Ogłoszenie z dnia 2025-02-05
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Pełnienie nadzoru autorskiego dotyczącego: „Rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 482 na odcinku przejścia przez Zduńską Wolę – II Etap” tj. na odcinku od km 34+315 do km 38+070 drogi wojewódzkiej nr 482.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZARZĄD DRÓG WOJEWÓDZKICH W ŁODZI
1.3.) Oddział zamawiającego: ZARZĄD DRÓG WOJEWÓDZKICH W ŁODZI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 470850645
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: AL. PIŁSUDSKIEGO 12
1.5.2.) Miejscowość: Łódź
1.5.3.) Kod pocztowy: 90-051
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@zdw.lodz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdw.lodz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Zarządzanie drogami wojewódzkimi w imieniu samorządu województwa łódzkiego
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Pełnienie nadzoru autorskiego dotyczącego: „Rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 482 na odcinku przejścia przez Zduńską Wolę – II Etap” tj. na odcinku od km 34+315 do km 38+070 drogi wojewódzkiej nr 482.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9722e3a4-601a-41b2-9b4f-06b71bf78a19
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00089658
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-02-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00018710/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.17 Pełnienie kompleksowego nadzoru autorskiego dla zadania "Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 482 na odcinku przejścia przez Zduńską Wolę - II Etap"
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zdwlodz.eb2b.com.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zdwlodz.eb2b.com.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 61 ustawy, za pośrednictwem elektronicznej platformy zakupowej (dalej: „Platforma”) pod adresem: https://zdwlodz.eb2b.com.pl/ która spełnia wymagania opisane w art. 64 ustawy.
2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na Platformie Zakupowej. Zarejestrowanie i utrzymywanie konta na Platformie Zakupowej oraz korzystanie z Platformy jest bezpłatne.
3. Wymagania techniczne i organizacyjne korzystania z Platformy Zakupowej określa Regulamin Platformy Zakupowej (dostępny pod adresem internetowym https://platforma.eb2b.com.pl/user/terms lub https://zdwlodz.eb2b.com.pl/user/terms)
4. Niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie:
4.1. stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 4/1 mb/s,
4.2. komputer klasy PC lub lub Mac, o następującej konfiguracji: pamięć RAM min. 8 GB, procesor dwurdzeniowy o taktowaniu min. 2,4 GHz, jeden z systemów operacyjnych:
MS Windows, Mac OS, Linux, z aktualnym wsparciem technicznym producenta (sugerujemy nie starsze niż 3 lata od daty wszczęcia postępowania)
4.3. zainstalowana dowolna wersja przeglądarki internetowej - sugerujemy najnowsze wersje: Chrome, Safari, Edge, Firefox, Opera
4.4. włączona obsługa JavaScript,
4.5. zainstalowany program obsługujący stosowane przez Wykonawcę formaty plików (np. Acrobat Reader dla plików w formacie .pdf).
5. Zamawiający zaleca wczytywanie na Platformę plików w maksymalnym rozmiarze do 250 MB a w przypadku dokumentów podpisanych podpisem zaufanym do 10MB.
6. Zalecenia zamawiającego odnośnie podpisu elektronicznego:
a) odnośnie kwalifikowanego podpisu elektronicznego:
- dla dokumentów w formacie „pdf” zaleca się podpis w formatem PAdES,
- dokumenty w formacie innym niż „pdf” zaleca się podpisywać formatem XAdES.
b) odnośnie podpisu osobistego:
- dla dokumentów w formacie „pdf” lub „xml” zaleca się podpis wewnętrzny (otoczony),
- dokumenty w formacie innym niż „pdf” zaleca się podpisywać podpisem zewnętrznym lub otaczającym.
c) odnośnie podpisu zaufanego:
- wielkość dokumentów nie może przekraczać 10 MB, dostępny format podpisu „xml”.
7. Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich wczytania do Platformy.
8. Wykonawca winien wczytać ofertę jako załącznik na Platformie, według Instrukcji korzystania z Platformy, przy użyciu zakładki „Złóż ofertę”.
9. Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń składające się na ofertę, składane są przez wykonawcę przy użyciu zakładki „Złóż ofertę” w trakcie etapu składania ofert/wniosków.
Dokumenty elektroniczne, oświadczenia, uzupełnienia, elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń składane przez wykonawcę po złożeniu ofert (np. na wezwanie zamawiającego), składane są przy użyciu zakładki „Pytania/informacje”.
10. Zaleca się, aby Wykonawca na bieżąco śledził (sugerujemy codziennie) zmiany jakich w trakcie postępowania może dokonać Zamawiający.
11. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z Platformy.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi, 90 - 051 Łódź, al. Piłsudskiego 12, tel. 42 616 – 22 – 50, e-mail: sekretariat@zdw.lodz.pl, działający na podstawie pełnomocnictwa Zarządu Województwa Łódzkiego;
2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych – Ewa Mnich, z którym można się kontaktować: tel. 42 616 22 63, e-mail: e.mnich@zdw.lodz.pl;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy Pzp
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 Pzp przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisanych ustawy Pzp związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
10) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 2610.1.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pełnienie kompleksowego nadzoru autorskiego, w ramach projektu wykonanego przez Konsorcjum Firm: URBAN MEDIA Ewa Urban (Lider), REM PROJEKT Marcin Łukasiewicz (Partner) pn.: „Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 482 na odcinku przejścia przez Zduńską Wolę od km 34+315 do km 39+498 z wyłączeniem odcinka od m 38+070 do km 38+448” na podstawie decyzji Wojewody Łódzkiego nr 118/22 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej z dnia 14.06.2022 r. (znak: GPB-II.7820.18.2021.IK) zmienionej w części decyzją nr 163/23 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej z dnia 14.07.2023 r. (znak: GPB-II.7820.18.2021.IK) w zakresie:
• rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 482 na odcinku od km 34+315 do m 38+070
• rozbudowy skrzyżowań
• budowy punktu kontroli pojazdów,
• rozbudowy i przebudowy dróg powiatowych: nr 4929E – ul. Łaskiej, nr 4921E – ul. Spacerowej, nr 4920E – ul. Kilińskiego,
• rozbudowy i przebudowy dróg gminnych: nr 119213E – ul. Ceramicznej, nr 119291E – ul. Murarskiej, nr 119215E – ul. Bema, nr 119355E – ul. Struga, nr 119262E – ul. Konwaliowej, nr 119215E – ul. Chopina, nr 119376E – ul. Wierzbowej, nr 119230E – ul. Lipowej, nr 119220E – ul. Długiej, nr 119289E – ul. Moniuszki, nr 119320E – ul. Pomorskiej
• budowy ekranów akustycznych,
• budowy chodników,
• budowy ścieżek rowerowych,
• przebudowy zjazdów,
• budowy zatok autobusowych i parkingowych
• rozbiórki i budowy kanalizacji deszczowej, budowy rowów otwartych, rozbiórki i budowy wylotów kanalizacji deszczowej wraz z umocnieniem rowu,
• rozbiórki, budowy i przebudowy oświetlenia drogowego,
• rozbiórki i przebudowy sieci teletechnicznej,
• przebudowy sieci wodociągowej,
• przebudowy kanalizacji sanitarnej,
• przebudowy sieci gazowej,
• budowy kanału technologicznego.
Zakres usługi obejmuje:
• sprawowanie nadzoru autorskiego zgodnie z art. 20 ust. 1 pkt. 4 lit. a) i b) ustawy prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 725 ), tj.:
– stwierdzanie w toku wykonywania robót budowlanych zgodności realizacji z projektem;
– uzgadnianie możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru budowlanego;
• zapoznanie się z przedmiotową dokumentacją techniczną dostępną na stronie internetowej Zamawiającego
• wykonywanie rysunków zamiennych i opracowań dodatkowych na polecenie Zamawiającego, w sposób, by zakres wprowadzonych zmian nie powodował istotnej zmiany zatwierdzonego projektu budowlanego, wymagającej uzyskania nowego pozwolenia na budowę;
• opiniowanie możliwości wbudowania wyrobów budowlanych równoważnych pod względem zgodności z dokumentacją projektową w terminie 3 dni roboczych od daty jej przekazania do zaopiniowania;
• dokonywanie wpisów do dziennika budowy;
• wstrzymanie robót budowlanych wpisem do dziennika budowy w przypadku stwierdzenia możliwości powstania zagrożenia lub wykonywania ich niezgodnie z projektem, zgodnie z art. 21 pkt. 2 ustawy prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1186);
• wyjaśnianie wszelkich wątpliwości Zamawiającego i Wykonawcy pojawiających się w toku realizacji inwestycji wynikających z opracowanej dokumentacji projektowej oraz uzupełnianie szczegółów dotyczących rozwiązań w niej zawartych;
• opiniowanie dokumentacji sporządzanej przez Wykonawcę Robót;
• uzgadnianie indywidualnej dokumentacji technicznej;
• udział w czynnościach mających na celu doprowadzenie do osiągnięcia projektowej zdolności funkcjonalnej obiektu wymaganej do uzyskania pozwolenia na użytkowanie;
• rozstrzyganie w sprawie wyników szczegółowych badań materiałów i konstrukcji w zakresie zgodności z rozwiązaniami projektowymi, obowiązującymi normami i przepisami;
• ścisła współpraca ze wszystkimi uczestnikami procesu budowlanego;
• udział w odbiorach częściowych i końcowym na zaproszenie Zamawiającego;
• udział w radach budowy, naradach technicznych i innych spotkaniach na zaproszenie Zamawiającego;
• pełnienie funkcji konsultacyjnej i doradczej wobec Zamawiającego w zakresie dokumentacji projektowej;
• zakłada się 25 pobytów
Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia znajduje się pod adresem
https://zdwlodz.eb2b.com.pl/open-preview-auction.html/447741/rozbudowa-drogi-wojewodzkiej-nr-482-na-odcinku-przejscia-przez-zdunska-wole-ii-etap
i w Części II SWZ - wzór umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 26 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje udzielenie, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych, zgodnego z przedmiotem zamówienia podstawowego, do wysokości 16 259,90 zł netto.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Procentowo
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie projektanta w specjalności inżynieryjnej drogowej w okresie ostatnich 8 lat (D)
4.3.6.) Waga: 20,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: czas reakcji tj. czas reakcji na wezwanie Zamawiającego (R)
4.3.6.) Waga: 20,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Kwalifikacje zawodowe i doświadczenie wykonawcy umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości:Wykonawca zdolny do wykonania udzielanego zamówienia, to taki który wykaże, że zrealizował (zakończył) w okresie ostatnich 8 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:
1. co najmniej 2 opracowania projektowe lub 2 usługi polegające na pełnieniu nadzoru autorskiego nad projektami, które obejmowały budowę, rozbudowę lub przebudowę drogi klasy technicznej min. G z przebudową urządzeń podziemnych (min. 2 urządzenia) o długości odcinka drogi nie mniejszej niż 3,0 km każdy, z potwierdzeniem, że usługi zostały wykonane należycie.
2. co najmniej 2 opracowania projektowe lub 2 usługi polegające na pełnieniu nadzoru autorskiego nad projektami, które obejmowały budowę, rozbudowę kanalizacji deszczowej o długości odcinka nie mniejszej niż 2,0 km każdy, z potwierdzeniem, że usługi zostały wykonane należycie
3. co najmniej jedno opracowanie projektowe lub jedna z nadzorowanych inwestycji powinna obejmować projekt budowy, przebudowy lub rozbudowy skrzyżowania typu „rondo”.
Klasa techniczna drogi jest klasą w rozumieniu warunków technicznych dla dróg.
1.1. Doświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek określony w pkt 18.4.1 SWZ musi zostać spełniony w całości przez jednego Wykonawcę. Analogicznie Zamawiający będzie postępował w przypadku powoływania się na zasoby innego podmiotu.
2. Wykształcenie, kwalifikacje zawodowe, doświadczenie osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości.
Osoby wskazane przez Wykonawcę muszą posiadać kwalifikacje, uprawnienia i doświadczenie zawodowe nie mniejsze niż określone poniżej:
a) projektant w specjalności inżynieryjnej drogowej – 1 osoba posiadająca uprawnienia do projektowania w specjalności inżynieryjnej drogowej w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, która w okresie ostatnich 8 lat przed upływem terminu składania ofert wykonała co najmniej 2 projekty budowlane lub sprawowała nadzór autorski nad 2 projektami budowlanymi dotyczącymi budowy, rozbudowy lub przebudowy dróg klasy nie niższej niż G o długości minimum 2,0 km każdy, w tym co najmniej jedno opracowanie projektowe lub jedna z nadzorowanych inwestycji powinna obejmować projekt budowy, przebudowy lub rozbudowy skrzyżowania typu „rondo”.
b) projektant w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych i gazowych – 1 osoba posiadająca uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i urządzeń wodociągowych kanalizacyjnych i gazowych w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, która w okresie ostatnich 8 lat przed upływem terminu składania ofert wykonała co najmniej 2 projekty budowlane lub sprawowała nadzór autorski nad 2 projektami budowlanymi w zakresie branży sanitarnej dotyczącymi budowy, rozbudowy lub przebudowy sieci i urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych i gazowych, w tym jedno opracowanie projektowe lub jeden nadzór autorski winno zawierać budowę, rozbudowę lub przebudowę kanalizacji deszczowej dla dróg publicznych o długości minimum 2,0 km każdy.
Dopuszcza się pełnienie tej funkcji przez więcej niż jedna osobę. W takim przypadku należy wykazać osobne doświadczenie dla pełnionych funkcji.
c) projektant w specjalności telekomunikacyjnej – 1 osoba posiadająca uprawnienia do projektowania w zakresie sieci i urządzeń telekomunikacyjnych, która w okresie ostatnich 8 lat przed upływem terminu składania ofert wykonała co najmniej 2 projekty budowlane lub sprawowała nadzór autorski nad 2 projektami budowlanymi w zakresie branży telekomunikacyjnej polegających na budowie, przebudowie lub rozbudowie sieci i urządzeń telekomunikacyjnych, w tym jedno opracowanie projektowe lub jeden nadzór autorski winno zawierać budowę, rozbudowę lub przebudowę kanału technologicznego wzdłuż dróg publicznych o długości minimum 2,0 km.
d) projektant w specjalności elektrycznej – 1 osoba posiadająca uprawnienia do projektowania w zakresie sieci i urządzeń elektrycznych, która w okresie ostatnich 8 lat przed upływem terminu składania ofert wykonała co najmniej 2 projekty budowlane lub sprawowała nadzór autorski nad 2 projektami budowlanymi w zakresie branży elektrycznej polegających na budowie, przebudowie lub rozbudowie sieci i urządzeń elektrycznych.
Dopuszcza się wykazanie projektów i nadzorów.
W przypadku zmiany osób, o których mowa wyżej w trakcie realizacji umowy, wymagane jest wykazanie się przez te osoby doświadczeniem określonym w niniejszym pkt. w okresie ostatnich 8 lat.
2.1 Potencjał kadrowy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają wymagania określone w pkt 2.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Wykonawca (lub odpowiednio wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie) zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1, Pzp - oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia oraz oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 7 ust 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę.
2. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, Zamawiający żąda odpowiednio od wykonawcy lub wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art.109 ust.1 pkt. 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
b) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust.1 Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego.
3. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast: odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w pkt.2 a) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on winnej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
Dokument ten powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem.
Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do wszystkich przypadków, o których mowa powyżej, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby której dokument miał dotyczyć.
4. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art.118 Pzp, przedstawienia podmiotowych środków dowodowych potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania w tożsamym zakresie, jak dla Wykonawcy, jak wskazano w pkt 1 i 2 oraz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt. 1 w zakresie w jakim wykonawca powołuje się na zasoby.
5. Do podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art.118 Pzp, mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, stosuje się odpowiednio pkt 3.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) wykaz usług wykonanych lub wykonywanych w okresie ostatnich 8 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były lub są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy. W przypadku świadczeń nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Wykaz musi potwierdzać wymagania SWZ (formularz 3.2);
2) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykaz musi potwierdzić wymagania, o których mowa w pkt 18.4.2. SWZ (formularz 3.3).
2. Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz o którym mowa w pkt. 19.7.1) SWZ dotyczy usług, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
3. Wykonawca wpisany do urzędowego wykazu zatwierdzonych wykonawców lub wykonawca certyfikowany przez jednostki certyfikujące spełniające wymogi europejskich norm certyfikacji może, zamiast odpowiednich podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt. 19 złożyć zaświadczenie o wpisie do urzędowego wykazu wydane przez właściwy organ lub certyfikat wydany przez właściwą jednostkę certyfikującą kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wskazujące na podmiotowe środki dowodowe stanowiące podstawę wpisu lub uzyskania certyfikacji, chyba że zamawiający ma uzasadnione podstawy do zakwestionowania informacji wynikających z zaświadczenia lub certyfikatu. Przepisy te stosuje się odpowiednio do podmiotowych środków dowodowych dotyczących podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art.118 Pzp.
4. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, zamawiający może żądać od wykonawcy odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia takich dokumentów, jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.. Przepisy te stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art.118 Pzp.
5. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości1 200,00 zł.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.W takim przypadku, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. W przypadku wykonawców występujących wspólnie zgodnie z art. 117 ust. 4 Pzp oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy, bowiem w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego, o którym mowa w art.125 ust.1 Pzp, oraz oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 7 ust 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę składa każdy z wykonawców.
4. W przypadku, gdy zostanie wybrana jako najkorzystniejsza oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Wykonawca przed podpisaniem umowy na wezwanie Zamawiającego przedłoży umowę regulującą współpracę Wykonawców, w której m.in. zostanie określony pełnomocnik uprawniony do kontaktów z Zamawiającym oraz do wystawiania dokumentów związanych z płatnościami.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający dopuszcza zmianę umowy, jeżeli zajdzie potrzeba w sytuacji zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 14 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Zmiana ta może spowodować wydłużenie terminu wykonania prac i nie spowoduje zmiany wynagrodzenia Wykonawcy. Inicjatorem tej zmiany może być Zamawiający lub Wykonawca.2. 2. Zamawiający dopuszcza zmianę w zakresie osób wskazanych w ofercie jako wykonujących zamówienie w wyjątkowych przypadkach pod warunkiem zastąpienia ich osobami spełniającymi co najmniej takie wymagania – uprawnienia, jakie dla tych osób postawiono w specyfikacji warunków zamówienia. Zmiana może nastąpić na wniosek Wykonawcy po uprzedniej akceptacji przez Zamawiającego zaproponowanych zmian osobowych. Zmiana ta nie spowoduje wydłużenia terminu wykonania prac i nie spowoduje zmiany wynagrodzenia Wykonawcy. Inicjatorem tej zmiany może być Wykonawca. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 14 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian wraz z dołączonymi dokumentami potwierdzającymi spełnienie warunku zgodnie z SWZ.
3. Zamawiający dopuszcza zmianę umowy, w przypadku zmiany terminu wykonania robót budowlanych, które są objęte nadzorem autorskim. Zmiana wymaga zgłoszenia przez Wykonawcę w formie pisemnej w ciągu 14 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Zmiana ta spowoduje wydłużenie terminu wykonania prac bez zmiany wynagrodzenia Wykonawcy, oznacza to, iż Wykonawca ponosi ryzyko wystąpienia zmiany. Inicjatorem tej zmiany może być Zamawiający, z tym, że do Zamawiającego nie ma zastosowania ww. termin zgłoszenia.
4. Przewidziane umową zmiany i uzupełnienia treści umowy oraz inne nieistotne w stosunku do treści oferty mogą być dokonywane wyłącznie w formie aneksu podpisanego przez obie strony z wyłączeniem sytuacji określonej w § 4 ust. 1-3.
5. W przypadku zmiany:
1) stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego,
2) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
3) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,
4) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych,
dopuszcza się zmianę wynagrodzenia Wykonawcy w drodze aneksu do umowy pod warunkiem jednak wykazania przez Wykonawcę, iż powyższe zmiany będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. Celem wykazania przedmiotowej okoliczności Wykonawca zobowiązany będzie w szczególności do przedstawienia szczegółowej kalkulacji obrazującej bezpośredni, konkretny i zindywidualizowany wpływ powyższej zmiany na koszty realizacji przedmiotu umowy. Wszystkie przedstawione przez Wykonawcę wyliczenia winny być poparte stosownym materiałem dowodowym, w szczególności dokumentami o charakterze księgowym.
6. W wypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług, o której mowa w ust. 7 pkt 1), wartość cen jednostkowych netto nie zmieni się, a określona w aneksie część wynagrodzenia obejmująca elementy zamówienia wykonywane/fakturowane po dacie zmiany podatku VAT, zostanie wyliczona z uwzględnieniem nowych przepisów. Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie netto w tej części powiększone o kwotę podatku VAT w nowej wysokości.
Zmiany umowy określone zostały w projekcie umowy stanowiącym załącznik do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-02-19 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://zdwlodz.eb2b.com.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-02-19 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-03-20
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Termin realizacji 26 miesięcy.W ww. terminie należy zakończyć usługi stanowiące przedmiot umowy wraz z opracowaniem dokumentacji wymaganej do pozwolenia na użytkowanie wszystkich obiektów budowlanych zgodnie z art. 54 lub 55 Ustawy Prawo Budowlane.
2. Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, zobowiązany jest do wniesienia przed zawarciem umowy zabezpieczenia należytego wykonania umowy na kwotę stanowiącą 3 % zaoferowanej ceny oferty. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.
INNE PRZETARGI Z ŁODZI
- Usługi transportu drogowego towarów na terenie Polski
- Dostawa elementów umundurowania leśnika z munduru wyjściowego i munduru codziennego.
- Na zawarcie umów ramowych na wykonanie robót budowlanych, w podziale na 3 części
- Sukcesywna dostawa tiosiarczanu sodu, siarczanu miedzi
- Przeprowadzenie szkoleń w ramach projektu "KompendiUM"
- Doposażenie jednostek OSP w Łodzi w motopompy.
więcej: przetargi w Łodzi »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Projekt budowy oświetlenia boiska sportowego LKS w Ładnej
- Przebudowa budynku żłobka nr 24 na nieruchomości położonej w Łodzi przy ul. Rydzowej 7
- Budowa nowego żłobka na terenie miasta Siemianowice Śląskie w ramach programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi do lat 3 "Aktywny Maluch" 2022-2029
- Rozbudowa i przebudowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Puńsk
- Częściowy remont budynków kuchni - w systemie zaprojektuj i wybuduj
- Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej w ramach zadania inwestycyjnego obejmującego naprawę infrastruktury oświatowej uszkodzonej w wyniku powodzi z podziałem na części.
więcej: Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.