Ogłoszenie z dnia 2025-01-31
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00666152/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-12-20
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Sporządzenie planu ogólnego Gminy Czarna
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA CZARNA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 370440028
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 74
1.5.2.) Miejscowość: Czarna Górna
1.5.3.) Kod pocztowy: 38-710
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL821 - Krośnieński
1.5.7.) Numer telefonu: 134619009
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@czarna.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.czarna.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-bac03b62-30f2-43b6-9a0a-2fa09c5e0f771.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sporządzenie planu ogólnego Gminy Czarna2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-bac03b62-30f2-43b6-9a0a-2fa09c5e0f77
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00081161
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-31
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00666152
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.10.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa sporządzenia planu ogólnego Gminy Czarna wraz z uzasadnieniem składającym się z części tekstowej i graficznej o którym mowa w art. 13a ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2024 poz. 1130).
Plan wykonany będzie zgodnie z :
- ustawą z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1130);
- rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 8 grudnia 2023r. (Dz. U. z 2023 r. poz. 2758) w sprawie projektu planu ogólnego gminy, dokumentowania prac planistycznych w zakresie tego planu oraz wydawania z niego wypisów i wyrysów;
- ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U z 2024 r. poz. 1112);
- ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2024 r. poz. 54 ze zm.);
- rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 26 października 2020 r. w sprawie zbiorów danych przestrzennych oraz metadanych w zakresie zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z 2020 r. poz. 1916 ze zm.);
- z rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 24 października 2023 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zbiorów danych przestrzennych oraz metadanych w zakresie zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z 2023 r. poz. 2409);
- ustawą z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1465 ze zm.),
- z rozporządzeniem z dnia 9 września 2002 r. Ministra Środowiska w sprawie opracowań ekofizjograficznych (Dz. U. z 2002 r. poz. 155);
- z innymi przepisami wynikającymi z odpowiednich aktów prawnych, mających odniesienie do przedmiotu zlecenia, m.in. dotyczącymi ochrony środowiska, ochrony zabytków, prawa wodnego, ochrony gruntów rolnych i leśnych, dróg, o transporcie kolejowym, prawo lotnicze;
- z uwzględnieniem uwag zgłaszanych przez Zamawiającego w trakcie realizacji umowy i aktualnego orzecznictwa sądowego dotyczącego zagospodarowania przestrzennego.
Planem ogólnym obejmuje się teren w granicach administracyjnych Gminy Czarna. Powierzchnia objęta planem 18 484.4 ha.
2. Zakres czynności do wykonania leżący po stronie Wykonawcy:
1) Wykonanie projektu planu ogólnego gminy Czarna wraz z uzasadnieniem składającym się z części tekstowej i graficznej (zwanego dalej „planem”) oraz przeprowadzenie w imieniu Wójta Gminy Czarna procedury mającej na celu uchwalenie ww. planu na podstawie przepisów ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym zwanej dalej „ustawą PiZP”, oraz przepisami wykonawczymi do tej ustawy;
2) sporządzenie inwentaryzacji urbanistycznej gminy Czarna i oceny istniejącego stanu zagospodarowania;
3) przeanalizowanie materiałów wyjściowych, obejmujących w szczególności obowiązujące akty planowania przestrzennego, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Czarna, strategię rozwoju gminy Czarna na lata 2023-2030 oraz sporządzenie aktualnych uwarunkowań rozwoju przestrzennego gminy zgodnie z art. 13b ustawy PiZP;
4) wykonanie opracowania ekofizjograficznego dla gminy Czarna;
5) przygotowanie projektów dokumentów formalno-prawnych tj. wymaganych ustawowo pism, zawiadomień, ogłoszeń i obwieszczeń, związanych z przystąpieniem do sporządzenia planu ogólnego gminy Czarna;
6) przeprowadzenie ocena przydatności poszczególnych terenów dla wyznaczenia: stref planistycznych, gminnych standardów urbanistycznych oraz wyznaczenia obszarów uzupełnienia zabudowy;
7) sporządzenie wykazu i przeprowadzenie analizy wniosków złożonych na podstawie art. 8g ustawy o PiZP wraz z projektem ich rozstrzygnięcia w formie opisowej;
8) Przygotowanie niezbędnych danych przestrzennych na każdym momencie gdy, jest to niezbędne;
9) sporządzenie projektu planu ogólnego;
10) przygotowanie dokumentów i korespondencji związanej z procedurą opiniowania i uzgadniania planu, według rozdzielnika wskazanego przez Wykonawcę;
11) sporządzenie wykazu organów i instytucji właściwych do opiniowania i uzgodnień, projektów pism w sprawie wystąpienia o uzgodnienie/opiniowanie oraz innych pism i opracowań związanych z procedurą sporządzania planu ogólnego (ogłoszeń, obwieszczeń, zawiadomień, itp.); omówienie i prezentacja wykazów Zamawiającemu; przygotowanie wykazu opinii i uzgodnień planu;
12) przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, w tym sporządzenie prognozy oddziaływania na środowisko projektu planu, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
13) wprowadzenie ewentualnych zmian wynikających z uzgodnień, powtórzenie procedury w niezbędnym zakresie, jeśli będzie to konieczne; w razie potrzeby przygotowania treści zażaleń na postanowienia;
14) zaprezentowanie projektu planu i uczestnictwo (udział fizyczny), podczas posiedzeń gminnej komisji urbanistyczno- architektonicznej w konsultacjach społecznych m.in. spotkaniach otwartych, panelach eksperckich lub warsztatach, spotkaniach plenerowych, spacerach studyjnych, dyżurach projektanta, przeprowadzaniu wywiadów, przygotowania ankiet i geoankiet, zbieraniu uwag, prowadzeniu punktu konsultacyjnego, w ramach prowadzonych konsultacji społecznych, w tym składania wyjaśnień osobom zainteresowanym (pisemnych lub ustnych);
15) przygotowanie projektów dokumentów, pism, ankiet, geoankiet, ogłoszeń, obwieszczeń, zawiadomień, protokołów i innych, wymaganych procedurą sporządzenia planu, określoną w art. 13i ust. 3 i art. 8i wyżej wymienionej ustawy PiZP;
16) przygotowanie raportu podsumowującego przebieg konsultacji społecznych (wybrane zostaną max. 4 formy konsultacji społecznych), o którym mowa w art. 8k ust. 2 ustawy o PiZP, w tym wykazu zgłoszonych uwag oraz rekomendacja co do sposobu ich rozpatrzenia;
17) zaprezentowanie planu i uczestnictwo (udział fizyczny) podczas posiedzeń gminnej komisji urbanistyczno- architektonicznej oraz uczestnictwo w spotkaniach z udziałem radnych (komisjach rady gminy oraz sesjach), których konieczność wyniknie w trakcie procedury oraz realizacji zadania, w przypadkach i terminach wskazanych przez Zamawiającego;
18) sporządzenie planu w postaci danych przestrzennych (na różnych etapach opracowania planu) zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii w sprawie zbiorów danych przestrzennych oraz metadanych w zakresie zagospodarowania przestrzennego z dnia 26 października 2020 r. w myśl przepisów art. 67a ustawy wraz z uzasadnieniem składającym się z części tekstowej i graficznej planu zgodnie z Rozporządzeniem Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 8 grudnia 2023 r. w sprawie projektu planu ogólnego gminy, dokumentowania prac planistycznych w zakresie tego planu oraz wydawania z niego wypisów i wyrysów w myśl przepisów art. 13h ustawy o PiZP;
19) przygotowanie prezentacji multimedialnej projektu planu (z uzasadnieniem) na sesję Rady Gminy Czarna;
20) przygotowanie podsumowania zawierającego uzasadnienie przyjętej uchwały, zgodnie z art. 55 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko;
21) wprowadzenie do uchwały zatwierdzającej plan, zmian wynikających z rozstrzygnięć nadzorczych wojewody, ustosunkowania się do tych rozstrzygnięć (ewentualnie powtórzenia procedury w zakresie wymaganym przez wojewodę);
22) w przypadku złożenia skargi w terminie 5 lat od dnia opublikowania planu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego, przygotowanie w terminie 14 dni od daty udostępnienia skargi, odpowiedzi na skargę.
3. Dodatkowo Wykonawca zobowiązany jest do:
1) przygotowania planu w wersji roboczej do uzgodnień „wewnętrznych” w terminie co najmniej 14 dni przed terminem wykonania opracowania.
2) zapewnienia prezentacji planu na każdym etapie jego sporządzania – zgodnie z harmonogramem wynikającym z oferty, stanowiącej załącznik nr 1 do umowy (Załącznik nr 5 do SWZ)
Harmonogram ma jedynie charakter chronologiczny w celu usystematyzowania kolejności wykonywanych prac, jeżeli harmonogram nie jest spójny z opisem SWZ należy mieć na uwadze głównie opis zamówienia oraz przepisy ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
3) Niezbędne do wykonania załączniki potrzebne na cele opracowania przedmiotowego zamówienia:
- opracowanie ekofizjograficzne w wersji papierowej i elektronicznej, w ilości 2 egzemplarzy,
- Prognoza oddziaływania na środowisko w wersji papierowej i elektronicznej, w ilości 4 egzemplarzy,
- część tekstowa planu ogólnego w wersji papierowej i elektronicznej, w ilości 4 egzemplarzy,
- część graficzna planu ogólnego w wersji papierowej i elektronicznej, w ilości 4 egzemplarzy,
- rysunek planu ogólnego w wersji elektronicznej w formacie SHP lub DXF z podziałem na warstwy, na których leżą obiekty jednej kategorii,
- rysunek planu ogólnego w formacie GeoTiff,
- przekazany tekst oraz rysunki planu ogólnego w formie numerycznej dostosowanej do systemu informacji przestrzennej istniejącego Zamawiającego- pliki wektorowe i rastrowe rysunków powinny być dostarczone w formacie dxf wraz z plikami rastrowymi z georeferencją.
- wykonawca zobligowany jest do przygotowania oprócz ww. opracowań innych dokumentów, których potrzeba wyłoni się w trakcie opracowywania przedmiotu zamówienia w ramach niniejszej umowy.
- wykonawca zobowiązuje się do przeniesienia majątkowych praw autorskich do wszystkich materiałów wytworzonych w ramach realizacji przedmiotu zamówienia na Zamawiającego w ramach wynagrodzenia określonego w ofercie.
4.5.3.) Główny kod CPV: 71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 120000 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 220000 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 120000 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Iwona Jakubowska
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: Pesel 80040802363
7.3.3) Ulica: Starzyńskiego
7.3.4) Miejscowość: Rzeszów
7.3.5) Kod pocztowy: 35-508
7.3.6.) Województwo: podkarpackie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-01-30
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 120000 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 11 miesiące
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "OPRACOWANIE PROJEKTU PLANU OGÓLNEGO ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO DLA GMINY BIELAWY - II"
- Sporządzenie Planu ogólnego gminy Boćki
- Sporządzenie planu ogólnego Gminy Lubań
- Opracowanie planu ogólnego gminy Pawłów
- Sporządzenie Planu Ogólnego Gminy Poświętne
- Opracowanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla sołectw: Rzepinek, Rzepin Kolonia, Jadowniki, Warszówek na terenie gminy Pawłów
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.