eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ZabrzeWYKONANIE POMIARÓW STĘŻEŃ WYBRANYCH ZANIECZYSZCZEŃ Z WYKORZYSTANIEM BEZZAŁOGOWYCH STATKÓW POWIETRZNYCH



Ogłoszenie z dnia 2025-01-24

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
WYKONANIE POMIARÓW STĘŻEŃ WYBRANYCH ZANIECZYSZCZEŃ Z WYKORZYSTANIEM BEZZAŁOGOWYCH STATKÓW POWIETRZNYCH

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Instytut Technologii Paliw i Energii

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000025945

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Zamkowa 1

1.5.2.) Miejscowość: Zabrze

1.5.3.) Kod pocztowy: 41-803

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@itpe.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.itpe.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

Badania naukowe i prace rozwojowe

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

WYKONANIE POMIARÓW STĘŻEŃ WYBRANYCH ZANIECZYSZCZEŃ Z WYKORZYSTANIEM BEZZAŁOGOWYCH STATKÓW POWIETRZNYCH

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-23bfae16-6241-4bfa-8289-6d936ccc4d5a

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00061786

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-24

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

2.1. Przedmiot zamówienia jest finansowany z Programu LIFE Unii Europejskiej oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach projektu zintegrowanego LIFE „Śląskie. Przywracamy błękit. Kompleksowa realizacja Programu ochrony powietrza dla województwa śląskiego (LIFE20 IPE/PL/000007 - LIFE-IP AQP-SILESIAN-SKY).

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-23bfae16-6241-4bfa-8289-6d936ccc4d5a

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która
jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3. Postępowanie można wyszukać również ze strony głównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj
postępowania/konkursy”).
4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu
„Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki
korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin
Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce
„Centrum Pomocy”.
5. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia
ani logowania.
6. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści
zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa
Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: 1/itpe/2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 2

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

4.1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie w sezonie grzewczym 2024–2025 i 2025–2026 pomiarów
z wykorzystaniem bezzałogowych statków powietrznych (BSP) wyposażonych w urządzenia umożliwiające:
a. pomiar stężenia PM10 oraz CO2,
b. zapis ścieżki przelotu BSP (moduł GPS z rejestracją),
c. rejestrację i prezentację wyników pomiarów w czasie rzeczywistym,
d. rejestrację video i fotograficzną lotów.
4.2. Zamówienie podzielono na dwie (2) części, w tym:
4.2.1. Część I – Pomiary w sezonie grzewczym 2024-2025,
4.2.2. Część II – Pomiary w sezonie grzewczym 2025-2026.
4.3. Usługi w ramach niniejszego zamówienia muszą być realizowane w sposób zgodny z obowiązującym w Polsce prawem oraz normami, a także wymaganiami posiadania odpowiednich uprawnień oraz zezwoleń w zakresie prowadzonej działalności.
4.4. Usługi będą realizowane w lokalizacjach i terminach uzgodnionych z Zamawiającym przy udziale Straży Miejskiej/Gminnej/urzędników ds. ochrony środowiska.
4.5. Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia wszelkich środków technicznych i organizacyjnych oraz odpowiedniego doboru sprzętu i zasobów ludzkich w celu realizacji usług.
4.6. Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia bezpieczeństwa lotów i ochrony osób (np. od uszkodzeń ciała) i mienia (np. od uszkodzenie dachu, kominów, anten, drutów telefonicznych i energetycznych itp).
4.7. Wykonawca zobowiązany będzie do posiadania obowiązującej polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej, obejmującej sytuacje określone w pkt. 4.5. powyżej na minimalną sumę gwarancyjną 1 000 000,00 zł. Wykonawca zobowiązany będzie przedłożyć Zamawiającemu kopię polisy przed rozpoczęciem sesji pomiarowych.
4.8. Wykonawca zobowiązany będzie do dopełnienia wymagań przepisów umożliwiających korzystanie z polskiej przestrzeni powietrznej na terenie i w czasie realizacji zamówienia, w szczególności:
4.8.1. Ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze (Dz.U. 2002 Nr 130 poz. 1112),
4.8.2. WYTYCZNE NR 7/2024 PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO z dnia 20 maja 2024 r. w sprawie sposobów wykonywania operacji przy użyciu systemów bezzałogowych statków powietrznych w związku z wejściem w życie przepisów rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 2019/947 z dnia 24 maja 2019 r. w sprawie przepisów i procedur dotyczących eksploatacji bezzałogowych statków powietrznych,
4.8.3. Rozporządzenia Wykonawczego Komisji (UE) 2019/947 z dnia 24 maja 2019 r. w sprawie przepisów
i procedur dotyczących eksploatacji bezzałogowych statków powietrznych,
4.8.4. Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 marca 2013 r.
w sprawie wyłączenia zastosowania niektórych przepisów ustawy – Prawo lotnicze do niektórych rodzajów statków powietrznych oraz określenia warunków i wymagań dotyczących używania tych statków (Dz.U. z 2013 r. poz. 440),
4.8.5. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 22 stycznia 2015 r. w sprawie przepisów ruchu lotniczego (Dz. U. poz. 141),
4.8.6. Przed rozpoczęciem pomiarów Wykonawca przedłoży Zamawiającemu:
1) komplet uprawnień/świadectw/certyfikatów pilotów do wykonywania lotów w wymaganym umową zakresie,
2) potwierdzenie rejestracji operatora w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego,
3) odpowiednie dla scenariusza lotów instrukcje operacyjne dla operatora,
4) oświadczenie o operacji według Krajowego Scenariusza Standardowego NSTS-02 dla operacji w zasięgu widoczności wzrokowej (VLOS) z użyciem bezzałogowego statku powietrznego kategorii wielowirnikowiec (MR), o masie startowej mniejszej niż 25 kg.
4.9. Na 7 dni przed rozpoczęciem ustalonego z Zamawiającym okresu pomiarowego Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia Zamawiającemu wykorzystywanych czujników w celu określenia ich charakterystyk pomiarowych w warunkach laboratoryjnych.
4.10. Wykonawca będzie zobowiązany do rejestracji video i fotograficznej realizowanych pomiarów (każdorazowo start BSP, dolot BSP oraz wykonanie pomiaru w smudze spalin trwającego nie krócej niż czas odpowiedzi czujnika dla każdego emitora zlokalizowanego na wskazanym obszarze objętym pomiarami) i udostępnienia ich Zamawiającemu poprzez łącze do pliku, który wykorzysta je w celu weryfikacji poprawności wykonania zleconych pomiarów, a także w celach promocyjnych. W przypadku, gdy Wykonawca będzie rejestrował prowadzone pomiary za pomocą dodatkowego BSP obserwacyjnego, zarejestrowane w ten sposób materiały video i fotograficzne zostaną również przekazane Zamawiającemu. Wykonawca w cenie ofertowej uwzględni koszt przeniesienia na Zamawiającego wszelkich praw autorskich do materiałów video i fotograficznych wytworzonych i przekazanych Zamawiającemu w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia.
4.11. Zapewniony przez Wykonawcę BSP wraz z układem pomiarowym musi co najmniej spełniać poniższe wymagania:
4.11.1. Posiadać układ pomiarowy z czujnikami PM10 i CO2 umożliwiającymi bezpieczny montaż do BSP oraz
z co najmniej 50 cm sztywną sondą do poboru próbek gazu i pyłu z emitora o zakresach stężeń:
a. PM10 (0 – 500 µg/m³),
b. CO2 (0 – 5000 ppm).
4.11.2. System BSP, poza w/w układem pomiarowym, powinien być wyposażony w:
a. kamerę umożliwiającą bieżącą obserwację pola pomiarowego przez operatora lub jego asystenta oraz rejestrację video oraz fotograficzną,
b. system GPS,
c. system rejestracji i transmisji danych pomiarowych,
d. system „fail safe” z preferencją trybu „return to home”,
e. umożliwiać pracę w zakresach temperaturowych: -10÷30oC oraz w warunkach dużej wilgotności powietrza minimum 90%.
4.11.3. Zebrane w pamięci urządzenia lub w chmurze wyniki pomiarów, powinny być również dostępne dla Zamawiającego on-line w czasie rzeczywistym w postaci:
a. stężeń PM10 i CO2,
b. współrzędnych BSP podczas realizacji pomiarów,
c. aktualnej godziny i daty.
4.11.4. Na wypadek awarii Wykonawca powinien dysponować, poza głównym zestawem (BSP + układ pomiarowy), przynajmniej jednym zestawem zapasowym.
4.12. Pomiary będą realizowane na 5 wcześniej wskazanych przez Zamawiającego obszarach, tzw. „hot-spotach” na terenie woj. śląskiego. „Hot-spot” definiowany jest jako obszar zabudowy jednorodzinnej z dominującą przewagą spalania paliw stałych z ilością emitorów (kominów) nie większą niż 50, w zależności od gęstości zabudowy na wskazanym obszarze.
4.13. Loty będą obejmowały 3 serie pomiarowe w każdym „hot-spocie” w sezonie grzewczym 2024-2025 (5 hot-spotów x 3 serie pomiarowe) oraz 3 serie pomiarowe w każdym „hot-spocie” w sezonie grzewczym 2025-2026 (5 hot-spotów x 3 serie pomiarowe). W trakcie każdej serii pomiarowej BSP będzie przelatywał nad wyznaczonym „hot-spotem” i wykonywał w zawisie pomiar stężenia PM10 i CO2 nad każdym z emitorów, trwający nie krócej niż wynosi czas odpowiedzi używanego czujnika pomiarowego.
4.14. Zamawiający wymaga, aby wszystkie loty były wykonane pomiędzy wschodem a zachodem słońca w trybie VLOS.
4.15. W każdym dniu pomiarowym należy wykonać pomiary obejmujące przeloty nad źródłami emisji/kominami znajdującymi się na obszarze danego hot-spotu z dokładnym pomiarem stężeń i lokalizacji BSP, oraz oszacowaniem kierunku wiatru podczas dokonywania pomiarów w zawisie.
4.16. Zamawiający na minimum 48 godzin przed ustalonym dniem pomiarowym wskaże Wykonawcy, który hot-spot będzie objęty pomiarami.
4.17. W przypadku braku możliwości przeprowadzenia pomiarów w wyznaczonym terminie, spowodowanych m.in. warunkami atmosferycznymi uniemożliwiającymi wykonanie lotów, Wykonawca powiadomi o tym fakcie Zamawiającego przynajmniej 24 godziny wcześniej i zostanie ustalony nowy termin.
4.18. Przedmiot zamówienia będzie realizowany po cenach określonych w ofercie.
4.19. Określenie zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 90731400-4 – Usługi monitoringu lub pomiarów zanieczyszczenia powietrza.
4.20. Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez wykonawców,
o których mowa w art. 94 ustawy PZP.
4.21. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych zadań, zgodnie
z art. 60 i art. 121 ustawy PZP.
4.22. Zamawiający nie określa wymagań w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach,
o których mowa w art. 95 ustawy PZP.
4.23. Zamawiający nie określa wymagań w zakresie zatrudnienia osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt. 2 ustawy PZP.

4.2.6.) Główny kod CPV: 90731400-4 - Usługi monitoringu lub pomiarów zanieczyszczenia powietrza

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-04-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Jak dla części 1.

4.2.6.) Główny kod CPV: 90731400-4 - Usługi monitoringu lub pomiarów zanieczyszczenia powietrza

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-10-01 do 2026-04-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O zamówienie mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki dotyczące:
Zdolności technicznej lub zawodowej:
1. Wykonawca wykonał lub w przypadku świadczeń ciągłych również wykonuje, w okresie ostatnich trzech lat przed
upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej dziesięć
(10) usług polegających na wykonaniu pomiarów jakości powietrza przy użyciu BSP, w tym co najmniej dwie (2) o wartości
nie mniejszej niż 40 000, 00 zł (brutto).
2. Wykonawca dysponuje zespołem do realizacji zamówienia, składającym się z co najmniej:
a) dwóch (2) osób posiadających świadectwo kwalifikacji UAVO (VLOS) oraz co najmniej roczne doświadczenie w lotach
BSP o podobnym charakterze;
b) jednej (1) osoby która wykonała co najmniej dwie (2) usługi polegające na wykonaniu pomiarów jakości powietrza z
wykorzystaniem BSP.
Zamawiający dopuszcza możliwość dysponowania osobą spełniającą łącznie wymogi opisane w pkt.9.1.4.2.a) oraz pkt.
9.1.4.2.b) SWZ.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 9.4.1.Oświadczenia i dokumenty na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu:
a) W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:
- wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich
trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy — w tym okresie, wraz z
podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane oraz
załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Przy czym dowodami, o których
mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonywane, a w przypadku
świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie
uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal
wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wystawione w okresie ostatnich
3 miesięcy. Wzór wykazu zostanie przekazany Wykonawcy wraz
z wezwaniem z art. 274 ust. 1 PZP.
- wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za
świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz
z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania
zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi
osobami. Wzór wykazu zostanie przekazany wykonawcy wraz z wezwaniem z art. 274 ust. 1 PZP.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 7 ust.1 ustawy
o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. Do oferty każdy Wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w
zakresie pkt. 9.1 dot. spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz pkt. 9.2. dot. braku podstaw wykluczenia wskazanym w załączniku nr 2 i nr 2a do SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w tym:
1. zmiany zapisów w umowie z powodu okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach.
2. zmiany zapisów w umowie z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze Stron.
3. zmiany, w szczególności terminu realizacji zamówienia, gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia
w momencie podpisywania umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy.
4. zmiany zapisów w umowie z powodu zmiany lub rezygnacji z udziału Podwykonawcy lub podmiotu trzeciego, (który nie jest Podwykonawcą). W takim przypadku nowy podmiot powinien wykazywać spełnienie warunku udziału w postępowaniu w zakresie nie mniejszym niż dotychczasowy (jeżeli dotyczy).
5. zmiany wysokości wynagrodzenia należnego wykonawcy w przypadku zmiany:
a) stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego. W takim przypadku cena netto pozostaje bez zmian a należny podatek zostanie doliczony według zasad i stawek obowiązujących w dniu wystawienia przez Wykonawcę faktury VAT;
b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10.10.2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub ubezpieczenia zdrowotne,
d) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa
a ustawie z dnia 04.10.2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych,
jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
9. W przypadku, o którym mowa w pkt. 22.8.5. lit. b) ÷ d) powyżej, Strona umowy, która powołuje się na zaistniałą zmianę zobowiązana jest wykazać drugiej Stronie, że:
9.1. zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę oraz
9.2. o jaką dokładnie wartość zmienią się koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
10. Zmiany, o których mowa w pkt. 22.8.5. lit. a) ÷ d) powyżej obowiązywać będą od pierwszego dnia miesiąca, następującego po miesiącu, w którym weszła w życie ta zmiana, pod warunkiem pisemnego zgłoszenia przez wykonawcę zamiaru dokonania zmian umowy ze zmianą przedmiotowych przepisów. Zmiany te zostaną dokonane, jeżeli będą one miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. Ciężar udowodnienia tego faktu oraz wykazania zmienionej wartości wynagrodzenia leży po stronie Wykonawcy.
11. Klauzule waloryzacyjne:
11.1. Zamawiający przewiduje również możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy,
w przypadku zmiany kosztów związanych z realizacją Umowy. Przez zmianę kosztów rozumie się wzrost kosztów, jak i ich obniżenie, względem cen wskazanych przez Wykonawcę w Ofercie. Zmiany szczegółowo opisane w pkt.22.11. SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-02-03 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pomocą Platformy e-Zamówienia dostępnej pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-02-03 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-03-04

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.