Ogłoszenie z dnia 2025-02-04
Ogłoszenie nr 2025/BZP 00088458 z dnia 2025-02-04 |
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Utworzenie i prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) na terenie Gminy Miasto Zakopane
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miasto Zakopane
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000654948
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kościuszki 13
1.5.2.) Miejscowość: Zakopane
1.5.3.) Kod pocztowy: 34-500
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL219 - Nowotarski
1.5.7.) Numer telefonu: 182020448
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@zakopane.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zakopane.pl
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Utworzenie i prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) na terenie Gminy Miasto Zakopane2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-74c8596c-6168-4557-9df5-6231071bf311
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00088458
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-02-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00018465/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
2.3.4 Utworzenie i prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych na terenie Miasta Zakopane
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00644847
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 214 ust. 1 pkt 11 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 214 ust. 1 pkt 11 ustawy Prawo zamówień Publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320).
Uzasadnienie:Spółka TESKO Tatrzańska Komunalna Grupa Kapitałowa (dalej Spółka) powołana została przez Radę Miasta Zakopane celem wykonywanie zadań powierzonych jej przez Gminę Miasto Zakopane. Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym w katalogu zadań własnych gminy wymienione są zadania w zakres których wchodzą usługi stanowiące przedmiot zamówienia.Gmina Miasto Zakopane sprawuje nad Spółką całkowitą kontrolę odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne
decyzje dotyczące zarządzania sprawami Spółki. Ponadto ponad 90% działalności Spółki dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez Gminę. Gmina Miasto Zakopane jest właścicielem 100% udziałów w Spółce, a zatem w kontrolowanej osobie prawnej nie ma udziału kapitału prywatnego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: BZP.271.71.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 1657638,15 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa związana z ,,Utworzeniem i prowadzeniem Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) na terenie Gminy Miasto Zakopane”.
Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności:
1) Utworzenie PSZOK z uwzględnieniem m. in. następujących warunków:
a) PSZOK powinien być zlokalizowany w granicach administracyjnych Gminy Miasto Zakopane i w okresie trwania umowy jego lokalizacja nie może ulec zmianie;
b) PSZOK zostanie przygotowany i udostępniony mieszkańcom Gminy Miasto Zakopane od dnia obowiązywania umowy;
2) Zlokalizowanie obiektu PSZOK w sposób umożliwiający łatwy dostęp mieszkańcom Gminy Miasto Zakopane oraz swobodny dojazd dla samochodów dostarczających i odbierających odpady. Teren PSZOK musi być ogrodzony, oświetlony, utwardzony, wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych pochodzących
z terenu PSZOK, zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami, m.in. aktualną ustawą Prawo wodne i Prawo budowlane;
3) Zapewnienie przez Wykonawcę czasu działania PSZOK co najmniej:
od poniedziałku do piątku w godz. poniedziałek od 10:00 do 17:00 oraz
od wtorku do piątku od 10:00 do 14:00 i w każdą ostatnią sobotę miesiąca
w godzinach od 900 do 1400 (z wyłączeniem świąt i dni ustawowo wolnych
od pracy) przez cały okres obowiązywania umowy;
4) Zapewnienie przez Wykonawcę osobom obsługującym PSZOK dostępu
do pomieszczenia socjalno-administracyjnego;
5) Wyposażenie przez Wykonawcę PSZOK w odpowiednią ilość kontenerów/pojemników lub wydzielonych segmentów do selektywnego gromadzenia przyjmowanych odpadów wyszczególnionych w pkt 6, samochodową wagę najazdową, a także wagę umożliwiającą ważenie mniejszych ilości dostarczonych odpadów z dokładnością do 1 kilograma. Wagi muszą posiadać aktualne świadectwo legalizacji.
6) Przyjmowanie przez Wykonawcę w PSZOK bezpłatnie odpadów powstających wyłącznie na terenie Gminy Miasto Zakopane, które są dostarczane indywidualnie przez właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz z nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, którzy wnoszą opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie Gminy Miasto Zakopane następujących rodzajów odpadów:
a) Szkło;
b) Tworzywa sztuczne;
c) Opakowania wielomateriałowe;
d) Metale;
e) Papier;
f) Bioodpady
g) Odpady niebezpieczne;
h) Przeterminowane leki;
i) Chemikalia;
j) Zużyte baterie i akumulatory;
k) Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny;
l) Meble i inne odpady wielkogabarytowe;
m) Zużyte opony (rowerowe, motorowerowe, z wózków, motocykli oraz pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony, które nie były wykorzystywane na prowadzenie działalności gospodarczej)
n) Odpady budowlane i rozbiórkowe z gospodarstw domowych;
o) Odpady tekstyliów i odzieży;
p) Odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych
w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi,
w szczególności igieł i strzykawek;
Zasady i warunki odbioru odpadów ww. określi Regulamin PSZOK.
7) Utworzenie przez Wykonawcę punktu wagowego dla pojazdów odbierających odpady komunalne z terenu Gminy Miasta Zakopane oraz dokonywanie ważeń pojazdów w tym punkcie;
8) Zapewnienie przez Wykonawcę utrzymania w odpowiednim stanie technicznym i higieniczno – sanitarnym pojemników/kontenerów oraz całego terenu PSZOK;
9) Przygotowanie i przekazanie przez Wykonawcę Zamawiającemu do akceptacji Regulamin Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych.
Do przygotowania Regulaminu Wykonawca weźmie pod uwagę zapisy uchwały Nr XII/178/2015 Rady Miasta Zakopane z dnia 03.09.2015 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie zagospodarowania i odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Miasto Zakopane, wraz ze zmianami do uchwały;
10) Opublikowanie przez Wykonawcę na swojej stronie internetowej Regulaminu PSZOK;
11) Oznakowanie przez Wykonawcę miejsca przyjmowania odpadów w sposób widoczny oraz wyposażenie go w tablicę informacyjną, na której znajdują się: godziny i dni otwarcia, dane firmy obsługującej (nazwę, adres, telefon kontaktowy), Regulamin PSZOK, wykaz przyjmowanych odpadów;
12) Przekazywanie przez Wykonawcę selektywnie zebranych odpadów komunalnych na bieżąco, po zapełnieniu kontenerów/pojemników bezpośrednio lub za pośrednictwem innego podmiotu zbierającego odpady do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach;
13) Przekazywanie przez Wykonawcę zgromadzonych w pojemnikach/kontenerach odpadów, w takim czasie, aby nie doprowadzić do przepełnienia tych pojemników/kontenerów. Gromadzenie bioodpadów nie może powodować uciążliwości zapachowych;
14) Prowadzenie przez Wykonawcę na bieżąco ewidencji ilościowej i jakościowej zgodnie z katalogiem odpadów poprzez zważenie na legalizowanej wadze określając ilość przyjętych w PSZOK i przekazanych do zagospodarowania poszczególnych frakcji odpadów komunalnych, a następnie odnotowanie jej w ewidencji. Ewidencję odpadów należy prowadzić z zastosowaniem kart przekazania odpadów sporządzonych zgodnie z art. 67, art. 69 i art. 71a ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2023 poz. 1587 z późn. zm.) Zamawiający dopuszcza możliwość zbiorczego ewidencjonowania odpadów przyjmowanych w PSZOK. Karty Przekazania Odpadów powinny być z wyraźnie oznaczonym faktem pochodzenia odpadów z PSZOK Gminy Miasta Zakopane. Podstawą wystawienia faktury dla Zamawiającego będzie sporządzone i przekazane miesięczne sprawozdanie z realizacji wykonanego zamówienia za miesiąc poprzedni w zakresie obejmującym:
a) informacje o ilości właścicieli nieruchomości, od których przyjęto odpady komunalne na terenie PSZOK-u, ze wskazaniem właściciela nieruchomości, rodzaju i ilości odpadów komunalnych,
b) informacji o ilości odpadów komunalnych przyjętych na terenie PSZOK-u z wyszczególnieniem poszczególnych frakcji,
c) karty przekazania odpadów komunalnych przyjętych na terenie PSZOK-u i przekazanych do dalszego zagospodarowania,
d) informacje o ilości przeprowadzonych ważeń dokonanych w punkcie wagowym,
e) raporty zawierające dane pojazdu i wagę odpadów zbieranych z terenu Gminy Miasto Zakopane oraz godzinę ważenia pojazdu.
Sprawozdanie o którym mowa powyżej Wykonawca zobowiązuję się przekazywać Zamawiającemu w terminie do 15 dnia miesiąca następującego
po miesiącu, którego dotyczy dane sprawozdanie.
15) Posiadanie przez wybranego Wykonawcę, najpóźniej w dacie podpisania umowy, dokumentów potwierdzających posiadanie prawa do władania nieruchomością na której będzie utworzony i prowadzony PSZOK oraz dokumentów pozwalających na prowadzenie PSZOK.
Poniższe zestawienie przedstawia ogólną ilość odpadów komunalnych zebranych w PSZOK. Prognozowana ilość odpadów komunalnych zebranych w PSZOK została oszacowana na podstawie ilości odpadów zebranych w PSZOK w okresie od sierpnia 2023 roku do lipca 2024 roku. Dane te zostały uzyskane od podmiotu prowadzącego Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych na terenie Gminy Miasto Zakopane w 2023 r. i 2024 r.
Do oszacowania ilości odbieranych w PSZOK odpadów Wykonawca winien przyjąć dane przedstawione w poniższej tabeli oraz uwzględnić informacje zawarte w uchwale Nr XII/178/2015 Rady Miasta Zakopane z dnia 03.09.2015 r.
w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie zagospodarowania i odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Miasto Zakopane, wraz ze zmianami do uchwały.
Kod odpadu Rodzaj odpadu Razem
[Mg]
15 01 01 Opakowania z papieru i tektury 146
15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych 98
15 01 07 Opakowania ze szkła 155
20 02 01 Odpady ulegające biodegradacji 56
17 01 02 Gruz ceglany 90
17 01 07 Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 0
17 01 03 Odpady innych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia 40
20 01 11 Tekstylia 23
20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 305
20 01 23* Urządzenia zawierające freony 23
20 01 35* Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki 20
20 01 36 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne 30
20 01 40 Metale 5
15 01 10* Opakowania zawierające pozostałości substancji niebezpiecznych lub nimi zanieczyszczone (np. środkami ochrony roślin I i II klasy toksyczności - bardzo toksyczne i toksyczne) 0
16 01 03 Zużyte opony 40
20 01 32 Leki inne niż wymienione w 20 01 31 0
20 01 33* Baterie i akumulatory 0
20 01 21* Lampy fluorescencyjne i inne odpady zawierające rtęć 1
RAZEM 1032
4.5.3.) Główny kod CPV: 90000000-7 - Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90500000-2 - Usługi związane z odpadami
90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami
90514000-3 - Usługi recyklingu odpadów
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1531853,91 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1531853,91 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1531853,91 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: ,,TESKO" Tatrzańska Komunalna Grupa Kapitałowa Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 4900023843
7.3.3) Ulica: Szymony
7.3.4) Miejscowość: Zakopane
7.3.5) Kod pocztowy: 34-500
7.3.6.) Województwo: małopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-12-27
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1531853,91 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2025-01-01 do 2025-12-318.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
INNE PRZETARGI Z ZAKOPANEGO
- Sukcesywna dostawa tlenu medycznego wraz z dzierżawą zbiornika i butli
- Modernizacja budynku Zespołu Szkół Hotelarsko - Turystycznych w Zakopanem, ul. Partyzantów 1/5, część wysoka i niska - IV etap
- Zakup ekwipunku osobistego ratowników TOPR - sprzęt skiturowy
- Dostawa sprzętu i aparatury medycznej dla potrzeb Szpitala Powiatowego w Zakopanem
- Sporządzenie projektu uchwały w sprawie planu ogólnego Miasta Zakopane
- Nadzór oraz kontrola jakości danych i produktów analizy obrazowej- ponowione
więcej: przetargi w Zakopanem »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługi porządkowe w lokalach i pomieszczeniach do nich przynależnych oraz opróżnianie wraków pozostawionych na terenie nieruchomości, stanowiących własność Gminy Wrocław
- Świadczenie usług w zakresie odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych i niemedycznych zgodnie z wymogami ustawy z dnia 14.12.2012 roku o odpadach
- Odbiór, transport i unieszkodliwienie lub odzysk odpadów niebezpiecznych i innych niż niebezpieczne wytwarzanych w rejonie działania 26 Wojskowego Oddziału Gospodarczego w Zegrzu
- "Usługa odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów o kodzie 19 12 12"
- Odbiór i odzysk odpadów o kodzie 16 01 03 (Zużyte opony), pochodzących z Zakładu Zagospodarowania Odpadów Nowy Dwór Sp. z o. o.
- Utworzenie i prowadzenie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, zwanym dalej PSZOK dla mieszkańców Gminy Puck wraz z zagospodarowaniem zgromadzonych odpadów.
więcej: Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.