Ogłoszenie z dnia 2022-03-17
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00051422/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-02-09
- 2022/BZP 00058129/01 - Modyfikacja z dnia 2022-02-15
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Gmina Papowo Biskupie. Kompleksowa dostawa energii elektrycznej od 01.04.2022r. do 31.12.2023r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Papowo Biskupie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 871118520
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Papowo Biskupie 128
1.5.2.) Miejscowość: Papowo Biskupie
1.5.3.) Kod pocztowy: 86-221
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL616 - Grudziądzki
1.5.7.) Numer telefonu: 566768101
1.5.8.) Numer faksu: 566768101
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@papowobiskupie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.papowobiskupie.com.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://papowobiskupie.biuletyn.net1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Gmina Papowo Biskupie. Kompleksowa dostawa energii elektrycznej od 01.04.2022r. do 31.12.2023r.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-23dbab04-88f0-11ec-9bc1-c2db95d08897
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00089125
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00031448/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.4 Gmina Papowo Biskupie. Kompleksowa dostawa energii elektrycznej od 01.04.2022r. do 31.12.2023r.
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00051422/02
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: GK.271.1.1.2022.MK
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 289013,84 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa (obejmująca dostawę i świadczenie usług dystrybucji) energii elektrycznej do 2 PPE o łącznym szacowanym wolumenie 260 715 kWh. Szczegółowy opis punktów poboru zawiera Załącznik nr 1 do SWZ.
2. Wskazane powyżej prognozowane zużycie energii elektrycznej ma charakter orientacyjny i może odbiegać od faktycznie pobranej, w okresie trwania umowy, ilości energii. Zmniejszenie lub zwiększenie ilości energii elektrycznej nie pociąga dla zamawiającego żadnych konsekwencji, poza koniecznością dokonania zapłaty za faktycznie pobraną ilość energii oraz opłaty za usługi przesyłu tej energii zgodnie z obowiązującą Taryfą OSD. Wykonawca winien uwzględnić wahanie poboru na poziomie (+/-) 10%. Jednocześnie zamawiający deklaruje zakup energii elektrycznej w ilości nie mniejszej niż 234 643 kWh.
3. W obiektach objętych postępowaniem zamontowane są mikroinstalacje, a zamawiający posiadać będzie status Prosumenta:
1) Hydrofornia, nr PPE 590243892020960087, moc instalacji 7 kWp
2) Oczyszczalnia ścieków Zegartowice, nr PPE 590243892042035244, moc instalacji 48,8 kWp.
4. Zasady rozliczeń – rozliczenia prowadzone będą w oparciu o dane o zużyciu przekazane wykonawcy przez OSD, a wykonawca będzie prowadził rozliczenia na zasadach określonych w obowiązujących przepisach prawa – zgodnie ze statusem Prosumenta. Na dzień wszczęcia postępowania zasady te uregulowane są w art. 4 i 5 Ustawy o OZE. Wykonawca bezwzględnie, przez cały okres trwania Umowy, będzie dokonywał rozliczenia ilości energii elektrycznej wprowadzonej do sieci OSD wobec ilości energii elektrycznej pobranej z tej sieci w celu jej zużycia na potrzeby własne przez Prosumenta wytwarzającego energię elektryczną w mikroinstalacji o łącznej mocy zainstalowanej:
1) większej niż 10 kW – w stosunku ilościowym 1 do 0,7;
2) nie większej niż 10 kW – w stosunku ilościowym 1 do 0,8.
Zamawiający zobowiązany jest poinformować wykonawcę o zmianach wpływających na sposób prowadzenia rozliczeń, w szczególności o utracie statusu Prosumenta, zmianach łącznej mocy zainstalowanej w mikroinstalacji, rodzaju źródła energii w mikroinstalacji, trwałego odłączenia mikroinstalacji od sieci OSD, w terminie 14 dni od dnia zmiany.
5. Standardy jakościowe dotyczące energii elektrycznej
1) Przedmiotem zamówienia są dostawy i dystrybucja energii elektrycznej o określonych, zgodnie z obowiązującymi przepisami, standardach jakościowych.
2) Standardy jakościowe energii elektrycznej opisane są w ustawie z dnia 10 kwietnia 1997r. – Prawo energetyczne oraz w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz.U. 2007 r. Nr 93, poz. 623 ze zm.). Zasady kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną określa Rozporządzenie Ministra Energii z dnia 6 marca 2019 r. (Dz.U. 2019 r., poz. 503 ze zm.);
6. Standardy dotyczące dystrybucji energii elektrycznej zawarte są w Taryfie Operatora, która określa:
◦ grupy taryfowe i szczegółowe kryteria kwalifikowania odbiorców do tych grup;
◦ sposób ustalania opłat za przyłączenie do sieci Operatora, zaś w przypadku przyłączenia do sieci o napięciu znamionowym nie wyższym niż 1 kV także ryczałtowe stawki opłat;
◦ stawki opłat za świadczenie usługi dystrybucji i warunki ich stosowania, z uwzględnieniem podziału na stawki wynikające z:
• dystrybucji energii elektrycznej (składniki zmienne i stałe stawki sieciowej),
• korzystania z krajowego systemu elektroenergetycznego (stawki jakościowe),
• odczytywania wskazań układów pomiarowo-rozliczeniowych i ich bieżącej kontroli (stawki abonamentowe),
• przedterminowego rozwiązania kontraktów długoterminowych (stawki opłaty przejściowej),
• zapewnienia dostępności energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych w krajowym systemie elektroenergetycznym (stawka opłaty OZE),
• zapewnienia średnioterminowego i długoterminowego bezpieczeństwa dostaw energii elektrycznej do odbiorców końcowych (stawka opłaty mocowej);
◦ sposób ustalania bonifikat za niedotrzymanie parametrów jakościowych energii elektrycznej i standardów jakościowych obsługi odbiorców;
◦ sposób ustalania opłat za:
a) ponadumowny pobór energii biernej,
b) przekroczenia mocy umownej,
c) nielegalny pobór energii elektrycznej,
◦ opłaty za usługi wykonywane na dodatkowe zlecenie odbiorcy;
◦ opłaty za wznowienie dostarczania energii elektrycznej po wstrzymaniu jej dostaw.
7. Układy pomiarowe są dostosowane do procedury zmiany sprzedawcy.
8. Obecnie obowiązująca umowa sprzedaży zostanie rozwiązana za Porozumieniem stron ze skutkiem na dzień 31.03.2022r.
9. Wykonawca, w oparciu o udzielone Pełnomocnictwo, zobowiązany będzie do zgłoszenia w imieniu własnym i zamawiającego umowy właściwemu OSD zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz do reprezentowania zamawiającego przed OSD - proces zmiany sprzedawcy.
10. Warunkiem rozpoczęcia dostaw energii elektrycznej we wskazanym terminie jest pozytywne przeprowadzenie procedury zmiany sprzedawcy oraz skuteczne rozwiązanie dotychczas obowiązującej umowy na sprzedaż energii elektrycznej.
11. W Załączniku nr 1 do SWZ w kolumnie „Nabywca / Odbiorca (adres do przesyłania faktur)” wskazano adres do przesyłania faktury. Dane dotyczące wystawiania i dostarczania faktur zawarte zostaną w Umowie na dostawy energii elektrycznej/załączniku do Umowy.
12. Operator systemu dystrybucyjnego – Energa Operator S.A.
Zamawiający posiada status odbiorcy, wobec czego przysługuje mu uprawnienie do zakupu energii od wybranego przez siebie sprzedawcy /art.4j ust.1 ustawy Pe/.
4.5.3.) Główny kod CPV: 09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
09310000-5 - Elektryczność
65310000-9 - Przesył energii elektrycznej
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 388952,94 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 388952,94 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 388952,94 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: ENERGA- OBRÓT SA
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 957-096-83-70
7.3.3) Ulica: Al. Grunwaldzka 472
7.3.4) Miejscowość: Gdańsk
7.3.5) Kod pocztowy: 80-309
7.3.6.) Województwo: pomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-03-04
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 388952,94 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2022-04-01 do 2023-12-31PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa energii elektrycznej do obiektu Zespołu Szkół w Chocianowie oraz odkup energii elektrycznej oddanej do sieci instalacji fotowoltaicznej
- Kompleksowa dostawa w 2025 roku energii elektrycznej dla Centrum Sztuki Współczesnej ŁAŹNIA
- Świadczenie usługi kompleksowej polegającej na sprzedaży energii elektrycznej oraz zapewnieniu świadczenia usługi jej dystrybucji na potrzeby Gminy Krzeszów
- Dostawa energii elektrycznej na potrzeby członków spółdzielni energetycznej Biodar w Ustroniu Morskim na lata 2025- 2026'
- Dostawa Energii Elektrycznej dla obiektów Szpitala Miejskiego w Miastku Sp. z o.o. II
- Kompleksowa dostawa energii elektrycznej do budynku Centrum Informatyki Statystycznej w Radomiu przy ul. Planty 39/45
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.