eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi LubońWykonanie instalacji fotowoltaicznych na budynkach użyteczności publicznej w Luboniu



Ogłoszenie z dnia 2024-01-25


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Wykonanie instalacji fotowoltaicznych na budynkach użyteczności publicznej w Luboniu

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania

1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Luboń

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000524619

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: pl. E. Bojanowskiego 2

1.5.2.) Miejscowość: Luboń

1.5.3.) Kod pocztowy: 62-030

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL418 - Poznański

1.5.7.) Numer telefonu: 0618130011

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: office@lubon.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.lubon.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-98953776-5612-11ee-a60c-9ec5599dddc1

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wykonanie instalacji fotowoltaicznych na budynkach użyteczności publicznej w Luboniu

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-98953776-5612-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00065402

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-25

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00025936/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.9 Opracowanie dokumentacji projektowej dla paneli fotowoltaicznych i montaż paneli fotowoltaicznych na budynkach szkolnych i użyteczności publicznej - formuła zaprojektuj i wybuduj

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00402663

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: BMK-RZP.271.1.15.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Część I - Szkoła Podstawowa nr 1 ul. Poniatowskiego 16 – max. 36 kW
- opracowanie wstępnego projektu instalacji,
- opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej budowlano - wykonawczej niezbędnej do realizacji zadania,
- uzgodnienie projektów instalacji z odpowiednimi służbami pod względem przeciwpożarowym,
- uzyskanie pozwolenia konserwatorskiego,
- dostawa i montaż konstrukcji wsporczej, modułów fotowoltaicznych wraz z okablowaniem oraz niezbędnym osprzętem,
- przyłączenie do sieci instalacji PV,
- wykonanie prób i sprawdzeń, pomiarów instalacji,
- zgłoszenie oraz zawarcie umowy w imieniu Zamawiającego z odpowiednim OSD przyłączenia instalacji,
- wykonanie dokumentacji powykonawczej.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego

45312310-3 - Ochrona odgromowa

45315700-5 - Instalowanie stacji rozdzielczych

45261410-1 - Izolowanie dachu

45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych

45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe

09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

71323100-9 - Usługi projektowania systemów zasilania energią elektryczną

71326000-9 - Dodatkowe usługi budowlane

71334000-8 - Mechaniczne i elektryczne usługi inżynieryjne

09332000-5 - Instalacje słoneczne

4.5.5.) Wartość części: 129073,17 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

2. Część II - Szkoła Podstawowa nr 2 ul. Żabikowska 40 - max. 50 kW
- opracowanie wstępnego projektu instalacji,
- opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej budowlano - wykonawczej niezbędnej do realizacji zadania,
- uzgodnienie projektów instalacji z odpowiednimi służbami pod względem przeciwpożarowym,
- uzyskanie opinii konserwatorskiej
-Wykonanie niezbędnych napraw
- dostawa i montaż konstrukcji wsporczej, modułów fotowoltaicznych wraz z okablowaniem oraz niezbędnym osprzętem,
- przyłączenie do sieci instalacji PV,
- wykonanie prób i sprawdzeń, pomiarów instalacji,
- zgłoszenie oraz zawarcie umowy w imieniu Zamawiającego z odpowiednim OSD przyłączenia instalacji,
- wykonanie dokumentacji powykonawczej.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego

45312310-3 - Ochrona odgromowa

45315700-5 - Instalowanie stacji rozdzielczych

45261410-1 - Izolowanie dachu

45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych

45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

71323100-9 - Usługi projektowania systemów zasilania energią elektryczną

71326000-9 - Dodatkowe usługi budowlane

71334000-8 - Mechaniczne i elektryczne usługi inżynieryjne

09332000-5 - Instalacje słoneczne

4.5.5.) Wartość części: 179268,29 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

3. Część III - Zespół Szkól w Luboniu ul. Dąbrowskiego 2a – max. 50 kW
- opracowanie wstępnego projektu instalacji,
- opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej budowlano - wykonawczej niezbędnej do realizacji zadania,
- uzgodnienie projektów instalacji z odpowiednimi służbami pod względem przeciwpożarowym,
- uzyskanie opinii, decyzji, uzgodnień niezbędnych do realizacji inwestycji
-Wykonanie niezbędnych napraw
- dostawa i montaż konstrukcji wsporczej, modułów fotowoltaicznych wraz z okablowaniem oraz niezbędnym osprzętem,
- przyłączenie do sieci instalacji PV,
- wykonanie prób i sprawdzeń, pomiarów instalacji,
- zgłoszenie oraz zawarcie umowy w imieniu Zamawiającego z odpowiednim OSD przyłączenia instalacji,
- wykonanie dokumentacji powykonawczej.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego

45312310-3 - Ochrona odgromowa

45315700-5 - Instalowanie stacji rozdzielczych

45261410-1 - Izolowanie dachu

45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych

45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe

09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

71323100-9 - Usługi projektowania systemów zasilania energią elektryczną

71326000-9 - Dodatkowe usługi budowlane

71334000-8 - Mechaniczne i elektryczne usługi inżynieryjne

09332000-5 - Instalacje słoneczne

4.5.5.) Wartość części: 179268,29 PLN

Część 4

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

4. Cześć IV - Szkoła Podstawowa nr 4 ul. 1 Maja 10 – max. 27,5 kW
- opracowanie wstępnego projektu instalacji,
- opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej budowlano - wykonawczej niezbędnej do realizacji zadania,
- uzgodnienie projektów instalacji z odpowiednimi służbami pod względem przeciwpożarowym,
- uzyskanie opinii, decyzji, uzgodnień niezbędnych do realizacji inwestycji
-Wykonanie niezbędnych napraw
- dostawa i montaż konstrukcji wsporczej, modułów fotowoltaicznych wraz z okablowaniem oraz niezbędnym osprzętem,
- przyłączenie do sieci instalacji PV,
- wykonanie prób i sprawdzeń, pomiarów instalacji,
- zgłoszenie oraz zawarcie umowy w imieniu Zamawiającego z odpowiednim OSD przyłączenia instalacji,
- wykonanie dokumentacji powykonawczej.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego

45312310-3 - Ochrona odgromowa

45315700-5 - Instalowanie stacji rozdzielczych

45261410-1 - Izolowanie dachu

45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych

45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe

09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

71323100-9 - Usługi projektowania systemów zasilania energią elektryczną

71326000-9 - Dodatkowe usługi budowlane

71334000-8 - Mechaniczne i elektryczne usługi inżynieryjne

09332000-5 - Instalacje słoneczne

4.5.5.) Wartość części: 98239,02 PLN

Część 5

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

5. Część V - Szkoła Podstawowa nr 5 ul. Hugo Kołłątaja 1 – max. 50 kW
- opracowanie wstępnego projektu instalacji,
- opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej budowlano - wykonawczej niezbędnej do realizacji zadania,
- uzgodnienie projektów instalacji z odpowiednimi służbami pod względem przeciwpożarowym,
- uzyskanie opinii, decyzji, uzgodnień niezbędnych do realizacji inwestycji
-Wykonanie niezbędnych napraw
- dostawa i montaż konstrukcji wsporczej, modułów fotowoltaicznych wraz z okablowaniem oraz niezbędnym osprzętem,
- przyłączenie do sieci instalacji PV,
- wykonanie prób i sprawdzeń, pomiarów instalacji,
- zgłoszenie oraz zawarcie umowy w imieniu Zamawiającego z odpowiednim OSD przyłączenia instalacji,
- wykonanie dokumentacji powykonawczej.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego

45312310-3 - Ochrona odgromowa

45261410-1 - Izolowanie dachu

45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych

45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe

09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

71323100-9 - Usługi projektowania systemów zasilania energią elektryczną

71326000-9 - Dodatkowe usługi budowlane

71334000-8 - Mechaniczne i elektryczne usługi inżynieryjne

09332000-5 - Instalacje słoneczne

4.5.5.) Wartość części: 179268,29 PLN

Część 6

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

6. Część VI - Przedszkole nr 1 ul. Sobieskiego 65 – max. 50 kW
- opracowanie wstępnego projektu instalacji,
- opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej budowlano - wykonawczej niezbędnej do realizacji zadania,
- uzgodnienie projektów instalacji z odpowiednimi służbami pod względem przeciwpożarowym,
- uzyskanie opinii, decyzji, uzgodnień niezbędnych do realizacji inwestycji
-Wykonanie niezbędnych napraw
- dostawa i montaż konstrukcji wsporczej, modułów fotowoltaicznych wraz z okablowaniem oraz niezbędnym osprzętem,
- przyłączenie do sieci instalacji PV,
- wykonanie prób i sprawdzeń, pomiarów instalacji,
- zgłoszenie oraz zawarcie umowy w imieniu Zamawiającego z odpowiednim OSD przyłączenia instalacji,
- wykonanie dokumentacji powykonawczej.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego

45312310-3 - Ochrona odgromowa

45315700-5 - Instalowanie stacji rozdzielczych

45261410-1 - Izolowanie dachu

45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych

45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe

09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

71323100-9 - Usługi projektowania systemów zasilania energią elektryczną

71326000-9 - Dodatkowe usługi budowlane

71334000-8 - Mechaniczne i elektryczne usługi inżynieryjne

09332000-5 - Instalacje słoneczne

4.5.5.) Wartość części: 179268,29 PLN

Część 7

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

7. Część VII - Biblioteka Miejska ul. Żabikowska 42 – 11 kW
- opracowanie wstępnego projektu instalacji,
- opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej budowlano - wykonawczej niezbędnej do realizacji zadania,
- uzgodnienie projektów instalacji z odpowiednimi służbami pod względem przeciwpożarowym,
- uzyskanie opinii, decyzji, uzgodnień niezbędnych do realizacji inwestycji
- Wykonanie niezbędnych napraw
- dostawa i montaż konstrukcji wsporczej, modułów fotowoltaicznych wraz z okablowaniem oraz niezbędnym osprzętem,
- przyłączenie do sieci instalacji PV,
- wykonanie prób i sprawdzeń, pomiarów instalacji,
- zgłoszenie oraz zawarcie umowy w imieniu Zamawiającego z odpowiednim OSD przyłączenia instalacji,
- wykonanie dokumentacji powykonawczej.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego

45312310-3 - Ochrona odgromowa

45315700-5 - Instalowanie stacji rozdzielczych

45261410-1 - Izolowanie dachu

45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych

45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe

09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

71323100-9 - Usługi projektowania systemów zasilania energią elektryczną

71326000-9 - Dodatkowe usługi budowlane

71334000-8 - Mechaniczne i elektryczne usługi inżynieryjne

09332000-5 - Instalacje słoneczne

4.5.5.) Wartość części: 39439,02 PLN

Część 8

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

8. Część VIII - Ośrodek Kultury ul. Sobieskiego 97 – 11 kW
- opracowanie wstępnego projektu instalacji,
- opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej budowlano - wykonawczej niezbędnej do realizacji zadania,
- uzgodnienie projektów instalacji z odpowiednimi służbami pod względem przeciwpożarowym,
- uzyskanie opinii, decyzji, uzgodnień niezbędnych do realizacji inwestycji
-Wykonanie niezbędnych napraw
- dostawa i montaż konstrukcji wsporczej, modułów fotowoltaicznych wraz z okablowaniem oraz niezbędnym osprzętem,
- przyłączenie do sieci instalacji PV,
- wykonanie prób i sprawdzeń, pomiarów instalacji,
- zgłoszenie oraz zawarcie umowy w imieniu Zamawiającego z odpowiednim OSD przyłączenia instalacji,
- wykonanie dokumentacji powykonawczej.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego

45312310-3 - Ochrona odgromowa

45315700-5 - Instalowanie stacji rozdzielczych

45261410-1 - Izolowanie dachu

45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych

45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe

09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

71323100-9 - Usługi projektowania systemów zasilania energią elektryczną

71326000-9 - Dodatkowe usługi budowlane

71334000-8 - Mechaniczne i elektryczne usługi inżynieryjne

09332000-5 - Instalacje słoneczne

4.5.5.) Wartość części: 39439,02 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 9

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 9

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 6

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 133663,15 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 183718,08 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 133663,15 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: FLEXIPOWER GROUP SP. Z O.O. SP. K

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON: 101611814

7.3.3) Ulica: Kudrowice 12

7.3.4) Miejscowość: Pabianice

7.3.5) Kod pocztowy: 95-200

7.3.6.) Województwo: łódzkie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-01-22

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 133663,15 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 200 dni

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający ujawnił, że dla części 2 zamierza przeznaczyć na sfinansowanie kwotę 200 000 zł. Zamawiający wezwał do przedłużenia terminu związania ofertą do dnia 5.12.23 r. wykonawców. Zgodę na przedłużenie terminu dla części 2 związania ofertą wyraziło 4 wykonawców. Spośród tych ofert tylko oferta Alians Sp. z o.o. mieściła się w kwocie jaką Zamawiający miał zamiar przeznaczyć na realizację zamówienia.
Oferty wykonawców, którzy nie wyrazili zgody na przedłużenie terminu związania ofert zostały odrzucone na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 12 ustawy Prawo zamówień publicznych. Wykonawca INSTALL24 Robert Owocki złożył ofertę bez opatrywania jej którymkolwiek z dozwolonych podpisów. Tym samym koniecznym jest zastosowanie art. 226 ust. 1 pkt. 3 ustawy Pzp z uwagi na naruszenia art. 63 ust. 2 Pzp. Niezależnie od powyższego cena ofertowa nie jest wyrażona jedną kwotą a zapisem, który uniemożliwia odczytanie oświadczenia wykonawcy w tym zakresie. Zapis ,,kwota/kw’’ można bowiem rozumieć jako konieczność podziału ( znak ,,/’’ zwykle służy w matematyce do tego zabiegu ) tej kwoty albo też do mnożenia ( co może wynikać z jakiejś rynkowej praktyki ). Zamawiający nie może dowolnie sobie wybrać jednej z dwóch możliwości, sam zapis jest oczywiście sprzeczny z SWZ ( pkt. XVI ust. 1 ) i ustawą prawo zamówień publicznych tj. art. 7 ust. 1 ustawy Pzp. Nie ma też możliwości uzyskania pewności w drodze wyjaśnień bo w praktyce byłoby to złożenie nowego oświadczenia a nie wyjaśnienie. Tym samym należy odrzucić ofertę z na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 3 w zw. z art. 226 ust. 1 pkt. 5 ustawy Pzp. Wykonawca Karlik Spółka Jawna, nie złożył wadium w przepisanym terminie. Tym samym Zamawiający zastosował art. 226 ust. 1 pkt. 14) ustawy Prawo zamówień publicznych. Wykonawca nie złożył wadium i niezbędne stało się odrzucenie jego oferty.
Oferta najwyżej oceniana i zarazem mieszcząca się w kwocie jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia została złożona przez ALIANS SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ ( kwota: 163 719,32 zł ). Zamawiający wezwał Alians Sp. z o.o. na podstawie art. 274 ust. 1 Pzp do złożenia dokumentów podmiotowych wymaganych w SWZ. W zakreślonym terminie Alians Sp. z o.o. nie złożyło tych dokumentów.
Zamawiający na podstawie art. 128 ust. 1 Pzp ponownie wezwał do przedłożenia dokumentów podmiotowych. W zakreślonym terminie Alians Sp. z o.o. nie złożyła tych dokumentów.
Wykonawca tego nie uczynił i Zamawiający odrzucił ofertę wykonawcy Alians Sp. z o.o. na podstawie art. 226 ust. 1 pk 2 lit. c) ustawy Prawo zamówień publicznych.
Mając na uwadze, że wszystkie oferty mieszcząca się w kwocie jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zostały odrzucone, postępowanie należy unieważnić na podstawie art. 255 pkt. 3 Pzp.
Szczegóły dot. uzasadnienia faktycznego i prawnego ze względu na ograniczoną ilość znaków zostało opisane w zawiadomieniu o unieważnieniu dla cz. 2 dla Wykonawców.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 9

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 9

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 9

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 0 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 0 PLN

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 14

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 14

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 10

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 164680,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 213298,04 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 164680,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Robót Instalacji Elektrotechnicznych Adrian Świtała

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON: 302844046

7.3.3) Ulica: 167

7.3.4) Miejscowość: Chynowa

7.3.5) Kod pocztowy: 63-421

7.3.6.) Województwo: wielkopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie

SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-01-11

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 164680,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 200 dni

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 4

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający ujawnił, że dla części 4 zamierza przeznaczyć na sfinansowanie kwotę 110 000 zł.
Oferta najwyżej oceniana i zarazem mieszcząca się w kwocie jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia została złożona przez PRZEDSIĘBIORSTWO ROBÓT INSTALACJI ELEKTROTECHNICZNYCH ADRIAN ŚWITAŁA ( kwota: 94 000 zł ).
Zamawiający wezwał tego wykonawcę na podstawie art. 274 ust. 1 Pzp do złożenia dokumentów podmiotowych wymaganych w SWZ.
Wykonawca nie złożył tych dokumentów. Zamawiający na podstawie art. 128 ust. 1 Pzp ponownie wezwał tego wykonawcę do przedłożenia dokumentów podmiotowych. Wykonawca również nie złożył tych dokumentów.
Zamawiający odrzucił ofertę tego wykonawcy na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 2 lit. c) ustawy Prawo zamówień publicznych.
Zamawiający wezwał do przedłużenia terminu związania ofertą do dnia 5.12.23 r. wykonawców.
Zgodę na przedłużenie terminu dla części 4 związania ofertą wyraziło 6 wykonawców. Pozostałe oferty tj. tych wykonawców który nie wyrazili zgody na wydłużenie zostały odrzucone na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 12 ustawy PZP. Dodatkowe podstawy odrzucenia zachodziły co do Karlik Spółka Jawna bowiem Wykonawca nie złożył wadium w przepisanym terminie. Tym samym Zamawiający zastosował art. 226 ust. 1 pkt. 14) ustawy Prawo zamówień publicznych i odrzucił tą ofertę. Wykonawca nie złożył wadium i niezbędne stało się odrzucenie jego oferty. Dodatkowe podstawy do odrzucenia zaszły też co do Install 24 Robert Owocki Wykonawca złożył ofertę bez opatrywania jej którymkolwiek z dozwolonych podpisów. Brak podpisu kwalifikowane elektronicznego, podpisu zaufanego oraz podpisu kwalifikowanego wymaganego przez przepisy ustawy prawo zamówień publicznych ( art. 63 ust. 2 Pzp ). Tym samym koniecznym jest zastosowanie art. 226 ust. 1 pkt. 3 ustawy Pzp z uwagi na naruszenia art. 63 ust. 2 Pzp. Niezależnie od powyższego cena ofertowa nie jest wyrażona jedną kwotą a zapisem, który uniemożliwia odczytanie oświadczenia wykonawcy w tym zakresie. Zapis ,,kwota/kw’’ można bowiem rozumieć jako konieczność podziału ( znak ,,/’’ zwykle służy w matematyce do tego zabiegu ) tej kwoty albo też do mnożenia ( co może wynikać z jakiejś rynkowej praktyki ). Tym samym należy odrzucić ofertę z na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 3 w zw. z art. 226 ust. 1 pkt. 5 ustawy Pzp.
Zamawiający wezwał Alians Sp. z o.o. na podstawie art. 274 ust. 1 Pzp do złożenia dokumentów podmiotowych wymaganych w SWZ.
W zakreślonym terminie Alians Sp. z o.o. nie złożyło tych dokumentów.
Zamawiający na podstawie art. 128 ust. 1 Pzp ponownie wezwał 14.11.2023 r. do przedłożenia dokumentów podmiotowych ( do 20.11.2023 r. )
W zakreślonym terminie Alians Sp. z o.o. nie złożyła tych dokumentów.
Wykonawca tego nie uczynił i Zamawiający odrzucił ofertę wykonawcy Alians Sp. z o.o. na podstawie art. 226 ust. 1 pk 2 lit. c) ustawy Prawo zamówień publicznych.
Pozostałe oferty co do których wyrażono zgodę na wydłużenie terminu składania ofert przekraczały kwotę jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć bowiem: Suna Valley Energy Sp. z o.o. zaoferował 128 017,88 zł, JP BUDOWA ENERGIA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ zaoferował: 127 403,10 zł, PRZEDSIĘBIORSTWO ROBÓT INSTALACJI ELEKTROTECHNICZNYCH ADRIAN ŚWITAŁA zaoferował: 94 000 zł FLEXIPOWER GROUP SP. Z O.O. SP. K. zaoferował: 161 956,52 zł, SOLARSPOT SPÓŁKA AKCYJNA z ceną: 150 763,06 zł.
Mając na uwadze, że jedyne oferty mieszczące się w kwocie jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację to oferty, które zostały odrzucone, postępowanie należy unieważnić na podstawie art. 255 pkt. 3 Pzp. Szczegóły opis uzasadnienia faktycznego i prawnego jest zawarty w zawiadomieniu o unieważnieniu dla cz. 4 dla Wykonawców.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 13

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 13

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 13

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

Część 5

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 5)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 5)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 13

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 13

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 8

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 169200,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 213298,04 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 169200,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 5)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Robót Instalacji Elektrotechnicznych Adrian Świtała

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON: 302844046

7.3.3) Ulica: 167

7.3.4) Miejscowość: Chynowa

7.3.5) Kod pocztowy: 63-421

7.3.6.) Województwo: wielkopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 5)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-01-11

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 169200,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 200 dni

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 6

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 6)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 7 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty i wybrał ofertę nr 4 złożoną przez Sun Valley Energy sp. z o.o. W dniu 15.1.2024 r. wybrany wykonawca złożył oświadczenie, że nie zamierza zawierać umowy. Sytuacja ta spełnia przesłankę uchylenia się od zawarcia umowy przez Wykonawcę ( art. 255 pkt. 7 Pzp ).
Mając powyższe na uwadze, Zamawiający unieważnił postępowanie dla części 6 na podstawie art. 255 pkt. 7 ustawy Prawo zamówień publicznych.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 6)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 14

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 14

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 14

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

Część 7

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 7)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający wezwał do przedłużenia terminu związania ofertą do dnia 5.12.23 r. wykonawców.
Zgodę na przedłużenie terminu dla części 7 związania ofertą wyraziło 6 wykonawców:
ALIANS SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, Sun Valley Energy Sp. z o.o., JP BUDOWA ENERGIA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, PRZEDSIĘBIORSTWO ROBÓT INSTALACJI ELEKTROTECHNICZNYCH ADRIAN ŚWITAŁA, FLEXIPOWER GROUP SP. Z O.O. SP. K. oraz SOLARSPOT SPÓŁKA AKCYJNA.
Pozostałe oferty ( wykonawców którzy nie wyrazili zgody na przedłużenie terminu związania oferty ) tj. SOLARIKA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ SPÓŁKA KOMANDYTOWA (Solarika sp. z o.o. sp. k.), PAGRA Sp. z o. o., ‘’MAGELEKTRO’’ SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ , KARLIK SPÓŁKA JAWNA, HEALTHIER AIR SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, FLEXIPOWER GROUP SP. Z O.O. SP. K., SOLLAB FOTOWOLTAIKA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, INSTALL24 Robert Owocki zostały odrzucone na podstawie na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 12 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Nadto w przypadku wykonawców INSTALL 24 Robert Owocki oraz Karlik Spółka Jawna powstały dodatkowe podstawy dla odrzucenia ofert.
Wykonawca INSTALL24 Robert Owocki złożył ofertę bez opatrywania jej którymkolwiek z dozwolonych podpisów. Brak podpisu kwalifikowane elektronicznego, podpisu zaufanego oraz podpisu kwalifikowanego wymaganego przez przepisy ustawy prawo zamówień publicznych ( art. 63 ust. 2 Pzp ). Tym samym koniecznym jest zastosowanie art. 226 ust. 1 pkt. 3 ustawy Pzp z uwagi na naruszenia art. 63 ust. 2 Pzp. Niezależnie od powyższego cena ofertowa nie jest wyrażona jedną kwotą a zapisem, który uniemożliwia odczytanie oświadczenia wykonawcy w tym zakresie. Zapis ,,kwota/kw’’ można bowiem rozumieć jako konieczność podziału ( znak ,,/’’ zwykle służy w matematyce do tego zabiegu ) tej kwoty albo też do mnożenia ( co może wynikać z jakiejś rynkowej praktyki ). Zamawiający nie może dowolnie sobie wybrać jednej z dwóch możliwości, sam zapis jest oczywiście sprzeczny z SWZ ( pkt. XVI ust. 1 ) i ustawą prawo zamówień publicznych tj. art. 7 ust. 1 ustawy Pzp. Nie ma też możliwości uzyskania pewności w drodze wyjaśnień bo w praktyce byłoby to złożenie nowego oświadczenia a nie wyjaśnienie. Tym samym należy odrzucić ofertę z na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 3 w zw. z art. 226 ust. 1 pkt. 5 ustawy Pzp.
Wykonawca Karlik Spółka Jawna, nie złożył wadium w przepisanym terminie. Wadium wpłynęło na rachunek bankowy Zamawiającego 9.10.2023 r. godz.: 11:31:38. Dla oznaczenia wniesienia wadium w formie pieniężnej nie ma znaczenia data polecenia przelewu tylko chwila gdy środki są na rachunku bankowym Zamawiającego w określonym momencie w czasie. W niniejszym postępowaniu był to 9.10.2023 r. godz.: 11:00 i to jest graniczna chwila dla złożenia wadium. Tym samym Zamawiający zastosował art. 226 ust. 1 pkt. 14) ustawy Prawo zamówień publicznych. Wykonawca nie złożył wadium i niezbędne stało się odrzucenie jego oferty.
Mając na uwadze, że wszystkie oferty mieszcząca się w kwocie jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zostały odrzucone, postępowanie należy unieważnić na podstawie art. 255 pkt. 3 Pzp.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 7)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 13

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 13

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 13

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

Część 8

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 8)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający wezwał do przedłużenia terminu związania ofertą do dnia 5.12.23 r. wykonawców.
Zgodę na przedłużenie terminu dla części 8 związania ofertą wyraziło 6 wykonawców:
ALIANS SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, Sun Valley Energy Sp. z o.o., JP BUDOWA ENERGIA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, PRZEDSIĘBIORSTWO ROBÓT INSTALACJI ELEKTROTECHNICZNYCH ADRIAN ŚWITAŁA, FLEXIPOWER GROUP SP. Z O.O. SP. K. oraz SOLARSPOT SPÓŁKA AKCYJNA.
Pozostałe oferty ( wykonawców którzy nie wyrazili zgody na przedłużenie terminu związania oferty ) tj. SOLARIKA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ SPÓŁKA KOMANDYTOWA (Solarika sp. z o.o. sp. k.), PAGRA Sp. z o. o., ‘’MAGELEKTRO’’ SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ , KARLIK SPÓŁKA JAWNA, HEALTHIER AIR SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, FLEXIPOWER GROUP SP. Z O.O. SP. K., SOLLAB FOTOWOLTAIKA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, INSTALL24 Robert Owocki zostały odrzucone na podstawie na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 12 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Nadto w przypadku wykonawców INSTALL 24 Robert Owocki oraz Karlik Spółka Jawna powstały dodatkowe podstawy dla odrzucenia ofert.
Wykonawca INSTALL24 Robert Owocki złożył ofertę bez opatrywania jej którymkolwiek z dozwolonych podpisów. Brak podpisu kwalifikowane elektronicznego, podpisu zaufanego oraz podpisu kwalifikowanego wymaganego przez przepisy ustawy prawo zamówień publicznych ( art. 63 ust. 2 Pzp ). Tym samym koniecznym jest zastosowanie art. 226 ust. 1 pkt. 3 ustawy Pzp z uwagi na naruszenia art. 63 ust. 2 Pzp. Niezależnie od powyższego cena ofertowa nie jest wyrażona jedną kwotą a zapisem, który uniemożliwia odczytanie oświadczenia wykonawcy w tym zakresie. Zapis ,,kwota/kw’’ można bowiem rozumieć jako konieczność podziału ( znak ,,/’’ zwykle służy w matematyce do tego zabiegu ) tej kwoty albo też do mnożenia ( co może wynikać z jakiejś rynkowej praktyki ). Zamawiający nie może dowolnie sobie wybrać jednej z dwóch możliwości, sam zapis jest oczywiście sprzeczny z SWZ ( pkt. XVI ust. 1 ) i ustawą prawo zamówień publicznych tj. art. 7 ust. 1 ustawy Pzp. Nie ma też możliwości uzyskania pewności w drodze wyjaśnień bo w praktyce byłoby to złożenie nowego oświadczenia a nie wyjaśnienie. Tym samym należy odrzucić ofertę z na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 3 w zw. z art. 226 ust. 1 pkt. 5 ustawy Pzp.
Wykonawca Karlik Spółka Jawna, nie złożył wadium w przepisanym terminie. Wadium wpłynęło na rachunek bankowy Zamawiającego 9.10.2023 r. godz.: 11:31:38. Dla oznaczenia wniesienia wadium w formie pieniężnej nie ma znaczenia data polecenia przelewu tylko chwila gdy środki są na rachunku bankowym Zamawiającego w określonym momencie w czasie. W niniejszym postępowaniu był to 9.10.2023 r. godz.: 11:00 i to jest graniczna chwila dla złożenia wadium. Tym samym Zamawiający zastosował art. 226 ust. 1 pkt. 14) ustawy Prawo zamówień publicznych. Wykonawca nie złożył wadium i niezbędne stało się odrzucenie jego oferty.
Mając na uwadze, że wszystkie oferty mieszcząca się w kwocie jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zostały odrzucone, postępowanie należy unieważnić na podstawie art. 255 pkt. 3 Pzp.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 8)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 13

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 13

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 13

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.