eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Pakosław"Kompleksowa dostawa energii elektrycznej wraz z usługą dystrybucji do Gminy Pakosław w okresie od 01.03.2023 r. do 31.08.2023 r."



Ogłoszenie z dnia 2023-02-08


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
„Kompleksowa dostawa energii elektrycznej wraz z usługą dystrybucji do Gminy Pakosław w okresie od 01.03.2023 r. do 31.08.2023 r.”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Pakosław

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411050758

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Kolejowa 2

1.5.2.) Miejscowość: Pakosław

1.5.3.) Kod pocztowy: 63-920

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: pakoslaw@pakoslaw.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.pakoslaw.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://pakoslaw.ezamawiajacy.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Kompleksowa dostawa energii elektrycznej wraz z usługą dystrybucji do Gminy Pakosław w okresie od 01.03.2023 r. do 31.08.2023 r.”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-46e4741d-7acb-11ed-b4ea-f64d350121d2

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00086557

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-02-08

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00005883/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.3 Kompleksowa dostawa energii elektrycznej wraz z usługą dystrybucji do Gminy Pakosław w okresie od 01.02.2023 r. do 31.12.2023 r.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00493078

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RGRB.271.25.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest kompleksowa dostawa energii elektrycznej tj. zakup energii wraz z usługa dystrybucji dla obiektów wymienionych w Załączniku nr 1 do SWZ – opis przedmiotu zamówienia. Zapotrzebowanie energii elektrycznej w okresie od 01.03.2023 r. do 31.08.2023 r. wynosi: 63 743 kWh (zamówienie podstawowe).
2. W toku realizacji zamówienia zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia lub zwiększenia wartości zamówienia (dostawa energii wraz z usługą dystrybucji) w zakresie do +/-15% względem wartości zamówienia podstawowego:
2.1. zwiększenie wartości zamówienia nastąpi na zasadzie prawa opcji. Zasady, zakres i sposób skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji zostały opisane w Dziale I ust. 2 pkt 3 Projektowych postanowień umowy wg Załącznika nr 2 do SWZ,
2.2. zmniejszenie wartości zamówienia nastąpi na zasadzie, w zakresie i sposobie opisanym w Dziale I ust. 2 pkt 4 Projektowych postanowień umowy wg Załącznika nr 2 do SWZ.
3. Szczegółowy zakres zamówienia został określony w Załączniku nr 1 do SWZ, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne Pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia określone zostały w projektowanych postanowieniach umowy sprzedaży energii elektrycznej – Załącznik nr 2 do SWZ.

4. Kompleksowa dostawa energii elektrycznej odbywać się będzie na warunkach
określonych przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne,
ustawy z dnia 8 grudnia 2017 r. o rynku mocy oraz zgodnie z wydanymi do tych
ustawy przepisami wykonawczymi, w szczególności ze standardami jakości obsługi
odbiorców określonymi w Rozporządzeniu Ministra klimatu i środowiska
z dni 5 stycznia 2022 r. zmieniające Rozporządzenie w sprawie szczegółowych
zasad kształtowania I kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną
oraz Rozporządzeniu Ministra klimatu i środowiska z dnia 11 listopada 2020 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania
systemu elektroenergetycznego. Powyższe przepisy dotyczą sposobu kalkulacji,
rozliczeń oraz parametrów jakościowych dostarczanej energii elektrycznej.

4.1. Sprzedawcą rezerwowym jest: Enea SA.

4.2. Wymagania (obowiązki) stawiane Wykonawcy opisane zostały w projektowanych postanowieniach umowy sprzedaży stanowiący Załącznik nr 2 do SWZ. Zamawiający udzieli wyłonionemu w postępowaniu Wykonawcy pełnomocnictwa do:
4.2.1. Powiadomienia właściwego Operatora Systemu Dystrybucyjnego o
zawarciu umowy kompleksowej energii elektrycznej oraz o planowanym
terminie rozpoczęcia sprzedaży energii elektrycznej,
4.2.2. Złożenia oświadczenia o wypowiedzeniu dotychczas obowiązującej umowy
kompleksowej dla punktów poboru energii elektrycznej Zamawiającego oraz nowych punktów poboru,
4.2.3. Reprezentowania Zamawiającego w kontaktach z dotychczasowym
Sprzedawcą energii elektrycznej lub Operatorem Systemu Dystrybucji w
sprawach związanych z procesem zmiany Sprzedawcy dotyczy punktów
poboru zamieszczonych w załączniku nr 1 do umowy (Załącznik nr 1 do
SWZ),
4.2.4. Reprezentowania Zamawiającego w kontaktach z Operatorem Systemu
Dystrybucji w sprawach związanych z procesem zgłoszeniem Sprzedawcy
dla nowych punktów poboru energii elektrycznej, na które Zamawiający
otrzymał od OSD numer umowy o świadczenie usług dystrybucji energii
elektrycznej.

4.3. Obowiązujące umowy kompleksowe/sprzedaży energii elektrycznej z dotychczasowymi sprzedawcami energii elektrycznej dla punktów poboru energii elektrycznej zawartych w Załączniku nr 1 SWZ zawarte są na czas określony, a dokładny opis dla każdego z punktów PPE znajduje się w kolumnie o nazwie „Okres obowiązywania umowy/ okres wypowiedzenia”.

4. W Załączniku nr 1 SWZ informacyjnie wskazano aktualne parametry (grupa taryfowa/moce umowne), które mogą podlegać zmianie w trakcie trwania umowy energii elektrycznej.

5. Zamawiający ma prawo, w okresie obowiązywania Umowy do zmiany grup taryfowych, mocy umownej dla poszczególnych PPE określonych w załączniku nr 1 do Umowy (załącznik nr 1 do SWZ) po uprzednim uzgodnieniu warunków technicznych dokonania tych zmian z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego, zwanym dalej OSD. Zmiany w Umowie następować będą na pisemne zgłoszenie Zamawiającego do Wykonawcy począwszy od dokonania zmiany przez OSD. Powyższe zmiany będą przeprowadzone na zasadach określonych w taryfie operatora systemu dystrybucyjnego odpowiedniego dla Zamawiającego i będą dotyczyły, w szczególności zapewnienia danemu obiektowi poprawnego funkcjonowania (zgodne z jego przeznaczeniem) i/lub obniżenie kosztów na usłudze dystrybucji.

6. Nazwy i kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone we Wspólnym Słowniku Zamówień Publicznych (CPV):
09000000-3 – produkty naftowe, paliwo, energia elektryczna i inne źródła energii,
09300000-2 – energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa,
65310000-9 - przesył energii elektrycznej.

7. Zamawiający przekaże Wykonawcy wyłonionemu w niniejszym postępowaniu niezbędne dane i dokumenty do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy, niezwłocznie po podpisaniu umowy.

8. Zamawiający zawrze 1 umowę na kompleksową dostawę energii elektrycznej w wyłonionym w niniejszym postępowaniu wykonawcą. Umowy z wyłonionym Wykonawcą zostaną podpisane w formie pisemnej. Zamawiający dopuszcza zawarcie umowy drogą korespondencyjną.

9. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

Uzasadnienie braku podziału na części: przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa energii elektrycznej o ustalonych standardach jakościowych. Cena nie ma tu wpływu na jakość wykonywanej dostawy energii wraz z usługą dystrybucji. Energia elektryczna oraz usługa dystrybucji nie może być dostosowana do specyficznych wymagań Zamawiającego – jest ona znormalizowana i oferowana w powszechnie przyjętych standardach. Zasady funkcjonowania systemu elektroenergetycznego zostały określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007 r., natomiast zasady kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną określa Rozporządzenie Ministra Energii z dnia 6 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną. Oznacza to, że dostawa energii elektrycznej to dostawa tego samego rodzaju.
Energia elektryczna kupowana przez Zamawiającego ma takie samo przeznaczenie bez względu na to, czy jest dostarczana do oczyszczalni, obiektów oświatowych, biur, czy innych. Ponadto całość dostawy może być świadczona przez jednego Wykonawcę w jednym czasie.
Jakakolwiek próba podzielnia zamówienia na części np. wg liczników, grup taryfowych spowoduje, że wykonanie częściowe zamówienia nie będzie opłacalne dla żadnego z Wykonawców, z uwagi na mały wolumen energii elektrycznej w części zamówienia. Im większa ilość energii elektrycznej w zamówieniu tym oferta jest bardziej atrakcyjna do potencjalnego Wykonawcy. Brak podziału na części nie ogranicza grona potencjalnych wykonawców, ofertę mogą złożyć firmy z sektora MŚP.

10. Zamawiający jest odbiorcą uprawnionym w rozumieniu art. 2 ust 2 ustawy z dnia 27 października 2022 r. o środkach nadzwyczajnych mających na celu ograniczenie wysokości cen energii elektrycznej oraz wsparciu niektórych odbiorców w 2023 roku do stosowania cen maksymalnych energii elektrycznej. Informacja o szacunkowej części energii elektrycznej została podana w opisie przedmiotu zamówienia dla każdego PPE – załącznik nr 1 do SWZ. Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 27 października 2022 r. o środkach nadzwyczajnych mających na celu ograniczenie wysokości cen energii elektrycznej oraz wsparciu niektórych odbiorców w 2023 roku, Zamawiający złoży oświadczenie wykonawcy wyłonionemu w prowadzonym postępowaniu.

4.5.3.) Główny kod CPV: 09000000-3 - Produkty naftowe, paliwo, energia elektryczna i inne źródła energii

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa

65310000-9 - Przesył energii elektrycznej

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 143806,25 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 143806,25 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 143806,25 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: ENEA S.A.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7770020640

7.3.3) Ulica: PASTELOWA 8

7.3.4) Miejscowość: Poznań

7.3.5) Kod pocztowy: 60-198

7.3.6.) Województwo: wielkopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-02-08

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 143806,25 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2023-03-01 do 2023-08-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.