eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi RadomŚWIADCZENIE USŁUG POGRZEBOWYCH NA RZECZ MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W RADOMIU



Ogłoszenie z dnia 2022-02-21


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
ŚWIADCZENIE USŁUG POGRZEBOWYCH NA RZECZ MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W RADOMIU

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Radomiu

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 005104690

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Limanowskiego 134

1.5.2.) Miejscowość: Radom

1.5.3.) Kod pocztowy: 26-600

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL921 - Radomski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zzp@mops.radom.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.mops.radom.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://miniportal.uzp.gov.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający


Administracja samorządowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

ŚWIADCZENIE USŁUG POGRZEBOWYCH NA RZECZ MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W RADOMIU

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d8dcf027-840a-11ec-beb3-a2bfa38226ab

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00063772

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-02-21

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00022154/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 USŁUGI SPRAWIANIA POGRZEBÓW

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00045562/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZZP.260.3.1.2022.MR

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 321456,00 PLN

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 130048,50 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie kompleksowych usług pogrzebowych na rzecz Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Radomiu, w ramach realizacji zadań własnych gminy, do których należy sprawianie pogrzebu. Opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku nr 1 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 98371000-4 - Usługi pogrzebowe

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Niniejsze postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, zwanej dalej Pzp, z uwagi na to, że jedyna oferta złożona w postępowaniu podlega odrzuceniu (tym samym wszystkie złożone oferty podlegają odrzuceniu).
Zamawiający stwierdził, iż w niniejszym postępowaniu została złożona jedna oferta. Zgodnie z zapisami Rozdział XIV pkt. 5 SWZ cyt.: „Ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym w formatach danych określonych w przepisach wydanych na postawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 2070 z późn. zm.), z zastrzeżeniem formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych.”.
Zamawiający w toku badania ofert stwierdził, iż jedyna oferta jaka została złożona w niniejszym postępowaniu złożona została za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, Wykonawca podjął decyzję i próbę podpisania oferty kwalifikowanym podpisem elektronicznym, jednakże oferta nie została opatrzona właściwym podpisem tj. kwalifikowany podpis elektroniczny nie został złożony lub został złożony w sposób nieprawidłowy, co rodzi skutek w postaci uznania tego dokumentu za nieopatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, a zatem niespełniający wymogu Rozdział XIV pkt. 5 SWZ i art. 781 § 1 k.c. Bowiem zgodnie z art. 781 § 1 k.c. do zachowania elektronicznej formy czynności prawnej konieczne są dwa elementy. Po pierwsze, złożenie oświadczenia woli w postaci elektronicznej, po drugie, opatrzenie takiego oświadczenia woli kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Powyższe oznacza, że opatrzenie oferty w przedmiotowym postępowaniu kwalifikowanym podpisem elektronicznym było niezbędne dla stwierdzenia prawidłowości jej złożenia skoro Wykonawca podjął decyzję w zakresie wyboru takiego sposobu jej podpisania. Zgodnie z definicją zawartą w art. 3 ust. 1 pkt 12 Rozporządzenia eIDAS "kwalifikowany podpis elektroniczny" oznacza zaawansowany podpis elektroniczny, który jest składany za pomocą kwalifikowanego urządzenia do składania podpisu elektronicznego i który opiera się na kwalifikowanym certyfikacie podpisu elektronicznego. Zgodnie natomiast z pkt 14 "certyfikat podpisu elektronicznego" oznacza poświadczenie elektroniczne, które przyporządkowuje dane służące do walidacji podpisu elektronicznego do osoby fizycznej i potwierdza co najmniej imię i nazwisko lub pseudonim tej osoby, zaś zgodnie natomiast z pkt 15 "kwalifikowany certyfikat podpisu elektronicznego" oznacza certyfikat podpisu elektronicznego, który jest wydawany przez kwalifikowanego dostawcę usług zaufania i spełnia wymogi określone w załączniku I do w/w Rozporządzenia. Zgodnie z art. 33 ust. 1 Rozporządzenia elDAS kwalifikowaną usługę walidacji kwalifikowanych podpisów elektronicznych świadczy wyłącznie kwalifikowany dostawca usług zaufania, który: zapewnia walidację zgodnie z art. 32 ust. 1 Rozporządzenia elDAS oraz umożliwia stronom ufającym otrzymanie wyniku procesu walidacji w automatyczny, wiarygodny i skuteczny sposób oraz przy użyciu zaawansowanego podpisu elektronicznego lub zaawansowanej pieczęci elektronicznej dostawcy kwalifikowanej usługi walidacji. Powyższe wskazuje, że dla uznania, iż dokument został opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, Zamawiający, jako osoba ufająca, powinien mieć możliwość dokonania walidacji podpisu za pośrednictwem kwalifikowanego dostawcy usług zaufania, który jest wpisany do rejestru, bowiem stosownie do art. 32 ust. 2 Rozporządzenia elDAS zapewnia to prawidłowy wynik procesu walidacji i umożliwia wykrycie wszelkich problemów związanych z bezpieczeństwem.
Ciąg dalszy znajduje się w pozycji " Informacje dodatkowe".

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Kwalifikowany podpis elektroniczny można uznać za prawidłowo złożony tylko wówczas, gdy można go skutecznie zweryfikować i potwierdzić jego ważność. Oznacza to, iż negatywny wynik takiej weryfikacji dokumentu, w tym przypadku oferty złożonej przez Wykonawcę, prowadzi do wniosku, że kwalifikowany podpis elektroniczny nie został złożony lub został złożony w sposób nieprawidłowy, co rodzi skutek w postaci uznania tego dokumentu za nieopatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, a zatem niespełniający wymogu Rozdział XIV pkt. 5 SWZ i art. 781 § 1 k.c.
Za prawidłowością takiego stanowiska przemawiają orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej KIO 208/19; KIO 1479/19, jak również stanowisko doktryny zaprezentowane w komentarzu do Ustawy prawo zamówień publicznych („Prawo zamówień publicznych Komentarz pod red.: M.Jaworska, D.Grześkowiek-Stojek, J.Jarnicka, A.Matusiak; Wydawnictwo: C.H Beck; Warszawa 2021 str. 194 ).
W wyniku weryfikacji podpisów przez Zamawiającego uzyskano wynik weryfikacji negatywny. Weryfikacja podpisu elektronicznego oferty w programie Sigillum Sign autorstwa PWPW (Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych) z dn. 11.02.2022 r. oraz z dn. 16.02.2022 r. wskazuje na status: niepodpisany (niektóre wybrane pliki są niepodpisane lub mają nieprawidłowy podpis). Weryfikacja podpisu elektronicznego oferty w programie KIR „Szafir 2.0” z dn. 11.02.2022 r. oraz z dn. 14.02.2022 r. wskazuje status weryfikacji: negatywny (Podpis został negatywnie zweryfikowany - Skrót z wiadomości różni się od skrótu w podpisie).
Z uwagi na powyższe okoliczności, mając na względzie również orzecznictwo KIO 208/19 oraz KIO 1479/10 Zamawiający stwierdził iż, oferta złożona została bez opatrzenia właściwym podpisem elektronicznym tj. kwalifikowany podpis elektroniczny nie został złożony lub został złożony w sposób nieprawidłowy, co rodzi skutek w postaci uznania tego dokumentu za nieopatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, a zatem niespełniający wymogu Rozdział XIV pkt. 5 SWZ i art. 781 § 1 k.c z powyższego względu oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp z uwagi na niezgodność z art. 63 ust. 2 ustawy Pzp.
Ze względu na to, że jedyna oferta złożona w postępowaniu podlega odrzuceniu (tym samym wszystkie złożone oferty podlegają odrzuceniu) Zamawiający unieważnił przedmiotowe postępowanie na podstawie art. 255 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.