w okresie od 01.03.2023 r. do 31.12.2023 r. wynosi: 467 300 kWh (zamówienie podstawowe).
2. W toku realizacji zamówienia zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia lub zwiększenia wartości zamówienia (dostawa energii wraz z usługą dystrybucji) w zakresie do +/-20% względem wartości zamówienia podstawowego:
2.1. zwiększenie wartości zamówienia nastąpi na zasadzie prawa opcji. Zasady, zakres i sposób skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji zostały opisane w Dziale I ust. 2 pkt 3 Projektowych postanowień umowy wg Załącznika nr 2 do SWZ,
2.2. zmniejszenie wartości zamówienia nastąpi na zasadzie, w zakresie i sposobie opisanym w Dziale I ust. 2 pkt 4 Projektowych postanowień umowy wg Załącznika nr 2 do SWZ.
3. Szczegółowy zakres zamówienia został określony w Załączniku nr 1 do SWZ, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne Pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia określone zostały w projektowanych postanowieniach umowy sprzedaży energii elektrycznej – Załącznik nr 2 do SWZ.
4. Kompleksowa dostawa energii elektrycznej odbywać się będzie na warunkach określonych przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne, ustawy z dnia 8 grudnia 2017 r. o rynku mocy oraz zgodnie z wydanymi do tych ustawy przepisami wykonawczymi, w szczególności z Rozporządzeniem Ministra Klimatu i Środowiska w z dnia 29 listopada 2022 r. w sprawie sposobu kształtowania i kalkulacji taryf oraz sposobu rozliczeń w obrocie energią elektryczną, Rozporządzeniem Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 27 września 2022 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego. Powyższe przepisy dotyczą sposobu kalkulacji, rozliczeń oraz parametrów jakościowych dostarczanej energii elektrycznej.
5. Sprzedawcą rezerwowym jest: Enea SA.
6. Wymagania (obowiązki) stawiane Wykonawcy, opisane zostały w projektowanych postanowieniach umowy sprzedaży stanowiący Załącznik nr 2 do SWZ. Zamawiający udzieli wyłonionemu w postępowaniu Wykonawcy pełnomocnictwa.
7. W Załączniku nr 1 SWZ informacyjnie wskazano aktualne parametry (grupa taryfowa/moce umowne), które mogą podlegać zmianie w trakcie trwania umowy energii elektrycznej.
8. Zamawiający ma prawo, w okresie obowiązywania Umowy do zmiany grup taryfowych, mocy umownej dla poszczególnych PPE określonych w załączniku nr 1 do Umowy (załącznik nr 1 do SWZ) po uprzednim uzgodnieniu warunków technicznych dokonania tych zmian z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego, zwanym dalej OSD. Zmiany w Umowie następować będą na pisemne zgłoszenie Zamawiającego do Wykonawcy począwszy od dokonania zmiany przez OSD. Powyższe zmiany będą przeprowadzone na zasadach określonych w taryfie operatora systemu dystrybucyjnego odpowiedniego dla Zamawiającego i będą dotyczyły, w szczególności zapewnienia danemu obiektowi poprawnego funkcjonowania (zgodne z jego przeznaczeniem) i/lub obniżenie kosztów na usłudze dystrybucji. Zmiana grup taryfowych może się odbyć w obszarze grup taryfowych wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia, stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ.
9. Szczegółowe informacje o przedmiocie zamówienia ujęte zostały w rozdziale 4 SWZ
Po zmianie:
1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest kompleksowa dostawa energii elektrycznej tj. zakup energii wraz z usługa dystrybucji dla obiektów wymienionych w Załączniku nr 1 do SWZ – opis przedmiotu zamówienia. Zapotrzebowanie energii elektrycznej w okresie od 01.03.2023 r. do 31.08.2023 r. wynosi: 280 383 kWh (zamówienie podstawowe).
2. W toku realizacji zamówienia zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia lub zwiększenia wartości zamówienia (dostawa energii wraz z usługą dystrybucji) w zakresie do +/-20% względem wartości zamówienia podstawowego:
2.1. zwiększenie wartości zamówienia nastąpi na zasadzie prawa opcji. Zasady, zakres i sposób skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji zostały opisane w Dziale I ust. 2 pkt 3 Projektowych postanowień umowy wg Załącznika nr 2 do SWZ,
2.2. zmniejszenie wartości zamówienia nastąpi na zasadzie, w zakresie i sposobie opisanym w Dziale I ust. 2 pkt 4 Projektowych postanowień umowy wg Załącznika nr 2 do SWZ.
3. Szczegółowy zakres zamówienia został określony w Załączniku nr 1 do SWZ, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne Pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia określone zostały w projektowanych postanowieniach umowy sprzedaży energii elektrycznej – Załącznik nr 2 do SWZ.
4. Kompleksowa dostawa energii elektrycznej odbywać się będzie na warunkach określonych przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne, ustawy z dnia 8 grudnia 2017 r. o rynku mocy oraz zgodnie z wydanymi do tych ustawy przepisami wykonawczymi, w szczególności z Rozporządzeniem Ministra Klimatu i Środowiska w z dnia 29 listopada 2022 r. w sprawie sposobu kształtowania i kalkulacji taryf oraz sposobu rozliczeń w obrocie energią elektryczną, Rozporządzeniem Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 27 września 2022 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego. Powyższe przepisy dotyczą sposobu kalkulacji, rozliczeń oraz parametrów jakościowych dostarczanej energii elektrycznej.
5. Sprzedawcą rezerwowym jest: Enea SA.
6. Wymagania (obowiązki) stawiane Wykonawcy, opisane zostały w projektowanych postanowieniach umowy sprzedaży stanowiący Załącznik nr 2 do SWZ. Zamawiający udzieli wyłonionemu w postępowaniu Wykonawcy pełnomocnictwa.
7. W Załączniku nr 1 SWZ informacyjnie wskazano aktualne parametry (grupa taryfowa/moce umowne), które mogą podlegać zmianie w trakcie trwania umowy energii elektrycznej.
8. Zamawiający ma prawo, w okresie obowiązywania Umowy do zmiany grup taryfowych, mocy umownej dla poszczególnych PPE określonych w załączniku nr 1 do Umowy (załącznik nr 1 do SWZ) po uprzednim uzgodnieniu warunków technicznych dokonania tych zmian z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego, zwanym dalej OSD. Zmiany w Umowie następować będą na pisemne zgłoszenie Zamawiającego do Wykonawcy począwszy od dokonania zmiany przez OSD. Powyższe zmiany będą przeprowadzone na zasadach określonych w taryfie operatora systemu dystrybucyjnego odpowiedniego dla Zamawiającego i będą dotyczyły, w szczególności zapewnienia danemu obiektowi poprawnego funkcjonowania (zgodne z jego przeznaczeniem) i/lub obniżenie kosztów na usłudze dystrybucji. Zmiana grup taryfowych może się odbyć w obszarze grup taryfowych wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia, stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ.
9. Szczegółowe informacje o przedmiocie zamówienia ujęte zostały w rozdziale 4 SWZ
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.10. Data końcowa okresu obowiązywania Przed zmianą:
2023-12-31
Po zmianie:
2023-08-31
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
7.4. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia Przed zmianą:
1. Zgodnie z treścią art. 455 ust. 1 pkt 1 i art. 439 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian, w zakresie:
1) przedmiotu zamówienia w przypadku:
a) zwiększenia ilości energii elektrycznej oraz dodanie nowych PPE. W przypadku, gdy przed terminem zakończenia okresu trwania zamówienia (Umowy) zostanie wyczerpana wartość Umowy dla zamówienia podstawowego oraz dla prawa opcji, Strony Umowy w drodze negocjacji dodadzą ilość energii elektrycznej, w tym nowe PPE, niezbędną do zakończenia przedmiotowej Umowy. Wykonawca wraz ze złożoną ofertą przedstawi dowody kalkulacji cen jednostkowych energii elektrycznej.
b) zmiany parametrów usługi dystrybucji, w przypadku gdy zmiana parametrów dystrybucyjnych wiązać się będzie z koniecznością ponoszenia dodatkowych opłat zgodnie z taryfą OSD, Zamawiający zobowiązany będzie do ich uiszczenia,
c) zmian spowodowanych siłą wyższą uniemożliwiających wykonanie przedmiotu Umowy, przy czym przez siłę wyższą Strony rozumieją zdarzenie o charakterze przypadkowym lub naturalnym, ale zawsze o charakterze zewnętrznym w stosunku do człowieka, zdarzenie niemożliwe (lub prawie niemożliwe) do przewidzenia, zdarzenie, którego skutkom nie można zapobiec, w szczególności działania sił przyrody (np. powodzie, trzęsienia ziemi, huragany), zaburzenia życia zbiorowego (działania wojenne, zamieszki wewnętrzne, strajk, epidemie), akty władzy państwowej (akty władzy ustawodawczej lub administracyjnej, które czynią niemożliwym wykonanie danego zobowiązania) – zmiany te mogą spowodować zmianę ilości punktów PPE, grupy taryfowej lub wartości zawartej Umowy.
d) zmiany sposobu wykonania Przedmiotu Umowy w przypadku zmiany regulacji prawnych odnoszących się do praw i obowiązków Stron Umowy, wprowadzonych po zawarciu Umowy, wywołujących niezbędną potrzebę zmiany sposobu realizacji Umowy, w tym regulacji prawnych, na podstawie ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych ,
e) zmiany w zakresie minimalnej wielkości zużycia energii wskazanej w Dziale I ust. 2 pkt 2 Umowy, z przyczyn niemożliwych do przewidzenia przez Zamawiającego, w szczególności z przyczyn społeczno-gospodarczo-ekonomicznych.
2) Terminu rozpoczęcia sprzedaży energii elektrycznej do poszczególnych PPE:
a) jeżeli zmiana ta wynika z okoliczności niezależnych od Stron, w szczególności z przedłużającej się procedury zmiany sprzedawcy, przedłużającego się procesu rozwiązania dotychczasowych umów kompleksowych, promocji cenowej, o czas trwania przeszkody. Zmiana następuje automatycznie, nie wymaga złożenia oświadczenia woli przez Zamawiającego.
3) Wynagrodzenia w przypadku:
a) zmiany ceny jednostkowej energii elektrycznej netto za 1 kWh wyłącznie w przypadku ustawowej zmiany opodatkowania energii elektrycznej podatkiem akcyzowym, o kwotę wynikającą ze zmiany tej stawki.
b) zmiany ceny jednostkowej za 1 kWh brutto wynikającej z ustawowej zmiany stawki podatku VAT, o kwotę wynikającą ze zmiany tej stawki.
c) zmiany ceny jednostkowej energii elektrycznej netto za 1 kWh dla taryf z grupy GXX wynikającej z zatwierdzenia nowej taryfy sprzedaży przez Prezesa URE.
d) zmiany opłat dystrybucyjnych w taryfach dystrybucji, od dnia wejścia w życie nowej taryfy dystrybucyjnej zatwierdzonej przez Prezesa URE.
e) zmiany w przypadku interwencji państwa/UE na podstawie obowiązujących przepisów prawa, mających wpływ na obniżenie kosztów (ceny) realizacji przedmiotowej Umowy, w tym ustawy z dnia 27 października 2022 o środkach nadzwyczajnych mających na celu ograniczenie wysokości cen energii elektrycznej oraz wsparciu niektórych odbiorców w 2023 roku
4) na podstawie art. 439 Pzp Strony przewidują możliwość zmiany wynagrodzenia Wykonawcy zgodnie z poniższymi zasadami, w przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia
Po zmianie:
1. Zgodnie z treścią art. 455 ust. 1 pkt 1 i art. 439 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian, w zakresie:
1) przedmiotu zamówienia w przypadku:
a) zwiększenia ilości energii elektrycznej oraz dodanie nowych PPE. W przypadku, gdy przed terminem zakończenia okresu trwania zamówienia (Umowy) zostanie wyczerpana wartość Umowy dla zamówienia podstawowego oraz dla prawa opcji, Strony Umowy w drodze negocjacji dodadzą ilość energii elektrycznej, w tym nowe PPE, niezbędną do zakończenia przedmiotowej Umowy. Wykonawca wraz ze złożoną ofertą przedstawi dowody kalkulacji cen jednostkowych energii elektrycznej.
b) zmiany parametrów usługi dystrybucji, w przypadku gdy zmiana parametrów dystrybucyjnych wiązać się będzie z koniecznością ponoszenia dodatkowych opłat zgodnie z taryfą OSD, Zamawiający zobowiązany będzie do ich uiszczenia,
c) zmian spowodowanych siłą wyższą uniemożliwiających wykonanie przedmiotu Umowy, przy czym przez siłę wyższą Strony rozumieją zdarzenie o charakterze przypadkowym lub naturalnym, ale zawsze o charakterze zewnętrznym w stosunku do człowieka, zdarzenie niemożliwe (lub prawie niemożliwe) do przewidzenia, zdarzenie, którego skutkom nie można zapobiec, w szczególności działania sił przyrody (np. powodzie, trzęsienia ziemi, huragany), zaburzenia życia zbiorowego (działania wojenne, zamieszki wewnętrzne, strajk, epidemie), akty władzy państwowej (akty władzy ustawodawczej lub administracyjnej, które czynią niemożliwym wykonanie danego zobowiązania) – zmiany te mogą spowodować zmianę ilości punktów PPE, grupy taryfowej lub wartości zawartej Umowy.
d) zmiany sposobu wykonania Przedmiotu Umowy w przypadku zmiany regulacji prawnych odnoszących się do praw i obowiązków Stron Umowy, wprowadzonych po zawarciu Umowy, wywołujących niezbędną potrzebę zmiany sposobu realizacji Umowy, w tym regulacji prawnych, na podstawie ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych ,
e) zmiany w zakresie minimalnej wielkości zużycia energii wskazanej w Dziale I ust. 2 pkt 2 Umowy, z przyczyn niemożliwych do przewidzenia przez Zamawiającego, w szczególności z przyczyn społeczno-gospodarczo-ekonomicznych.
2) Terminu rozpoczęcia sprzedaży energii elektrycznej do poszczególnych PPE:
a) jeżeli zmiana ta wynika z okoliczności niezależnych od Stron, w szczególności z przedłużającej się procedury zmiany sprzedawcy, przedłużającego się procesu rozwiązania dotychczasowych umów kompleksowych, promocji cenowej, o czas trwania przeszkody. Zmiana następuje automatycznie, nie wymaga złożenia oświadczenia woli przez Zamawiającego.
3) Wynagrodzenia w przypadku:
a) zmiany ceny jednostkowej energii elektrycznej netto za 1 kWh wyłącznie w przypadku ustawowej zmiany opodatkowania energii elektrycznej podatkiem akcyzowym, o kwotę wynikającą ze zmiany tej stawki.
b) zmiany ceny jednostkowej za 1 kWh brutto wynikającej z ustawowej zmiany stawki podatku VAT, o kwotę wynikającą ze zmiany tej stawki.
c) zmiany ceny jednostkowej energii elektrycznej netto za 1 kWh dla taryf z grupy GXX wynikającej z zatwierdzenia nowej taryfy sprzedaży przez Prezesa URE.
d) zmiany opłat dystrybucyjnych w taryfach dystrybucji, od dnia wejścia w życie nowej taryfy dystrybucyjnej zatwierdzonej przez Prezesa URE.
e) zmiany w przypadku interwencji państwa/UE na podstawie obowiązujących przepisów prawa, mających wpływ na obniżenie kosztów (ceny) realizacji przedmiotowej Umowy, w tym ustawy z dnia 27 października 2022 o środkach nadzwyczajnych mających na celu ograniczenie wysokości cen energii elektrycznej oraz wsparciu niektórych odbiorców w 2023 roku
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Kompleksowa dostawa energii elektrycznej wraz ze świadczeniem usługi dystrybucji na rzecz WARR S.A. do 31.12.2025 r.
- Zakup paliw płynnych i olei niezbędnych do obsługi sprzętu i pojazdów będących na stanie Zarządu Dróg Powiatowych w Zamościu
- Kompleksowa dostawa energii elektrycznej obejmująca sprzedaż energii elektrycznej oraz świadczenie dystrybucji energii elektrycznej na potrzeby SP ZOZ w Turku.
- ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ NA POTRZEBY SAMODZIELNEGO PUBLICZNEGO ZAKŁADU OPIEKI ZDROWOTNEJ W LUBARTOWIE
- Sukcesywne dostawy oleju napędowego do zbiornika naziemnego Gminnego Przedsiębiorstwa Komunalnego Szemud Sp. z o. o.
- KOMPLEKSOWA DOSTAWA ENERGII ELEKTRYCZNEJ DLA PUNKTÓW Z INSTALACJAMI OZE NA POTRZEBY ZAKŁADU GOSPODARKI KOMUNALNEJ W PUCHACZOWIE SP. Z O. O.
więcej: Produkty naftowe, paliwo, energia elektryczna i inne źródła energii »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.