eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SuwałkiZakup w formie leasingu operacyjnego ładowarki kołowej



Ogłoszenie z dnia 2024-02-02


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Zakup w formie leasingu operacyjnego ładowarki kołowej

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Przedsiębiorstwo Gospodarki Odpadami w Suwałkach Sp. z o. o.

1.3.) Oddział zamawiającego: PGO w Suwałkach Sp. z o.o.

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 200680900

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Sejneńska, 82

1.5.2.) Miejscowość: Suwałki

1.5.3.) Kod pocztowy: 16-400

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL843 - Suwalski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@pgo.suwalki.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://pgo.suwalki.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-3a5d9bea-98e5-11ee-ba3b-4e891c384685

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający


Spółka prawa handlowego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


Gospodarka odpadami

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zakup w formie leasingu operacyjnego ładowarki kołowej

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3a5d9bea-98e5-11ee-ba3b-4e891c384685

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00087749

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-02-02

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00547162

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: K-17/2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 804891,98 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowej ładowarki kołowej w formie leasingu operacyjnego z opcją
wykupu, tj. odpłatne korzystanie w ramach leasingu operacyjnego za umówione raty leasingowe w okresie 36 miesięcy (3
lata) od daty podpisania protokołu odbioru przedmiotu leasingu, na warunkach określonych szczegółowo w warunkach
leasingu Wykonawcy. Ładowarka kołowa przeznaczona będzie do prac związanymi z przetwarzaniem odpadów
komunalnych, w tym także odpadów gruzu, odpadów biodegradowalnych, odpadów posortowniczych składowanych na
składowisku odpadów, na potrzeby Instalacji Komunalnej w Suwałkach zarządzanej przez Przedsiębiorstwo Gospodarki
Odpadami w Suwałkach Sp. z o. o.
2. Szczegółowy opis techniczny przedmiotu zamówienia określony został w rozdziale 3 SWZ.
3. Inne wymagania.
1) Wykonawca dostarczy przedmiot zamówienia do zakładu Zamawiającego
w Suwałkach, tj. Przedsiębiorstwo Gospodarki Odpadami w Suwałkach Sp. z o. o.,
ul. Raczkowska 150A, własnym staraniem i na własny koszt.
2) Wykonawca przeszkoli na własny koszt wskazany przez Zamawiającego personel
w zakresie eksploatacji, konserwacji i BHP przedmiotu zamówienia. Szkolenie powinno być przeprowadzone najpóźniej w
dniu podpisania protokołu odbioru bez uwag i winno obejmować część teoretyczną jak i demonstracyjną. Fakt dokonania
szkolenia zostanie potwierdzony protokołem. 3) Warunki dodatkowe:
• dostarczenie specyfikacji technicznej oferowanej ładowarki teleskopowej wraz z certyfikatem CE w języku polskim oraz
innych dokumentów (foldery, ulotki, katalogi, opinie techniczne) potwierdzające spełnienie parametrów technicznych w
języku polskim,
• dostarczenie gwarancji z książką gwarancyjną i instrukcją w języku polskim przedmiotu zmówienia,
• dostarczenie katalogu części zamiennych oraz harmonogramu wykonywanych obsług technicznych w języku polskim,
• rozruch ładowarki w miejscu dostawy,
• niezbędny zestaw narzędzi do codziennej obsługi ładowarki,
• świadczenie serwisu w okresie gwarancji – reakcja serwisu w okresie gwarancji
do 24 h w dni robocze od poniedziałku do piątku.
Powyższy opis zawiera minimalne wymagania, co oznacza, że Wykonawca może oferować przedmiot zamówienia
charakteryzujący się lepszymi parametrami technicznymi i funkcjonalnymi pod warunkiem, że nie będą one miały wpływu na
wyższe koszty eksploatacji.
Minimalny okres gwarancji wynosi co najmniej 24 miesiące bez limitu motogodzin pracy ładowarki kołowej, liczone od daty
odbioru końcowego przedmiotu zamówienia potwierdzonego protokołem zdawczo-odbiorczym. Szacowany czas pracy
ładowarki wynosić będzie ok. 1500-2000 mth w okresie 12 miesięcy. Jest to wartość szacunkowa i służy Wykonawcy
pomocniczo do przygotowania oferty i skalkulowania kosztów, natomiast nie stanowi podstawy do jakichkolwiek roszczeń z
tego tytułu.
4. Warunki dostawy przedmiotu zamówienia.
1) Dokumentem stwierdzającym wykonanie dostawy będzie protokół zdawczo-odbiorczy podpisany przez upoważnionych
przedstawicieli stron bez uwag.
2) Zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia został zrealizowany najpóźniej
w ciągu 30 dni od daty podpisania umowy.
3) Zamawiający zobowiązuje się do zapewnienia odpowiednich warunków w celu sprawnego przeprowadzenia odbioru
przedmiotu zamówienia.
4) Zamawiający może odmówić odbioru przedmiotu zamówienia i żądać jego naprawy lub odstąpić od umowy z winy
Wykonawcy.
5) Wykonawca powiadomi Zamawiającego o terminie dostawy przedmiotu zamówienia nie później niż na 2 dni roboczych
przed planowanym terminem dostawy. Powiadomienie powinno być sporządzone w formie pisemnej i przesłane pocztą lub
e-mail.
6) Zamawiający ma prawo odmowy odbioru przedmiotu zamówienia w przypadku nie dotrzymania przez Wykonawcę
terminu określonego w ofercie Wykonawcy.
7) Za datę przekazania przedmiotu zamówienia przyjmuje się dzień podpisania przez upoważnionych przedstawicieli Stron
bezusterkowego protokołu zdawczo-odbiorczego (bez uwag), który zostanie sporządzony w miejscu odbioru przedmiotu
zamówienia (zakład Spółki PGO w Suwałkach, ul. Raczkowska 150A, 16-400 Suwałki).
8) Zamawiający może odmówić odbioru przedmiotu zamówienia wówczas, gdy:
- stwierdzi wady przedmiotu umowy,
- przedmiot zamówienia nie będzie odpowiadał warunkom określonym w SWZ lub w ofercie Wykonawcy.
W przypadku stwierdzenia okoliczności, o których mowa w niniejszym
punkcie Zamawiający wyznaczy Wykonawcy dodatkowy termin na dostarczenie przedmiotu zamówienia zgodnego z SWZ i
wolnego od wad (nie dłuższy niż 10 dni roboczych). Po bezskutecznym upływie powyższego terminu Zamawiający będzie
miał prawo odstąpić od umowy w całości.
5. Warunki gwarancji
1) Wykonawca zapewni udzielenie pełnej gwarancji na przedmiot zamówienia w ilości minimum 24 miesięcy bez limitu
motogodzin na pracę oferowanej ładowarki kołowej. W przypadku napraw gwarancyjnych Wykonawca zapewni podjęcie
działań w okresie nie dłuższym niż 24 godziny w dni robocze od poniedziałku do piątku od momentu zgłoszenia pisemnie
nie lub telefonicznie usterki. Wykonawca zapewnia okres usunięcia wad i usterek oraz zwrot po naprawie sprawnie
działającego sprzętu w czasie nie dłuższym niż 5 dni roboczych, liczonych od dnia przyjęcia w/w zgłoszenia. W przypadku
gdy termin usunięcia usterki okaże się dłuższy, począwszy od 6 dnia roboczego Wykonawca dostarczy zastępczy sprzęt o
identycznych lub lepszych parametrach nieodpłatnie.
2) Okres gwarancji przedłuża się każdorazowo o liczbę dni przestoju spowodowanego czasem naprawy.
3) Wykonawca w okresie gwarancji zapewnia bezpłatny serwis oferowanego sprzętu i dostępność wszystkich części
zamiennych (w okresie gwarancji dojazd, robocizna i materiały eksploatacyjne, jak filtry, oleje, łożyska, przewody
hydrauliczne oraz inne przewody, hamulce, itp. części eksploatacyjne na koszt Wykonawcy).
4) W przypadku, gdy naprawa powstałych usterek lub wad nie będzie możliwa lub zasadna z powodu nadmiernych kosztów
naprawy lub trudności organizacyjnych, Wykonawca zobowiązany jest wymienić uszkodzoną ładowarkę kołową w możliwie
najkrótszym terminie, jednak nie później niż w czasie 30 dni kalendarzowych od daty przyjęcia zgłoszenia.
5) W przypadku, kiedy na skutek wad fizycznych zaistnieje potrzeba wymiany ładowarki kołowej na nową, a wskazany w
umowie model nie będzie już dostępny do sprzedaży na rynku, Wykonawca może zaproponować Zamawiającemu inny
model ładowarki kołowej spełniającej wymagania wskazane w SWZ.
6. Kary umowne:
1) W przypadku zwłoki Wykonawcy w usunięciu wad stwierdzonych w okresie gwarancji, Wykonawca zapłaci karę umowną
w wysokości 0,5% wynagrodzenia brutto za każdy dzień zwłoki.
2) W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy przez Wykonawcę z przyczyn, za które ponosi odpowiedzialność, jest on
zobowiązany zapłacić Zamawiającemu tytułem odszkodowania 10 % wynagrodzenia umownego.
7. Wymagania dotyczące finansowania (leasing): 1) Waluta: PLN.
2) Finansowanie w formie leasingu operacyjnego.
3) Okres finansowania: 36 miesięcy (3 lata), opłata wstępna 45% wartości netto, Wykonawca określi wysokość oraz wskaże
termin opłaty wstępnej w harmonogramie spłat leasingowych, który zostanie dołączony do oferty (Zamawiający dopuszcza
przedłożenie harmonogramu finansowego spłat leasingowych w dacie odbioru przedmiotem zamówienia).
4) Pierwsza rata zostanie zapłacona w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy leasingu (pierwsza rata – opłata wstępna),
każda następna rata w kolejnych miesięcznych okresach zgodnie z podanym przez Wykonawcę harmonogramem spłaty rat
leasingowych licząc od dnia odbioru przedmiotu leasingu poprzez protokolarne podpisanie odbioru bez uwag wraz ze
wszystkimi niezbędnymi dokumentami umożliwiającymi jego eksploatację.
5) Wykup związany z zakupem przedmiotu leasingu 5% wartości netto przedmiotu zamówienia: opłata końcowa (wartość
resztkowa), po upływie okresu obowiązywania umowy leasingowej, płatnej z ostatnią ratą leasingową. Zamawiający będzie
miał prawo dokonania wykupu przedmiotu leasingu na własność po upływie okresu obowiązywania umowy pod warunkiem
spłacenia przez Zamawiającego wszelkich należności wynikających z umowy leasingu.
6) W raty leasingowe powinny być wliczone koszty, które poniesie Zamawiający jako korzystający. W szczególności cena
powinna obejmować koszt nabycia przez finansującego przedmiotu zamówienia (leasingu). Podatek od środków
transportowych oraz opłaty za rejestrację płatne są przez Zamawiającego na podstawie refaktur otrzymywanych od
Wykonawcy do wysokości rzeczywistych kosztów.
7) Oprocentowanie zmienne obliczone w oparciu o stopę WIBOR 1M, do celów porównania ofert przyjmuje się
oprocentowanie w oparciu o stawkę WIBOR 1M aktualną na dzień przez upływem terminu składania ofert.
8) Zamawiający ubezpieczy przedmiot leasingu na własny koszt (od wszystkich ryzyk),
a Wykonawca wyraża na to zgodę bez dodatkowych prowizji z tego tytułu.
9) Zamawiający nie przewiduje żadnego zabezpieczenia do umowy, np. w postaci weksla
in blanco z deklaracją wekslową.
10) Zamawiający w okresie trwania leasingu będzie miał prawo do dodatkowego wyposażenia ładowarki kołowej w opcje
dodatkowe.

4.5.3.) Główny kod CPV: 43261100-1 - Ładowarki mechaniczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

66114000-2 - Usługi leasingu finansowego

80511000-9 - Usługi szkolenia personelu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 804891,98 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 980773,25 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 804891,98 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): BNP PARIBAS LEASE GROUP Sp. z o. o.

Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: XCMG POLAND Sp. z o. o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 1132061128

7.3.3) Ulica: Grzybowska 78

7.3.4) Miejscowość: Warszawa

7.3.5) Kod pocztowy: 00-844

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-12-28

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 990017,13 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 21 dni

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Umowa leasingu została zawarta na okres 36 miesięcy.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.