eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SosnowiecJednorazowe materia³y i sprzêt medyczny.



Og³oszenie z dnia 2022-03-11


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Dostawy
Jednorazowe materia³y i sprzêt medyczny.

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: SPZOZ Rejonowe Pogotowie Ratunkowe w Sosnowcu

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 271998066

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Teatralna 9

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Sosnowiec

1.5.3.) Kod pocztowy: 41-200

1.5.4.) Województwo: ¶l±skie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@rprsosnowiec.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://rprsosnowiec.bip.gov.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Jednorazowe materia³y i sprzêt medyczny.

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-07522cb5-a10f-11ec-baa2-b6d934483bfb

2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00083588

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2022-03-11

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2021/BZP 00330465/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.2.4 Medyczny sprzêt jednorazowy

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://rprsosnowiec.bip.gov.pl/publiccontracts/view/35924

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://rprsosnowiec.bip.gov.pl/publiccontracts/view/35924

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: : 1. Zamawiaj±cy nie przewiduje
zwo³ania zebrania podmiotów zainteresowanych z³o¿eniem oferty.
2. Wykonawcy zainteresowani z³o¿eniem oferty mog± sk³adaæ Zamawiaj±cemu zapytania (wnioski) o wyja¶nienie tre¶ci specyfikacji
warunków zamówienia.
W sprawie doprecyzowania informacji na temat przedmiotu zamówienia nale¿y zapytania kierowaæ emailem na adres
zamowienia@rprsosnowiec.pl
3. Zamawiaj±cy jest obowi±zany udzieliæ wyja¶nieñ niezw³ocznie jednak nie pó¼niej ni¿ na 2 dni przed up³ywem terminu sk³adania
ofert, pod warunkiem, ¿e wniosek o wyja¶nienie tre¶ci SWZ wp³yn±³ do Zamawiaj±cego nie pó¼niej ni¿ na 4 dni przed up³ywem
terminu sk³adania ofert (art. 284 ust. 2 ustawy Pzp).
4. Je¿eli Zamawiaj±cy nie udzieli wyja¶nieñ w terminie, o którym mowa w pkt 3, przed³u¿a termin sk³adania ofert o czas niezbêdny
do zapoznania siê wszystkich zainteresowanych wykonawców z wyja¶nieniami niezbêdnymi do nale¿ytego przygotowania i z³o¿enia
ofert (art. 284 ust. 3 ustawy Pzp).
5. Je¿eli wniosek o wyja¶nienie tre¶ci SWZ nie wp³yn±³ w terminie, o którym mowa w pkt 3, Zamawiaj±cy nie ma obowi±zku
udzielania odpowiednio wyja¶nieñ SWZ oraz obowi±zku przed³u¿enia terminu sk³adania ofert.
6. Przed³u¿enie terminu sk³adania ofert, o którym mowa pkt 4 nie wp³ywa na bieg terminu sk³adania wniosku o wyja¶nienie tre¶ci
SWZ.
7. W korespondencji kierowanej do Zamawiaj±cego, Wykonawcy powinni pos³ugiwaæ siê numerem przedmiotowego postêpowania.
8. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacj± pomiêdzy Zamawiaj±cym, a Wykonawcami odbywa siê przy
u¿yciu miniPortalu, który dostêpny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu, dostêpnego pod adresem:
https://epuap.gov.pl/wps/portal, oraz poczty elektronicznej: zamowienia@rprsosnowiec.pl
9. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadaæ konto na ePUAP.
Wykonawca posiadaj±cy konto na ePUAP ma dostêp do nastêpuj±cych formularzy: „Formularz do z³o¿enia, zmiany, wycofania
oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”.
10. Zamawiaj±cy upowa¿nia do bezpo¶redniego kontaktowania siê i do udzielania wyja¶nieñ poni¿sze osoby:
1) Cezary Nowak 32 3636044 - w sprawach procedury
2) Piotr Szwedziñski 32 3636055 - w sprawach przedmiotu zamówienia
11. Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i
o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy ich u¿yciu opisane zosta³y w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz
Warunkach korzystania z elektronicznej platformy us³ug administracji publicznej (ePUAP).
12. Dane postêpowanie mo¿na wyszukaæ równie¿ na Li¶cie wszystkich postêpowañ w miniPortalu klikaj±c wcze¶niej opcjê „Dla
Wykonawców” lub ze strony g³ównej z zak³adki Postêpowania.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia oferty w postaci katalogu elektronicznego

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): W zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych osób fizycznych sk³adaj±cych w imieniu wykonawcy ofertê, pe³nomocników, osób reprezentuj±cych wykonawcê oraz osób prowadz±cych postêpowanie o udzielenie zamówienia publicznego, realizuj±c obowi±zek o którym mowa w art. 13 RODO informujemy:
1. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. l lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
2. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówieñ publicznych.
3. Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. l ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy.
4. Obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp.
5. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, dane nie bêd±
przekazywane do pañstwa trzeciego.
Og³oszenie nr 2022/BZP 00080214/01 z dnia 2022-03-09
6. Posiada Pan/Pani prawo dostêpu do danych osobowych, sprostowania danych, ¿±dania ograniczenia przetwarzania danych, wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych.
7. Nie przys³uguje Panu/Pani w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych, prawo do przenoszenia danych osobowych, prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. l lit. c RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: 02/ZP/2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Tak

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Tak

4.1.9.) Liczba czê¶ci: 2

4.1.10.) Ofertê mo¿na sk³adaæ na kilka czê¶ci

4.1.11.) Zamawiaj±cy ogranicza liczbê czê¶ci zamówienia, któr± mo¿na udzieliæ jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

Czê¶æ 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Sprzêt jednorazowy

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 33190000-8 - Ró¿ne urz±dzenia i produkty medyczne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

33140000-3 - Materia³y medyczne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-04-08

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Tak

4.2.12.) Opis wznowienia

Podobny zakres, na kolejny rok.

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Xa + Xb = X (Ocena oferty)gdzie Xa oznacza ocenê "Ceny" o wadze w ca³o¶ciowej ocenie oferty 60%Xb oznacza ocenê "Terminu dostawy" w wadze w ca³o¶ciowej ocenie oferty 40%Xa= (najni¿sza warto¶æ wystêpuj±ca w ofertach/warto¶æ ceny wskazana w rozpatrywanej ofercie)
*100 * 0,6Xb = punkty przeliczane bezpo¶rednio od 0 do 40 Dostawa w 1 dzieñ roboczy: 40
p.Dostawa w 2 dni robocze: 30 p.Dostawa w 3 dni robocze: 15 p.Dostawa w 4 dni robocze i wiêcej: 0 p.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: jako¶æ, w tym do parametry techniczne, w³a¶ciwo¶ci estetyczne i funkcjonalne takie jak dostêpno¶æ dla osób niepe³nosprawnych lub uwzglêdnianie potrzeb u¿ytkowników

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostawy

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Chusteczki dezynfekuj±ce

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 33140000-3 - Materia³y medyczne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-04-08

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Tak

4.2.12.) Opis wznowienia

Podobny zakres, na kolejny rok.

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Xa + Xb = X (Ocena oferty)gdzie Xa oznacza ocenê "Ceny" o wadze w ca³o¶ciowej ocenie oferty 60%Xb oznacza ocenê "Terminu dostawy" w wadze w ca³o¶ciowej ocenie oferty 40%Xa= (najni¿sza warto¶æ wystêpuj±ca w ofertach/warto¶æ ceny wskazana w rozpatrywanej ofercie)
*100 * 0,6Xb = punkty przeliczane bezpo¶rednio od 0 do 40 Dostawa w 1 dzieñ roboczy: 40
p.Dostawa w 2 dni robocze: 30 p.Dostawa w 3 dni robocze: 15 p.Dostawa w 4 dni robocze i wiêcej: 0 p.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: jako¶æ, w tym do parametry techniczne, w³a¶ciwo¶ci estetyczne i funkcjonalne takie jak dostêpno¶æ dla osób niepe³nosprawnych lub uwzglêdnianie potrzeb u¿ytkowników

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostawy

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy:
1) spe³niaj± okre¶lone przez Zamawiaj±cego warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:
a) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym: Zamawiaj±cy nie stawia warunku udzia³u w postêpowaniu w powy¿szym zakresie,
b) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile nie wynika to z odrêbnych przepisów.Warunek ten zostanie spe³niony, je¿eli wykonawca przed³o¿y odpowiednie o¶wiadczenie (wzór dokumentu stanowi Za³±cznik 5 do SWZ,
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Warunek ten zostanie spe³niony, je¿eli wykonawca przed³o¿y odpowiednie o¶wiadczenie (wzór dokumentu stanowi Za³±cznik 5 do SWZ,
d) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej: Warunek ten zostanie spe³niony, je¿eli wykonawca przed³o¿y odpowiednie o¶wiadczenie (wzór dokumentu stanowi Za³±cznik 5 do SWZ

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Odpis lub informacjê z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji;

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1) o¶wiadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o
przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 z pó¼n. zm.), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, w zakresie okre¶lonym art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 2019 z pó¼n. zm.) – Za³±cznik 6 do SWZ, (Zamawiaj±cy przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia o¶wiadczenia, w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni)

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

Wykonawca, podwykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o zamówienie nie mog± podlegaæ wykluczeniu z powodu niespe³nienia warunków, o których mowa w art. 108 ust 1 ustawy Pzp oraz art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp:1) w przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców, o¶wiadczenie (Za³±cznik 5 do SWZ) sk³ada ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie,2) w przypadku realizacji zamówienia przy pomocy podwykonawców, o¶wiadczenie (Za³±cznik 5 do SWZ) sk³ada tak¿e ka¿dy podwykonawca.3. Wykluczenie Wykonawcy nastêpuje zgodnie z art. 111 ustawy Pzp.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1) zmiany ceny brutto spowodowanej wzrostem stawki VAT,
2) zmiany terminu wykonania przedmiotu zamówienia,
3) zmiany numeru konta bankowego w przypadku zaistnienia okoliczno¶ci, których nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili
zawarcia umowy,
4) zmiany danych teleadresowych,
5) zmiany formy zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2022-03-21 12:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: SPZOZ Rejonowe Pogotowie Ratunkowe w Sosnowcu ul. Teatralna 9, 41-200 Sosnowiec

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-03-21 12:15

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2022-04-20

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.