Ogłoszenie z dnia 2023-02-02
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00032195/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-01-13
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
ŚWIADCZENIE SPECJALISTYCZNYCH USŁUG OPIEKUŃCZYCH DLA OSÓB Z ZABURZENIAMI PSYCHICZNYMI W ICH MIEJSCU ZAMIESZKANIA NA ROK 2023
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ I WSPARCIA RODZINY
1.3.) Oddział zamawiającego: MOPSiWR
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 005707810
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Kościuszki 15A
1.5.2.) Miejscowość: Dąbrowa Tarnowska
1.5.3.) Kod pocztowy: 33-200
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL217 - Tarnowski
1.5.7.) Numer telefonu: 14 657 83 83 oraz 571 336 500
1.5.8.) Numer faksu: 14 657 84 84
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@mopsiwr.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: mopsiwr.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-fdd0596c-91a3-11ed-94da-6ae0fe5e71591.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
ŚWIADCZENIE SPECJALISTYCZNYCH USŁUG OPIEKUŃCZYCH DLA OSÓB Z ZABURZENIAMI PSYCHICZNYMI W ICH MIEJSCU ZAMIESZKANIA NA ROK 20232.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fdd0596c-91a3-11ed-94da-6ae0fe5e7159
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00077822
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-02-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00022302/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 ŚWIADCZENIE SPECJALISTYCZNYCH USŁUG OPIEKUŃCZYCH DLA OSÓB Z ZABURZENIAMI PSYCHICZNYMI W ICH MIEJSCU ZAMIESZKANIA NA ROK 2023
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00032195
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: WR.26.1.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, wykonywanych w miejscu zamieszkania na terenie Gminy Dąbrowa Tarnowska od 01 lutego 2023 r. do 31 grudnia 2023 r.
2. Przewidywana liczba godzin i osób objętych specjalistycznymi usługami opiekuńczymi dla osób z zaburzeniami psychicznymi:
1) w okresie realizacji zamówienia specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi będą świadczone łącznie dla około 10 osób,
2) przewidywana liczba godzin specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w okresie realizacji zamówienia wynosi ok. 2 306, w tym ok. 627 świadczonych godzin specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi związanych będzie z dodatkowymi obciążeniami i trudnościami dla osób świadczących usługi - w związku ze stanem chorobowym świadczeniobiorców,
3) około 100 godzin, o których mowa w pkt 2 świadczonych będzie w weekendy i święta.
Określona powyżej liczba godzin świadczenia usług stanowi ich maksymalną ilość, przy czym Zamawiający zapłaci za faktycznie zrealizowane usługi.
Zamawiający przewiduje, że minimalna ilość zrealizowanych godzin w okresie obowiązywania umowy wyniesie nie mniej niż 30% założonej ilości godzin.
3. Liczba godzin i osób objętych usługami, może ulec zmianie i nie można jej określić dokładnie ze względu na specyfikę zamówienia, którą cechuje zmienność potrzeb klientów z uwagi na zmieniający się ich stan zdrowia.
4. Usługa opiekuńcza jest świadczona w miejscu pobytu osoby potrzebującej wsparcia.
5. Czas wykonywania usług: 1 godzina usługi równa się 1 godzinie zegarowej tj. 60 minut. Pod pojęciem ilości godzin świadczonych usług należy rozumieć wyłącznie rzeczywisty czas świadczenia usług bez czynności przygotowawczych tzn. bez czasu potrzebnego na dojście lub dojazd.
6. Specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi będą świadczone przez Wykonawcę we wszystkie dni tygodnia tj. w dni robocze, soboty, niedziele i święta w godzinach od 8:00 do 18:00 lub w innym czasie w zależności od potrzeb Klienta. Ustalenie godzin i sposobu wykonywanych świadczeń będzie ustalane i dostosowywane do indywidualnych potrzeb osób objętych opieką, na podstawie decyzji wydanej przez Zamawiającego. Po ustaleniach indywidualnych Wykonawca opracuje harmonogram wykonywania usług.
7. Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi zgodnie z § 2 Rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz.U. z 2005 r. nr 189 poz. 1598 z późn. zm.).
Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych osobom z zaburzeniami psychicznymi zgodnie z rozporządzeniem obejmuje:
1) uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia:
a) kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych,
b) kształtowanie umiejętności społecznego funkcjonowania,
c) motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji,
d) prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych,
2) wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych, w szczególności takich jak:
a) samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w tym umie-jętność utrzymania i prowadzenia domu,
b) dbałość o higienę i wygląd,
c) utrzymywanie kontaktów społecznych z domownikami, rówieśnikami, w miejscu nauki i pracy oraz ze społecznością lokalną,
d) wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego,
e) korzystanie z usług różnych instytucji,
3) interwencje i pomoc w życiu w rodzinie, w tym:
a) pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych – poradnictwo specjalistyczne, interwen-cje kryzysowe, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne,
b) ułatwienie dostępu do edukacji i kultury,
c) doradztwo, koordynacja działań innych służb na rzecz rodziny, której członkiem jest osoba uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług,
d) kształtowanie pozytywnych relacji osoby wspieranej z osobami bliskimi,
e) współpracę z rodziną - kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby chorej, niepełno-sprawnej,
4) pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, w tym:
a) w uzyskaniu świadczeń socjalnych, emerytalno - rentowych,
b) w wypełnianiu dokumentów urzędowych,
c) wspieranie i pomoc w uzyskaniu zatrudnienia, w tym:
w szukaniu informacji o pracy, pomoc w znalezieniu zatrudnienia lub alternatywnego za-jęcia, w szczególności uczestnictwo w warsztatach terapii zajęciowej, zakładach aktywiza-cji zawodowej, środowiskowych domach samopomocy, centrach i klubach integracji spo-łecznej, klubach pracy,
w kompletowaniu dokumentów potrzebnych do podjęcia zatrudnienia,
w przygotowaniu do rozmowy z pracodawcą, wspieranie i asystowanie w kontaktach z pracodawcą,
w rozwiązywaniu problemów psychicznych wynikających z pracy lub jej braku,
5) pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi, w tym:
a) nauka planowania budżetu, asystowanie przy ponoszeniu wydatków,
b) pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach,
c) zwiększenie umiejętności gospodarowania własnym budżetem oraz usamodzielnianie finan-sowe,
6) pomoc mieszkaniową, w tym:
a) w uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu i wnoszeniu opłat,
b) w organizowaniu drobnych remontów, adaptacji, napraw, likwidacji barier architektonicznych,
c) w kształtowaniu właściwych relacji osoby uzyskującej pomoc z sąsiadami i gospodarzem domu,
7) pielęgnację - jako wspieranie procesu leczenia:
a) pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych,
b) uzgodnienie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych,
c) pomoc w wykupywaniu lub zamawianiu leków w aptece,
d) pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania,
e) w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków po-mocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także w utrzymaniu higieny,
f) pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia,
g) pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych,
8) rehabilitację fizyczną i usprawnienie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1285 z poźn. zm.):
a) zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub fizjoterapii,
b) współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologicznego- pedagogicznego i edu-kacyjno – terapeutycznego zmierzającego do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej ze specjalistycznych usług,
9) zapewnienie dzieciom i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi dostępu do zajęć rehabilitacyj-nych i rewalidacyjno-wychowawczych, w wyjątkowych przypadkach, jeżeli nie mają możliwości uzyskania dostępu do zajęć, o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochro-nie zdrowia psychicznego (Dz. U. z 2020 r. poz. 685 z późn. zm.).
8. Wymagania dodatkowe:
1) osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia nie mogą być karane, muszą być sprawne fizycznie i intelektualnie, dyspozycyjne, kulturalne, winny posiadać umiejętność utrzymywania prawidłowych kontaktów interpersonalnych, a także spełniać inne wymagania określone w Rozdziale III ust. 2 pkt 4 Specyfikacji. Oprócz tego zobowiązane będą do przestrzegania następujących zasad:
a) zachowania tajemnicy służbowej w zakresie wszystkich informacji jakie uzyskają w trakcie pełnienia obowiązków, a w szczególności nie ujawniania osobom trzecim danych personalnych świadczeniobiorców, ich sytuacji osobistej, rodzinnej, zdrowotnej i ekonomicznej,
b) nie wprowadzania do mieszkania świadczeniobiorcy osób nieupoważnionych oraz własnych zwierząt domowych,
c) w czasie pobytu w mieszkaniu świadczeniobiorcy nie mogą palić tytoniu, używać narkotyków ani spożywać alkoholu,
d) nie mogą obarczać własnymi problemami świadczeniobiorców, w kontakcie ze świadczeniobiorcą muszą stosować zwroty grzecznościowe, szanować wolę świadczeniobiorcy,
4.5.3.) Główny kod CPV: 85312100-0 - Usługi opieki dziennej
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
85311100-3 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych
85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych
85312400-3 - Usługi opieki społecznej nieświadczone przez ośrodki pobytowe
85320000-8 - Usługi społeczne
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 154502 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 154502 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 154502 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: EDU-IT Augustyn, Pieprzycki sp.j
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8133675853
7.3.3) Ulica: ul. Hetmańska 62/3
7.3.4) Miejscowość: Rzeszów
7.3.5) Kod pocztowy: 35-078
7.3.6.) Województwo: podkarpackie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
EDU-IT AUGUSTYN, PIEPRZYCKI SPÓŁKA JAWNA
jakie przetargi wygrała firma
EDU-IT AUGUSTYN, PIEPRZYCKI SPÓŁKA JAWNA
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-02-01
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 154502 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2023-02-01 do 2023-12-318.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
INNE PRZETARGI Z DĄBROWY TARNOWSKIEJ
- Doposażenie warsztatów szkolnych w Powiatowym Centrum Edukacji i Kompetencji Zawodowych w Szczucinie w ramach projektu Modernizacja kształcenia zawodowego w Powiecie Dąbrowskim
- Rewitalizacja zabytkowego zespołu dworsko-parkowego Lubomirskich w Dąbrowie Tarnowskiej
- Przebudowa skrzyżowania Alei Wolności z ul. Piłsudskiego w Dąbrowie Tarnowskiej
- "Remont sanitariatów w budynku przy ul. Piłsudskiego 33 w Dąbrowie Tarnowskiej"
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi
- Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi
- Świadczenie usług opieki wytchnieniowej dla członków rodzin lub opiekunów osób z niepełnosprawnością w miejscu zamieszkania osoby z niepełnosprawnością w ramach pobytu dziennego
- Świadczenie usługi indywidualnego wsparcia psychologicznego na potrzeby projektu "Pokonaj kryzys".
- Usługi opiekuńcze realizowane w ramach projektu pn.: "Zwiększenie samodzielności seniorów w miejscu ich zamieszkania (RMR)"
- Specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi wykonywane w miejscu zamieszkania osoby chorej na terenie Gminy Nowe w 2025 roku- Vojta
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.