eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ChodzieżŚwiadczenie usług pralniczych dla Szpitala Powiatowego im. prof. Romana Drewsa w Chodzieży przez okres 24 miesięcy



Ogłoszenie z dnia 2022-03-21


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług pralniczych dla Szpitala Powiatowego im. prof. Romana Drewsa w Chodzieży przez okres 24 miesięcy

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: SZPITAL POWIATOWY IM. PROF. ROMANA DREWSA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000308519

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Stefana Żeromskiego 29

1.5.2.) Miejscowość: Chodzież

1.5.3.) Kod pocztowy: 64-800

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL411 - Pilski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@szpital-chodziez.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital-chodziez.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług pralniczych dla Szpitala Powiatowego im. prof. Romana Drewsa w Chodzieży przez okres 24 miesięcy

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b48ccc12-a940-11ec-80f8-1ad70aec7fa4

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00093212

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-21

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00004989/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 Świadczenie usług pralniczych dla Szpitala Powiatowego im. prof. Romana Drewsa w Chodzieży przez okres 24 miesięcy

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://miniportal.uzp.gov.pl/,

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/,

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej:  stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
 komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;
 zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa obsługująca TLS 1.2, najlepiej w najnowszej wersji w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0;
 włączona obsługa JavaScript;
 zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): zawarto w SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): zawarto w SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.3.2022.DD

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompleksowej usługi prania, suszenia oraz obróbki (odkażanie, prasowanie, maglowanie itp.) pościeli i bielizny szpitalnej, odzieży ochronnej roboczej będącej własnością Zamawiającego wraz z usługą załadunku i transportu brudnej w technologii RFID UHF bielizny z Magazynu brudnej bielizny w ilości ok. 6.250 kg miesięcznie.
W postępowaniu mogą wziąć udział pralnie spełniające aktualnie obowiązujące normy i przepisy sanitarno-epidemiologiczne, w szczególności ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz.U. Nr 234 , poz.1570 oraz z 2009 r. Nr 76 , poz. 641) z póz. zm.

1.1. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
1) w zakresie świadczonych usług pralniczych wchodzi: pranie wodne wraz z dezynfekcją bielizny szpitalnej, operacyjnej, koców, poduszek, pokrowców na materace oraz odzieży operacyjnej, ochronnej i innych (sporadycznie zasłony, obrusy),
2) prasowanie, maglowanie, fasonowanie i sortowanie,
3) czyszczenie chemiczne asortymentu nie nadającego się do prania wodnego (po oddzielnym zapakowaniu go przez Zamawiającego),
4) płukanie przy użyciu środków antystatycznych (w przypadku pidżam, podomek, ręczników),
5) wykonywanie drobnych napraw: przyszywanie guzików, troczków, zszywanie, cerowanie, naprawa zamków błyskawicznych itp.,
6) wyselekcjonowanie bielizny i odzieży uszkodzonej w wyniku prania lub zużycia,
7) załadunek i transport oraz przywóz i rozładunek czystej bielizny szpitalnej i operacyjnej oraz odzieży ochronnej i roboczej do obiektu Zamawiającego przy ul. Żeromskiego 29 w Chodzieży.

4.2.6.) Główny kod CPV: 98310000-9 - Usługi prania i czyszczenia na sucho

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:
1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – nie stawia się wymagań.
2) Sytuacji ekonomicznej i finansowej – nie stawia się wymagań.
3) Zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie :
a) Doświadczenia :
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich 3 lat od upływu terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali lub wykonują co najmniej dwie usługi prania bielizny szpitalnej, pościeli szpitalnej, koców, ubrań operacyjnych – w ilościach nie mniejszych niż 50.000 kg każda usługa w ciągu jednego roku.
Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego wykazu wykonanych lub wykonywanych usług i dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane czy są wykonywane z należytą starannością - na zasadzie spełnia/nie spełnia.
b) Potencjału technicznego :
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy posiadają :
ba) pralnię spełniającą warunki techniczno - sanitarne wymagane dla pralni świadczącej usługi w zakresie prania bielizny szpitalnej, wyposażoną w pełną barierę higieniczną, na którą wydana została aktualna ( z okresu najwcześniej 6 miesięcy od daty składania ofert ) pozytywna opinia Państwowego Inspektora Sanitarnego.
Pralnia powinna być wyposażona w niezbędne maszyny i systemy, w tym:
 pralnicą przelotową z barierą higieny,
 automatyczny system dozujący środki piorące i dezynfekujące w procesie prania wodnego oraz urządzenie kontrolującym parametry procesu prania i dezynfekcji.
Wydajność pralni musi zapewnić przerób prania w systemie bariery sanitarno-higienicznej na poziomie nie mniejszym niż 6.500 kg na miesiąc.
Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie przedmiotowych środków dowodowych złożonych przez wykonawcę do oferty, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.
bb) środki transportu ( min. 2 ) do przewozu asortymentu prania czystego i brudnego.
Środki transportu asortymentu prania czystego muszą być przystosowane do transportu i posiadać zaświadczenie Państwowego Inspektora Sanitarnego (PIS) dopuszczające je do transportu asortymentu prania czystego.
Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie wykazu narzędzi i wyposażenia zakładu i zaświadczenia wydanego przez (PIS), na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia przez wykonawcę braku podstaw wykluczenia z postępowania, Zamawiający żąda złożenia:
1) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej ( wg załącznika Nr 3 );
2) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem,
3) oświadczenia własnego wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego.
Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy, przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w ppkt. 2 – 3) dotyczących tych podmiotów, potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych :
1) wykazu usług pralniczych wykonanych w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy (wg wzoru – załącznik Nr 4),
2) wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami ( w tym wykaz pojazdów dostępnych wykonawcy w celu realizacji zamówienia, spełniających standardy do przewozu bielizny czystej i brudnej z podaniem numerów rejestracyjnych wraz z informacjami o podstawie dysponowania tymi zasobami ( wg wzoru – załącznik Nr 5 ).

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Podmiotowe środki dowodowe :
a) Aktualna decyzja wydaną przez właściwą Stację Sanitarno- Epidemiologiczną potwierdzająca, że wykonawca dysponuje pralnią spełniającą wymogi w zakresie prania bielizny szpitalnej, noworodkowej oraz bielizny z oddziałów zakaźnych zgodnie z wymaganiami prawa dla pralni.
b) Oświadczenie wykonawcy potwierdzające, że środki piorąco – dezynfekujące spełniają wymagania do prania bielizny szpitalnej, działają bójczo na wirusy, bakterie i grzyby oraz, że każdorazowa zmiana środków piorąco - dezynfekujących będzie uzgodniona z osobą odpowiedzialną ze strony Zamawiającego za nadzór nad realizacją umowy.
c) Opis procedur i technologii prania bielizny wg jej rodzajów.
d) Oświadczenie wykonawcy, że posiadana pralnia spełnia wymagania ( wymienić ), o których mowa w rozdziale IV pkt. 4 SWZ.
e) Wykaz środków piorąco-dezynfekcyjnych przewidzianych do realizacji zamówienia wraz z informacjami na temat środka, zakresu jego działania wraz z dokumentami dopuszczającymi środek do obrotu w Polsce wraz z potwierdzeniem producenta lub autoryzowanego dystrybutora środków piorących, iż pralnia wykonawcy jest pod jego nadzorem, co do prawidłowego przebiegu procesu prania i dezynfekcji oraz jakości pranej bielizny.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:

a) Aktualna decyzja wydaną przez właściwą Stację Sanitarno- Epidemiologiczną potwierdzająca, że wykonawca dysponuje pralnią spełniającą wymogi w zakresie prania bielizny szpitalnej, noworodkowej oraz bielizny z oddziałów zakaźnych zgodnie z wymaganiami prawa dla pralni.
b) Oświadczenie wykonawcy potwierdzające, że środki piorąco – dezynfekujące spełniają wymagania do prania bielizny szpitalnej, działają bójczo na wirusy, bakterie i grzyby oraz, że każdorazowa zmiana środków piorąco - dezynfekujących będzie uzgodniona z osobą odpowiedzialną ze strony Zamawiającego za nadzór nad realizacją umowy.
c) Opis procedur i technologii prania bielizny wg jej rodzajów.
d) Oświadczenie wykonawcy, że posiadana pralnia spełnia wymagania ( wymienić ), o których mowa w rozdziale IV pkt. 4 SWZ.
e) Wykaz środków piorąco-dezynfekcyjnych przewidzianych do realizacji zamówienia wraz z informacjami na temat środka, zakresu jego działania wraz z dokumentami dopuszczającymi środek do obrotu w Polsce wraz z potwierdzeniem producenta lub autoryzowanego dystrybutora środków piorących, iż pralnia wykonawcy jest pod jego nadzorem, co do prawidłowego przebiegu procesu prania i dezynfekcji oraz jakości pranej bielizny.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1) wspólnie muszą wykazać, że wspólnie spełniają warunki udziału w postępowaniu z tym, że każdy z wykonawców będzie zobowiązany udokumentować posiadanie prawa do wykonywania czynności związanych ze świadczeniem usług,
2) w stosunku do żadnego z nich nie zachodzi jakakolwiek podstawa do wykluczenia
z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy Pzp,
3) ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania,
4) muszą ustanowić pełnomocnika wykonawców występujących wspólnie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Pełnomocnictwo musi mieć formę pisemną lub kopię potwierdzona przez notariusza,
5) przed zawarciem umowy o niniejsze zamówienie publiczne, jeżeli oferta konsorcjum zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający wezwie do przedstawienia umowy regulującej współpracę tych wykonawców,
6) wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mają obowiązek dołączyć do oferty oświadczenie, z którego będzie wynikać, jakie usługi lub roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy,
7) przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Rodzaj i zakres zmian umowy zawarto w załączniku Nr 6 do SWZ Projekt umowy

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-04-01 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć w terminie do dnia 01.04.2022 r do godz. 10:00. Sposób składania ofert: za pośrednictwem Platformy miniPortal.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-04-01 10:15

8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-04-30

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.