Og³oszenie z dnia 2023-02-09
Powi±zane og³oszenia:
- 2023/BZP 00154215/01 - Wynik z dnia 2023-03-28
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa drogi gminnej nr 107614R ul. Wschodniej w Sêdziszowie Ma³opolskim – Osiedle Borek Wielki.
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Sêdziszów Ma³opolski
1.3.) Oddzia³ zamawiaj±cego: Referat Programów Pomocowych i Zamówieñ Publicznych
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 690581979
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Rynek 1
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Sêdziszów Ma³opolski
1.5.3.) Kod pocztowy: 39-120
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@sedziszow-mlp.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.sedziszow-mlp.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa drogi gminnej nr 107614R ul. Wschodniej w Sêdziszowie Ma³opolskim – Osiedle Borek Wielki.
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-fcc6a36d-a880-11ed-b8d9-2a18c1f2976f
2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00089390
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2023-02-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00032712/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.4 Przebudowa drogi gminnej nr 107614R ul. Wschodniej w Sêdziszowie Ma³opolskim – Osiedle Borek Wielki.
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/7256633.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: Postêpowanie prowadzone jest w jêzyku polskim, za pomoc± ¶rodków komunikacji elektronicznej, za po¶rednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/sedziszowmalopolski
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postêpowaniu w tym sk³adanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub o¶wiadczeñ miêdzy zamawiaj±cym a wykonawc±, z uwzglêdnieniem wyj±tków okre¶lonych w ustawie Pzp, odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej za po¶rednictwem platformy zakupowej platformazakupowa.pl
2. Instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotycz±ce w szczególno¶ci logowania, sk³adania wniosków o wyja¶nienie tre¶ci SWZ, sk³adania ofert oraz innych czynno¶ci podejmowanych w niniejszym postêpowaniu przy u¿yciu platformazakupowa.pl znajduj± siê w zak³adce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
3. Zamawiaj±cy bêdzie przekazywa³ wykonawcom informacje w formie elektronicznej za po¶rednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotycz±ce odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu sk³adania i otwarcia ofert Zamawiaj±cy bêdzie zamieszcza³ na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, bêdzie przekazywana w formie elektronicznej za po¶rednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego wykonawcy w wiadomo¶ci prywatnej.
4. Zamawiaj±cy, zgodnie z Rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie, okre¶la niezbêdne wymagania sprzêtowo - aplikacyjne umo¿liwiaj±ce pracê na platformazakupowa.pl, tj.:
1) sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC o nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
3)zainstalowana dowolna przegl±darka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
4) w³±czona obs³uga JavaScript,
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy format plików .pdf,
6) Platformazakupowa.pl dzia³a wed³ug standardu przyjêtego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,
7) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformê zakupow± stanowi datê oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem G³ównego Urzêdu Miar.
5. Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych musi byæ zgody z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporz±dzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy.
6. Rozszerzenia plików wykorzystywanych przez Wykonawców powinny byæ zgodne z Za³±cznikiem nr 2 do “Rozporz±dzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformatycznych”, zwanego dalej Rozporz±dzeniem KRI.
7. Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .docx .xls .xlsx.jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf
8. W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie jednego z rozszerzeñ: 1) .zip 2) .7Z
9. Ofertê, a tak¿e o¶wiadczenie sk³adane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, sk³ada siê, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, ¿e:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Sêdziszów Ma³opolski, ul. Rynek 1, 39-120 Sêdziszów Ma³opolski.
2) administrator wyznaczy³ Inspektora Danych Osobowych, z którym mo¿na siê kontaktowaæ pod adresem e-mail: kancelaria@adwokatcurzytek.pl
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z przedmiotowym postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego.
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 74 ustawy Pzp
5) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane przez okres wynikaj±cy z Jednolitego Rzeczowego Wykazu Akt obowi±zuj±cego u administratora,
6) obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymaga³oby po stronie administratora niewspó³miernie du¿ego wysi³ku mo¿e zostaæ Pani/Pan zobowi±zana do wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem okresu trwania postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
9) nie przys³uguje Pani/Panu:
a) w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
10) przys³uguje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem w³a¶ciwym dla przedmiotowej skargi jest Urz±d Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PPiZP.271.5.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dotycz±cych przebudowy drogi gminnej nr 107614R ul. Wschodniej w Sêdziszowie Ma³opolskim – Osiedle Borek Wielki na d³ugo¶ci ok. 1658,76 m (tj. od km 0+003,30 do km 1+442,50 i od km 1+442,50 do km 1+662,06). W ramach przedmiotowego zamówienia nale¿y wykonaæ roboty budowlane opisane w dokumentacji projektowej dla:
1) Etapu I tj. Przebudowa ul. Wschodniej nr 107614R w Sêdziszowie Ma³opolskim w km 0+003,30 – km 1+442,50 oraz
2) Etapu II tj. Przebudowa ul. Wschodniej nr 107614R w Sêdziszowie Ma³opolskim w km od 1+442,50 do 1+662,06
2. Roboty obejmuj± swoim zakresem:
- usuniêcie drzew i krzaków, zdjêcie warstwy humusu,
- rozbiórkê elementów drogi: podbudowy z kruszywa, nawierzchni z mieszanek mineralno – bitumicznych, ogrodzeñ i przepustów wraz z ³awami fundamentowymi i ¶ciankami czo³owymi,
- roboty ziemne,
- odwodnienie drogi poprzez budowê kanalizacji deszczowej, przepustów pod koron± drogi, wykonanie koryta wraz z profilowaniem i zagêszczaniem pod³o¿a,
- oczyszczenie i skropienie warstw konstrukcyjnych,
- podbudowê z kruszywa ³amanego stabilizowanego mechanicznie, podbudowê i ulepszone pod³o¿e z gruntu lub kruszywa stabilizowanego cementem, nawierzchniê z betonu asfaltowego, recykling /remxing/ – frezowanie nawierzchni asfaltowych na zimno,
- roboty wykoñczeniowe, urz±dzenia bezpieczeñstwa ruchu,
- elementy ulic: krawê¿niki betonowe, chodniki z kostki brukowej, obrze¿a betonowe, ¶cieki z kostki betonowej.
- inne roboty: zabezpieczenie istniej±cych sieci, wymiana odcinków sieci wodoci±gowej, przebudowa odcinków gazoci±gów
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie uk³adania chodników i asfaltowania
45232150-8 - Roboty w zakresie ruroci±gów do przesy³u wody
45232100-3 - Roboty pomocnicze w zakresie wodoci±gów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 250 dni
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu na zasadach okre¶lonych w Rozdziale VIII SWZ, oraz spe³niaj± okre¶lone przez Zamawiaj±cego warunki udzia³u w postêpowaniu.2. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:
1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej dotycz±cej:
a) do¶wiadczenia Wykonawcy.
Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wykona³ w sposób nale¿yty co najmniej dwie (2) roboty budowlane (realizowane w ramach dwóch umów), których przedmiotem by³a budowa lub przebudowa dróg o warto¶ci robót co najmniej 5 000 000,00 z³ brutto ka¿da.
b) osób skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia
Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowa³ na czas realizacji zamówienia odpowiednio wykwalifikowanym personelem bezpo¶rednio zatrudnionym do wykonania zamówienia, tj.: osobami, które pe³niæ bêd± funkcjê:
- kierownika budowy (bran¿a drogowa) - posiadaj±c± uprawnienia budowlane w specjalno¶ci drogowej bez ograniczeñ do kierowania robotami budowlanymi lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów lub odpowiednie kwalifikacje uzyskane za granic±, uznane w Polsce na podstawie przepisów o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej;
- kierownika robót (bran¿a elektryczna) - posiadaj±c± uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych, bez ograniczeñ;
- kierownika robót (bran¿a sanitarna) - posiadaj±c± uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji wodoci±gowych i kanalizacyjnych, bez ograniczeñ.
Uprawnienia budowlane winny byæ wydane na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. prawo budowlane (Dz.U.2021.2351 t.j.) oraz Rozporz±dzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U.2019 r., poz. 831) lub odpowiadaj±ce inne wa¿ne uprawnienia budowlane, w zakresie adekwatnym do przedmiotu zamówienia, wydane na mocy wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 roku o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz.U.2021.1646 t.j.).
c) potencja³u technicznego Wykonawcy.
Zamawiaj±cy uzna, ¿e Wykonawca posiada niezbêdny do realizacji zamówienia potencja³ techniczny, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje n/w sprzêtem w ilo¶ci co najmniej:
a) równiarka – szt. 1
b) uk³adarka kruszywa – szt. 1
c) roz¶cielacz mas bitumicznych – szt. 1
d) walec stalowy – szt. 2
e) walec ogumiony – szt. 2
f) ¶rodek transportu – szt. 3
g) koparko-³adowarka - szt. 2
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp, oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego, Wykonawca na wezwanie Zamawiaj±cego sk³ada O¶wiadczenie o aktualno¶ci informacji zawartych w O¶wiadczeniu o niepodleganiu wykluczeniu, z³o¿onym wraz z ofert± na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp. (wzór o¶wiadczenia zostanie przekazany wykonawcy, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona);
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Podmiotowe ¶rodki dowodowe wymagane od wykonawcy w celu potwierdzenia spe³niania przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu obejmuj±:
1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, porównywalnych z robotami budowlanymi stanowi±cymi przedmiot zamówienia, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty (wzór wykazu zostanie przekazany wykonawcy, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona).
2) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami. (wzór wykazu zostanie przekazany wykonawcy, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona)
3) wykaz narzêdzi, wyposa¿enia zak³adu i urz±dzeñ technicznych dostêpnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacj± o podstawie do dysponowania tymi zasobami (wzór wykazu zostanie przekazany Wykonawcy, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona);
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
1. Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia wraz z ofert± przedmiotowych ¶rodków dowodowych je¿eli wykonawca przewiduje zastosowanie rozwi±zañ równowa¿nych (w przypadku, o którym mowa w Rozdziale IV ust. 7 pkt 6) SWZ) tj. dokumentów na potwierdzenie równowa¿no¶ci zastosowanych rozwi±zañ (je¿eli s± konieczne do wykazania równowa¿no¶ci). W szczególno¶ci w celu potwierdzenia zgodno¶ci oferowanych robót budowlanych, dostaw lub us³ug z wymaganiami, cechami lub kryteriami okre¶lonymi w opisie przedmiotu zamówienia lub kryteriami oceny ofert, lub wymaganiami zwi±zanymi z realizacj± zamówienia zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od wykonawców z³o¿enia certyfikatu wydanego przez jednostkê oceniaj±c± zgodno¶æ lub sprawozdania z badañ przeprowadzonych przez tê jednostkê. Przez jednostkê oceniaj±c± zgodno¶æ rozumie siê jednostkê wykonuj±c± dzia³ania z zakresu oceny zgodno¶ci, w tym kalibracjê, testy, certyfikacjê i kontrolê, akredytowan± zgodnie z rozporz±dzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 765/2008 z dnia 9 lipca 2008 r. ustanawiaj±cym wymagania w zakresie akredytacji i nadzoru rynku odnosz±ce siê do warunków wprowadzania produktów do obrotu i uchylaj±cym rozporz±dzenie (EWG) nr 339/93 (Dz. Urz. UE L 218 z 13.08.2008, str. 30). Je¿eli wymagane jest z³o¿enie certyfikatów wydanych przez okre¶lon± jednostkê oceniaj±c± zgodno¶æ, zamawiaj±cy akceptuje równie¿ certyfikaty wydane przez inne równowa¿ne jednostki oceniaj±ce zgodno¶æ. Zamawiaj±cy akceptuje odpowiednie przedmiotowe ¶rodki dowodowe, inne ni¿ te, o których mowa wy¿ej, w szczególno¶ci dokumentacjê techniczn± producenta, w przypadku gdy dany wykonawca nie ma ani dostêpu do certyfikatów lub sprawozdañ z badañ, o których mowa wy¿ej, ani mo¿liwo¶ci ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostêpu nie mo¿e byæ przypisany danemu wykonawcy, oraz pod warunkiem ¿e dany wykonawca udowodni, ¿e wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub us³ugi spe³niaj± wymagania, cechy lub kryteria okre¶lone w opisie przedmiotu zamówienia lub kryteriów oceny ofert, lub wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia.2. Je¿eli Wykonawca nie z³o¿y³ przedmiotowych ¶rodków dowodowych lub z³o¿one przedmiotowe ¶rodki dowodowe s± niekompletne, zamawiaj±cy wzywa do ich z³o¿enia lub uzupe³nienia w wyznaczonym terminie
3. Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od wykonawców wyja¶nieñ dotycz±cych tre¶ci przedmiotowych ¶rodków dowodowych.
5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe ¶rodki dowodowe podlegaj±ce uzupe³nieniu po z³o¿eniu oferty:
Dokumenty na potwierdzenie równowa¿no¶ci zastosowanych rozwi±zañ (je¿eli s± konieczne do wykazania równowa¿no¶ci)5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
Oferta musi zawieraæ:1) wype³niony formularz OFERTA – wzór stanowi Za³±cznik nr 1 do SWZ,
2) o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu – aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie Wykonawcy stanowi±ce wstêpne potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw wykluczenia - wzór stanowi Za³±cznik nr 2.1 do SWZ,
3) zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby wraz z o¶wiadczeniem o braku podstaw do wykluczenia oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu (w zakresie, w jakim wykonawca powo³uje siê na jego zasoby) - wzór stanowi Za³±cznik 2.2 do SWZ – dotyczy w przypadku polegania na zasobach innego podmiotu
4) o¶wiadczenie wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia - wzór stanowi Za³±cznik 2.3 do SWZ – dotyczy w przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie (konsorcjum firm lub spó³ka cywilna)
5) Pe³nomocnictwo – sk³adane w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub osobistym, w oryginale lub kopii po¶wiadczonej za zgodno¶æ przez notariusza
a) w przypadku gdy umocowanie osoby sk³adaj±cej ofertê nie wynika z dokumentów rejestrowych - dokument pe³nomocnictwa obejmuje swym zakresem umocowanie do z³o¿enia oferty lub do z³o¿enia oferty i podpisania umowy,
b) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (dotyczy równie¿ wspólników spó³ki cywilnej) - dokument pe³nomocnictwa do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Wraz z pe³nomocnictwem nale¿y przed³o¿yæ dokument, z którego wynika uprawnienie osób udzielaj±cych pe³nomocnictwa do reprezentowania danego podmiotu.
6) Kosztorys ofertowy, sporz±dzony metod± kalkulacji uproszczonej na podstawie Przedmiaru robót, Dokumentacji projektowej, Projektu umowy, i STWIORB.
7) Potwierdzenie wniesienia wadium
8) dla oferty równowa¿nej
a) o¶wiadczenie, ¿e Wykonawca sk³ada ofertê równowa¿n±, oraz ¿e zaproponowane zmiany spe³niaj± wszystkie wymagania okre¶lone przez Zamawiaj±cego w niniejszej specyfikacji
b) wykaz zmian zawieraj±cy dok³adny opis zmian dotycz±cy zastosowanych materia³ów lub urz±dzeñ równowa¿nych
c) przedmiotowe ¶rodki dowodowe o których mowa w Rozdziale IX ust.10
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1. Wykonawca zobowi±zany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysoko¶ci: 70 000,00 z³ (s³ownie: siedemdziesi±t tysiêcy z³otych 00/100);2. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert±, z wyj±tkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2.
3. Wadium mo¿e byæ wnoszone wed³ug wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1) pieni±dzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
4. Wadium w formie pieni±dza nale¿y wnie¶æ przelewem na konto w Banku Spó³dzielczym w Sêdziszowie Ma³opolskim nr rachunku 83 9172 0003 0000 0491 2000 0020 z dopiskiem "Wadium – nazwa i nr postêpowania” (widoczny w nag³ówku ka¿dej strony SWZ).
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniê¿nej zostanie przyjêty termin uznania rachunku Zamawiaj±cego.
5. Wadium wnoszone w formie porêczeñ lub gwarancji musi spe³niaæ co najmniej poni¿sze wymagania:
1) musi obejmowaæ odpowiedzialno¶æ za wszystkie przypadki powoduj±ce utratê wadium przez Wykonawcê okre¶lone w ustawie Pzp, bez potwierdzania tych okoliczno¶ci;
2) z jej tre¶ci powinno jednoznacznie wynikaæ zobowi±zanie gwaranta do zap³aty ca³ej kwoty wadium;
3) powinno byæ nieodwo³alne i bezwarunkowe oraz p³atne na pierwsze ¿±danie;
4) termin obowi±zywania porêczenia lub gwarancji nie mo¿e byæ krótszy ni¿ termin zwi±zania ofert± (z zastrze¿eniem i¿ pierwszym dniem zwi±zania ofert± jest dzieñ sk³adania ofert);
5) w tre¶ci porêczenia lub gwarancji powinna znale¼æ siê nazwa oraz numer przedmiotowego postêpowania;
6) beneficjentem porêczenia lub gwarancji jest: Gmina Sêdziszów Ma³opolski,
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp), Zamawiaj±cy wymaga aby porêczenie lub gwarancja obejmowa³a sw± tre¶ci± (tj. zobowi±zanych z tytu³u porêczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia lub aby z jej tre¶ci wynika³o, ¿e zabezpiecza ofertê Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
8) musi zostaæ z³o¿one w postaci elektronicznej, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcê porêczenia lub gwarancji.
6. W przypadku wniesienia wadium w formie:
1) pieniê¿nej - zaleca siê, by dowód dokonania przelewu zosta³ do³±czony do oferty;
2) porêczeñ lub gwarancji - wymaga siê, by orygina³ dokumentu zosta³ z³o¿ony wraz z ofert±.
7. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawid³owy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do up³ywu terminu zwi±zania ofert± lub z³o¿y wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp zostanie odrzucona.
8. Zasady zwrotu oraz okoliczno¶ci zatrzymania wadium okre¶la ustawa Pzp.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone do oferty.2. Wszelka korespondencja bêdzie prowadzona wy³±cznie z pe³nomocnikiem.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty Za³±cznik nr 2.3 - O¶wiadczenie Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, z którego wynika, które roboty budowlane/dostawy/us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy.
4. Wykonawcy ubiegaj±cy siê wspólnie o udzielenie zamówienia ponosz± solidarn± odpowiedzialno¶æ za niewykonanie lub nienale¿yte wykonanie zamówienia okre¶lon± w art. 366 Kodeksu Cywilnego.
5. W formularzu OFERTA nale¿y zaznaczyæ, ¿e oferta jest sk³adana wspólnie oraz wpisaæ dane dotycz±ce wszystkich podmiotów wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
1. Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie zaliczki na podstawie art. 442 ust. 1 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, zgodnie z warunkami wyp³at dofinansowania z programu Rz±dowy Fundusz Polski £ad: Program Inwestycji Strategicznych.2. Zamawiaj±cy udzieli Wykonawcy zaliczki na poczet realizacji zamówienia w wysoko¶ci nie mniejszej ni¿ 5% warto¶ci wynagrodzenia brutto zamówienia. Pozosta³a cze¶æ wynagrodzenia zostanie wyp³acona po zakoñczeniu realizacji zamówienia. W zwi±zku z powy¿szym, Wykonawca zobowi±zuje siê do zapewnienia finansowania inwestycji w czê¶ci niepokrytej wk³adem w³asnym Zamawiaj±cego, na czas poprzedzaj±cy wyp³atê z promesy.
3. Warunkiem otrzymania zaliczki jest z³o¿enie przez Wykonawcê, w terminie do 7 dni od podpisania umowy:
1) zabezpieczenia zaliczki w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 442 ust. 3 pkt. 1)-4) ustawy Prawo zamówieñ publicznych tj.:
b) porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym ¿e zobowi±zanie kasy jest zawsze zobowi±zaniem pieniê¿nym;
c) gwarancjach bankowych;
d) gwarancjach ubezpieczeniowych;
e) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci;
2) polisy ubezpieczenia w zakresie, o jakim mowa w § 12 ust. 1 projektu umowy stanowi±cego Za³±cznik nr 3 do SWZ,
3) faktury zaliczkowej w wysoko¶ci 5% warto¶ci wynagrodzenia brutto zamówienia.
4. Zamawiaj±cy wyp³aci zaliczkê w terminie do 14 dni po dostarczeniu Zamawiaj±cemu dokumentów, o których mowa w ust. 3.
5. Tre¶æ zabezpieczenia zaliczki zawiera:
1) wskazanie stron, których zabezpieczenie dotyczy. W przypadku konsorcjum firm zabezpieczenie bêdzie obejmowaæ wszystkich cz³onków konsorcjum.
2) wskazanie nazwy zamówienia, dla którego zabezpieczenie zosta³o ustanowione, tj. „Przebudowa drogi gminnej nr 107614R ul. Wschodniej w Sêdziszowie Ma³opolskim
– Osiedle Borek Wielki”,
3) wskazanie warto¶ci zabezpieczenia równej wysoko¶ci zaliczki,
4) okre¶lenie okresu wa¿no¶ci zabezpieczenia, który rozpoczyna siê z dniem wniesienia zabezpieczenia a koñczy wraz z up³ywem 14 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiaj±cego za nale¿ycie wykonane,
5) roszczenie Zamawiaj±cego o zwrot zaliczki, w przypadku, gdy jej zwrotu nie dokona³ Wykonawca,
Tre¶æ zabezpieczenia zaliczki musi zostaæ zaakceptowana przez Zamawiaj±cego przed udzieleniem zaliczki.
6. W trakcie realizacji umowy Wykonawca mo¿e dokonaæ, z zachowaniem ci±g³o¶ci zabezpieczenia, zmiany formy zabezpieczenia na jedn± lub kilka form, o których mowa w ust. 3 pkt 1).
7. Zamawiaj±cy zwolni zabezpieczenie zaliczki w terminie do 30 dni licz±c od dnia jej rozliczenia. Termin rozliczenia zaliczki ustala siê do 90 dni od dnia wyp³aty zaliczki.
Pozosta³e zapisy dot. zaliczki - Rozdzia³ XII SWZ
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiana postanowieñ niniejszej umowy mo¿e nast±piæ za zgod± obu stron wyra¿on± na pi¶mie, w formie aneksu do niniejszej umowy, pod rygorem niewa¿no¶ci takiej zmiany. Zmiany nie mog± naruszaæ postanowieñ zawartych w art. 455 ust. 1 ustawy Prawo zamówieñ publicznych.2. Wynagrodzenie okre¶lone w § 8 ust. 2 niniejszej umowy mo¿e zostaæ zmienione w przypadku:
1) zmniejszenia zakresu rzeczowego o którym mowa w ust. 15 pkt. 1) niniejszego paragrafu,
2) zwiêkszenia zakresu rzeczowego, o którym mowa w ust. 15 pkt. 5) niniejszego paragrafu.
3) gdy po dokonaniu rozliczenia koñcowego oka¿e siê, ¿e Wykonawca, za zgod± Zamawiaj±cego, wykona³ roboty niewykraczaj±ce poza przedmiot zamówienia, w wiêkszej ilo¶ci ni¿ okre¶lono w przedmiarach robót, zgodnie z definicj± wynagrodzenia kosztorysowego. Wykonanie robót o których mowa, wymaga zabezpieczenia ¶rodków. Wykonawca powinien zg³osiæ ilo¶æ robót, najpó¼niej w dniu ich zakoñczenia, zgodnie z umow±.
3. Wykonawca nie mo¿e odmówiæ wykonania robót dodatkowych, o których mowa w ust. 15 pkt 6), je¶li oka¿e siê, ¿e zachodzi konieczno¶æ wykonania prac nieobjêtych umow± a niezbêdnych do jej prawid³owego wykonania, i których wykonanie sta³o siê konieczne na skutek sytuacji niemo¿liwej wcze¶niej do przewidzenia oraz zosta³y one zaakceptowane przez Zamawiaj±cego w protokole konieczno¶ci.
4. Wykonawca nie mo¿e ¿±daæ od Zamawiaj±cego wynagrodzenia, je¶li wykona³ roboty dodatkowe, o których mowa w ust. 15 pkt 6), bez pisemnej zmiany niniejszej umowy.
5. Termin ustalony w § 2 ust. 1 pkt. 2) niniejszej umowy ulegnie przesuniêciu w przypadku wyst±pienia opó¼nieñ wynikaj±cych z:
1) przestojów i opó¼nieñ zawinionych przez Zamawiaj±cego,
2) dzia³ania si³y wy¿szej (na przyk³ad, strajki generalne lub lokalne), maj±cej bezpo¶redni wp³yw na termin wykonania robót,
3) wyst±pienia nadzwyczajnych warunków pogodowych uniemo¿liwiaj±cych prawid³owe wykonanie prac, w szczególno¶ci z powodu technologii prac okre¶lnej umow±, normami lub przepisami, wymagaj±cej konkretnych warunków atmosferycznych (w tym wymaganych technologii przez producentów stosowanych materia³ów i urz±dzeñ). Poprzez nadzwyczajne warunki pogodowe niepozwalaj±ce na wykonanie zamówienia w terminie rozumie siê:
a) niskie temperatury powietrza (tzn.<-10 ̊C w ci±gu co najmniej 5 kolejnych dni roboczych, co mog³oby skutkowaæ nienale¿ytym wykonaniem robót lub przed³u¿eniem czasu ich wykonania;
b) wysokie temperatury powietrza powy¿ej 35 ̊C, w ci±gu co najmniej 5 kolejnych dni roboczych, co mog³oby skutkowaæ nienale¿ytym wykonaniem robót lub przed³u¿eniem czasu ich wykonania;
c) nadmierne i d³ugotrwa³e opady deszczu, gradu, ¶niegu - fakt ten musi zostaæ zg³oszony Zamawiaj±cemu i musi zostaæ potwierdzony przez inspektora nadzoru.
Termin zostanie wyd³u¿ony, o czas trwania tych nadzwyczajnych warunków atmosferycznych,
Wykonawca ma obowi±zek udokumentowania powy¿szych zjawisk. Zamawiaj±cy ma prawo weryfikacji ustaleñ nt. zjawisk uznanych za niekorzystne warunki atmosferyczne na podstawie danych z Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej.
4) wyst±pienia warunków terenu budowy odbiegaj±cych w sposób istotny od przyjêtych w dokumentacji okre¶lonej w §1 ust. 2 m.in. napotkania niezinwentaryzowanych lub b³êdnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych,
5) protestów co do wykonania robót, sk³adanych przez u¿ytkowników nieruchomo¶ci s±siaduj±cych z terenem robót (protesty mieszkañców),
Pozosta³e zapisy dot. zmian umowy zawiera § 16 Projektu umowy.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-02-27 11:15
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Ofertê wraz z wymaganymi dokumentami nale¿y z³o¿yæ za po¶rednictwem platformazakupowa.pl na stronie internetowej prowadzonego postêpowania pod adresem: https://www.platformazakupowa.pl/pn/sedziszowmalopolski/proceedings
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-02-27 11:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-03-28
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
1. Szacunkowa warto¶æ przedmiotowego zamówienia nie przekracza progów unijnych o jakich mowa w art. 3 ustawy Pzp.2. Zamawiaj±cy nie przewiduje aukcji elektronicznej.
3. Zamawiaj±cy nie przewiduje zwrotu kosztów udzia³u w postêpowaniu.
4. Zamawiaj±cy nie prowadzi postêpowania w celu zawarcia umowy ramowej.
5. Zamawiaj±cy nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
6. Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
7. Zamawiaj±cy nie zastrzega mo¿liwo¶ci ubiegania siê o udzielenie zamówienia wy³±cznie przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy Pzp.
8. Zamawiaj±cy nie przewiduje obowi±zku odbycia przez wykonawcê wizji lokalnej oraz sprawdzenia przez Wykonawcê dokumentów niezbêdnych do realizacji zamówienia dostêpnych na miejscu u Zamawiaj±cego. Jednak istnieje mo¿liwo¶æ przeprowadzenia wizji lokalnej na przysz³ym placu robót. Wykonawcy którzy s± zainteresowani przeprowadzeniem takiej wizji w celu zapoznania siê z miejscem wykonania przedmiotu zamówienia, zobowi±zani s± zg³osiæ chêæ uczestnictwa w wizji lokalnej za po¶rednictwem e-maila na adres: d.urbanek@sedziszow-mlp.pl do dnia 15.02.2023 r. O terminie przeprowadzenia wizji lokalnej Wykonawcy zostan± poinformowani e-mailem.
9. Zamawiaj±cy nie dopuszcza mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych.
Niniejsze zamówienie dotyczy zakresu, który sprawia, i¿ wykonanie go w ramach jednej czê¶ci i przez jednego wykonawcê bêdzie stanowiæ najbardziej efektywny z punktu widzenia technicznego i formalnego sposób realizacji. Zamawiaj±cy otrzyma równie¿ gwarancjê na wykonane roboty budowlane od jednego Wykonawcy, a w przypadku wiêkszej liczby Wykonawców mog³yby wyst±piæ du¿e problemy z wyegzekwowaniem roszczeñ zw³aszcza, gdy poszczególne roboty siê zazêbiaj± miêdzy Wykonawcami.
10. Zamawiaj±cy nie dopuszcza sk³adania ofert wariantowych oraz w postaci katalogów elektronicznych.
11. Zamawiaj±cy nie przewiduje udzielania zamówieñ, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8 ustawy Pzp.
12. Zamawiaj±cy nie przewiduje mo¿liwo¶ci skorzystania z opcji.
13. Wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcê, lub Podwykonawcê na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane przez zamawiaj±cego czynno¶ci w zakresie realizacji zamówienia, je¿eli wykonanie tych czynno¶ci polega na wykonywaniu pracy w sposób okre¶lony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 2022 r., poz. 1510), lub w³a¶ciwych przepisów pañstwa cz³onkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, obejmuj± czynno¶ci zwi±zane z wykonaniem robót budowlanych tj.:
1) roboty przygotowawcze, roboty ziemne, roboty zwi±zane z wykonaniem podbudowy i nawierzchni dróg i chodników,
2) wykonywanie funkcji operatorów maszyn,
Wymóg zatrudnienia, o którym mowa wy¿ej, nie dotyczy osób pe³ni±cych samodzielne funkcje techniczne w budownictwie lub osób posiadaj±cych uprawnienia wydane na podstawie innych przepisów, które upowa¿niaj± do samodzielnego wykonywania prac bez nadzoru, w tym kierownika budowy, kierowników robót, projektanta.
14. Sposób weryfikacji zatrudnienia tych osób, uprawnienia zamawiaj±cego w zakresie kontroli spe³niania przez wykonawcê powy¿szych wymagañ oraz sankcje z tytu³u niespe³nienia tych wymagañ okre¶la Za³±cznik nr 3 – Projekt umowy.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Modernizacja KP PSP w Kutnie" - III
- Rozbudowa drogi gminnej Nr 108182B tj. ul. Witosa w Brañsku
- Rozbudowa drogi gminnej Nr 250328W Grodzisk Du¿y - Borek od km 0+000,00 do km 1+446,14
- Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z miejscami postojowymi, ci±giem pieszo - jezdnym, o¶wietleniem oraz niezbêdn± infrastruktur± techniczn± w m. Zielone Kamedulskie gm. Suwa³ki
- Wymiana pod³o¿a i urz±dzeñ terenowych stanowi±cych wyposa¿enie Placu Zabaw zlokalizowanego na terenie zewnêtrznym Ogólnokszta³c±cej Szko³y Muzycznej w Gdañsku przy ul. Gnilnej 3
- "Wykonanie robót ogólnobudowlanych dla budynków bêd±cych w zarz±dzie Nadle¶nictwa Skwierzyna"
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.