eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Czarna GórnaSporządzenie planu ogólnego Gminy Czarna



Ogłoszenie z dnia 2025-01-31


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Sporządzenie planu ogólnego Gminy Czarna

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA CZARNA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 370440028

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: 74

1.5.2.) Miejscowość: Czarna Górna

1.5.3.) Kod pocztowy: 38-710

1.5.4.) Województwo: podkarpackie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL821 - Krośnieński

1.5.7.) Numer telefonu: 134619009

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@czarna.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.czarna.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-bac03b62-30f2-43b6-9a0a-2fa09c5e0f77

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Sporządzenie planu ogólnego Gminy Czarna

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-bac03b62-30f2-43b6-9a0a-2fa09c5e0f77

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00081161

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-31

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00666152

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.10.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest usługa sporządzenia planu ogólnego Gminy Czarna wraz z uzasadnieniem składającym się z części tekstowej i graficznej o którym mowa w art. 13a ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2024 poz. 1130).
Plan wykonany będzie zgodnie z :
- ustawą z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1130);
- rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 8 grudnia 2023r. (Dz. U. z 2023 r. poz. 2758) w sprawie projektu planu ogólnego gminy, dokumentowania prac planistycznych w zakresie tego planu oraz wydawania z niego wypisów i wyrysów;
- ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U z 2024 r. poz. 1112);
- ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2024 r. poz. 54 ze zm.);
- rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 26 października 2020 r. w sprawie zbiorów danych przestrzennych oraz metadanych w zakresie zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z 2020 r. poz. 1916 ze zm.);
- z rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 24 października 2023 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zbiorów danych przestrzennych oraz metadanych w zakresie zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z 2023 r. poz. 2409);
- ustawą z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1465 ze zm.),
- z rozporządzeniem z dnia 9 września 2002 r. Ministra Środowiska w sprawie opracowań ekofizjograficznych (Dz. U. z 2002 r. poz. 155);
- z innymi przepisami wynikającymi z odpowiednich aktów prawnych, mających odniesienie do przedmiotu zlecenia, m.in. dotyczącymi ochrony środowiska, ochrony zabytków, prawa wodnego, ochrony gruntów rolnych i leśnych, dróg, o transporcie kolejowym, prawo lotnicze;
- z uwzględnieniem uwag zgłaszanych przez Zamawiającego w trakcie realizacji umowy i aktualnego orzecznictwa sądowego dotyczącego zagospodarowania przestrzennego.
Planem ogólnym obejmuje się teren w granicach administracyjnych Gminy Czarna. Powierzchnia objęta planem 18 484.4 ha.
2. Zakres czynności do wykonania leżący po stronie Wykonawcy:
1) Wykonanie projektu planu ogólnego gminy Czarna wraz z uzasadnieniem składającym się z części tekstowej i graficznej (zwanego dalej „planem”) oraz przeprowadzenie w imieniu Wójta Gminy Czarna procedury mającej na celu uchwalenie ww. planu na podstawie przepisów ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym zwanej dalej „ustawą PiZP”, oraz przepisami wykonawczymi do tej ustawy;
2) sporządzenie inwentaryzacji urbanistycznej gminy Czarna i oceny istniejącego stanu zagospodarowania;
3) przeanalizowanie materiałów wyjściowych, obejmujących w szczególności obowiązujące akty planowania przestrzennego, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Czarna, strategię rozwoju gminy Czarna na lata 2023-2030 oraz sporządzenie aktualnych uwarunkowań rozwoju przestrzennego gminy zgodnie z art. 13b ustawy PiZP;
4) wykonanie opracowania ekofizjograficznego dla gminy Czarna;
5) przygotowanie projektów dokumentów formalno-prawnych tj. wymaganych ustawowo pism, zawiadomień, ogłoszeń i obwieszczeń, związanych z przystąpieniem do sporządzenia planu ogólnego gminy Czarna;
6) przeprowadzenie ocena przydatności poszczególnych terenów dla wyznaczenia: stref planistycznych, gminnych standardów urbanistycznych oraz wyznaczenia obszarów uzupełnienia zabudowy;
7) sporządzenie wykazu i przeprowadzenie analizy wniosków złożonych na podstawie art. 8g ustawy o PiZP wraz z projektem ich rozstrzygnięcia w formie opisowej;
8) Przygotowanie niezbędnych danych przestrzennych na każdym momencie gdy, jest to niezbędne;
9) sporządzenie projektu planu ogólnego;
10) przygotowanie dokumentów i korespondencji związanej z procedurą opiniowania i uzgadniania planu, według rozdzielnika wskazanego przez Wykonawcę;
11) sporządzenie wykazu organów i instytucji właściwych do opiniowania i uzgodnień, projektów pism w sprawie wystąpienia o uzgodnienie/opiniowanie oraz innych pism i opracowań związanych z procedurą sporządzania planu ogólnego (ogłoszeń, obwieszczeń, zawiadomień, itp.); omówienie i prezentacja wykazów Zamawiającemu; przygotowanie wykazu opinii i uzgodnień planu;
12) przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, w tym sporządzenie prognozy oddziaływania na środowisko projektu planu, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
13) wprowadzenie ewentualnych zmian wynikających z uzgodnień, powtórzenie procedury w niezbędnym zakresie, jeśli będzie to konieczne; w razie potrzeby przygotowania treści zażaleń na postanowienia;
14) zaprezentowanie projektu planu i uczestnictwo (udział fizyczny), podczas posiedzeń gminnej komisji urbanistyczno- architektonicznej w konsultacjach społecznych m.in. spotkaniach otwartych, panelach eksperckich lub warsztatach, spotkaniach plenerowych, spacerach studyjnych, dyżurach projektanta, przeprowadzaniu wywiadów, przygotowania ankiet i geoankiet, zbieraniu uwag, prowadzeniu punktu konsultacyjnego, w ramach prowadzonych konsultacji społecznych, w tym składania wyjaśnień osobom zainteresowanym (pisemnych lub ustnych);
15) przygotowanie projektów dokumentów, pism, ankiet, geoankiet, ogłoszeń, obwieszczeń, zawiadomień, protokołów i innych, wymaganych procedurą sporządzenia planu, określoną w art. 13i ust. 3 i art. 8i wyżej wymienionej ustawy PiZP;
16) przygotowanie raportu podsumowującego przebieg konsultacji społecznych (wybrane zostaną max. 4 formy konsultacji społecznych), o którym mowa w art. 8k ust. 2 ustawy o PiZP, w tym wykazu zgłoszonych uwag oraz rekomendacja co do sposobu ich rozpatrzenia;
17) zaprezentowanie planu i uczestnictwo (udział fizyczny) podczas posiedzeń gminnej komisji urbanistyczno- architektonicznej oraz uczestnictwo w spotkaniach z udziałem radnych (komisjach rady gminy oraz sesjach), których konieczność wyniknie w trakcie procedury oraz realizacji zadania, w przypadkach i terminach wskazanych przez Zamawiającego;
18) sporządzenie planu w postaci danych przestrzennych (na różnych etapach opracowania planu) zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii w sprawie zbiorów danych przestrzennych oraz metadanych w zakresie zagospodarowania przestrzennego z dnia 26 października 2020 r. w myśl przepisów art. 67a ustawy wraz z uzasadnieniem składającym się z części tekstowej i graficznej planu zgodnie z Rozporządzeniem Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 8 grudnia 2023 r. w sprawie projektu planu ogólnego gminy, dokumentowania prac planistycznych w zakresie tego planu oraz wydawania z niego wypisów i wyrysów w myśl przepisów art. 13h ustawy o PiZP;
19) przygotowanie prezentacji multimedialnej projektu planu (z uzasadnieniem) na sesję Rady Gminy Czarna;
20) przygotowanie podsumowania zawierającego uzasadnienie przyjętej uchwały, zgodnie z art. 55 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko;
21) wprowadzenie do uchwały zatwierdzającej plan, zmian wynikających z rozstrzygnięć nadzorczych wojewody, ustosunkowania się do tych rozstrzygnięć (ewentualnie powtórzenia procedury w zakresie wymaganym przez wojewodę);
22) w przypadku złożenia skargi w terminie 5 lat od dnia opublikowania planu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego, przygotowanie w terminie 14 dni od daty udostępnienia skargi, odpowiedzi na skargę.
3. Dodatkowo Wykonawca zobowiązany jest do:
1) przygotowania planu w wersji roboczej do uzgodnień „wewnętrznych” w terminie co najmniej 14 dni przed terminem wykonania opracowania.
2) zapewnienia prezentacji planu na każdym etapie jego sporządzania – zgodnie z harmonogramem wynikającym z oferty, stanowiącej załącznik nr 1 do umowy (Załącznik nr 5 do SWZ)
Harmonogram ma jedynie charakter chronologiczny w celu usystematyzowania kolejności wykonywanych prac, jeżeli harmonogram nie jest spójny z opisem SWZ należy mieć na uwadze głównie opis zamówienia oraz przepisy ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
3) Niezbędne do wykonania załączniki potrzebne na cele opracowania przedmiotowego zamówienia:
- opracowanie ekofizjograficzne w wersji papierowej i elektronicznej, w ilości 2 egzemplarzy,
- Prognoza oddziaływania na środowisko w wersji papierowej i elektronicznej, w ilości 4 egzemplarzy,
- część tekstowa planu ogólnego w wersji papierowej i elektronicznej, w ilości 4 egzemplarzy,
- część graficzna planu ogólnego w wersji papierowej i elektronicznej, w ilości 4 egzemplarzy,
- rysunek planu ogólnego w wersji elektronicznej w formacie SHP lub DXF z podziałem na warstwy, na których leżą obiekty jednej kategorii,
- rysunek planu ogólnego w formacie GeoTiff,
- przekazany tekst oraz rysunki planu ogólnego w formie numerycznej dostosowanej do systemu informacji przestrzennej istniejącego Zamawiającego- pliki wektorowe i rastrowe rysunków powinny być dostarczone w formacie dxf wraz z plikami rastrowymi z georeferencją.
- wykonawca zobligowany jest do przygotowania oprócz ww. opracowań innych dokumentów, których potrzeba wyłoni się w trakcie opracowywania przedmiotu zamówienia w ramach niniejszej umowy.
- wykonawca zobowiązuje się do przeniesienia majątkowych praw autorskich do wszystkich materiałów wytworzonych w ramach realizacji przedmiotu zamówienia na Zamawiającego w ramach wynagrodzenia określonego w ofercie.

4.5.3.) Główny kod CPV: 71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 120000 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 220000 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 120000 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Iwona Jakubowska

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: Pesel 80040802363

7.3.3) Ulica: Starzyńskiego

7.3.4) Miejscowość: Rzeszów

7.3.5) Kod pocztowy: 35-508

7.3.6.) Województwo: podkarpackie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie

SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-01-30

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 120000 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 11 miesiące

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.