Ogłoszenie z dnia 2025-01-22
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00018147/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-01-09
- 2025/BZP 00037056/01 - Modyfikacja z dnia 2025-01-15
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Zakup ciągnika rolniczego z osprzętem dla Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Żurawi
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA BIAŁA RAWSKA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 750148590
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Jana Pawła II 57
1.5.2.) Miejscowość: Biała Rawska
1.5.3.) Kod pocztowy: 96-230
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL715 - Skierniewicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@bialarawska.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bialarawska.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-418792c0-f38f-40c6-9850-4d6f8dcacbc01.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup ciągnika rolniczego z osprzętem dla Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Żurawi2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-418792c0-f38f-40c6-9850-4d6f8dcacbc0
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00056230
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00014827/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Zakup ciągnika rolniczego z osprzętem dla Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Żurawi
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00018147
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: RG.271.01.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia objętego niniejszym postępowaniem jest dostawa fabryczni nowego ciągnika rolniczego z fabrycznie nowym osprzętem w postaci ładowacza czołowego dla Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Żurawi. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w zał. nr 6 do SWZ.
2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych oraz w postaci katalogów elektronicznych.
3. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp.
4. Szczegółowy opis oraz sposób realizacji zamówienia znajduje się w Opisie Przedmiotu Zamówienia, stanowiącym załącznik do SWZ.
5. Nazwy i kody wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV)
16700000 – 2 Ciągniki
6. Uzasadnienie niedokonania podziału zamówienia na części.
Wartość zamówienia jest niższa od tzw. progów unijnych, które zobowiązują do implementacji dyrektyw UE. Dyrektywa 2014/24/UE w treści motywu 78 wskazuje, że aby zwiększyć konkurencję, instytucje Zamawiające należy w szczególności zachęcać do dzielenia dużych zamówień na części. Przedmiotowe zamówienie nie jest dużym zamówieniem w rozumieniu motywu 78 powołanej dyrektywy UE (dyrektywy stosuje się od tzw. progów UE, a dyrektywa posługuje się pojęciem dużego zamówienia na gruncie zamówień podlegających dyrektywie – a więc zamówienia o wartości znacznie przewyższającej tzw. progi UE). Zamówienie nie zostało podzielone na części z następujących względów:
a) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie jednego rodzaju dostaw. Rozdzielenie ich groziłoby niedającymi się wyeliminować problemami organizacyjnymi związanymi z odpowiedzialnością za poszczególne elementy dostaw wykonanych przez różnych Wykonawców.
b) Podział przedmiotu zamówienia na zadania groziłby znaczącym zwiększeniem kosztów oraz trudnościami technologicznymi wynikającymi z wykonywania przedmiotu zamówienia przez większą liczbę Wykonawców.
c) Wykonawcy powielaliby koszty pośrednie prac, co wpływałoby na koszty całego przedmiotu zamówienia. W każdej z ofert częściowych Wykonawca musiałby założyć odrębną wycenę użycia tego samego rodzaju sprzętu w sytuacji, w której składając jedną ofertę, użycie sprzętu wyceniłby jednokrotnie.
d) Każdy z Wykonawców w cenę wliczyłby odrębne koszty polisy OC, co zwiększyłoby poziom wydatków Zamawiającego.
e) W przypadku podziału na części Wykonawcy powielaliby koszty m. in. koszty kadrowe, utrzymania sprzętu, takie, jak np. ubezpieczenie, koszty eksploatacyjne, czy koszty paliwa, co wpływałoby niekorzystnie dla Zamawiającego na koszty zamówienia.
Reasumując, Zamawiający nie dokonał podziału zamówienia na części ze względu na to, że podział taki groziłby nadmiernymi trudnościami technicznymi oraz nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia. Potrzeba skoordynowania działań różnych Wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłaby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia. Niedokonanie podziału zamówienia podyktowane było zatem względami technicznymi, organizacyjnym, ekonomicznymi oraz charakterem przedmiotu zamówienia. Zastosowany ewentualnie podział zamówienia na części nie zwiększyłby konkurencyjności w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw – zakres zamówienia jest zakresem typowym, umożliwiającym złożenie oferty Wykonawcom z grupy małych lub średnich przedsiębiorstw. Zgodnie z treścią motywu 78 dyrektywy, Instytucja zamawiająca powinna mieć obowiązek rozważenia celowości podziału zamówień na części, jednocześnie zachowując swobodę autonomicznego podejmowania decyzji na każdej podstawie, jaką uzna za stosowną, nie podlegając nadzorowi administracyjnemu ani sądowemu.
4.5.3.) Główny kod CPV: 16700000-2 - Ciągniki
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Cena oferty najkorzystniejszej przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zakup ciągnika z przyczepą
- Zakup ciągnika rolniczego wraz z ładowaczem czołowym dla Zakładu Doświadczalnego Technologii Produkcji Pasz i Akwakultury w Muchocinie
- Zakup i dostawa ciągnika wraz z osprzętem
- Zakup i dostawa ciągnika rolniczego wraz ze sprzętem do koszenia
- Zakup i dostawa ciągnika z pługiem, kosiarką, zamiatarką i posypywarką na potrzeby Gminy Aleksandrów Kujawski
- Dostawa 3 ciągników rolniczych, fabrycznie nowych o roku produkcji 2024 lub 2025, wyposażonych w urządzenia do utrzymania dróg.
więcej: Ciągniki »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.