Og³oszenie z dnia 2023-01-25
Powi±zane og³oszenia:
- 2023/BZP 00150933/01 - Wynik z dnia 2023-03-25
Og³oszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa gazu p³ynnego propan dla potrzeb ogrzewania szkó³ podstawowych na terenie Gminy Zduny.
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA ZDUNY Zduny 1C 99-440 Zduny
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 750148561
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: 1 C
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Zduny
1.5.3.) Kod pocztowy: 99-440
1.5.4.) Województwo: ³ódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL715 - Skierniewicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gminazduny.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: http://bip.ugzduny.nv.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa gazu p³ynnego propan dla potrzeb ogrzewania szkó³ podstawowych na terenie Gminy Zduny.
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-dbf50174-9ca4-11ed-b4ea-f64d350121d2
2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00058557
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2023-01-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00013597/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.2.2 Zakup paliwa sta³ego na potrzeby Szkó³ Podstawowych w Gminie Zduny.
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-dbf50174-9ca4-11ed-b4ea-f64d350121d23.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym,
a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostêpna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezp³atne.
3. Zamawiaj±cy wyznacza nastêpuj±ce osoby do kontaktu z wykonawcami:
- Rados³aw ¦mia³ek, tel. 665-726-751, e-mail: sekretariat@gminazduny.pl
4. Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania (link prowadz±cy bezpo¶rednio do widoku postêpowania na Platformie e-Zamówienia): https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-dbf50174-9ca4-11ed-b4ea-f64d350121d2 Postêpowanie mo¿na wyszukaæ równie¿
ze strony g³ównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przegl±daj postêpowania/konkursy”).
5. Identyfikator (ID) postêpowania na Platformie e-Zamówienia: ocds-148610-dbf50174-9ca4-11ed-b4ea-f64d350121d2
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych bêd±cych kopi± elektroniczn± tre¶ci zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi byæ zgodny z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
2. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporz±dzenia, o którym mowa w pkt 8, sporz±dza siê w postaci elektronicznej, w formatach danych okre¶lonych w przepisach rozporz±dzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów publicznych i wymiany informacji
w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformatycznych
i przekazuje siê jako za³±czniki.
3. Informacje, o¶wiadczenia lub dokumenty, inne ni¿ wymienione w § 2 ust. 1 rozporz±dzenia,
o którym mowa w pkt 8, przekazywane w postêpowaniu sporz±dza siê w postaci elektronicznej:
a) w formatach danych okre¶lonych w przepisach rozporz±dzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci (i przekazuje siê jako za³±cznik), lub
b) jako tekst wpisany bezpo¶rednio do wiadomo¶ci przekazywanej przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej (np. w tre¶ci wiadomo¶ci e-mail lub w tre¶ci „Formularza
do komunikacji”).
4. Je¿eli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, zawieraj± informacje stanowi±ce tajemnicê przedsiêbiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy
z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2022 r. poz. 1233), wykonawca, w celu utrzymania w poufno¶ci tych informacji, przekazuje je w wydzielonym
i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowi±cy tajemnicê przedsiêbiorstwa”.
5. Komunikacja w postêpowaniu, z wy³±czeniem sk³adania ofert (sposób sk³adania ofert opisano
w rozdziale 14 SWZ) odbywa siê drog± elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy
do komunikacji dostêpnych w zak³adce „Formularze” („Formularze do komunikacji”).
Za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa siê w szczególno¶ci przekazywanie wezwañ i zawiadomieñ, zadawanie pytañ i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umo¿liwiaj± równie¿ do³±czenie za³±cznika do przesy³anej wiadomo¶ci (przycisk „dodaj za³±cznik”).
6. Wszystkie wys³ane i odebrane w postêpowaniu przez wykonawcê wiadomo¶ci widoczne
s± po zalogowaniu w podgl±dzie postêpowania w zak³adce „Komunikacja”.
7. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielko¶æ ta dotyczy plików przesy³anych jako za³±czniki do jednego formularza).
8. Minimalne wymagania techniczne dotycz±ce sprzêtu u¿ywanego w celu korzystania z us³ug Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotycz±ce specyfikacji po³±czenia okre¶la § 12 Regulamin Platformy e-Zamówienia, a mianowicie:
9. W celu prawid³owego korzystania z us³ug Platformy e-Zamówienia wymagany jest:
a) Komputer PC:
parametry minimum: Intel Core2 Duo, 2 GB RAM, HD,
zainstalowany jedne z poni¿szych systemów operacyjnych: MS Windows 7 lub nowszy, OSX/Mac OS 10.10, Ubuntu 14.04,
Zainstalowana jedna z poni¿szych przegl±darek: Chrome 66.0 lub nowsza, Firefox 59.0 lub nowszy, Safari 11.1 lub nowsza, Edge 14.0 i nowsze,
albo
b) Tablet/Telefon:
Parametry minimum: 4 rdzenie procesora, 2GB RAM, Android 6.0 Marshmallow, iOS 10.3,
Przegl±darka Chrome 61 lub nowa
10. Dla skorzystania z pe³nej funkcjonalno¶ci mo¿e byæ konieczne w³±czenie w przegl±darce obs³ugi protoko³u bezpiecznej transmisji danych SSL, obs³ugi Java Script, oraz cookies
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiaj±cy informuje, ¿e:
• Administratorem Twoich danych osobowych jest Wójt Gminy Zduny, 99-440 Zduny 1c, Tel. 46 838 74 26, Fax. 46 838 74 23, adres e-mail: sekretariat@gminazduny.pl ;
• Administrator wyznaczy³ inspektora ochrony danych, z którym mo¿na skontaktowaæ siê poprzez adres e-mail: inspektor@kiodo.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora.
• Twoje dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu procedowania postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego Znak sprawy: ZP.272.01.01.2023 na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach Projektu: „Dostawa gazu p³ynnego propan dla potrzeb ogrzewania szkó³ podstawowych na terenie Gminy Zduny”;
• odbiorcami Twoich danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 24 pa¼dziernika 2019 r. – Prawo zamówieñ publicznych (tekst jednolity: Dz.U. z 2019 r. poz. 2019, ze zm.), dalej „ustawa Pzp”;
• Twoje dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
• obowi±zek podania danych osobowych bezpo¶rednio Ciebie dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
• w odniesieniu do Twoich danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
• posiadasz nastêpuj±ce prawa w zwi±zku z przetwarzaniem przez Administratora Twoich danych osobowych:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do Twoich danych osobowych;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Twoich danych osobowych*;
− na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, ¿e przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy RODO;
• nie przys³uguj± Ci nastêpuj±ce prawa w zwi±zku z przetwarzaniem przez Administratora Twoich danych osobowych:
− w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): W przypadku gdy wniesienie ¿±dania dotycz±cego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporz±dzenia 2016/679, spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postêpowania lub za³±cznikach do tego protoko³u, od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia zamawiaj±cy nie udostêpnia tych danych, chyba ¿e zachodz± przes³anki, o których mowa w art. 18 ust. 2 rozporz±dzenia 2016/679. (art. 74 ust. 3 ustawy Pzp)
• Udostêpnianie protoko³u ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyj±tkiem danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 rozporz±dzenia 2016/679, zebranych w toku postêpowania o udzielenie zamówienia. Ograniczenia zasady jawno¶ci, o których mowa w ust. 3 i art. 18 ust. 3–6, stosuje siê odpowiednio. (art. 74 ust. 4 ustawy Pzp)
• W przypadku korzystania przez osobê, której dane osobowe s± przetwarzane przez zamawiaj±cego, z uprawnienia, o którym mowa w art. 15 ust. 1–3 rozporz±dzenia 2016/679, zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od osoby wystêpuj±cej z ¿±daniem wskazania dodatkowych informacji, maj±cych na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia. (art.75 ustawy Pzp)
• Skorzystanie przez osobê, której dane osobowe s± przetwarzane, z uprawnienia do sprostowania lub uzupe³nienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 rozporz±dzenia 2016/679, nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u postêpowania oraz jego za³±czników. (art. 76 ustawy Pzp)
• zg³oszenie ¿±dania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporz±dzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia tego postêpowania.(art. 19 ust. 3 ustawy Pzp)
• W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez zamawiaj±cego w Biuletynie Zamówieñ Publicznych, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 rozporz±dzenia 2016/679, s± wykonywane w drodze ¿±dania skierowanego do zamawiaj±cego. (art. 269 ust. 2 ustawy Pzp)
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.272.01.01.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia s± dostawy gazu p³ynnego propan do:
• Szko³a Podstawowa im. Janusza Korczaka w B±kowie Górnym, B±ków Górny 123,
99-440 Zduny – dwa zbiorniki napowietrzne o pojemno¶ci 4 850 litrów ka¿dy,
• Szko³a Podstawowa im. Pierwszego Marsza³ka Polski Józefa Pi³sudskiego w Nowych Zdunach, Nowe Zduny 88, 99-440 Zduny – trzy zbiorniki podziemne o pojemno¶ci
6 400 litrów ka¿dy,
wed³ug bie¿±cego zapotrzebowania Zamawiaj±cego w okresie 10 miesiêcy od podpisania umowy, jednak nie d³u¿ej ni¿ do dnia 31.12.2023 r.
2. Ilo¶æ jednorazowej dostawy do jednego miejsca dostawy nie mo¿e byæ mniejsza ni¿ 7 000 litrów.
3. Zamówienia na poszczególne dostawy wykonywane bêd± pisemnie. Miejsce dostawy
i roz³adunku dla:
• Szko³a Podstawowa im. Pierwszego Marsza³ka Polski Józefa Pi³sudskiego w Nowych Zdunach - Nowe Zduny 88 99-440 Zduny pow. £owicki, woj. £ódzkie
• Szko³a Podstawowa im. Janusza Korczaka w B±kowie Górnym - B±ków Górny 123
99-440 Zduny pow. £owicki, woj. £ódzkie.
4. Warunki i zasady realizacji zamówienia okre¶lone zosta³y we wzorze Umowy stanowi±cym za³±cznik nr 7 do SWZ.
5. W przypadku zakupu paliwa w ilo¶ci mniejszej lub wiêkszej ni¿ wy¿ej okre¶lone szacunkowe ilo¶ci, Wykonawcy nie przys³uguj± ¿adne roszczenia.
6. Faktury za pobrane paliwa wystawiane bêd± nie czê¶ciej ni¿ jeden raz w miesi±cu.
7. Zap³ata nastêpowaæ bêdzie w formie przelewu bankowego na konto Wykonawcy.
8. Wykonawca na ka¿de ¿±danie zamawiaj±cego bêdzie zobowi±zany przed³o¿yæ aktualne ¶wiadectwo jako¶ci paliwa zgodnie z obowi±zuj±cymi Polskimi Normami.
9. Zamawiaj±cy nie podzieli³ zamówienia na czê¶ci ze wzglêdu na to, ¿e Gminie trudno by³oby kontrolowaæ wykonanie zamówienia, wydatkowanie finansów w przypadku umów zawartych
z kilkoma Wykonawcami na ten sam przedmiot zamówienia w sytuacji, gdy obowi±zywa³y inne ceny jednostkowe.
10. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zg³aszania wniosków o wyja¶nienia tre¶ci SWZ. Na zawarte w nich pytania zostan± przez Zamawiaj±cego udzielone odpowiedzi. Zarówno pytania, bez wskazywania ¼róde³ zapytañ, jak i odpowiedzi zostan± zamieszczone na stronie internetowej prowadzonego postêpowania.
11. Po wy³onieniu Dostawcy zawarte zostan± dwie umowy, odrêbnie dla ka¿dej ze Szkó³.
12. Zamawiaj±cy przewiduje zamówienie ³±cznie oko³o 138 700 l gazu w podziale na:
- Szko³a Podstawowa im. Janusza Korczaka w B±kowie Górnym oko³o 36 700 l
- Szko³a Podstawowa im. Pierwszego Marsza³ka Polski Józefa Pi³sudskiego w Nowych Zdunach oko³o 102 000 l.
Ilo¶ci gazu przewidywane do zakupu s± ilo¶ciami planowanymi. Realna ilo¶æ zamawianego gazu zostanie okre¶lona na podstawie bie¿±cych zamówieñ, gdy¿ obie szko³y ogrzewaj± swoje budynki gazem propan od 4 miesiêcy i nie jest mo¿liwe realne okre¶lenie zapotrzebowania.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 09122100-1 - Propan
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Warto¶æ przedstawiona w ofercie jest wyra¿ona w polskich z³otych.
2. Wykonawca okre¶li warto¶æ realizacji zamówienia zgodnie z Formularzem oferty, który stanowi za³. nr 1 do SWZ.
3. Ceny w Formularzu oferty, o którym mowa powy¿ej musz± byæ wyra¿one w z³otych polskich
z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku.
4. Ceny jednostkowe netto zawarte w Formularzu oferty, o którym mowa powy¿ej, musz± byæ wyra¿one w z³otych polskich z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku.
5. Wszelkie rozliczenia miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawc± prowadzone bêd± w z³otych polskich.
6. Wykonawca oblicza warto¶æ brutto wed³ug stawki VAT obowi±zuj±cej w dniu sk³adania oferty.
7. Cena powinna obejmowaæ wszystkie zobowi±zania, sk³adniki i koszty zwi±zane z wykonaniem zamówienia.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny i kosztu
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 40
Kryterium 2
4.3.5.) Nazwa kryterium: Koszt
4.3.6.) Waga: 60
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. Zdolno¶æ do wystêpowania w obrocie gospodarczym.Zamawiaj±cy nie stawia wymagañ dotycz±cych wystêpowania w obrocie gospodarczym.
2. Warunki dotycz±ce sytuacji finansowej lub ekonomicznej:
Zamawiaj±cy nie stawia wymagañ dotycz±cych sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
3. Uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów.
Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¿eli wykonawca posiada aktualn± koncesjê Prezesa Urzêdu Regulacji Energetyki na obrót paliwami gazowymi, zgodnie z zapisami ustawy Prawo energetyczne (Dz. U. z 2022 r., poz. 1723).
4. Warunki dotycz±ce zdolno¶ci technicznej lub zawodowej.
Zamawiaj±cy nie stawia wymagañ dotycz±cych sytuacji ekonomicznej lub zawodowej.
5. Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu,
w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego czê¶ci, polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, sk³ada, wraz z ofert±, zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów
na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów.
Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodniæ zamawiaj±cemu, ¿e realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów, w szczególno¶ci przedstawiaj±c zobowi±zanie tych podmiotów do oddania
mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdza, ¿e stosunek ³±cz±cy wykonawcê
z podmiotami udostêpniaj±cymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostêp do tych zasobów oraz okre¶la w szczególno¶ci:
1) zakres dostêpnych wykonawcy zasobów podmiotu udostêpniaj±cego zasoby;
2) sposób i okres udostêpnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostêpniaj±cego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostêpniaj±cy zasoby, na zdolno¶ciach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, których wskazane zdolno¶ci dotycz±.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiaj±cy wezwie Wykonawcê, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych ¶rodków dowodowych, aktualnych na dzieñ ich z³o¿enia.
4.1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego Zamawiaj±cy ¿±da:
1) o¶wiadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej;
Formularz pn. „O¶wiadczenie wykonawcy o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej” stanowi za³±cznik nr 4 do SWZ.
3) o¶wiadczenia wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania, o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotycz±cych orzeczenia zakazu ubiegania siê o zamówienie publiczne tytu³em ¶rodka zapobiegawczego,
c) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, dotycz±cych zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia maj±cego na celu zak³ócenie konkurencji,
d) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy,
e) art.7 ust.1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego, na czas trwania tych okoliczno¶ci (Dz.U. z 2022r., poz.835)
Formularz pn. „O¶wiadczenie o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu o niepodleganiu wykluczeniu i spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu” stanowi za³±cznik nr 5 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Aktualnej koncesji Prezesa Urzêdu Regulacji Energetyki na obrót paliwami gazowymi, zgodnie z zapisami ustawy Prawo energetyczne (Dz. U. z 2022 r., poz. 1723).
5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
3.3. Je¿eli w imieniu Wykonawcy, Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, podmiotu udostêpniaj±cego zasoby lub podwykonawcy niebêd±cego podmiotem udostêpniaj±cym zasoby, dzia³a osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z powy¿szych dokumentów, nale¿y z³o¿yæ pe³nomocnictwo lub inny dokument potwierdzaj±cy umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego, podmiotu udostêpniaj±cego zasoby lub podwykonawcy niebêd±cego podmiotem udostêpniaj±cym zasoby.3.4. Pe³nomocnictwo powinno byæ z³o¿one w oryginale lub w postaci cyfrowego odwzorowania dokumentu sporz±dzonego w postaci papierowej (elektronicznej kopii), po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em, przez mocodawcê albo notarialnie.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ wprowadzania zmiany Umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadku wyst±pienia okoliczno¶ci przewidzianych w niniejszej Umowie.2. Katalog dopuszczalnych okoliczno¶ci zmian Umowy w zakresie zmiany terminu realizacji przedmiotu Umowy:
1) zmiany przedstawicieli Wykonawcy oraz osób skierowanych do realizacji zamówienia.
2) Powy¿sza zmiana mo¿e byæ dokonana przez Strony w ka¿dym czasie, gdy¿ nie stanowi zmiany postanowieñ umowy. Zmiana osób uczestnicz±cych w realizacji zamówienia nie wymaga aneksu do umowy, a jedynie zgody Zamawiaj±cego wyra¿onej w formie pisemnej;
3) przedmiotowym / produkt zamienny je¶li wyst±pi trwa³y brak produktu z przyczyn le¿±cych po stronie producenta przy jednoczesnym dostarczeniu produktu zamiennego o parametrach nie gorszych od produktu objêtego umow±, po cenie zaoferowanej w ofercie b±d¼ ni¿szej;
4) zmian zwi±zanych z wprowadzeniem przez Rz±d RP regulacji dotycz±cych epidemii COVID-19 (w ka¿dym przypadku);
5) zmianê tre¶ci umowy na skutek zmian legislacyjnych przewidzianych w powszechnie obowi±zuj±cych przepisach prawa w tym m.in. zmiany podatku VAT;
6) zmianê tre¶ci umowy na skutek poprawienia omy³ek pisarskich.
Zmiana warunków niniejszej umowy mo¿e nast±piæ jedynie w formie pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci.
3. Zmiana Umowy w zakresie terminu jest dopuszczalna stosownie do okresu trwania przeszkody oraz skutków, które ta przeszkoda wywo³a³a.
4. Zmiana terminu wykonania przedmiotu Umowy dokonywana jest na wniosek Wykonawcy lub Zamawiaj±cego, nie bêdzie mieæ ¿adnego wp³ywu na wielko¶æ wynagrodzenia i skutkuje podpisaniem aneksu do Umowy, zawieraj±cego wskazan± zmianê.
5. Zmiana sposobu spe³nienia ¶wiadczenia jest dopuszczalna w przypadku wyst±pienia ni¿ej wymienionych okoliczno¶ci:
6. Katalog dopuszczalnych okoliczno¶ci zmian Umowy w zakresie innych rodzajów zmian:
1) zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca i Zamawiaj±cy realizuje przedmiot Umowy na inne spe³niaj±ce warunki okre¶lone w SWZ, zgodnie z § 4 ust. 6 i 7;
2) si³a wy¿sza uniemo¿liwiaj±ca wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z SWZ;
3) zmiana obowi±zuj±cej stawki VAT. Je¿eli przed zakoñczeniem realizacji zamówienia Zamawiaj±cy otrzyma indywidualn± interpretacjê podatkow± dotycz±c± podatku od umów zawartych na podstawie niniejszego postêpowania, która wska¿e na konieczno¶æ zastosowania innej stawki podatku od towarów i us³ug (VAT) lub w przypadku zmian w zakresie rozliczania podatku VAT na podstawie ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i us³ug (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 685 ze zm.) lub w przypadku wi±¿±cego stanowiska organów skarbowych, dotycz±cego odmiennego ni¿ w niniejszej SWZ rozliczania podatku VAT – Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany stawki podatku VAT - do tych czê¶ci zamówienia, do których bêdzie to uzasadnione (sta³a zostaje kwota netto, wykonawca wystawi faktury naliczaj±c podatek od towarów i us³ug VAT wg w³a¶ciwej stawki),
4) rezygnacja przez Zamawiaj±cego z realizacji czê¶ci przedmiotu Umowy;
5) zmiana sposobu rozliczenia Umowy lub dokonywania p³atno¶ci na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiaj±cego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotycz±cych realizacji projektu.
6) zmiana podwykonawcy w trakcie realizacji umowy.
7. Strony przewiduj± mo¿liwo¶æ zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia Wykonawcy w przypadkach opisanych w § 5.
8. Wszystkie powy¿sze postanowienia stanowi± katalog zmian, na które Zamawiaj±cy mo¿e wyraziæ zgodê. Nie stanowi± jednocze¶nie zobowi±zania do wyra¿enia takiej zgody.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-02-02 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: 1. Wykonawca sk³ada ofertê za pomoc± Platformy e-Zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-02-02 11:00
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni
INNE PRZETARGI ZDUNY
- Dostawa drobiu dla Domu Pomocy Spo³ecznej w Baszkowie.
- Us³uga ubezpieczenia Gmina Zduny oraz podleg³ych jednostek organizacyjnych
- Zakup pomocy dydaktycznych w ramach projektu "Nauczanie rolnicze XXI wieku - lepszy start" - sprzêt informatyczny
- Zakup sprzêtu rolniczego
wiêcej: przetargi ZDUNY »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.