eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa"Świadczenie na rzecz Zamawiającego usług rzecznika patentowego, w zakresie uzyskania przez Instytut Podstawowych Problemów Techniki PAN ochrony własności przemysłowej"; nr sprawy: ZP/TP1/02/2023.



Ogłoszenie z dnia 2023-02-09


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Świadczenie na rzecz Zamawiającego usług rzecznika patentowego,
w zakresie uzyskania przez Instytut Podstawowych Problemów Techniki PAN ochrony własności przemysłowej”;
nr sprawy: ZP/TP1/02/2023.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: INSTYTUT PODSTAWOWYCH PROBLEMÓW TECHNIKI PAN

1.3.) Oddział zamawiającego: Dział Zamówień Publicznych

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000326026

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Adolfa Pawińskiego 5B

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 02-106

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.7.) Numer telefonu: 22 826-98-19

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@ippt.pan.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ippt.pan.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - Polska Akademia Nauk i tworzone przez nią jednostki organizacyjne

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

działalność naukowa

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Świadczenie na rzecz Zamawiającego usług rzecznika patentowego,
w zakresie uzyskania przez Instytut Podstawowych Problemów Techniki PAN ochrony własności przemysłowej”;
nr sprawy: ZP/TP1/02/2023.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7f0bce3c-a7c1-11ed-b8d9-2a18c1f2976f

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00088929

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-02-09

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ippt-pan.ezamawiajacy.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ippt-pan.ezamawiajacy.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym
a Wykonawcami odbywa się WYŁĄCZNIE przy użyciu Platformy zakupowej e-Zamawiający https://ippt-pan.ezamawiajacy.pl/.
2. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym
a Wykonawcami, w szczególności składanie oświadczeń, wniosków (innych niż wskazanych w Rozdziale XII SWZ), zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza komunikacji znajdującego się w zakładce „Komunikacja”, dostępnego na Platformie zakupowej. Szczegółowe zapisy znajdują się w Rozdziale XIII SWZ

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna z art. 13 RODO
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119
z 04.05.2016 r., str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
 administratorem danych osobowych Wykonawcy biorącego udział w postępowaniu jest Instytut Podstawowych Problemów Techniki PAN ul. Pawińskiego 5B, 02-106 Warszawa;
 inspektorem ochrony danych osobowych w IPPT PAN jest Pan Marcin Kaleta, iod@ippt.pan.pl;
 dane osobowe Wykonawcy biorącego udział w postępowaniu przetwarzane będą
na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem
o udzielenie zamówienia publicznego,
 odbiorcami danych osobowych Wykonawcy, biorącego udział w postępowaniu, będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania
w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp;
 dane osobowe Wykonawcy, biorącego udział w niniejszym postępowaniu, będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 i 4 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
 obowiązek podania przez Wykonawcę, biorącego udział w niniejszym postępowaniu, danych osobowych bezpośrednio jego dotyczących, jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
 w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy, biorącego udział w niniejszym postępowaniu decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
 Wykonawca, biorący udział w niniejszym postępowaniu posiada:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych jego dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych jego dotyczących*;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa
w art. 18 ust. 2 RODO**;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca biorący udział w postępowaniu uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO;
 nie przysługuje Wykonawcy biorącemu udział w niniejszym postępowaniu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO, prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawcy biorącego udział w postępowaniu jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
 przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne
z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): zgodnie z dokumentacją postępowania

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/TP1/02/2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie na rzecz Zamawiającego usług rzecznika patentowego, w zakresie uzyskania przez Instytut Podstawowych Problemów Techniki Polskiej Akademii Nauk ochrony własności przemysłowej, w szczególności polegających na przygotowaniu i składaniu nowych zgłoszeń patentowych oraz kontynuowaniu toczących się postępowań przed Urzędem Patentowym RP oraz urzędami patentowymi poza granicami kraju, dla wynalazków zgłoszonych w trybie krajowym, europejskim albo międzynarodowym.

2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku nr 1 do SWZ oraz we wzorze umowy, stanowiącym Załącznik nr 6 do SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 79120000-1 - Usługi doradztwa w zakresie patentów i praw autorskich

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Oferty będą oceniane w odniesieniu do najkorzystniejszych warunków, przedstawionych przez Wykonawców, w zakresie każdego z wymienionych kryteriów.
2. Zamawiający będzie dokonywał wyliczeń przyznanej liczby punktów z dokładnością dwóch miejsc po przecinku.
3. Do porównania ofert będzie brana cena brutto (tj. z podatkiem VAT).
4. Jeżeli została złożona oferta, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku
od towarów i usług (Dz. U. z 2022 r., poz. 931) dla celów zastosowania kryterium ceny lub kosztu Zamawiający dolicza do przedstawionej w tej ofercie ceny kwotę podatku
od towarów i usług, którą miałby obowiązek rozliczyć.
5. Ocenę końcową stanowić będzie suma punktów uzyskanych w poszczególnych kryteriach, zgodnie ze wzorem:

L = C + Cr

gdzie:
L – całkowita liczba uzyskanych punktów
C – liczba uzyskanych punktów w kryterium „Cena brutto”
Cr liczba uzyskanych punktów w kryterium „Czas realizacji jednej usługi, o której mowa w poz. 1 Tabeli w Formularzu oferty, stanowiącym Załącznik nr 2 do SWZ

6. Maksymalna ilość punktów, jaką oferta może uzyskać w wyniku oceny zgodnie
z w/w kryteriami oceny ofert, wynosi 100 pkt
7. Zamawiający poprawi w tekście oferty oczywiste omyłki pisarskie, oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, oraz inne omyłki, polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją warunków zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty, niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona, zgodnie z art. 223 ust. 2 ustawy Pzp.
8. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta nie zostanie odrzucona
i jest najkorzystniejsza, w oparciu o podane w SWZ kryteria oceny ofert.
9. Jeżeli Zamawiający nie będzie mógł wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi
na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów pozacenowych, Zamawiający wybierze spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze tj. w kryterium „Cena”
10. Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium pozacenowym, Zamawiający wybierze ofertę z najniższą ceną.
11. Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa w ust. 9 i 10, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych, zawierających nową cenę. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych ofertach.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: czas realizacji JEDNEJ USŁUGI, O KTÓREJ MOWA W POZ. 1 TABELI W FORMULARZU OFERTY, STANOWIĄCYM ZAŁĄCZNIK NR 2 DO SWZ

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Zamawiający w niniejszym postępowaniu wyznacza następujące warunki udziału
w zakresie wskazanym w art. 112 ust. 2 pkt 4) w związku z art. 116 Pzp, dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, iż dysponuje co najmniej:
1) osobami posiadającymi odpowiednie uprawnienia:
 do wykonywania zawodu polskiego rzecznika patentowego (co najmniej dwie osoby) oraz
 do wykonywania zawodu europejskiego rzecznika patentowego (co najmniej jedna osoba),
przy czym uprawnienia polskiego rzecznika patentowego i europejskiego rzecznika patentowego mogą być łączone,
2) osoby, o których mowa w pkt 1) muszą posiadać wykształcenie:
 wykształcenie zdobyte na jednym z kierunków: mechanika i budowa maszyn albo lotnictwo i kosmonautyka, (co najmniej jedna osoba) oraz
 wykształcenie zdobyte na kierunku chemia albo inżynieria biomedyczna, albo inżynieria materiałowa (co najmniej jedna osoba),
oraz
3) osoby, o których mowa w pkt 1) i 2) powyżej, winny wykazać się odpowiednim doświadczeniem zawodowym, tj. w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert, doprowadziły do udzielenia:
 co najmniej dziesięciu patentów na wynalazki albo praw ochronnych na wzory użytkowe, w procedurze krajowej, tzn. opublikowanych w Wiadomościach Urzędu Patentowego RP, w tym:
• co najmniej trzy z obszaru inżynierii mechanicznej;
• co najmniej dwa z obszaru: chemia albo inżynieria biomedyczna, albo inżynieria materiałowa;
• pozostałych pięć z dowolnego obszaru;
 co najmniej pięciu patentów na wynalazek w procedurze europejskiej albo międzynarodowej,
przy czym doświadczenie, tj. liczba patentów, liczona jest dla wszystkich osób łącznie.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków i opłat, wraz z zaświadczeniem, Zamawiający może żądać złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu do składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych podatków wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
2) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem Zamawiający może żądać złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu
do składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych składek
na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
3) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: wykaz osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia – w celu potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa
w Rozdziale X ust. 1 SWZ, którego wzór stanowi Załącznik nr 3 do SWZ, Wykonawca przedstawi wykaz osób spełniających warunki określone w Rozdziale X SWZ, zawierających m.in. uprawnienia rzecznika patentowego i odniesienie do publicznej bazy danych, w której możliwa jest weryfikacja uprawnień lub potwierdzenie kwalifikacji Europejskiego Egzaminu Kwalifikacyjnego (EQE). Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania od Wykonawcy, na każdym etapie postępowania, dokumentów potwierdzających kwalifikacje zawodowe, wykształcenie i doświadczenie osoby, skierowanej do realizacji zamówienia.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1) zobowiązanie podmiotu trzeciego do udostępnienia Wykonawcy zasobów- o ile dotyczy
2) pełnomocnictwo

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium. Zamawiający określa wadium na kwotę, 3 000,00 PLN (słownie: trzy tysiące złotych 00/100)
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert na cały okres związania ofertą i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach, według wyboru Wykonawcy:
1) w pieniądzu, wpłaconym przelewem a rachunek Zamawiającego;
2) w gwarancjach bankowych;
3) w gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu wnosi się wyłącznie przelewem na rachunek bankowy:
Bank Gospodarstwa Krajowego, Al. Jerozolimskie 7, 00-955 Warszawa,
numer rachunku:
• 90 1130 1017 0020 1470 7320 0056 (dla Wykonawców krajowych)
• PL90113010170020147073200056 (dla Wykonawców zagranicznych - kod SWIFT: GOSKPLPW)
z dopiskiem: „wadium - świadczenie usług rzecznika patentowego dla IPPT PAN”,
nr sprawy: ZP/TP1/02/2023"
5. Nie jest dopuszczalna bezpośrednia wpłata kwoty wadium np. w kasie Zamawiającego lub banku.
6. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
7. Jako termin wniesienia wadium w formie pieniądza zostanie przyjęty termin uznania na rachunku Zamawiającego.
8. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 3 ppkt 2-4, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
9. Wadium wniesione w formie poręczenia, gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w art. 98 ust. 6 Ustawy.
10. Zamawiający wymaga, aby w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie Zamówienia, poręczenie, gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa obejmowała swoją treścią zobowiązanie wszystkich Wykonawców wspólnie występujących w Postępowaniu (zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji).
11. Poręczenie, gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa powinna być nieodwołalna i bezwarunkowa oraz płatna na pierwsze żądanie.
12. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności:
1) upływu terminu związania ofertą;
2) zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;
3) unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, z wyjątkiem sytuacji gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.
13. Zamawiający, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku zwraca wadium Wykonawcy:
1) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;
2) którego oferta została odrzucona;
3) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza;
4) po unieważnieniu postępowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.
Szczegółowe zapisy znajdują się w Rozdziale nr XVI SWZ

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Zamawiający wymaga, aby w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie Zamówienia, poręczenie, gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa obejmowała swoją treścią zobowiązanie wszystkich Wykonawców wspólnie występujących w Postępowaniu (zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji).
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się udzielenie zamówienia w rozumieniu
art. 58 ust. 2 ustawy Pzp. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika, do reprezentowania ich w postępowaniu. Dla ustanowionego pełnomocnika, do oferty, należy załączyć pełnomocnictwo do reprezentowania
w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy;
2) do oferty Wykonawca załączy oświadczenia wymienione w pkt I ust. 2, dla każdego partnera z osobna, pozostałe dokumenty wymienione w pkt I, składane
są wspólnie;
3) jeżeli oferta Wykonawców, o których mowa w pkt 1), została wybrana, Zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców;
4) podmioty występujące wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność
za należyte wykonanie umowy;
5) w przypadku, gdy Wykonawcą będzie więcej niż jeden podmiot, wynagrodzenie należne Wykonawcy, wpłacane będzie na konto podmiotu zwanego „Liderem”, wskazanego wspólnie przez podmioty występujące jako Wykonawca,
6) wskazanie Lidera będzie określone w formie pisemnego upoważnienia, stanowiącego załącznik do umowy, w którym wszystkie podmioty występujące, jako Wykonawca, upoważnią Lidera do dokonywania wszelkich rozliczeń z Zamawiającym oraz wskazania rachunku, na który zapłata ma nastąpić. Wykonawca wyraża zgodę na dokonanie przez Zamawiającego zapłaty wynagrodzenia lub jego części, zgodnie z wystawioną przez Lidera fakturą, na rachunek w niej wskazany oraz oświadcza, iż zapłata dokonana w powyższy sposób, zwalnia Zamawiającego z długu wobec Wykonawcy.
7) Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, w zakresie dokumentów lub oświadczeń, które każdego z nich dotyczą.
8) Podmiotowe środki dowodowe, inne dokumenty lub dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania odpowiednio Wykonawcy, Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, zwane dalej „dokumentami potwierdzającymi umocowanie do reprezentowania”, o których mowa w niniejszym ustępie, składa się w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej, opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
9) W przypadku, gdy podmiotowe środki dowodowe, inne dokumenty lub dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania, zostały wystawione przez upoważnione podmioty inne niż Wykonawca, Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zwane dalej „upoważnionymi podmiotami”, jako dokument elektroniczny, przekazuje się ten dokument.
10) W przypadku wyboru oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, Wykonawcy ci, najpóźniej przed zawarciem umowy z Zamawiającym, zobowiązani są do przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

§ 8
Zmiany do Umowy. Waloryzacja wynagrodzenia Wykonawcy
1. Oprócz zmian wskazanych w art. 455 ust. 1 pkt 2 - 4 i ust. 2 ustawy Pzp, Strony, działając na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1 Ustawy Pzp, przewidują możliwość wprowadzenia następujących zmian
do Umowy :
1) zmiana cen jednostkowych na korzyść Zamawiającego;
2) zmiana stawki podatku od towarów i usług w zakresie wynikającym ze zmiany przepisów powszechnie obowiązujących, przy czym ceny jednostkowe netto oraz ogólna wartość brutto Umowy pozostaną niezmienione;
3) zmiana w przypadku wystąpienia innych okoliczności niemożliwych do przewidzenia na etapie prowadzenia Postępowania, której wprowadzenie jest niezbędne do prawidłowej realizacji Umowy, a nie spowoduje ona zmian charakteru zawartej Umowy – zmiana wymaga sporządzenia pisemnego aneksu i następuje na wniosek jednej ze Stron.
2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany do Umowy w przypadku zmiany źródła finansowania, poprzez wprowadzenie do umowy stosownych wymogów w postaci logotypów, nazw projektów.
3. Dopuszcza się również możliwość zmian postanowień Umowy, zgodnie z art. 436 pkt 4 ustawy Pzp, w zakresie zmian wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w przypadku zmiany:
1) ustawowej stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego – wówczas
w zależności od faktu czy stawka została podwyższona czy zmniejszona – zmianie może ulec wynagrodzenie Wykonawcy – tj. odpowiednio: zostać zwiększone lub obniżone przy pozostawieniu kwoty netto w niezmienionej wysokości;
2) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki
godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę – wówczas w zależności od faktu udowodnienia przez Wykonawcę, iż zmiana ta wpływa na koszty wykonania Przedmiotu umowy przez Wykonawcę – zmianie może ulec wynagrodzenie Wykonawcy. Ww. udowodnienie musi odnosić się
do złożonej przez Wykonawcę oferty i zawierać szczegółowe uzasadnienie wysokości wynagrodzenia oraz przedstawiać wpływ zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia
za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2020 r., poz. 2207) na wysokość wynagrodzenia Wykonawcy;
3) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym, ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne – wówczas w zależności od faktu udowodnienia przez Wykonawcę, iż zmiana ta wpływa na koszty wykonania Przedmiotu Umowy przez Wykonawcę – zmianie może ulec wynagrodzenie Wykonawcy.
Ww. udowodnienie musi odnosić się do złożonej przez Wykonawcę oferty i zawierać szczegółowe uzasadnienie wysokości wynagrodzenia oraz przedstawiać wpływ zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym, ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne na wysokość wynagrodzenia Wykonawcy;
4) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (t.j. Dz. U.
z 2021 r., poz. 2139) – wówczas w zależności od faktu udowodnienia przez Wykonawcę, iż zmiana ta wpływa na koszty wykonania Przedmiotu Umowy przez Wykonawcę – zmianie może ulec wynagrodzenie Wykonawcy. Ww. udowodnienie musi odnosić się do złożonej przez Wykonawcę oferty i zawierać szczegółowe uzasadnienie wpływu zmiany zasad gromadzenia
i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych na wysokość wynagrodzenia Wykonawcy.

Szczegółowe zapisy dot. zmian w umowie oraz waloryzacji wynagrodzenia zawarte są w paragrafie 8 wzoru umowy, stanowiącego Załącznik nr 6 do SWZ

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-02-17 12:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://ippt-pan.ezamawiajacy.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-02-17 12:30

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Opis kryteriów, którymi będzie się kierował Zamawiający przy wyborze oferty wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów oraz sposobu oceny.
Wybór oferty dokonany zostanie na podstawie niżej przedstawionych kryteriów (nazwa kryterium, waga, sposób punktowania):
Nazwa kryterium waga % [W]
1. Cena brutto w rozbiciu na cztery podkryteria – „C” 60%
w tym:
1) Cena za wykonanie jednej, kompletnej dokumentacji zgłoszeniowej oraz dokonanie zgłoszenia patentowego, o których mowa w poz. 1 Tabeli,
w Formularzu Oferty, stanowiącym Załącznik nr 2
do SWZ – „C1” 25%
2) Cena za jedną roboczogodzinę, za wykonanie usługi, o której mowa w poz. 12 Tabeli w Formularzu Oferty, stanowiącym Załącznik nr 2 do SWZ – „C2” 25%
3) Łączna cena za wykonanie jednostkowych usług,
o których mowa w poz. 2, 4, i 10 Tabeli w Formularzu Oferty, stanowiącym Załącznik nr 2 do SWZ – „C3” 5%
4) Łączna cena za wykonanie jednostkowych usług,
o których mowa w poz. 3, 5, 6, 7, 8, 9, 11 Tabeli
w Formularzu Oferty, stanowiącym Załącznik nr 2
do SWZ – „C4” 5%

Sposób obliczania punktów, jakie zostaną przyznane ofercie w ww. podkryteriach oraz liczba punktów ogółem w kryterium "Cena Brutto" został opisany w Rozdziale nr XXI SWZ

2. Czas realizacji jednej, kompletnej dokumentacji zgłoszeniowej oraz dokonanie zgłoszenia patentowego (złożenie wniosku o udzielenie patentu na wynalazek) w postępowaniu toczącym się przed Urzędem Patentowym RP w celu uzyskania ochrony patentowej na terytorium Polski, o którym mowa w poz. 1 Tabeli Formularza ofertowego, stanowiącego Załącznik nr 2 do SWZ – „Cr” 40 pkt.
W zakresie tego kryterium, przyznane będzie maksymalnie 40 punktów za skrócenie w stosunku do maksymalnego terminu, wymaganego terminu realizacji pojedynczego zlecenia.
Zamawiający pod pojęciem „Czas realizacji jednej usługi, o której mowa
w poz. 1 Tabeli w Formularzu oferty, stanowiącym Załącznik nr 2 do SWZ” rozumie kompleksowe opracowanie jednej dokumentacji zgłoszeniowej wynalazku oraz dokonanie zgłoszenia patentowego w trybie krajowym.
Kryterium będzie punktowane w następujący sposób:
• Termin realizacji pojedynczego zlecenia – do 28 dni – 40 pkt
• Termin realizacji pojedynczego zlecenia – 29-39 dni – 30 pkt
• Termin realizacji pojedynczego zlecenia - 40-49 dni – 20 pkt
• Termin realizacji pojedynczego zlecenia – 50-56 dni – 10 pkt
• Termin realizacji pojedynczego zlecenia - 57 dni i dłużej – 0 pkt

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.