eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WieliczkaUtrzymanie i konserwacja zieleni urządzonej na terenie Miasta Wieliczka - teren nr 1, 2, 4, 5, 6, 7 w 2025 roku



Ogłoszenie z dnia 2025-01-29


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Utrzymanie i konserwacja zieleni urządzonej na terenie Miasta Wieliczka – teren nr 1, 2, 4, 5, 6, 7 w 2025 roku

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA WIELICZKA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 351555364

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Powstania Warszawskiego 1

1.5.2.) Miejscowość: Wieliczka

1.5.3.) Kod pocztowy: 32-020

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski

1.5.7.) Numer telefonu: +48 12 2634331

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: magistrat@wieliczka.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.wieliczka.eu/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Utrzymanie i konserwacja zieleni urządzonej na terenie Miasta Wieliczka – teren nr 1, 2, 4, 5, 6, 7 w 2025 roku

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1e158717-118e-422f-90f7-92531ef4dd94

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00071781

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-29

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00046162/23/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.5 Utrzymanie i konserwacja zieleni urządzonej na terenie Miasta Wieliczka – teren nr 1, 2, 4, 5, 6, 7 w 2025 roku

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00681996

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 11 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Zgodnie z art. 214 ust. 1 pkt 11 uPzp można udzielić zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki jeżeli zamówienie udzielane jest przez zamawiającego, o którym mowa w art. 4 i art. 5 ust. 1 pkt 1 uPzp, osobie prawnej, jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki:
a) zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób,
b) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a),

Ciąg dalszy uzasadnienia w sekcji „informacje dodatkowe” nin. ogłoszenia.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: WZP.271.52.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 892000,00 PLN

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 543900,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest utrzymanie i konserwacja zieleni urządzonej na terenie Miasta Wieliczka (teren nr 1, 2, 4, 5, 6, 7) w okresie od dnia zawarcia umowy do 31.12.2025 r. Zamówienie obejmuje prace związane z bieżącym utrzymaniem, konserwacją, pielęgnacją 6 terenów zieleni urządzonej w Wieliczce w tym:
- Utrzymanie czystości wraz z wywozem odpadów: 118 961 m2
- Utrzymanie i pielęgnacja trawników: 79 508 m2
- Utrzymanie i pielęgnacja nasadzeń: 4 875 m2
- Grabienie i wywóz liści: 81 867 m2
- Utrzymanie traktów pieszych, chodników, parkingów i dróg dojazdowych: 28 038 m2
- Odśnieżanie traktów pieszych, chodników, parkingów i dróg dojazdowych: 28 178 m2
- Wykonanie nasadzeń na kwietnikach jednorocznych: 155 m2
- Odśnieżanie elementów małej architektury: 101 szt.
2. Przedmiotem zamówienia jest utrzymanie i konserwacja zieleni urządzonej na terenie Miasta Wieliczka (teren nr 1, 2, 4, 5, 6, 7) w okresie od dnia zawarcia umowy do 31.12.2025 r. Zamówienie obejmuje prace związane z bieżącym utrzymaniem, konserwacją, pielęgnacją 6 terenów zieleni urządzonej w Wieliczce w tym:
- Utrzymanie czystości wraz z wywozem odpadów: 118 961 m2
- Utrzymanie i pielęgnacja trawników: 79 508 m2
- Utrzymanie i pielęgnacja nasadzeń: 4 875 m2
- Grabienie i wywóz liści: 81 867 m2
- Utrzymanie traktów pieszych, chodników, parkingów i dróg dojazdowych: 28 038 m2
- Odśnieżanie traktów pieszych, chodników, parkingów i dróg dojazdowych: 28 178 m2
- Wykonanie nasadzeń na kwietnikach jednorocznych: 155 m2
- Odśnieżanie elementów małej architektury: 101 szt.
3. Utrzymanie czystości wraz z wywozem odpadów:
- Bieżące zbieranie śmieci z całego terenu z opróżnianiem koszy i wywozem odpadów,
- Zrywanie ogłoszeń i informacji z drzew, murów i obiektów do tego nie przeznaczonych oraz usuwanie napisów z murów i obiektów do tego nie przeznaczonych,
Utrzymanie i pielęgnacja trawników:
- Obcinanie brzegów trawników we wskazanych przez Zamawiającego miejscach,
- Koszenie bieżące trawy na trawnikach, wysokość trawy: Teren nr 1, Teren nr 2 do 5-7 cm, Teren nr 4, Teren nr 5, Teren nr 7 do 10 cm, Teren nr 6 do 10 cm i do 15 cm wzdłuż Taktu Solnego,
- Wywóz skoszonej trawy najpóźniej 1 dzień po koszeniu,
- Usuwanie kretowin z wywozem ziemi lub zużyciem jej w miejscach tego wymagających,
- Grabienie trawników na wiosnę.
4. Utrzymanie i pielęgnacja nasadzeń i kwietników jednorocznych:
- Bieżące plewienie nasadzeń z roślin ozdobnych wraz z plewieniem wokół pni młodych drzewek ozdobnych,
- Usuwanie samosiewów drzew,
- Usuwanie odrostów z pni oraz gałęzi wskazanych drzew na wysokość do 2,20m,
- Usuwanie odrastających pędów podkładek,
- Strzyżenie żywopłotów poprzez nadawanie właściwych kształtów,
- Odchwaszczanie żywopłotów, usuwanie z nich samosiewów innych gatunków,
- Usuwanie odrośli z wyciętych drzew,
- Usuwanie roślin wrastających w ogrodzenia siatkowe,
- W razie potrzeby podlewanie, nawożenie nasadzeń i kwietników,
- Utrzymywanie kwietników – plewienie, obrywanie przekwitniętych kwiatów, przycinanie/uszczykiwanie roślin tego wymagających, przycinanie brzegów kwietników,
- Odchwaszczanie terenów pod drzewami rosnącymi w chodnikach i alejkach,
- Usuwanie odłamanych konarów i gałęzi opadłych z drzew,
- W okresie zimowym okiść z krzewów i drzewek ozdobnych usuwana,
- Prześwietlanie, przycinanie wskazanych krzewów.
5. Grabienie i wywóz liści:
- Grabienie liści w miarę potrzeb na bieżąco,
- Wywóz zgrabionych liści najpóźniej 1 dzień po grabieniu.
6. Utrzymanie traktów pieszych, chodników, parkingów i dróg dojazdowych:
- Usuwanie chwastów wyrastających z pomiędzy kostki betonowej i innych nawierzchni oraz krawężników (chemiczne, mechaniczne),
- Usuwanie wyrastających nad ciągi piesze gałęzi drzew do wysokości 2,20m,
- Bieżące utrzymywanie w czystości alejek, chodników, schodów, parkingów, dróg osiedlowych – zamiatanie, z uwzględnieniem chodników przyległych do będących w stałym utrzymaniu terenów zieleni.
- Odmulanie krawężników czy korytek wzdłuż chodników i dróg osiedlowych.
7. Odśnieżanie traktów pieszych, chodników, parkingów i dróg dojazdowych:
- Bieżące odśnieżanie, posypywanie piaskiem traktów pieszych, chodników, parkingów i dróg dojazdowych z uwzględnieniem chodników przyległych do będących w stałym utrzymaniu terenów zieleni,
- W razie nadmiaru śniegu – śnieg wywożony na bieżąco,
- Po zimie alejki, chodniki, schody, parkingi, drogi osiedlowe oczyszczone z piasku i błota.
8. Odśnieżanie ławek:
- W okresie zimowym ławki odśnieżone na bieżąco.
9. Wykonanie nasadzeń na kwietnikach jednorocznych:
- Materiał do obsady kwietników jednorocznych zakupuje Wykonawca,
- Dobór sadzonek do nasadzeń po uzgodnieniu z przedstawicielami Urzędu Miasta i Gminy Wieliczka,
- Kwietniki obsadzane dwukrotnie w ciągu roku – pierwsza obsada wczesnowiosenna, druga obsada letnia – za wyjątkiem kwietnika przy Obelisku Niepodległości, gdzie obowiązuje trzykrotna obsada w ciągu roku - pierwsza obsada wczesnowiosenna, druga obsada letnia, trzecia obsada przed 11 listopada.
10. Wymogi dodatkowe:
- Pilne prace interwencyjne winny być wykonywane niezwłocznie także w godzinach popołudniowych oraz w dniach wolnych od pracy.
- Wykonawca ponosi wszelką odpowiedzialność za wypadki zaistniałe na terenie przez niego utrzymywanym a wynikające z niedopełnienia obowiązków.
- Wykonawca zabezpiecza teren robót i zapewnia na własny koszt warunki bezpieczeństwa.
- Wykonawca w przypadku interwencji miejskich służb porządkowych (Policji, Straży Miejskiej) każdorazowo ponosi odpowiedzialność za nienależyte wykonanie zadania.

4.5.3.) Główny kod CPV: 77211500-7 - Usługi pielęgnacji drzew

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

77313000-7 - Usługi utrzymania parków

77314100-5 - Usługi w zakresie trawników

90610000-6 - Usługi sprzątania i zamiatania ulic

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Zakład Gospodarki Komunalnej w Wieliczce Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 683-20-09-500 Regon: 120618017

7.3.3) Ulica: J. Jedynaka 30

7.3.4) Miejscowość: Wieliczka

7.3.5) Kod pocztowy: 32-020

7.3.6.) Województwo: małopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-01-27

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 594000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2025-12-31

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Ciąg dalszy uzasadnienia zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki:

c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.
W zaistniałym stanie faktycznym wszystkie powyższe warunki zostały spełnione, ponieważ: Zamawiający - Gmina Wieliczka jako jednostka samorządu terytorialnego jest jednostką sektora finansów publicznych o której mowa w art. 4 pkt 1 uPzp. Zakład Gospodarki Komunalnej w Wieliczce Sp. z o.o. z siedzibą w Wieliczce jest osobą prawną, nad którą Gmina Wieliczka sprawuje kontrolę odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami. Zamawiający jest właścicielem 100 % udziałów spółki i posiada dominujący wpływ na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami spółki. Kierownik Zamawiającego Burmistrz Miasta i Gminy Wieliczka pełni funkcję zgromadzenia wspólników spółki. Powyższe dane wynikają z aktu założycielskiego Spółki oraz danych z KRS. Ponad 90% działalności Zakładu Gospodarki Komunalnej w Wieliczce Sp. z o.o. dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez Zamawiającego tj. Gminę Wieliczka, w tym 91,60% za okres 2021-2023. Powyższe obliczono uwzględniając średni przychód osiągnięty przez spółkę w odniesieniu do usług, dostaw lub robót budowlanych. W spółce nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.