Ogłoszenie z dnia 2023-02-08
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00479275/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-12-06
- 2022/BZP 00498370/01 - Modyfikacja z dnia 2022-12-15
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa budynku na potrzeby Archiwum Politechniki Częstochowskiej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000001643
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. gen. Jana Henryka Dąbrowskiego 69
1.5.2.) Miejscowość: Częstochowa
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-201
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL224 - Częstochowski
1.5.7.) Numer telefonu: 3250204
1.5.8.) Numer faksu: 3250415
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: lukasz.zyngier@pcz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pcz.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://e-propublico.pl/Zamawiajacy/AktualneOgloszenia?zamawiajacyId=bccb450d-5bfd-4cec-9c52-47ae97f8017d1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa budynku na potrzeby Archiwum Politechniki Częstochowskiej2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6db8cdec-748a-11ed-94da-6ae0fe5e7159
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00085750
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-02-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00029609/36/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.6 Przebudowa budynku na potrzeby archiwum PCz
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00479275
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: RK-NZ.261.106.2022.ŁZ
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 4796490,62 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przebudowa budynku na potrzeby Archiwum Politechniki Częstochowskiej
Szczegółowy zakres zadania:Przebudowa budynku na potrzeby Archiwum Politechniki Częstochowskiej został opisany w dokumentacji obejmującej: dokumentacjię projektową, Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót, stanowiące załącznik do SWZ.
1. Rękojmia i gwarancja:
Wykonawca zobowiązany jest udzielić gwarancji na okres min. 36 miesięcy na przedmiot zamówienia z wyłączeniem systemów i urządzeń objętych przedmiotem zamówienia, dla których gwarancji udziela producent. W przypadku systemów i urządzeń objętych przedmiotem zamówienia obowiązuje okres gwarancji zgodnie z warunkami gwarancji producenta, jednak nie krótszy niż 36 miesięcy.
Wykonawca zobowiązany jest udzielić min. 5 lat rękojmi na przedmiot zamówienia. Szczegółowe warunki gwarancji i rękojmi określa projekt umowy stanowiący integralną część Specyfikacji Warunków Zamówienia.
2. Przedmiot zamówienia winien być wykonany zgodnie z załączoną dokumentacją obejmującą: dokumentacjię projektową, Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót, wiedzą techniczną, sztuką budowlaną, obowiązującymi zasadami, przepisami zawartymi w obowiązujących Normach, w prawie budowlanym i innych przepisach związanych z przedmiotem umowy. Załączona dokumentacja podlega obowiązkowej weryfikacji przez Wykonawcę. Nie wyklucza to obowiązku wykonania robót rozbiórkowych i towarzyszących, bez których przedmiot zamówienia nie mógłby osiągnąć gotowości do eksploatacji bez pomniejszenia wartości użytkowej.
3. Dokumentacja może służyć Wykonawcy tylko do sporządzenia oferty i prawidłowej wyceny zamówienia. Nie może być wykorzystana w innym celu.
4. Wykonawca zobowiązany jest zapoznać się z dokumentacją, sprawdzić jej kompletność i dokonać jej weryfikacji zapoznać się z warunkami realizacji i uwzględnić je w wycenie i terminie realizacji przedmiotu zamówienia.
5. Wszelkie wątpliwości Wykonawca winien wyjaśnić z zamawiającym na etapie przygotowywania oferty, w trybie określonym w niniejszej specyfikacji.
6. Cena określona w ofercie za realizację przedmiotu zamówienia jest ceną ryczałtową nie podlegającą weryfikacji, w konsekwencji czego konieczność wykonania prac dodatkowych, bez których przedmiot zamówienia nie mógłby być zrealizowany, a których Wykonawca wcześniej nie przewidział nie będzie miała wpływu na wysokość wynagrodzenia - nie będzie stanowiła podstaw do podwyższenia ceny określonej w ofercie.
7. Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych
Zadanie będzie realizowane na podstawie Dokumentacji Projektowej, która została opracowana z zastosowaniem systemów i rozwiązań technicznych dobranych odpowiednio dla założonego celu wykonania robót budowlanych. Powyższe zostało osiągnięte ze wskazaniem, w odniesieniu do niektórych materiałów, urządzeń i systemów, konkretnych rozwiązań, znaków towarowych, charakteryzujących produkty dostarczane przez konkretnego producenta. Dokumentacja została uzgodniona przez właściwych rzeczoznawców, zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zostało na jej podstawie uzyskane pozwolenie na zmianę sposobu użytkowania budynku oraz na budowę.
W związku z powyższym, w zakresie wskazanych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, materiałów, urządzeń lub systemów, wskazanych poprzez znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególne procesy, które charakteryzują produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę - Zamawiający, zgodnie z art. 99 ust. 5 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materiałów, urządzeń lub systemów równoważnych. W związku z powyższym należy przyjąć, że jeżeli ilekroć dla: materiałów, urządzeń lub systemów, wskazano znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególne procesy, które charakteryzują produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę występujących w opisie przedmiotu zamówienia towarzyszą wyrazy „lub równoważne".
Wskazane przez Zamawiającego materiały, urządzenia lub systemy pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, jakościowe i funkcjonalne oraz minimalny okres i zakres gwarancji jakim muszą odpowiadać materiały, urządzenia lub systemy oferowane przez wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego.
W przypadku wskazania rozwiązań zamiennych całego systemu, Zamawiający dokona oceny zachowania równoważności w odniesieniu do minimalnych parametrów jw. dla całego systemu.
W przypadku wskazania materiałów lub urządzeń równoważnych, Zamawiający dokona oceny zachowania równoważności w odniesieniu do minimalnych parametrów jw. w zakresie wskazanych materiałów lub urządzeń, a także w odniesieniu do potencjalnych niekorzystnych dla Zamawiającego skutków zastosowania zamiennych materiałów lub urządzeń w konkretnym elemencie robót budowlanych, zmieniając parametry minimalne tego elementu robót.
Pod pojęciem „minimalne parametry techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, jakościowe i funkcjonalne oraz minimalny okres i zakres gwarancji” Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów, urządzeń lub systemów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów.
Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych (Pzp) w sytuacji gdyby w dokumentacji projektowej lub STWiOR, a więc w dokumentach opisującym przedmiot zamówienia, zawarto odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp a takim odniesieniom nie towarzyszyło wyrażenie „lub równoważne”, to Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w każdej takiej normie, europejskiej ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych. W związku z powyższym należy przyjąć, że każdej: normie, europejskiej ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych występujących w opisie przedmiotu zamówienia towarzyszą wyrazy „lub równoważne".
Wykonawca, który powoła się na rozwiązania równoważne z opisanymi przedstawionymi przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że zaproponowane przez niego materiały i/lub urządzenia i/lub systemy spełniają (są równoważne) wymagania określone przez Zamawiającego, również w zakresie wpływu zaproponowanego produktu na parametry minimalne całego elementu robót, w którym będzie zastosowany. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest podać w ofercie nazwy (typy, rodzaje) i producentów przyjętych do wyceny i zastosowania przy realizacji zamówienia oferowanych produktów i/lub systemów oraz przedłożyć odpowiednie dokumenty (w języku polskim) opisujące parametry techniczne oraz producenta, wymagane przepisami certyfikaty i inne dokumenty, pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one rzeczywiście równoważne.
Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych i gwarancji ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SWZ.
Zastosowane materiały, urządzenia i systemy winny być dopuszczone do obrotu i stosowania w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane.
W przypadku wskazania w ofercie rozwiązania równoważnego, Wykonawca jest zobowiązany do wykonania dokumentacji zamiennej oraz jej uzgodnienia z właściwymi rzeczoznawcami, zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz jeśli wymaga tego zakres objęty dokumentacją zamienną, również uzyskania zmiany posiadanych przez Zamawiającego pozwoleń. Powyższe uznaje się za ujęte w terminie wykonania zamówienia i wynagrodzeniu wskazanym w ofercie. Wykonawca, w przypadku dokumentacji zamiennej, ponosi całkowitą odpowiedzialność projektową i wykonawczą za wprowadzone rozwiązania i ich wpływ na wykonane zamówienie.
W przypadku niewskazania przez Wykonawcę w ofercie rozwiązania równoważnego Zamawiający uzna, iż Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia zgodnie z rozwiązaniami wskazanymi w SWZ i jej załącznikach.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45214000-0 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych związanych z edukacją i badaniami
45213220-1 - Roboty budowlane w zakresie magazynów
45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45343000-3 - Roboty instalacyjne przeciwpożarowe
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45343200-5 - Instalowanie sprzętu gaśniczego
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45312100-8 - Instalowanie przeciwpożarowych systemów alarmowych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 6670167 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 6670167 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 6670167 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Częstobud Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 522446826
7.3.3) Ulica: Aleja Bohatarów Monte Cassiono
7.3.4) Miejscowość: Częstochowa
7.3.5) Kod pocztowy: 42-200
7.3.6.) Województwo: śląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak
7.4.1.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:
Część robót ogólnobudowlanych
Część robót instalacyjnych
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-02-02
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 6670167 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 270 dni
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
INNE PRZETARGI Z CZĘSTOCHOWY
- Utrzymanie bieżące terenów zielonych na obszarach zarządzanych przez ZGM "TBS" w Częstochowie Sp. z o. o. - z wyłączeniem Wspólnot Mieszkaniowych
- Dostawa i montaż mebli dla jednostek organizacyjnych Politechniki Częstochowskiej
- Dostawa implantów dla potrzeb SP ZOZ Miejskiego Szpitala Zespolonego w Częstochowie
- Zakup wraz z dostawą 2 szt. ramion hydraulicznych wraz z głowicami do oszenia dla potrzeb Powiatowego Zarządu Dróg w Częstochowie.
- Bieżące, kompleksowe sprzątanie i utrzymanie czystości pomieszczeń w budynkach biurowych na terenie Centralnej Oczyszczalni Ścieków przy ul. Srebrnej 172/188 w Częstochowie w latach 2025 i 2026
- Dostawa stołów laboratoryjnych dla Katedry Inżynierii Materiałowej Politechniki Częstochowskiej
więcej: przetargi w Częstochowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa sieci wodociągowo-kanalizacyjnej w Boszkowie, Boszkowie Letnisku, Dominicach i Ujazdowie - etap II
- Budowa sali gimnastycznej przy Publicznej Szkole Podstawowej w Szerzawach oraz budowa boisk sportowych przy PSP w Pawłowie
- "Dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznych dla budynków OSW Porażyn i kancelarii leśnictw wraz z infrastrukturą towarzyszącą".
- Remont i renowacja zabytkowego obiektu Dworku pełniącego funkcję Domu Kultury w Gminie żabia Wola
- "Utworzenie żłobka w miejscowości Gnojno"
- Kapitalny Remont Bloku Żywieniowego
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.