Ogłoszenie z dnia 2021-05-25
Powiązane ogłoszenia:
- 2021/BZP 00042238/01 - Ogłoszenie z dnia 2021-04-28
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00063334 z dnia 2021-05-25 |
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„ZAPROJEKTOWANIE, DOSTAWA I MONTAŻ INSTALACJI FOTOWOLTAICZNEJ (DEMONSTRACYJNEJ) PRZY SIEDZIBIE NADLEŚNICTWA OBORNIKI”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: PAŃSTWOWE GOSPODARSTWO LEŚNE. LASY PAŃSTWOWE-NADLEŚNICTWO OBORNIKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 630011527
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Gajowa 1
1.5.2.) Miejscowość: Dąbrówka Leśna
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-600
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL418 - Poznański
1.5.7.) Numer telefonu: 61 297 13 02
1.5.8.) Numer faksu: 61 296 13 61
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: oborniki@poznan.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.oborniki.poznan.lasy.gov.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_poznan/nadl_oborniki/zamowienia_publiczne1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„ZAPROJEKTOWANIE, DOSTAWA I MONTAŻ INSTALACJI FOTOWOLTAICZNEJ (DEMONSTRACYJNEJ) PRZY SIEDZIBIE NADLEŚNICTWA OBORNIKI”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-824a832c-a722-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00063334
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny 2014-2020, Oś priorytetowa 4 Środowisko2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00042238/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: SA.270.5.2021
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 190650,40 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie, dostawa z montażem instalacji fotowoltaicznej wraz z infrastrukturą towarzyszącą, przyłączenie do wewnętrznej instalacji elektroenergetycznej oraz uruchomienie instalacji zgodnie z założeniami określonymi w SWZ i PFU na gruncie Nadleśnictwa Oborniki, ul. Gajowa 1
4.5.3.) Główny kod CPV: 09332000-5 - Instalacje słoneczne
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczneW przedmiotowym postępowaniu wpłynęły oferty następujących wykonawców: Energia z głową Michał Adamczewski ul. Dębowa 22/2, 62-070 Dąbrówka, IMPEL TECH SOLUTIONS Sp. z o.o. ul. Marsa 56A, 04-242 Warszawa, Multisun Wielkopolska Sp. z o.o. sp.k ul. Szczepankowo 130, 61-306 Poznań. Ponadto, jedna oferta nie została przekazana w sposób zgodny z wymaganiami technicznymi oraz organizacyjnymi przekazywania ofert przy użyciu środków komunikacji elektronicznej określonymi przez Zamawiającego tj. z pominięciem miniportalu. Wobec powyższego, Zamawiający przystąpił do procedury otwarcia ofert. W trakcie analizy złożonych przez Wykonawców ofert Zamawiający zauważył, iż formularz ofertowy został sporządzony w sposób
nieprawidłowy tj. w sposób uniemożliwiający dokonanie oceny przedłożonych ofert przez Zamawiającego zgodnie z postawionymi kryteriami oceny.
Stosownie do pkt 4.2. Specyfikacji Warunków Zamówienia (dalej SWZ) termin wykonania całości zamówienia przez Wykonawcę został określony na maksymalnie 150 dni od dnia zawarcia umowy. Zamawiający zastrzegł w pkt 12.1.1 SWZ kryterium terminu wykonania zamówienia - 20% wagi. Stosownie do brzmienia powyższego postanowienia SWZ oferta oceniana będzie na podstawie zaoferowanego przez Wykonawcę w ofercie terminu realizacji zamówienia liczonego od dnia podpisania umowy, termin ten nie może być dłuższy niż 150 dni roboczych od dnia podpisania umowy. Oferta z terminem realizacji powyżej 150 dni otrzyma 0 punktów. Natomiast formularz ofertowy został skonstruowany w ten sposób, iż wykonawca zobligowany został do wskazania konkretnej daty zrealizowania zamówienia. Sytuacja ta uniemożliwia Zamawiającemu
dokonania oceny ofert zgodnie z postawionym kryterium: termin wykonania zamówienia. Powoduje to niemożliwość udzielenia zamówienia przez Zamawiającego zgodnie z przepisami ustawy. Zamawiający, mając na uwadze zasadę zapewnienia zachowania uczciwej konkurencji i równego
traktowania wykonawców oraz zasadę przejrzystości postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zakwalifikował opisany wyżej stan faktyczny jako niemożliwą do usunięcia wadę uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Stan taki stanowi zaś zgodnie z art. 255 pkt 6 ustawy PZP podstawę do unieważnienia postępowania oudzielenie zamówienia publicznego.
Uzasadnienie prawne
Niniejsze postępowanie zostaje unieważnione na podstawie art. 255 pkt 6 PZP, który stanowi, iż Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w
sprawie zamówienia publicznego. Wada postępowania, w postaci nieprawidłowego brzmienia formularza oferty, który uniemożliwił
Wykonawcy wskazanie terminu wykonania zamówienia liczonego w dniach, a Zamawiającemu dokonanie oceny ofert zgodnie z kryterium terminu wykonania zamówienia, zauważona na etapie czynności otwarcia ofert, ma charakter nieusuwalny i powodujący równocześnie, że umowa zawarta
w wyniku takiego postępowania, wskutek istnienia tej wady podlegałaby unieważnieniu.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 0
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
2021-05-25 Biuletyn Zamówień Publicznych | Ogłoszenie o wyniku postępowania - - Roboty budowlane |
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa pomocy dydaktycznych oraz wyposażenia do pracowni zawodowych w ramach projektu Kształcenie zawodowe kluczem do rozwoju młodzieży w powiecie opolskim
- "Odnawialne źródła energii w Klastrze Energii Powiatu Myszkowskiego" - 3 części
- 109/2025 Wykonanie w formie leasingu operacyjnego dostawy, montażu instalacji fotowoltaicznej i uruchomienie instalacji wraz z podłączeniem do sieci dystrybucyjnej dla Wytwórnia pasz
- "Magazyny energii elektrycznej w Budynkach Użyteczności Publicznej na terenie Miasta i Gminy Przyrów".
- 108/2025 Wykonanie w formie leasingu operacyjnego dostawy, montażu instalacji fotowoltaicznej i uruchomienie instalacji wraz z podłączeniem do sieci dystrybucyjnej dla Ferma Trzody Chlewnej
- 107/2025 Dostawa, montaż instalacji fotowoltaicznej i uruchomienie instalacji wraz z podłączeniem do sieci dystrybucyjnej dla Stacji Uzdatniania Wody
więcej: Instalacje słoneczne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.