eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi GryfinoUsługi na terenie Ogrodu Dendrologicznego w Glinnej im. prof. Jerzego Tumiłowicza w Glinnej oraz innych obiektów Nadleśnictwa Gryfino zlokalizowanych w Glinnej w 2025 roku



Ogłoszenie z dnia 2025-01-30


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługi na terenie Ogrodu Dendrologicznego w Glinnej im. prof. Jerzego Tumiłowicza w Glinnej oraz innych obiektów Nadleśnictwa Gryfino zlokalizowanych w Glinnej w 2025 roku

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Gryfino

1.3.) Oddział zamawiającego: Nadleśnictwo Gryfino

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 810539137

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. 1 Maja 4

1.5.2.) Miejscowość: Gryfino

1.5.3.) Kod pocztowy: 74-100

1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL428 - Szczeciński

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gryfino@szczecin.lasy.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://gryfino.szczecin.lasy.gov.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

leśnictwo

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Usługi na terenie Ogrodu Dendrologicznego w Glinnej im. prof. Jerzego Tumiłowicza w Glinnej oraz innych obiektów Nadleśnictwa Gryfino zlokalizowanych w Glinnej w 2025 roku

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e93769da-1908-4a50-9587-29170de2df8b

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00076800

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-30

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e93769da-1908-4a50-9587-29170de2df8b

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e93769da-1908-4a50-9587-29170de2df8b

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia („Platforma”), która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl lub przy użyciu poczty elektronicznej – adres e-mail: gryfino@szczecin.lasy.gov.pl z zastrzeżeniem, iż złożenie oferty następuje wyłącznie poprzez Platformę.
2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu , musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie . Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy, w tym minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa „Regulamin korzystania z Platformy e-Zamówienia”, dostępny pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/ oraz informacje zamieszczone na stronie Platformy w zakładce „Centrum Pomocy”.
3. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji dotyczącej niniejszego postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie ani logowania.
4. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowanie) musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
5. Komunikacja w postępowaniu (z wyłączeniem składania ofert), odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”) oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej.
6. Ofertę oraz oświadczenia, składane na podstawie art. 125 ust. 1 PZP, sporządza się, pod rygorem nieważności w formie elektronicznej (tj. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
7. Złożenie oferty w postępowaniu prowadzonym na Platformie wymaga, aby
Wykonawca posiadał aktywowane konto na Platformie. Wykonawca przygotowuje ofertę z wykorzystaniem formularza Oferty opracowanego przez Zamawiającego stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ. UWAGA: W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający zrezygnował z interaktywnego „Formularza ofertowego” udostępnianego przez Platformę e-Zamówienia.
8. Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem zakładki „Oferty/wnioski”, widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu się na
konto Wykonawcy. Po wybraniu zakładki „Oferty/wnioski”, należy wybrać przycisk „Złóż ofertę”.


Z uwagi na ograniczoną ilość miejsca, nie było możliwości pełnego i szczegółowego opisania sposobu komunikacji, w tym złożenia oferty. Szczegółowe informacje zawarte są w rozdziale 10 SWZ

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych),
Zamawiający informuje, iż administratorem danych osobowych jest Nadleśnictwo Gryfino z siedzibą: ul. 1 Maja 4, 74 – 100 Gryfino, reprezentowane przez Nadleśniczego. Z Administratorem można kontaktować się pisemnie, za pomocą poczty tradycyjnej na adres w/w lub drogą e-mailową pod adresem: gryfino@szczecin.lasy.gov.pl.
2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z którym w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych można skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem iod@comp-net.pl lub za pomocą adresu administratora danych.

Z uwagi na ograniczoną ilość miejsca w ogłoszeniu o zamówieniu, pełna klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych została szczegółowo opisana w rozdziale 21 SWZ.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: SA.270.2.1.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usług wykonywanie usług na terenie Ogrodu Dendrologicznego w Glinnej im. prof. Jerzego Tumiłowicza, Punktu Informacji Przyrodniczo-Leśnej w Glinnej, Punktu Informacji Turystycznej w Glinnej oraz innych obiektów edukacyjnych i turystycznych Nadleśnictwa Gryfino zlokalizowanych w Glinnej w roku 2025 „przedmiot zamówienia”.
2. Miejscem realizacji przedmiotu zamówienia jest teren Ogrodu Dendrologicznego w Glinnej im. prof. Jerzego Tumiłowicza (Gliniec, powiat Gryfiński, gmina Stare Czarnowo, woj. zachodniopomorskie) oraz obiekty edukacyjne i turystyczne Nadleśnictwa Gryfino w Glinnej. Wskazane w obiekty znajdują się na terenie administrowanym przez Nadleśnictwo Gryfino.
3. Szczegółowy opis prac składający się na przedmiot zamówienia zawarty jest w Opisie Przedmiotu Zamówienia stanowiącym załącznik 2 do SWZ.
4. Z uwagi na specyfikę usług (prac) związanych z funkcjonowaniem Punktu Informacji Przyrodniczo-Leśnej (wiaty) i obiektami edukacyjnymi i turystycznymi zlokalizowanymi w sąsiedztwie wiaty i obsługą grup edukacyjnych, turystycznych i osób indywidualnych wymagana jest od Wykonawcy Pełna dyspozycyjność czasowa. Pełna dyspozycyjność czasowa obejmuje gotowość do wykonywania i wykonywanie czynności wskazanych w Opisie Przedmiotu Zamówienia w pkt 2 ppkt 2) lit. a) do lit. d) przez 24 godziny przez 7 dni tygodnia, to jest również poza godzinami otwarcia Ogrodu Dendrologicznego im. prof. Jerzego Tumiłowicza w Glinnej. Pełna dyspozycyjność czasowa odnosi się również do dni wolnych od pracy, tj. niedziele i święta oraz godzin popołudniowych, wieczornych i nocnych (w przypadku najmu obiektów na potrzeby spotkań okolicznościowych). Pełna dyspozycyjność czasowa w szczególności dotyczy udostępnienia i odbioru obiektów od grup/osób indywidualnych dokonujących najmu.
5. W ramach Pełnej dyspozycyjności czasowej Wykonawca, zgodnie ze złożoną ofertą, zobowiązuje się do podjęcia i realizacji czynności opisanych powyżej w czasie maksymalnie do 60 minut od otrzymania od przedstawiciela Zamawiającego telefonicznego zgłoszenia o konieczności wykonania co najmniej jednej z czynności wskazanych w Opisie Przedmiotu Zamówienia w pkt 2 ppkt 2) lit. a) do lit. d) (tzw. Czas reakcji). Czas reakcji opisany w zdaniu poprzednim stanowi kryterium oceny ofert w niniejszym postępowaniu.
6. Z uwagi na specyfikę usług (prac) związanych z funkcjonowaniem Punktu Informacji Turystycznej w Glinnej przy Ogrodzie Dendrologicznym im. prof. Jerzego Tumiłowicza wymagana jest od Wykonawcy Dyspozycyjność czasowa w zakresie czynności wskazanych w Opisie Przedmiotu Zamówienia pkt 4 ppkt 1) do 8) w okresie od 1 marca do 31 października (od poniedziałku do piątku – w godzinach udostępnienia Ogrodu Dendrologicznego im. prof. Jerzego Tumiłowicza w Glinnej, tj. od. 9.00 do 18.00, w weekendy - w godzinach udostępnienia Ogrodu Dendrologicznego w Glinnej, tj. od. 10.00 do 19.00).
7. Zamawiający zastrzega, że zakres prac opisany w Opisie Przedmiotu Zamówienia w pkt 2 ppkt 2) lit. a) do lit. d) i w pkt 4 ppkt 1) do 8) stanowią kluczowe części Przedmiotu zamówienia. Zamawiający, zgodnie z art. 121 PZP w związku z art. 60 PZP, wymaga osobistego wykonania części zamówienia określonych w zdaniu poprzednim, tj. bez udziału podwykonawców („Obowiązek Samodzielnej Realizacji”).
8. W pozostałym zakresie niż wskazany w ust. 11Wykonawca może powierzyć realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W przypadku zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej Ofercie części zamówienia (zakresów rzeczowych), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz podania nazw ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani. W przypadku braku wskazania w Ofercie podwykonawstwa Wykonawca będzie mógł wprowadzić podwykonawcę wyłącznie na warunkach określonych w umowie.

4.2.6.) Główny kod CPV: 92531000-2 - Usługi świadczone przez ogrody botaniczne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

63513000-8 - Usługi informacji turystycznej

79342200-5 - Usługi w zakresie promocji

92000000-1 - Usługi rekreacyjne, kulturalne i sportowe

77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

1. W ramach realizacji Umowy Zamawiający jest uprawniony zlecić Wykonawcy dodatkowy zakres rzeczowy w stosunku do łącznej ilości wszystkich czynności wycenionych w każdej z pozycji Kosztorysu Ofertowego stanowiącego część Oferty („Opcja”).
2. Przedmiotem Opcji będą takie same (analogiczne prace), jak opisane dokumentach zamówienia i wycenione przez Wykonawcę w którejkolwiek z pozycji Kosztorysu Ofertowego, stanowiącego część Oferty. W ramach Opcji, wedle wyboru Zamawiającego, mogą zostać zlecone wszystkie, niektóre lub tylko jedna z prac wskazanych w dokumentach zamówienia i wycenionych przez Wykonawcę w Kosztorysie Ofertowym stanowiącym część Oferty.
3. Prace będące przedmiotem Opcji mogą zostać zlecone w ilości, która nie będzie przekraczała 20 % Wartości wynagrodzenia z dnia zawarcia Umowy.
4. Podstawą określenia wartości prac zleconych w ramach Opcji (w celu określenia jej zakresu) będą Ceny Jednostkowe poszczególnych prac zawarte w Kosztorysie Ofertowym stanowiącym część Oferty. Zamawiający nie jest zobowiązany do zlecenia prac objętych przedmiotem Opcji, a Wykonawcy nie służy roszczenie o ich zlecenie.
5. Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z Opcji w przypadku:
1) wystąpienia potrzeby zwiększenia zakresu rzeczowego usług stanowiących przedmiot zamówienia na skutek warunków przyrodniczych, klimatycznych bądź atmosferycznych;
2) powierzenia Zamawiającemu nowych zadań gospodarczych lub publicznych;
3) zmiany popytu na usługi turystyczne i edukacyjne.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie Oferta Wykonawcy, która uzyska największą liczbę punktów obliczonych w oparciu o ustalone kryteria.
2. Zamawiający oceni oferty sumując punkty uzyskane w poszczególnych kryteriach.
3. Punktacja przyznawana ofertom będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
4. Szczegółowy opis kryteriów , którymi Zamawiający będzie kierował się przy wyborze oferty wraz zz podaniem wag oraz sposób oceny zawarty jest w rozdziale 16 SWZ.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin do przyjęcia Zlecenia

4.3.6.) Waga: 30

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji

4.3.6.) Waga: 10

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:
a) warunek ten, w zakresie doświadczenia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) zrealizował lub realizuje (przy czym w tym przypadku będzie uwzględniana wartość zrealizowanej części przedmiotu umowy), na podstawie jednej lub większej ilości umów, usługi polegające na wykonywaniu prac z zakresu pielęgnacji drzew, krzewów, roślin zielnych i trawników na terenach zieleni, obsługi obiektów turystyczno - edukacyjnych, prowadzenia punktów informacyjno – handlowych o łącznej wartości nie mniejszej niż 200 000 zł brutto. Definicja terenów zieleni w rozumieniu art. 5 pkt 21) ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (tj. Dz.U. z 2024 poz. 1478 ze zm.): „tereny zieleni – tereny urządzone wraz z infrastrukturą techniczną i budynkami funkcjonalnie z nimi związanymi, pokryte roślinnością, pełniące funkcje publiczne, a w szczególności parki, zieleńce, promenady, bulwary, ogrody botaniczne, zoologiczne, jordanowskie i zabytkowe, cmentarze, zieleń towarzysząca drogom na terenie zabudowy, placom, zabytkowym fortyfikacjom, budynkom, składowiskom, lotniskom, dworcom kolejowym oraz obiektom przemysłowym”;
b) warunek ten, w zakresie potencjału technicznego, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować co najmniej 1 (jednym) zestawem do transportu materiałów na terenie Ogrodu Dendrologicznego i obiektów dydaktycznych towarzyszących (liści, drewna opałowego do kominka we wiacie, odpadów, ziemi, kory, itd.) np. ciągnik przystosowany do transportu materiałów z przyczepą, samochód z przyczepą, inny pojazd przystosowany do transportu materiałów;
c) warunek ten, w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować:
- co najmniej 1 osobą, która ukończyła z wynikiem pozytywnym szkolenie dopuszczające do pracy z pilarką zgodnie z § 21 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2006 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej (Dz. U. z 2006 r. Nr 161, poz. 1141) lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie poprzednio obowiązujących przepisów albo odpowiadające im uprawnienia wydane w innych Państwach Członkowskich Unii Europejskiej i posiadającą jednocześnie ukończone szkolenie /uprawnienia do prac wysokościowych (lub odpowiadające im uprawnienia) i posiadającą ważne badania lekarskie, uprawniające do prowadzenia prac na wysokości powyżej 3 m.;
- co najmniej 1 osobą, która ukończyła z wynikiem pozytywnym szkolenie dopuszczające do pracy z pilarką zgodnie z § 21 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2006 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej (Dz. U. z 2006 r. Nr 161, poz. 1141) lub posiadającą odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie poprzednio obowiązujących przepisów albo odpowiadające im uprawnienia wydane w innych Państwach Członkowskich Unii Europejskiej;
- co najmniej 1 osobą, która ukończyła szkolenie w zakresie pracy ze środkami chemicznymi zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 8 maja 2013 roku w sprawie szkoleń w zakresie środków ochrony roślin (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r. poz. 824) lub posiadającą odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie poprzednio obowiązujących przepisów które uprawniają do pracy w kontakcie ze środkami ochrony roślin albo odpowiadające im uprawnienia wydane w innych Państwach Członkowskich Unii Europejskiej.
Uwaga: Zamawiający nie dopuszcza łączenia opisanych powyżej wymagań, tj. spełniania funkcji przez mniejszą ilość osób. Oznacza to, że Wykonawca na potwierdzenie w/w warunku musi wykazać, że dysponuje lub będzie dysponować minimum trzema osobami.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania, o których mowa w rozdz. 6 SWZ Wykonawca składa wraz z ofertą oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzone zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ. Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia na dzień składania ofert.
2. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w rozdz. 6 pkt 1 i pkt 2 SWZ, Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, działając na podstawie art. 274 ust. 1 PZP wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1616 ze zm.), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę lub ofertę częściową, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty lub oferty częściowej niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (wzór oświadczenia stanowi załącznik 6 do SWZ);
2) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1) PZP, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłaceniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem, Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
3) zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 PZP, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłaceniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
4) oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP (tj. w oświadczeniu o braku podstaw do wykluczenia, sporządzonego wg załącznika nr 4 do SWZ), w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania określonych w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 PZP;
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 PZP dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się
o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego;
c) art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji;
d) art. 108 ust. 1 pkt 6 PZP;
e) art. 109 ust. 1 pkt 1 PZP, odnośnie naruszenia obowiązków dotyczących płatności podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych;
f) art. 109 ust. 1 pkt. 5 PZP
g) art. 109 ust. 1 pkt. 7 PZP
- wzór świadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania stanowi załącznik 9 do SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w rozdz. 7 pkt 1 SWZ, Wykonawca składa wraz z
ofertą oświadczenie o spełnianiu warunków udziału, sporządzone zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ. Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający spełnianie warunków udziału w postępowaniu, na dzień składania ofert.
2. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w rozdz. 7 pkt 1 SWZ Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, działając na podstawie art. 274 ust. 1 PZP wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat (wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości brutto, przedmiotu (rodzaju wykonanych usług), dat wykonania (dat dziennych rozpoczęcia i zakończenia realizacji usług) i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie (wzór wykazu wykonanych usług stanowi Załącznik 7 do SWZ). Okres wyrażony w latach, o którym mowa wyżej, liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składnia ofert.
2) dowodów określających, że wskazane przez Wykonawcę usługi na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu dot. zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie doświadczenia zostały wykonane należycie. Dowodami, o których mowa powyżej są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy (wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert);
3) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, posiadanych uprawnień (jeżeli są wymagane), uprawnień - niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wzór wykazu osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia stanowi Załącznik 8 do SWZ).

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

W terminie składania ofert Wykonawca zobowiązany jest złożyć Zamawiającemu Ofertę zawierającą:
1) Formularz Oferty wraz z zawartym w nim Kosztorysem Ofertowym (sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik 1 do
SWZ), sporządzony pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym;
2) oświadczenia, sporządzone zgodnie ze wzorami stanowiącymi odpowiednio załącznik 3 i załącznik 4 do SWZ, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby/osób upoważnionych do reprezentacji podmiotu składającego oświadczenie, złożone przez:
a) Wykonawcę,
b) Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
3) w przypadku powoływania się na zasoby podmiotów trzecich - zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów zgodnie z rozdz. 9 pkt. 4 SWZ, jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów. (Niewiążący wzór zobowiązania do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia stanowi załącznik 5 do SWZ);
4) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w zdaniu poprzednim, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca dostarczy dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów (wskazanie numeru NIP, numeru KRS w Formularzu Oferty);
5) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, osoby działającej w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub osoby działającej w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 PZP, jeżeli w imieniu Wykonawcy, Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 PZP - działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w rozdz. 13 pkt 4.
ppkt 4) SWZ, sporządzone w sposób określony w SWZ
6) w przypadku Wykonawców, wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 PZP z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy, w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – oświadczenie zawarte w treści Formularza Oferty, stanowiącego załącznik 1 do SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki udziału w postępowaniu określone w rozdz. 7 pkt 1 SWZ powinni spełniać łącznie wszyscy Wykonawcy.
2. W odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W przypadku, o którym mowa w rozdz. 7 pkt. 1 ppkt 4 lit a), Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Oświadczenie, o którym mowa w zdaniu poprzednim zawarte jest w treści Formularza Oferty, stanowiącego załącznik 1 do SWZ.
3. W przypadku oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum):
1) w Formularzu Oferty należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
2) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty – treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania;
3) oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 PZP, tj. oświadczenie
o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (wg wzoru stanowiącego załącznik 3 do SWZ), oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (wg wzoru stanowiącego załącznik 4 do SWZ) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Oświadczenia Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o których mowa wyżej powinny zostać złożone wraz z ofertą pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym;
4) dokumenty, o których mowa w rozdz. 9 pkt 3 SWZ obowiązany będzie złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
5) wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy;
6) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą spośród siebie Wykonawcę kierującego (lidera), upoważnionego do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu każdego, jak też dla wszystkich partnerów;
7) Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez lidera lub od wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia łącznie lub każdego z osobna.
8) Zamawiający informuje o treści przepisu art. 117 ust. 3 PZP, zgodnie
z którym w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
W związku z powyższym Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia są zobowiązani załączyć do oferty podmiotowy środek dowodowy w postaci oświadczenia, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
9) Oświadczenie, zgodnie z art. 117 ust. 3 i 4 PZP zostało zawarte w treści Formularza Oferty, stanowiącego załącznik 1 do SWZ. Obowiązek złożenia oświadczenia odnosi się również do Wykonawców prowadzących działalność w formie spółki cywilnej.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego zawiera wzór umowy stanowiący załącznik nr 10 do SWZ.
2. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności w niej wymienionych z uwzględnieniem podanych we wzorze umowy warunków ich wprowadzenia.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-02-07 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e93769da-1908-4a50-9587-29170de2df8b

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-02-07 10:15

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-03-08

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

1. W uzupełnieniu informacji dot. wykluczenia, w postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1) - 3) ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
2. Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsca w ogłoszeniu o zamówieniu, Zamawiający rekomenduje zapoznanie się z treścią Specyfikacji Warunków Zamówienia i załączników. W szczególności dotyczy to opisu przedmiotu zamówienia, rozwiązań równoważnych, komunikacji elektronicznej, sposobu złożenia oferty, warunków udziału w postępowaniu, podstaw wykluczenia, kryteriów oceny ofert, wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, podmiotowych środków dowodowych, dopuszczalnych zmian umowy, klauzuli RODO.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.