eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SłupnoŚwiadczenie usług "Asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością" dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025.



Ogłoszenie z dnia 2025-01-28


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług "Asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością" dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Centrum Usług Społecznych w Słupnie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 610006559

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Warszawska 26A

1.5.2.) Miejscowość: Słupno

1.5.3.) Kod pocztowy: 09-472

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni

1.5.7.) Numer telefonu: 24 261 91 78

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@cus.slupno.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://cus.slupno.eu/www/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-adb191ac-9624-4e8b-9ca2-7073dd3b78db

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług "Asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością" dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-adb191ac-9624-4e8b-9ca2-7073dd3b78db

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00068742

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-28

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00039023/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 Świadczenie usług "Asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością" dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00649023

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: DOiK.262.10.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 274050,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Świadczenie usługi „Asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025 - 5481 godzin (słownie: pięć tysięcy czterysta osiemdziesiąt jeden).


Zakresu czynności w ramach usług asystencji osobistej:
Uwaga: Zakres czynnościowy ustalany jest każdorazowo indywidualnie na podstawie autodiagnozy potrzeb osoby z niepełnosprawnością oraz katalogu ról społecznych, które osoba z niepełnosprawnością pełni lub chciałaby pełnić.
Zakres czynności w szczególności dotyczy:

1. wsparcia w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymania higieny osobistej:
• korzystanie z toalety;
• ubieranie;
• mycie głowy, mycie ciała, kąpiel;
• czesanie ;
• golenie ;
• wykonywanie nieskomplikowanych elementów makijażu ;
• obcinanie paznokci rąk i nóg;
• zmiana pozycji, np. przesiadanie się z łóżka lub na łóżko, z krzesła lub na krzesło, fotel, ułożenie się w łóżku, usadzenie w wózku;
• zapobieganie powstania odleżyn lub odparzeń;
• zmiana pieluchomajtek i wkładów higienicznych;
• przygotowanie i spożywanie posiłków i napojów(w tym poprzez PEG i sondę);
• słanie łóżka i zmiana pościeli;

2. wsparcia w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról w rodzinie:
• w przypadku samodzielnego zamieszkiwania – sprzątanie mieszkania w tym urządzeń codziennego użytku i sanitarnych oraz wynoszeniu śmieci ;
• dokonywanie bieżących zakupów (towarzyszenie osobie z niepełnosprawnością w sklepie – np. informowanie jej o lokalizacji towarów na półkach, podawanie towarów z półek, wkładanie towarów do koszyka/wózka sklepowego, niesienie koszyka, prowadzenie wózka osoby z niepełnosprawnością lub wózka sklepowego, pomoc przy kasie) ;
• w przypadku samodzielnego zamieszkiwania – mycie okien maksymalnie 2 razy w roku ;
• utrzymywanie w czystości i sprawności sprzętu ułatwiającego codzienne funkcjonowanie (np. wózek, balkonik, podnośnik, kule, elektryczna szczoteczka do zębów, elektryczna golarka, etc.) ;
• pranie i prasowanie odzieży i pościeli, ewentualnie ich oddawanie i odbiór z pralni (w obecności osoby z niepełnosprawnością) ;
• podanie dziecka do karmienia, podniesienie, przeniesienie lub przewinięcie go ;
• transport dziecka osoby z niepełnosprawnością np. odebranie ze żłobka, przedszkola, szkoły (wyłącznie w obecności osoby z niepełnosprawnością) .

3. wsparcia w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania:
• pchanie wózka osoby z niepełnosprawnością ;
• pomoc w pokonywaniu barier architektonicznych np. schody, krawężniki, otwieranie drzwi osobom chodzącym ;
• pomoc w orientacji przestrzennej osobom niewidomym, słabowidzącym i głuchoniemym ;
• pomoc we wsiadaniu do i wysiadaniu z tramwaju, autobusu, samochodu, pociągu i innych środków transportu ;
• asystowanie podczas podróży środkami komunikacji publicznej, w tym służącymi do transportu osób z niepełnosprawnościami oraz taksówkami ;
• transport samochodem będącym własnością osoby z niepełnosprawnością, członka jej rodziny lub asystenta ;

4. wsparcia w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem:
• obsługa komputera, tabletu, telefonu komórkowego i innych urządzeń i przedmiotów służących komunikacji ;
• wyjście na spacer ;
• asystowanie podczas obecności osoby z niepełnosprawnością w: kinie, teatrze, muzeum, restauracji, miejscu kultu religijnego, kawiarni, wydarzeniu plenerowym, etc. ;
• załatwianie spraw urzędowych i związanych z poszukiwaniem pracy np. w rozmowie z urzędnikiem w przypadku trudności z werbalnym komunikowaniem się, wsparcie w wypełnianiu formularzy, asysta podczas rozmowy kwalifikacyjnej;
• pomoc w dojeździe do pracy lub powrocie z pracy;
• wsparcie w rozmowie z otoczeniem w wypadku trudności z werbalnym komunikowaniem
się ;
• notowanie dyktowanych przez osobę z niepełnosprawnością treści ręcznie i na komputerze ;
• pomoc w zmianie ubioru i pozycji podczas wizyt lekarskich, zabiegów rehabilitacyjnych, ćwiczeń fizjoterapeutycznych, pobytu na pływalni itp. ;
• wsparcie w załatwianiu spraw w punktach usługowych w obecności osoby z niepełnosprawnością ;
• w razie potrzeby wsparcie w zakresie wypełniania ról społecznych i podejmowania codziennych decyzji


Zamawiający przy realizacji Zadań wymaga zatrudnienia osoby odpowiedzialnej (tzw. koordynatora, na podstawie umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej) której zakres odpowiedzialności obejmuje codzienne planowanie, koordynowanie i nadzorowanie pracy opiekunów świadczących usługi, w tym ciągły nadzór nad realizacją usług w terenie zwłaszcza w dni wolne od pracy oraz weekendy, w szczególności w sytuacjach interwencyjnych np. problem z dostaniem się opiekunki/opiekuna do mieszkania podopiecznego, podejmowanie stosownych działań w zakresie ratowania zdrowia i życia podopiecznego, a w razie konieczności powiadomienie odpowiednich służb oraz Zamawiającego,

Ponadto, obowiązkiem osoby odpowiedzialnej będzie:
• sporządzanie comiesięcznego wykazu godzin zrealizowanych usług,
• dokonywanie wizyt kontrolnych u każdego podopiecznego, nie rzadziej niż raz na 3 miesiące w celu rozeznania m.in. jakości świadczenia usług, właściwego diagnozowania potrzeb podopiecznego, w zależności od sytuacji zdrowotnej, wspólnego planowania dalszej współpracy, zgłaszania pracownikom Zamawiającego istotnych zaobserwowanych uwag oraz sporządzanie z tych wizyt notatek służbowych, które będą przechowywane w teczkach osobowych podopiecznych,
• niezwłoczne organizowanie zastępstw i zapewnienie opieki podopiecznym z powodu okresowej nieobecności opiekunki w pracy,
• instruowanie opiekunów w sposób szczegółowy o obowiązujących ich zakresach czynności, poświadczając to stosownym oświadczeniem o dokonanym instruktażu,
• organizowanie comiesięcznych spotkań wszystkich opiekunów o ustalonej godzinie, celem przekazania „kart realizacji usługi” na miesiąc następny, omówienia istotnych spraw dotyczących świadczenia usług u podopiecznych,
• przeprowadzanie wewnętrznych szkoleń (podczas których w razie konieczności będzie uczestniczył Zamawiający) w zakresie sprawowania opieki nad podopiecznymi, przestrzegania i zachowania tajemnicy służbowej,
• W przypadku nieobecności osoby odpowiedzialnej, Wykonawca wyznaczy i upoważni osobę, która będzie pełnić w/w obowiązki oraz wskaże numer telefonu osoby zastępującej, która będzie odpowiedzialna za kontakty z Zamawiającym, w celu właściwej realizacji przedmiotu zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia ciągłości świadczonych usług:
• w przypadkach nagłej absencji opiekuna, Wykonawca niezwłocznie informuje o tym fakcie podopiecznego, bądź członka jego rodziny. W trakcie rozmowy ustala dalsze działania w zakresie sprawowania opieki przez innego opiekuna bądź rodziny. Podczas przekazywania opiekunowi „nowego środowiska”, ustnie przekazuje ustalony dla podopiecznego zakres czynności oraz istotne informacje niezbędne do świadczenia usług,
• zgłaszając wniosek o zmianę dziennego lub/i tygodniowego wymiaru usług u podopiecznych czy zmianę pory świadczenia usług, musi szczegółowo opisać przyczynę, a Zamawiający nie musi się na to zgodzić;
• każdorazowo musi poinformować podopiecznego o zmianie pory świadczenia usług,
• niezwłocznie (w ciągu 2 godzin), musi poinformować (ustnie) Zamawiającego o wstrzymaniu usług u podopiecznego z powodu: hospitalizacji, zgonu lub innych powodów. W przypadku wstrzymania świadczenia usług, Wykonawca nie może żądać zapłaty za ten okres.
Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji:
• miesięcznych kart pracy dla każdego pracownika, które powinny zawierać: imię nazwisko, adres osoby korzystającej z usług, imię i nazwisko osoby świadczącej usługi, czasookres świadczenia usług wraz z dziennym lub/i tygodniowym wymiarem usług, datą i godziną świadczenia usług. Na karcie pracy podopieczny każdorazowo potwierdzi własnoręcznym podpisem wykonanie usługi. Kartę pracy może potwierdzać członek rodziny w przypadku niezdolności złożenia podpisu przez podopiecznego ze względu na stan zdrowia,
• rejestru wizyt kontrolnych w miejscu zamieszkania podopiecznego,
• informacji o czasowym nieświadczeniu usług,
• przekazywania Zamawiającemu po zakończonym miesiącu, w terminie nie później niż do 10-go dnia następnego miesiąca specyfikacji zawierającej wykaz ilości zrealizowanych godzin usług w poprzednim miesiącu kalendarzowym dla poszczególnych podopiecznych.

4.5.3.) Główny kod CPV: 85320000-8 - Usługi społeczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

85310000-5 - Usługi pracy społecznej

85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej

85311100-3 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych

85312000-9 - Usługi opieki społecznej nieobejmujące miejsc noclegowych

85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 273501,90 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 274050,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 274050 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Mazowiecki Zarząd Wojewódzki Polski Komitet Pomocy Społecznej

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5262552789

7.3.3) Ulica: Hoża 62 lok. 3

7.3.4) Miejscowość: Warszawa

7.3.5) Kod pocztowy: 00-682

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie

SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-01-13

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 274050,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2025-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.