eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi OstrówekUdzielenie kredytu długoterminowego na finansowanie planu deficytu budżetu Gminy Ostrówek oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań o łącznej wysokości 1 000 000,00 zł



Ogłoszenie z dnia 2024-02-02


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie kredytu długoterminowego na finansowanie planu deficytu budżetu Gminy Ostrówek oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań o łącznej wysokości 1 000 000,00 zł

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Ostrówek

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 730934690

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Ostrówek

1.5.2.) Miejscowość: Ostrówek

1.5.3.) Kod pocztowy: 98-311

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki

1.5.7.) Numer telefonu: (43) 841 50 23

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@gminaostrowek.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://ostrowek.biuletyn.net/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f8ff353e-8a9c-11ee-b55a-a22b2d7f700e

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie kredytu długoterminowego na finansowanie planu deficytu budżetu Gminy Ostrówek oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań o łącznej wysokości 1 000 000,00 zł

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f8ff353e-8a9c-11ee-b55a-a22b2d7f700e

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00088104

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-02-02

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00039254/11/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Udzielenie kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Ostrówek oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań o łącznej wysokości 1 000 000,00 zł

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00512416

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: FN.18/2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

4.1. Przedmiotem zamówienia jest usługa udzielenia kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Ostrówek oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań o łącznej wysokości 1 000 000,00 zł.
4.2. Szczegółowe warunki zamówienia, w tym standardy jakościowe, o których mowa w art. 246 ust. 2 ustawy Pzp:
1) Spłata kapitału następować będzie w ratach w wysokościach i terminach określonych według harmonogramu, który stanowi załącznik Nr 4 do SWZ.
2) Zamawiający zastrzega sobie prawo, bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów, do:
a) uruchomienia niepełnej kwoty kredytu, jednak minimalna kwota uruchomionego kredytu będzie nie mniejsza niż 300 000,00 zł,
b) wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu,
c) wydłużenia okresu spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat.
W takich przypadkach Wykonawca nie będzie pobierał opłat i prowizji.
3) W przypadku uruchomienia niepełnej kwoty kredytu, wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu, wydłużenia okresu spłaty kredytu Wykonawca
i Zamawiający ustalą nowy harmonogram spłat zgodnie z wnioskiem Zamawiającego w formie aneksu do umowy, bez pobierania dodatkowych opłat.
4) Termin, liczba oraz wysokość transz uruchomienia kredytu będzie ustalona przez Zamawiającego według jego bieżących potrzeb.
5) Wykonawca zobowiązuje się do wypłaty kredytu/transzy kredytu w terminie nie dłuższym niż 2 dni robocze od daty złożenia dyspozycji przez Zamawiającego.
6) Uruchomienie kredytu nastąpi w oparciu o pisemną dyspozycję, która zostanie złożona Wykonawcy. Dopuszcza się złożenie dyspozycji za pośrednictwem faksu lub drogą elektroniczną, na numer faksu lub adres e-mail wskazany
w umowie.
7) Uruchomienie kredytu w jednej transzy w terminie do dnia 28.12.2023 r.,
8) Wypłata kredytu nastąpi na rachunek Zamawiającego prowadzony w banku wybranym do obsługi bankowej budżetu gminy.
9) Odsetki spłacane będą tylko od kwoty faktycznie uruchomionego (wypłaconego) kredytu.
10) Kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna.
11) Oprocentowanie kredytu zmienne, oparte o stawkę WIBOR 1M będące średnią arytmetyczną ze wszystkich dni miesiąca poprzedzającego okres rozliczeniowy, powiększonej o marżę Wykonawcy, stałą w okresie obowiązywania umowy. Średnią arytmetyczną stawki WIBOR 1M należy wyliczać jako sumę stawek WIBOR 1M notowanych w miesiącu poprzedzającym okres rozliczeniowy, a w przypadku, gdy w danym dniu nie ustalono notowań stawki WIBOR 1M, obowiązuje stawka WIBOR 1M z dnia poprzedzającego dzień, w którym było prowadzone ostatnie notowanie stawki, podzielona przez ilość dni miesiąca, zaokrąglona do dwóch miejsc
po przecinku.
12) W przypadku, gdy stawka WIBOR 1M, o której mowa w 11) osiągnie poziom poniżej 0 (zera) strony umowy zgodnie postanawiają, że do osiągnięcia przez tę stawkę wartości dodatniej do wyliczenia oprocentowania kredytu zostanie zastosowana stawka równa 0 (zero).
13) Wysokość marży Wykonawcy pozostaje niezmienna w całym okresie kredytowania.
14) O wysokości odsetek do spłaty od zaciągniętego kredytu Wykonawca poinformuje zamawiającego na piśmie z wyszczególnieniem zmiennej stawki WIBOR 1M do 25 dnia miesiąca, za który odsetki zostały naliczone.
15) Do wyliczenia odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni kalendarzowych w poszczególnych miesiącach, a rok równy 365 dni, w przypadku roku przestępnego należy przyjąć rok równy 366 dni.
16) Odsetki naliczane są od uruchomionej kwoty kredytu począwszy od dnia wypłaty kredytu/transzy kredytu do dnia poprzedzającego jego faktyczną spłatę (spłatę raty) włącznie.
17) Spłata odsetek następować będzie w okresach miesięcznych, naliczonych od kapitału niespłaconego, płatnych w ostatnim dniu miesiąca (bez okresu karencji). Spłata ostatniej raty odsetkowej nastąpi w terminie całkowitej spłaty kredytu.
18) W przypadku, gdy termin spłaty kredytu/odsetek od kredytu upływa w dniu ustawowo wolnym od pracy, albo nie będącym dniem roboczym dla Zamawiającego, uważa się, że termin spłaty został zachowany, jeżeli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po tym dniu. Należy przy tym uwzględnić, że jest to termin maksymalny i istnieje możliwość wcześniejszej spłaty raty kredytu, co nie wymaga każdorazowej zmiany Harmonogramu spłaty.
19) Za datę spłaty odsetek oraz rat kapitału uznaje się dzień wpływu środków na rachunek bankowy Wykonawcy.
20) Koszty wynikające z obsługi kredytu Zamawiający pokrywa tylko do wysokości odsetek od uruchomionego kredytu. Wszystkie pozostałe czynności wykonywane przy obsłudze kredytu przez Wykonawcę, w tym m.in. uruchomienie i postawienie kredytu do dyspozycji Zamawiającego, otwarcie i prowadzenie rachunku bankowego kredytu, przelanie środków pieniężnych z tytułu kredytu/transzy kredytu, wystawianie opinii bankowych dotyczących realizacji przez Zamawiającego zobowiązań z tytułu kredytu są bezpłatne dla Zamawiającego.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 338863,59 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 338863,59 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 338863,59 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Rejonowy Bank Spółdzielczy w Lututowie

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 832 000 36 71

7.3.3) Ulica: Klonowa 2

7.3.4) Miejscowość: Lututów

7.3.5) Kod pocztowy: 98-360

7.3.6.) Województwo: łódzkie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-12-21

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 338863,59 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2031-06-30

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.