eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi PabianicePrzebudowa dróg gminnych na obszarze administracyjnym miasta Pabianice - II postępowanie



Ogłoszenie z dnia 2023-02-13


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa dróg gminnych na obszarze administracyjnym miasta Pabianice – II postępowanie

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miejska Pabianice reprezentowana przez Prezydenta Miasta Pabianic Grzegorza Mackiewicza

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 472057715

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Zamkowa 16

1.5.2.) Miejscowość: Pabianice

1.5.3.) Kod pocztowy: 95-200

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL712 - Łódzki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: poczta@um.pabianice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.bip.um.pabianice.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa dróg gminnych na obszarze administracyjnym miasta Pabianice – II postępowanie

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2e4fbddc-a932-11ed-9236-36fed59ea7dd

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00092184

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-02-13

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00042785/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.2 Przebudowa dróg gminnych na obszarze administracyjnym miasta Pabianice – II postępowanie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2e4fbddc-a932-11ed-9236-36fed59ea7dd

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 11.1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym
a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod
adresem:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-2e4fbddc-a932-11ed-9236-36fed59ea7dd

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 11.2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
11.3. Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z Wykonawcami:
a) w kwestiach formalnych: Edyta Fila–Wyleżych, Kierownik Referatu Zamówień
Publicznych, e-mail: zamówienia.publiczne@um.pabianice.pl;
b) w kwestiach merytorycznych – Malwina Sawosz, Zastępca Naczelnika Wydziału
Inwestycji Miejskich, e-mail: m.sawosz@um.pabianice.pl
11.4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia.
Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki
korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia,
dostępny na stronie internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulaminserwisu
oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
11.6. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych
będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe
odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa
Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania
informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków
komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursie.
11.7. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia , o którym mowa w
pkt 11.6 SWZ, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w
przepisach rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych
Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany
informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów
teleinformatycznych, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się
jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww.
regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania.
11.8. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia,
o którym mowa w pkt 11.6 SWZ, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci
elektronicznej: a) w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady
Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności z uwzględnieniem rodzaju
przekazywanych danych (i przekazuje się jako załącznik), lub b) jako tekst wpisany
bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji
elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”). 11.10. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert (sposób składania ofert
opisano w rozdziale 13 SWZ) odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy
do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za
pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie
wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do
komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
11.13. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji”
wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego
formularza).
11.14. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług
Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa § 12 Regulamin Platformy e-Zamówienia,
11.17. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i
Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza
komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail:
zamówienia.publiczne@um.pabianice.pl (nie dotyczy składania ofert w postępowaniu).
Z uwagi na ograniczoną liczbę znaków formularza Zamawiający wskazuje, że informacje o sposobie komunikacji zawiera rozdział 11 SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE
L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1) Jest administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekazał w niniejszym postępowaniu;
2) dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o
udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn.: „Przebudowa dróg gminnych na obszarze administracyjnym miasta Pabianice- II
postępowanie” prowadzonym w trybie podstawowym;
3) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania
w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 z
późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”;
4) dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas
trwania umowy;
5) obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio go dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym
w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania
określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
6) w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art.
22 RODO;
7) Wykonawca posiada:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Wykonawcy;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje zmianą wyniku postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie narusza
integralności protokołu oraz jego załączników;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, że przetwarzanie jego
danych osobowych narusza przepisy RODO;
8) Wykonawcy nie przysługuje:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): W przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3
rozporządzenia 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą,
wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa
w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursu ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą.
Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych
do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez Zamawiającego w Biuletynie Zamówień Publicznych, prawa, o których
mowa w art. 15 i art. 16 rozporządzenia 2016/679, są wykonywane w drodze żądania skierowanego do Zamawiającego

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.3.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak

4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

4.1. Przedmiotem zamówienia obejmującego realizację robót budowlano – instalacyjnych
związanych z przebudową dróg gminnych na obszarze administracyjnym miasta Pabianice w poniższym zakresie:
a) ul. RÓŻANA o powierzchni jezdni i chodników ok. 648 m2
b) ul. DREWNOWSKA o powierzchni chodników ok. 670 m2
Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części. Realizacja zamówienia pozostaje w zakresie działania MŚP.
4.2. Dalsze uszczegółowienie opisu przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do specyfikacji warunków zamówienia. Wykonawca winien przygotowując ofertę analizować opis przedmiotu zamówienia, w tym zapisy specyfikacji warunków zamówienia oraz załączone do niej dokumenty.
4.3. Nazwa/y i kod/y Wspólnego Słownika Zamówień: (CPV):
a) Główny – 45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni.
b) Dodatkowe:
- 45100000-8 – Przygotowanie terenu pod budowę,
- 45231300-8 – Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do
odprowadzania ścieków,
- 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg,
- 45232300-5 - Roboty budowlane i pomocnicze w zakresie linii telefonicznych i ciągów
komunikacyjnych,
- 45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg.
4.4. Szczególne wymagania i wytyczne dla Wykonawcy.
a) Wykonawca odpowiedzialny będzie za całokształt zamówienia, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia, za jakość, zgodność z warunkami technicznymi
i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia;
b) wymagana jest należyta staranność przy realizacji zamówienia, rozumiana jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem niniejszego zamówienia;
c) spełnienie innych wymagań określonych we wzorze umowy oraz wynikających z obowiązujących przepisów prawa.
d) Wykonawca powinien, o ile uzna to za konieczne, zapewnić swoim specjalistom wsparcie i pomoc techniczną ze strony innych specjalistów, którzy mogą być niezbędni do właściwego
wykonania umowy (np. uprawniony geodeta, radca prawny, ekspert hydrogeolog, geolog, specjalista ds. ppoż., inżynier materiałowy, specjalista ochrony terenu budowy,
administrator, itp.). Wykonawca uwzględni w ofercie każdą konieczność uzupełnienia zespołu specjalistów wynikającą z przepisów prawa, decyzji, uzgodnień i porozumień, które
są niezbędne do kompleksowej realizacji zamówienia. Kompletne wynagrodzenie całego
personelu oraz wszelkie koszty związane z obsługą muszą być zawarte w cenie oferty
Wykonawcy.
e) w przypadku kolizji z istniejącymi urządzeniami infrastruktury technicznej, należy
zaprojektować i wykonać ich przebudowę lub zabezpieczenie.
4.5. Rozwiązania równoważne.
a) dokumentacja techniczna może wskazywać dla niektórych materiałów i urządzeń znaki
towarowe lub pochodzenie. Zamawiający zgodnie z art. 99 ustawy pzp dopuszcza składanie
ofert równoważnych, a wszelkie towary określone w dokumentacji, pochodzące od
konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe,
jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego.
Wykonawca analizując zapisy dokumentacji technicznej powinien założyć, że każdemu
odniesieniu, o którym mowa w art. 99 ust. 5 ustawy pzp użytemu w dokumentacji
towarzyszy wyraz „lub równoważne".
b) poprzez zapis dot. minimalnych parametrów jakościowych wymagań Zamawiający rozumie
wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach
internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie
na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego
rozwiązania. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie
konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie
produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na
poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt
o wskazanych parametrach lub lepszych. Posługiwanie się nazwami
producentów / produktów ma wyłącznie charakter przykładowy.
c) Wykonawca, który zastosował produkt równoważny, ma obowiązek wskazać w swojej
ofercie, jakie materiały lub urządzenia zostały zamienione, i określić, jakie materiały
i urządzenia w ich miejsce proponuje, podając ich parametry techniczne.
d) zgodnie z art. 101 ust. 5 ustawy pzp Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez
Wykonawców rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań opisanych w SWZ.
Wykonawca, który w ofercie powoła się na zastosowanie rozwiązań równoważnych
opisywanych w SWZ, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane
spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
e) Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany
wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały
spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
f) użycie w dokumentacji technicznej wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez
jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę
jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub
cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub
warunkach realizacji zamówienia oznacza, że Zamawiający akceptuje również certyfikaty
wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje
także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną
producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub
sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany
Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi
spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny
ofert lub warunkach realizacji zamówienia.
g) jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący
na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu
o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni
to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności
wykonanych prac z dokumentacją techniczną.
4.6. Wymagania dotyczące dostępności.
Założenia dokumentacji projektowej, o której mowa w przedmiotowym rozdziale SWZ mają
spełniać wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania
z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników zgodnie z przepisami ustawy Prawo
budowlane i przepisami wykonawczymi.
4.7. Gwarancja.
Okres rękojmi na wykonane roboty budowlane oraz zamontowane urządzenia i materiały
wynosi minimum 60 miesięcy. Minimalny okres gwarancji na wykonane roboty budowlane
oraz zamontowane urządzenia i materiały wynosi 60 miesięcy liczone od dnia podpisania
protokołu końcowego. Wydłużenie przez Wykonawcę okresu gwarancji jest jednym
z elementów kryteriów oceny ofert, a Zamawiający informuje, że sposób punktacji za
proponowany przez Wykonawcę okres gwarancji określony został w dalszej części specyfikacji
warunków zamówienia (Rozdział 17 SWZ).
Udzielając gwarancji Wykonawca zapewnia bezpłatne czynności przeglądów gwarancyjnych
w okresie udzielonej gwarancji na cały objęty nią przedmiot zamówienia, więc powinien te
koszty uwzględnić w wynagrodzeniu. Przeglądy będą odbywały się minimum raz w roku,
chyba, że gwarancja producenta danego materiału wymaga częstszych przeglądów
gwarancyjnych.
Ubezpieczenie.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przez cały okres realizacji zamówienia dysponował
aktualnym i opłaconym ubezpieczeniem od odpowiedzialności cywilnej na warunkach
wskazanych we wzorze umowy.
4.8. Przedmiotowe środki dowodowe.
Zamawiający nie wymaga w niniejszym postępowaniu przedmiotowych środków
dowodowych.
4.9. Zamawiający nie dokonuje podziału na części - ze względów finansowych i organizacyjnych
(wprowadzenie na teren robót kilku wykonawców spowodowałoby duże utrudnienia organizacyjne,
co mogłoby z dużym prawdopodobieństwem skutkować nienależytym wykonaniem zamówienia).
Dodatkowo przedmiot zamówienia zdefiniowany w tej formie jest dostępny dla MŚP.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków

45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

45232300-5 - Roboty budowlane i pomocnicze w zakresie linii telefonicznych i ciągów komunikacyjnych

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-04-15 do 2023-10-15

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego (podobnego/dodatkowego - zgodnie z art. 214 ust. 1 pkt. 7 ustawy Pzp), Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego w wysokości do 50% wartości szacowanego zamówienia podstawowego i obejmującego roboty drogowe, instalacyjne elektroenergetyczne i teletechniczne, wod - kan.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone na podstawie kryteriów oceny ofert
określonych w rozdziale 17 SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Długość okresu gwarancji na roboty budowlane oraz wmontowane materiały i urządzenia

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

6.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału
w postępowaniu dotyczące: postępowaniu
6.1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
6.1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,
o ile wynika to z odrębnych przepisów;
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
6.1.3. uprawnień sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Wykonawca musi posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie
mniejszą niż 200.000,00 zł (a w przypadku, jeżeli wartość została wyrażona w walucie
obcej – równowartość 200.000,00 zł wg średniego kursu NBP z dnia wystawienia
informacji).
6.1.4. zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
1) Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie oraz zgodnie
z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył nie wcześniej niż w okresie
ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie minimum 2 podobne
zamówienia, tj. wykonał roboty remontowe (modernizacyjne) i/lub inwestycyjne
drogowe (tj. remont i/lub budowa dróg o nawierzchni asfaltowej i/lub z kostki
brukowej) o wartości brutto każdej z nich równej minimum 200.000,00 zł.
2) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą
dysponować w okresie wykonywania zamówienia i skierują do jego realizacji
minimum jedną osobę uprawnioną do pełnienia samodzielnych funkcji
w budownictwie, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi
w specjalności drogowej, których zakres uprawnia go do kierowania robotami
objętymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadające im równoważne uprawnienia
budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do
kierowania robotami równoważne do wyżej wskazanych.
Postępowanie w trybie podstawowym (art. 275 pkt 1 ustawy Pzp) pn:
„Przebudowa dróg gminnych na obszarze administracyjnym miasta Pabianice – II postępowanie”
Specyfikacja Warunków Zamówienia (SWZ) Strona 8 z 35
DODATKOWE INFORMACJE DOTYCZĄCE WARUNKÓW
UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1) Wykonawca powinien w wykazie robót wyraźnie określić zakres
i wartość oraz zakres robót, aby można było ustalić, czy spełnia warunek udziału w
postępowaniu.
1) Wartości podane w dokumentach w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego
będą przeliczane wg średniego kursu NBP na dzień publikacji ogłoszenia.
2) Przez posiadanie uprawnień budowlanych wymaganych prawem dla osób uczestniczących
w realizacji zamówienia, rozumie się uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w
budownictwie w rozumieniu art. 15a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz.
U. 2020 r, poz. 1333 z późn. zm.) oraz przepisów wcześniejszych. Samodzielne funkcje
techniczne w budownictwie (nazwy specjalności i ich zakresy) będą rozpatrywane zgodnie z
przepisami regulującymi nadawanie uprawnień budowlanych w dacie ich nadania.
3) Wykonawca w celu wykazania spełniania warunków określonych w pkt 6.1.4, ppkt 2) SWZ
może wskazać osobę będącą obywatelem państwa członkowskiego UE, która nabyła
kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznaczne
wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej – zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności z ustawą z
dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w
państwach członkowskich Unii Europejskiej (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 220) oraz ustawą
z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów
budownictwa (Dz. U. z 2019 r. poz. 1117).
6.2. Zamawiający może, oceniając zdolność techniczną lub zawodową, na każdym etapie
postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie
przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów
technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy
może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia na każdym etapie postępowania (art.
116 ust. 2 ustawy pzp).
6.3. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub
doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazując
warunek udziału w postępowaniu mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców,
którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są
wymagane
6.4. Sposób wykazania warunków udziału w postępowaniu wskazano w Rozdziale 8 SWZ.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 8.1. Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą oświadczenia stanowiące wstępne
potwierdzenie, że Wykonawca na dzień składania ofert:
1. nie podlega wykluczeniu,
2. spełnia warunki udziału w postępowaniu.
Zamawiający nie wymaga
złożenia przez Wykonawcę podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 8.3. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia
w wyznaczonym terminie (nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania) następujących
podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień złożenia):
8.3.1. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
a) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej
potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność
kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed
złożeniem oferty; kwota min. 200.000,00 zł brutto.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganej przez
zamawiającego informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowoPostępowanie
w trybie podstawowym (art. 275 pkt 1 ustawy Pzp) pn:
„Przebudowa dróg gminnych na obszarze administracyjnym miasta Pabianice – II postępowanie”
Specyfikacja Warunków Zamówienia (SWZ) Strona 13 z 35
kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub
zdolność kredytową wykonawcy, wykonawca składa inne podmiotowe środki
dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego
przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu lub kryterium selekcji
dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej; - np. oświadczenie Wykonawcy
– w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 6.1.3. SWZ.
b) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich
5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, wraz
z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na
rzecz których roboty te zostały wykonane (sporządzonego zgodnie
z Załącznikiem Nr 7 do SWZ), oraz załączeniem dowodów określających, czy
te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których
mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz
którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn
niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów – inne
odpowiednie dokumenty – w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 6.1.4. ppkt.
1) SWZ,
c) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia
publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę
jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich
kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych
do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami sporządzonego zgodnie z Załącznikiem Nr 8 do SWZ – w odniesieniu do warunku
określonego w pkt. 6.1.4. ppkt. 2) SWZ.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający nie wymaga w niniejszym postępowaniu przedmiotowych środków dowodowych.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

13.1. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Oferta musi być sporządzona w języku
polskim.
13.2. Ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci
elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym w formatach danych
określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o
informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2021 r. poz.
2070 ze zm.), z zastrzeżeniem formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych. Wykonawca przygotowuje ofertę przy pomocy „Formularza ofertowego” udostępnionego
przez Zamawiającego na Platformie e-Zamówienia i zamieszczonego w podglądzie
postępowania w zakładce „Informacje podstawowe”.
13.16. Na potrzeby oceny ofert oferta musi zawierać:
1) Formularz Ofertowy udostępniony przez Zamawiającego na Platformie e-Zamówienia i
zamieszczony w podglądzie postępowania w zakładce „Informacje podstawowe”.
Uwaga! Formularz ofertowy należy podpisać odpowiednim rodzajem podpisu
elektronicznego, zgodnie z pkt 13.11 SWZ;
2) Pomocnicze zestawienie – sporządzone według wzoru z załącznika nr 3a do SWZ.
3) Oświadczenie wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie
zamówienia składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, o którym mowa w
rozdziale 8.1 SWZ;
4) Oświadczenie, o którym mowa w pkt. 8.2 SWZ (jeżeli dotyczy);
Postępowanie w trybie podstawowym (art. 275 pkt 1 ustawy Pzp) pn:
„Przebudowa dróg gminnych na obszarze administracyjnym miasta Pabianice – II postępowanie”
Specyfikacja Warunków Zamówienia (SWZ) Strona 23 z 35
5) Zobowiązanie lub inne dokumenty, o których mowa w pkt 9.4 SWZ (jeżeli dotyczy);
6) Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby składane na podstawie art. 125
ust. 1 ustawy Pzp, o którym mowa w pkt. 9.8 SWZ (jeżeli dotyczy);
7) Uzasadnienie do zastrzeżenia informacji znajdujących się w ofercie jako tajemnica
przedsiębiorstwa (jeżeli dotyczy);
8) Potwierdzenie umocowania do działania w imieniu Wykonawcy:
a) Zamawiający w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest
umocowana do jego reprezentowania, żąda złożenia wraz z ofertą odpisu lub
informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru,
b) Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w lit
a), jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych
baz danych, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych
dokumentów,
c) jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, kto rej umocowanie do jego
reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w lit a), Zamawiający
żąda od Wykonawcy złożenia wraz z ofertą pełnomocnictwa lub innego dokumentu
potwierdzającego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy;
9) Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (jeżeli dotyczy).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

12.1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 2.000,00 PLN (słownie zł: dwa
tysiące złotych).
12.2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy
z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
12.3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy
Zamawiającego:
VELOBANK
Nr rachunku: 47 1560 0013 2473 5210 8000 0006
z adnotacją „Wadium – Znak sprawy: ZP.271.3.2023”
Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które zostanie
zaksięgowane na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania
ofert.
12.4. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia Wykonawca przekazuje
zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej – przed upływem
terminu składania ofert.
12.5. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, lub
poręczenia gwarancja lub poręczenie musi być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na
pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzone zgodnie z obowiązującymi
przepisami i powinna zawierać następujące elementy:
a) nazwę: dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia
(Zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib,
b) kwotę wadium,
c) termin ważności gwarancji/poręczenia w formule: „od dnia …….– do dnia ………”,
d) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty wskazanej
w gwarancji/poręczeniu na pierwsze żądanie Zamawiającego w sytuacjach zatrzymania
wadium określonych w przepisach ustawy.
Postępowanie w trybie podstawowym (art. 275 pkt 1 ustawy Pzp) pn:
„Przebudowa dróg gminnych na obszarze administracyjnym miasta Pabianice – II postępowanie”
Specyfikacja Warunków Zamówienia (SWZ) Strona 21 z 35
12.6. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia
upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust.
1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
12.7. Zasady dokonywania zatrzymania i zwrotu wadium określono w przepisach art. 98 ustawy Pzp.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

10.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
10.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a) Oświadczenie, o którym mowa w pkt. 8.1 SWZ składa z ofertą każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw
Postępowanie w trybie podstawowym (art. 275 pkt 1 ustawy Pzp) pn: „Przebudowa dróg gminnych na obszarze administracyjnym miasta Pabianice – II postępowanie”
Specyfikacja Warunków Zamówienia (SWZ) Strona 17 z 35
wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału
w postępowaniu lub kryteriów selekcji.
b) w przypadku, o którym mowa w Rozdziale 6.3 SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które
roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Oświadczenie należy złożyć wg wymogów załącznika nr 6 do SWZ. Oświadczenie to jest podmiotowym środkiem dowodowym.
c) zobowiązani są oni na wezwanie Zamawiającego, złożyć podmiotowe środki dowodowe,
o których mowa w pkt. 8.3 SWZ, przy czym podmiotowe środki dowodowe, o których
mowa w pkt. 8.3.1 SWZ składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy
wykazuje/-ą spełnienie warunku.
10.3. Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak

7.2.) Informacje na temat zaliczek:

21.3 Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek:
Informacje na temat zaliczek:
1. Zamawiający przewiduje udzielenie zaliczki, która wypłacona zgodnie z warunkami
wypłat dofinansowania z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji
Strategicznych, tj. Wykonawcy zostanie udzielona zaliczka w wysokości 5%
wynagrodzenia należytego Wykonawcy w terminie do 60 dni od dnia podpisania umowy.
Pozostała część wynagrodzenia zostanie wypłacona po zakończeniu realizacji zamówienia.
2. Ponadto Wykonawca jest zobowiązany zapewnić finansowanie inwestycji w części nie
Postępowanie w trybie podstawowym (art. 275 pkt 1 ustawy Pzp) pn:
„Przebudowa dróg gminnych na obszarze administracyjnym miasta Pabianice – II postępowanie”
Specyfikacja Warunków Zamówienia (SWZ) Strona 30 z 35
pokrytej wkładem własnym Zamawiającego na czas poprzedzający wypłatę środków
z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych, przy czym
zapłata wynagrodzenia Wykonawcy w całości nastąpi po wykonaniu zamówienia
w terminie nie dłuższym niż 35 dni od dnia dokonania odbioru robót przez Zamawiającego.
3. Zaliczka zostanie wypłacona po złożeniu przez Wykonawcę wniosku o wypłatę zaliczki
oraz wniesieniu przez Wykonawcę zabezpieczenia zaliczki.
4. Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia zabezpieczenia zaliczki w jednej lub kilku
następujących formach:
a) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo –
kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2
ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości;
e) w wekslach z poręczeniem wekslowym banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo
– kredytowej,
f) przez ustanowienie zastawu na papierach wartościowych emitowanych przez Skarb
Państwa lub jednostkę samorządu terytorialnego;
g) przez ustanowienie zastawu rejestrowego na zasadach określonych w ustawie z dnia 6
grudnia 1996 r. o zastawie rejestrowym i rejestrze zastawów (Dz.U. z 2018 r.
poz.2017)
5. Wykonawca zobowiązany jest, aby zabezpieczenie było płatne na pierwsze wezwanie
Zamawiającego oraz było ważne i wykonalne, aż do zwrotu/rozliczenia zaliczki, tj. do 30
dni po terminie określonym w rozdziale
6. Treść zabezpieczenia zaliczki musi zostać zaakceptowana przez Zamawiającego przed
udzieleniem zaliczki.
7. W trakcie realizacji umowy Wykonawca może dokonać, z zachowaniem ciągłości
zabezpieczenia, zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka form, o których mowa art.
442 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych.
8. Po otrzymaniu zaliczki Wykonawca jest zobowiązany wystawić i przekazać Zamawiającemu fakturę zaliczkową.

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

21.1 Projekt Umowy stanowi Załącznik Nr 2 do SWZ.
21.2 Zamawiający przewiduje możliwości wprowadzenia zmian do zawartej umowy, na podstawie
art. 454-455 ustawy Pzp oraz postanowień Projektu Umowy.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-02-28 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pomocą Platformy e-Zamówienia dostępnej pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-2e4fbddc-a932-11ed-9236- 36fed59ea7dd

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-02-28 12:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-03-29

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawcę w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności o których mowa w art. 108 ustawy Pzp. Wykonawca podlega wykluczeniu także w oparciu o podstawy wykluczenia wskazane w art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia
2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie
bezpieczeństwa narodowego.
13.11. Formularz ofertowy podpisuje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym. Rekomendowanym wariantem podpisu jest typ wewnętrzny. Podpis formularza ofertowego wariantem podpisu w
typie zewnętrznym również jest możliwy, tylko w tym przypadku, powstały oddzielny plik podpisu dla tego formularza należy
załączyć w polu „Załączniki i inne dokumenty przedstawione w ofercie przez Wykonawcę”.
13.7. Zalogowany wykonawca używając przycisku „Wypełnij” widocznego pod „Formularzem ofertowym” zobowiązany jest
do zweryfikowania poprawności danych automatycznie pobranych przez system z jego konta i uzupełnienia pozostałych
informacji dotyczących wykonawcy/wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
13.8. Następnie wykonawca powinien pobrać „Formularz ofertowy”, zapisać go na dysku komputera użytkownika, uzupełnić
pozostałymi danymi wymaganymi przez Zamawiającego i ponownie zapisać na dysku komputera użytkownika oraz
podpisać odpowiednim rodzajem podpisu elektronicznego, zgodnie z pkt 13.12 SWZ. Uwaga! Nie należy zmieniać nazwy
pliku nadanej przez Platformę e-Zamówienia. Zapisany „Formularz ofertowy” należy zawsze otwierać w programie Adobe
Acrobat Reader DC.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.