Ogłoszenie z dnia 2024-01-24
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00521737/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-11-29
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Utrzymanie zieleni na terenach zarządzanych przez Zakład Budynków Komunalnych w Oleśnicy w okresie 01.01.2024 do 31.12.2024 r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIASTO OLEŚNICA - ZAKŁAD BUDYNKÓW KOMUNALNYCH W OLEŚNICY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 931022162
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Wojska Polskiego 13
1.5.2.) Miejscowość: Oleśnica
1.5.3.) Kod pocztowy: 56-400
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretaria@zbk.olesnica.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.zbk.olesnica.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://josephine.proebiz.com/pl/1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Utrzymanie zieleni na terenach zarządzanych przez Zakład Budynków Komunalnych w Oleśnicy w okresie 01.01.2024 do 31.12.2024 r.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ee3ed9e3-8e9d-11ee-9fb5-3edbb70f45bd
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00062422
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00045525/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Utrzymanie terenów zielonych w mieście
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00521737
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: MT.481.18.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. PIELĘGNACJA TRAWNIKÓW
1) Koszenie trawników i zebranie powstałych odpadów:
a) 5 razy w roku 2024 powierzchnia do każdorazowej usługi wynosi 76 609m²
b) 3 razy od lipca 2024r. dodatkowa powierzchnia 13 794 m2
2) Dodatkowe koszenie trawy przed Dniami Oleśnicy, Dniami Europy, przed Bożym Ciałem o łącznej powierzchni 24 967 m2
w obrębie ulic:
- Wrocławska 3-5-7, Bociania 11, 17-18-19,
- Rynek 20-24, Rycerska 18-19, Wrocławska 2-4-6,
- Wrocławska 10, 22, 24,
- Rycerska 20-22, 23-25, 26-29,
- Łużycka 5-11, Kościelna 9-10, 12, 14, Łużycka 16-18,
- Kościelna 16-18, Łużycka 1-3,
- Matejki 20-22, Kościelna 4-4of., Okrężna 11-13,
- Matejki 1-3, Rynek 31-37,
- Matejki 24-26, Rynek 25-29,
- Matejki 11-11a,
- 3 Maja 69, 3 Maja 70-71, Rynek 45a-48,
- 3 Maja 64-66,5-10,Zamkowa 7, Sejmowa 11
- 3 Maja 1-3a, Sejmowa 12-14, Rynek 50-54,
- Sejmowa 5-9b,
- Prusa 2,
- Św. Jadwigi 1-3-5, 4, 6, Rynek 38-39,
- ks. Sudoła 13-14, 27, 33-36,
- Krzywoustego 72-75, ks. Sudoła 37-38,
- Armii Krajowej 5-8, Słoneczna 16-17, Lelewela 1-2, ks. Sudoła 15-18,
- Lwowska nr 2, 4/ Sinapiusa 1-7,
- Lwowska nr 3, 6-8, 26,
- Wałowa nr 13, plac zabaw
- Rzemieślnicza 1, 3, 5a, 6c,
- Skłodowska 1-3a, 5 – 5i
3) Koszenie trawników na terenie rekreacyjnym przy ul. Wileńskiej należy przeprowadzić w okresie od kwietnia do listopada z częstotliwością minimum 1 raz w miesiącu. Koszenie murawy boiska piłkarskiego o wymiarach 30m x 60m należy wykonywać w okresie od kwietnia do listopada minimum 4 razy w miesiącu. Ponadto w okresie letnim minimum 3 razy w tygodniu należy nawadniać murawę boiska (wodę udostępnia oraz jej koszt pokrywa Zamawiający).
4) Każdorazowo oczyszczanie z ziemi i wycinanie z trawy obszarów przy krawężnikach chodnikowych i obrzeżach chodnikowych.
5) Nawożenie minimum 2 razy w roku oraz wertykulacja (marzec/kwiecień oraz na wrzesień/październik) murawy boiska piłkarskiego o wymiarach 30m x 60m mieszczącego się przy ul. Wileńskiej.
6) Każdorazowy wywóz zgrabionej trawy z podanej powierzchni na wysypisko śmieci.
7) Koszty utylizacji nieczystości stałych na wysypisku śmieci pokrywa Wykonawca.
8) Wykonawca pokrywa koszt zakupu środków ochrony roślin i nawozów na wykonanie całego zadania.
9) Wykonawca po każdorazowym użyciu środków ochrony roślin sporządzi stosowny protokół określający zakres wykonywanych prac i rodzaj użytego środka.
II. PIELĘGNACJA I OCHRONA DRZEW, KRZEWÓW, RÓŻ, ŻYWOPŁOTÓW, RABAT
1. Wycinka drzew, formowanie koron drzew i cięcia pielęgnacyjne drzew do 1 184 szt. rocznie wskazanych przez Zamawiającego z wykazu obejmującego 2 184 szt.
2. Wykaz drzew przeznaczonych do formowania i cięcia stanowi załącznik nr 1. Drzewa przeznaczone do wycinki w liczbie nie większej niż 40 sztuk rocznie lub formowania koron drzew i cięć pielęgnacyjnych Zamawiający
przekazywać będzie Wykonawcy na bieżąco w miarę potrzeb. W przypadku wykonania wycinki w zakresie Wykonawcy należy również wykonać frezowanie korzenia wraz z uzupełnieniem ubytku ziemi a następnie posiać trawę.
3. Przed przystąpieniem do formowania koron drzew należy każdorazowo uzgodnić z dendrologiem zakres cięć na koszt Wykonawcy. Formowanie koron drzew i cięcia pielęgnacyjne drzew należy wykonywać z podnośnika. Koszt wynajęcia podnośnika pokrywa Wykonawca. Każdorazowo wycinanie odrostów na drzewach rosnących przy ziemi w czasie koszenia trawy.
4. Formowanie i cięcia pielęgnacyjne, odchwaszczanie krzewów i żywopłotów – 11 023 m2 trzy razy w roku.
5. Całoroczna pielęgnacja róż 1 610 szt. na powierzchni 690 m2. Całoroczna pielęgnacja róż polega na wiosennym rozkopczykowaniu, plewieniu i hakaniu, przycince róż, wykonywaniu oprysków chemicznych, grzybo – i chwastobójczym zasilaniu gleby nawozem, kopczykowanie na zimę.
6. Całoroczna pielęgnacja rabat – 126 szt. całoroczna pielęgnacja rabat polega na plewieniu, przecince krzewów, krzewów kwiatowych, żywopłotu, wykonywaniu oprysków chemicznych, grzybo – i chwastobójczym zasilaniu gleby nawozem.
7. Przegląd drzew w ilości 2 184 szt. i krzewów w ilości 11 023 m2 w okresie wiosennym i jesiennym oraz sporządzenie protokołu z przeglądu drzew przez osobę z uprawnieniami rzeczoznawcę do spraw zadrzewień i zieleni.
8. Podlewanie rabat i drzew, każdorazowo po maksymalnie 3 dniach bez deszczu. W przypadku utrzymywania się wysokich temperatur należy podlewać częściej, z częstotliwością pozwalającą na utrzymanie roślin w należytym stanie. Wodę oraz jej koszt zapewnia i pokrywa Wykonawca (nie dotyczy terenu rekreacyjnego przy ul. Wileńskiej).
9. Zgrabienie i wywóz przyciętych gałęzi, konarów z drzew oraz odciętych gałązek, gałązek krzewów róż i żywopłotów na wysypisko śmieci.
10. Koszt utylizacji nieczystości stałych pokrywa Wykonawca.
11.Wykonawca pokrywa koszt zakupu środków ochrony roślin i nawozów na wykonanie całego zadania.
12.Wykonawca po każdorazowym użyciu środków ochrony roślin sporządzi stosowny protokół określający zakres
wykonywanych prac i rodzaj użytego środka.
III. NASADZENIA I INNE ROBOTY ZWIĄZANE Z UTRZYMANIEM TERENÓW ZIELONYCH.
1.Wykonanie nowych rabat:
- przy ul. Jana Sinapiusa - 1 szt. – o pow. 120 m2
- przy ul. Jana Matejki 1-3 - 3 szt. o pow. 10 m2
Przy tworzeniu nowych rabat, pozostałe po wycince pnie drzew powinny zostać poddane frezowaniu.
2. Przed wykonaniem nowych rabat przedstawić projekty nasadzeń.
3. Renowacja trawników 500 m2 rocznie.
4. Usuwanie wiatrołomów oraz ścinki suchych drzew do 30 szt. rocznie, sprzątanie terenu oraz utylizacja gałęzi z wyżej
wymienionych prac.
5. Uzupełnianie na bieżąco kory w istniejących rabatach w razie potrzeby. Koszt zakupu kory pokrywa Wykonawca.
6. Uzupełnienie ziemi i nasadzeń (co najmniej dwa gatunki roślin) w gazonach 65 szt. betonowych wraz z podlewaniem przez cały okres wegetacji roślin. Koszt zakupu roślin pokrywa Wykonawca. Wodę oraz jej koszt zapewnia i pokrywa Wykonawca.
7. Zakup i wkopanie 40 szt. drzew rodzimych liściastych o typowych koronach i średnicy pnia na wysokości 1m nie mniejszym niż 14cm które należy posadzić do końca 2024r.
8. Pielęgnacja nowo posadzonych drzew i rabat oraz ich podlewanie, każdorazowo po maksymalnie 3 dniach bez deszczu.
W przypadku utrzymywania się wysokich temperatur, należy podlewać częściej, z częstotliwością pozwalającą na utrzymanie roślin w należytym stanie. Na wykonane nasadzenia wykonawca udzieli gwarancji 24 miesiące od dnia zgłoszenia wykonania usługi.
9. Koszt utylizacji stałych na wysypisku śmieci pokrywa Wykonawca.
10. Wykonawca pokrywa koszt zakupu środków ochrony roślin i nawozów na wykonanie całego zadania.
11. Wykonawca po każdorazowym użyciu środków ochrony roślin sporządzi stosowny protokół określający zakres wykonywanych prac i rodzaj użytego środka.
4.5.3.) Główny kod CPV: 77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.Ofertę Firmy Bartosz Łotocki Manufaktura Zieleni, ul. Matejki 26/2, 56-400 Oleśnica, na kwotę 969 468,50 zł Zamawiający odrzuca zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt 6 uPZP, „jeżeli nie została sporządzona lub przekazana w sposób zgodny z wymaganiami technicznymi oraz organizacyjnymi sporządzania lub przekazywania ofert przy użyciu środków komunikacji elektronicznej określonymi przez zamawiającego” oraz na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 3 „jest niezgodna z przepisami ustawy” z uwagi na niezgodność z art. 63 ustawy Pzp.
Zamawiający po przeprowadzeniu deszyfracji pliku oferty poddał go walidacji tj. sprawdzeniu czy dokument został podpisany elektronicznie. Zamawiający sprawdził ofertę na kilku źródłach służących weryfikacji elektronicznych podpisów. Walidator nie wykrył wśród przesłanych dokumentów żadnego opatrzonego podpisem w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, jak tego wymagał zamawiający w SWZ. Oferta tego wykonawcy została podpisana, opieczętowana i zeskanowana. Brak opatrzenia oferty właściwym podpisem elektronicznym powoduje jej nieważność. Oferta wykonawcy, która została złożona w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w postaci elektronicznej jednakże bez opatrzenia właściwym podpisem elektronicznym podlega odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp z uwagi na niezgodność z art. 63 ustawy Pzp. Oferta nie została podpisana, w związku z tym podlega odrzuceniu.
Ofertę firmy: ERBA Przemysław Łęcki, ul. Młynarska 7/23, 56-400 Oleśnica na kwotę 969 822,04 zł Zamawiający odrzuca na podstawie art. 226 ust 1 pkt 2) lit. c) odrzuca ofertę jeśli: „została złożona przez wykonawcę: który nie złożył w przewidzianym terminie oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, lub podmiotowego środka dowodowego, potwierdzających brak podstaw wykluczenia lub spełnianie warunków udziału w postępowaniu, przedmiotowego środka dowodowego, lub innych dokumentów lub oświadczeń”. Wykonawca został najwyżej oceniony i dniu 13.12.2023 r. poprzez platformę zakupową: https://josephine.proebiz.com/pl został wezwany w związku z art. 274 do złożenia podmiotowych środków dowodowych. W wyznaczonym terminie tj. 19.12.2023 r. do godz. 12:00 wpłynęły żądane przez Zamawiającego dokumenty. Po ich przeanalizowaniu stwierdzono, iż zawierają braki, które należy uzupełnić. W tym samym dniu Zamawiający na podstawie art. 128 ust. 1 przekazał Wykonawcy wezwanie o uzupełnienie brakujących dokumentów tj.
1. Decyzji Państwowego Lekarza Weterynarii w Oleśnicy (wszystkie strony) z datą obowiązywania na dzień złożenia oferty.
2. Polisy OC (opatrzonej podpisem przedstawicieli stron).
3. Referencji bądź innych dokumentów sporządzonych przez podmiot na rzecz, którego usługi zostały wykonane np. protokoły odbioru prac itp.
Do wyznaczonego terminu tj. do dnia 22.12.2023 r. do godz. 10:00 nie wpłynęły żadne uzupełnione dokumenty. W związku z powyższym oferta zostaje odrzucona.
Po odrzuceniu ofert Firm: Bartosz Łotocki Manufaktura Zieleni, ul. Matejki 26/2, 56-400 Oleśnica, kwota 969 468,50 zł oraz ERBA Przemysław Łęcki, ul. Młynarska 7/23, 56-400 Oleśnica na kwotę 969 822,04 zł. Kwota oferty najkorzystniejszej przekracza możliwości finansowe Wykonawcy. Przed otwarciem ofert, Zamawiający działając na podstawie art. 222 ust. 4 ustawy Pzp zamieścił na stronie prowadzonego postępowania informację o kwocie jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zadania tj. 976 318,60 zł brutto.
Zamawiający nie może zwiększyć kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zadania do ceny oferty najkorzystniejszej w związku z tym postępowanie zostaje unieważnione.
INNE PRZETARGI Z OLEŚNICY
- Sprzątanie dróg powiatowych położonych na terenie miasta Oleśnica w 2025 r.
- Utrzymanie zieleni na terenach zarządzanych przez Zakład Budynków Komunalnych w Oleśnicy w okresie 01.03.2025 do 31.12.2025 r.
- Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania pn. Przebudowa DW 757 w m. Strzelce
- Dostawa bonów żywieniowych na posiłki profilaktyczne dla pracowników Nadleśnictwa Oleśnica Śląska.
- Utwardzenie kostką betonową alejki na cmentarzu komunalnym nr 3 przy ul. Wileńskiej w Oleśnicy
- Sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych dla Przedszkola nr 6 w Oleśnicy
więcej: przetargi w Oleśnicy »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usługi całorocznego sprzątania i pielęgnacji terenów zewnętrznych będących we władaniu Specjalistycznego Psychiatrycznego ZOZ w Łodzi.
- Wykonanie nasadzeń roślin sezonowych w donicach zlokalizowanych na terenie miasta Olsztyna wraz z pielęgnacją roślin w 2025 r.
- Utrzymanie zieleni wysokiej na terenach stanowiących własność Gminy Wałbrzych - zadanie I (II)
- Utrzymanie bieżące terenów zielonych na obszarach zarządzanych przez ZGM "TBS" w Częstochowie Sp. z o. o. - z wyłączeniem Wspólnot Mieszkaniowych
- Modernizacja budynku sali ćwiczeń na terenie Twierdzy Boyen w Giżycku
- Utrzymanie zieleni miejskiej na terenie Krotoszyna w 2025 r.
więcej: Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.