Ogłoszenie z dnia 2025-01-31
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00118682/01 - Wynik z dnia 2025-02-25
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Obsługa systemu przeciwpożarowego lasu w Nadleśnictwie Herby w 2025 r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Herby
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 150026629
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Lubliniecka 6
1.5.2.) Miejscowość: Herby
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-284
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: herby@katowice.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://herby.katowice.lasy.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
leśnictwo
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Obsługa systemu przeciwpożarowego lasu w Nadleśnictwie Herby w 2025 r.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-17a3090e-cd6e-4edb-81a9-c05086614cd5
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00081686
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-31
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00073806/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Obsługa systemu przeciwpożarowego lasu w Nadleśnictwie Herby w 2025 r.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://josephine.proebiz.com/pl/promoter/tender/64025/general3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu platformy JOSEPHINE oraz poczty elektronicznej: herby@katowice.lasy.gov.pl, z zastrzeżeniem, że złożenie oferty następuje wyłącznie przy użyciu platformy JOSEPHINE, adres https://josephine.proebiz.com/pl/. Zamawiający nie przewiduje innego sposobu komunikowania się z wykonawcami niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej wskazanymi w SWZ.
Pełna informacja zawarta jest w paragrafie 12 SWZ.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z punktem 12 SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z punktem 23 SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZG.270.2.2024.RS
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 204750 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa obsługi systemu ochrony przeciwpożarowej lasu w Nadleśnictwie Herby w roku 2025. w rozumieniu art. 7 pkt 28 PZP, do wykonania na terenie Nadleśnictwa Herby w 2025 r.
Zamówienie obejmuje usługę obsługi systemu przeciwpożarowego Nadleśnictwa Herby przez 7 dni w tygodniu; w godzinach zgodnych z dyspozycjami Zamawiającego od 1 marca 2025 do 31 października 2025 r. – od rozpoczęcia do zakończenia akcji bezpośredniej z wyłączeniami spowodowanymi odwołaniem dyżurów. Na ww. usługę składa się:
- obsługa punktu alarmowo-dyspozycyjnego („PAD”) Nadleśnictwa Herby zgodnie z Instrukcją Pracy Dyspozytora PAD, Instrukcją Ochrony Przeciwpożarowej Lasu oraz innymi uregulowaniami w tym zakresie.
- doraźnie wykonanie obserwacji z wież obserwacyjnych – w przypadku awarii systemu kamerowego, uniemożliwiającej przesyłanie obrazu z kamer do punktu alarmowo-dyspozycyjnego.
Przewidywana liczba godzin obsługi PAD w 2025 r. wynosi 2 000 godzin oraz dodatkowo 100 godzin dyżuru na wieży obserwacyjnej.
Pełny opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w punkcie 3 SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 75251120-7 - Usługi ochrony przeciwpożarowej lasów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
W stosunku zamówienia Zamawiający jest uprawniony zlecić Wykonawcy dodatkowy zakres rzeczowy obejmujący usługi analogiczne, jak opisane w opisie przedmiotu zamówienia (dalej: „Opcja”). Przedmiotem opcji według wyboru Zamawiającego będą dodatkowe godziny pełnienia dyżuru w PAD i na wieżach w liczbie odpowiednio 600 i 30 godzin. W rezultacie skorzystania z Opcji przez Zamawiającego dojdzie do zwiększenia wolumenu godzin świadczenia usługi z możliwością jednoczesnego przedłużenia terminu realizacji zamówienia, przy czym na okres nie dłuższy niż do 30.11.2025 r. Skorzystanie z prawa opcji będzie realizowane w przypadku większej niż przyjęto liczby godzin dyżurowania oraz wydłużenia okresu dyżurowania, w sytuacji gdy będzie to podyktowane panującymi warunkami atmosferycznymi bądź gdy konieczność taka wynikać będzie z dyspozycji punktu alarmowo-dyspozycyjnego Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Katowicach („RPAD”).2) Zamawiający nie jest zobowiązany do zlecenia usług objętych przedmiotem Opcji, a Wykonawcy nie służy roszczenie o ich zlecenie.
3) Zamawiający poinformuje Wykonawcę o skorzystaniu z prawa opcji w formie pisemnego oświadczenia na zleceniu.
4) Decyzja o realizacji zamówienia opcjonalnego jest wyłącznym uprawnieniem Zamawiającego i wynika z warunków pogodowych i stopnia zagrożenia pożarowego
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-03-01 do 2025-10-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia (Załącznik nr 2 do SWZ)
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium (zgodnie z art. 281 ust. 2 pkt. 10 i 281 ust. 4 PZP):w wysokości 1 000 zł
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 PZP.
Pełna informacja zawarta została w punkcie 13 SWZ.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Informacja została zawarta w punkcie 8 SWZ.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje zmiany umowy. Zmiany umowy opisane są w §13 wzoru umowy stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-02-10 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem zakładki oferty dostępnego na platformie JOSEPHINE.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-02-10 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-03-11
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Wymagania w zakresie zatrudnienia osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 Ustawy PZP, jeżeli zamawiający przewidujetakie wymagania; Zamawiający nie przewiduje wprowadzenia powyższego wymagania.
Zamawiający nie przewiduje wprowadzenia powyższego wymagania.
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej, o której mowa w art. 311-315 ustawy PZP.
Zamówienia, o którym mowa w art. 214 ust 1 pkt 7 - nie przewiduje się.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.