Ogłoszenie z dnia 2022-03-21
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00158506/01 - Wynik z dnia 2022-05-13
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług pralniczych dla Szpitala Powiatowego im. prof. Romana Drewsa w Chodzieży przez okres 24 miesięcy
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: SZPITAL POWIATOWY IM. PROF. ROMANA DREWSA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000308519
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Stefana Żeromskiego 29
1.5.2.) Miejscowość: Chodzież
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-800
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL411 - Pilski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@szpital-chodziez.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital-chodziez.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług pralniczych dla Szpitala Powiatowego im. prof. Romana Drewsa w Chodzieży przez okres 24 miesięcy
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b48ccc12-a940-11ec-80f8-1ad70aec7fa4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00093212
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00004989/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Świadczenie usług pralniczych dla Szpitala Powiatowego im. prof. Romana Drewsa w Chodzieży przez okres 24 miesięcy
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/,3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/,
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;
zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa obsługująca TLS 1.2, najlepiej w najnowszej wersji w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0;
włączona obsługa JavaScript;
zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): zawarto w SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): zawarto w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.3.2022.DD
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompleksowej usługi prania, suszenia oraz obróbki (odkażanie, prasowanie, maglowanie itp.) pościeli i bielizny szpitalnej, odzieży ochronnej roboczej będącej własnością Zamawiającego wraz z usługą załadunku i transportu brudnej w technologii RFID UHF bielizny z Magazynu brudnej bielizny w ilości ok. 6.250 kg miesięcznie.
W postępowaniu mogą wziąć udział pralnie spełniające aktualnie obowiązujące normy i przepisy sanitarno-epidemiologiczne, w szczególności ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz.U. Nr 234 , poz.1570 oraz z 2009 r. Nr 76 , poz. 641) z póz. zm.
1.1. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
1) w zakresie świadczonych usług pralniczych wchodzi: pranie wodne wraz z dezynfekcją bielizny szpitalnej, operacyjnej, koców, poduszek, pokrowców na materace oraz odzieży operacyjnej, ochronnej i innych (sporadycznie zasłony, obrusy),
2) prasowanie, maglowanie, fasonowanie i sortowanie,
3) czyszczenie chemiczne asortymentu nie nadającego się do prania wodnego (po oddzielnym zapakowaniu go przez Zamawiającego),
4) płukanie przy użyciu środków antystatycznych (w przypadku pidżam, podomek, ręczników),
5) wykonywanie drobnych napraw: przyszywanie guzików, troczków, zszywanie, cerowanie, naprawa zamków błyskawicznych itp.,
6) wyselekcjonowanie bielizny i odzieży uszkodzonej w wyniku prania lub zużycia,
7) załadunek i transport oraz przywóz i rozładunek czystej bielizny szpitalnej i operacyjnej oraz odzieży ochronnej i roboczej do obiektu Zamawiającego przy ul. Żeromskiego 29 w Chodzieży.
4.2.6.) Główny kod CPV: 98310000-9 - Usługi prania i czyszczenia na sucho
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – nie stawia się wymagań.
2) Sytuacji ekonomicznej i finansowej – nie stawia się wymagań.
3) Zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie :
a) Doświadczenia :
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich 3 lat od upływu terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali lub wykonują co najmniej dwie usługi prania bielizny szpitalnej, pościeli szpitalnej, koców, ubrań operacyjnych – w ilościach nie mniejszych niż 50.000 kg każda usługa w ciągu jednego roku.
Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego wykazu wykonanych lub wykonywanych usług i dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane czy są wykonywane z należytą starannością - na zasadzie spełnia/nie spełnia.
b) Potencjału technicznego :
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy posiadają :
ba) pralnię spełniającą warunki techniczno - sanitarne wymagane dla pralni świadczącej usługi w zakresie prania bielizny szpitalnej, wyposażoną w pełną barierę higieniczną, na którą wydana została aktualna ( z okresu najwcześniej 6 miesięcy od daty składania ofert ) pozytywna opinia Państwowego Inspektora Sanitarnego.
Pralnia powinna być wyposażona w niezbędne maszyny i systemy, w tym:
pralnicą przelotową z barierą higieny,
automatyczny system dozujący środki piorące i dezynfekujące w procesie prania wodnego oraz urządzenie kontrolującym parametry procesu prania i dezynfekcji.
Wydajność pralni musi zapewnić przerób prania w systemie bariery sanitarno-higienicznej na poziomie nie mniejszym niż 6.500 kg na miesiąc.
Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie przedmiotowych środków dowodowych złożonych przez wykonawcę do oferty, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.
bb) środki transportu ( min. 2 ) do przewozu asortymentu prania czystego i brudnego.
Środki transportu asortymentu prania czystego muszą być przystosowane do transportu i posiadać zaświadczenie Państwowego Inspektora Sanitarnego (PIS) dopuszczające je do transportu asortymentu prania czystego.
Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie wykazu narzędzi i wyposażenia zakładu i zaświadczenia wydanego przez (PIS), na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia przez wykonawcę braku podstaw wykluczenia z postępowania, Zamawiający żąda złożenia:
1) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej ( wg załącznika Nr 3 );
2) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem,
3) oświadczenia własnego wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego.
Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy, przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w ppkt. 2 – 3) dotyczących tych podmiotów, potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych :
1) wykazu usług pralniczych wykonanych w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy (wg wzoru – załącznik Nr 4),
2) wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami ( w tym wykaz pojazdów dostępnych wykonawcy w celu realizacji zamówienia, spełniających standardy do przewozu bielizny czystej i brudnej z podaniem numerów rejestracyjnych wraz z informacjami o podstawie dysponowania tymi zasobami ( wg wzoru – załącznik Nr 5 ).
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Podmiotowe środki dowodowe :a) Aktualna decyzja wydaną przez właściwą Stację Sanitarno- Epidemiologiczną potwierdzająca, że wykonawca dysponuje pralnią spełniającą wymogi w zakresie prania bielizny szpitalnej, noworodkowej oraz bielizny z oddziałów zakaźnych zgodnie z wymaganiami prawa dla pralni.
b) Oświadczenie wykonawcy potwierdzające, że środki piorąco – dezynfekujące spełniają wymagania do prania bielizny szpitalnej, działają bójczo na wirusy, bakterie i grzyby oraz, że każdorazowa zmiana środków piorąco - dezynfekujących będzie uzgodniona z osobą odpowiedzialną ze strony Zamawiającego za nadzór nad realizacją umowy.
c) Opis procedur i technologii prania bielizny wg jej rodzajów.
d) Oświadczenie wykonawcy, że posiadana pralnia spełnia wymagania ( wymienić ), o których mowa w rozdziale IV pkt. 4 SWZ.
e) Wykaz środków piorąco-dezynfekcyjnych przewidzianych do realizacji zamówienia wraz z informacjami na temat środka, zakresu jego działania wraz z dokumentami dopuszczającymi środek do obrotu w Polsce wraz z potwierdzeniem producenta lub autoryzowanego dystrybutora środków piorących, iż pralnia wykonawcy jest pod jego nadzorem, co do prawidłowego przebiegu procesu prania i dezynfekcji oraz jakości pranej bielizny.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
a) Aktualna decyzja wydaną przez właściwą Stację Sanitarno- Epidemiologiczną potwierdzająca, że wykonawca dysponuje pralnią spełniającą wymogi w zakresie prania bielizny szpitalnej, noworodkowej oraz bielizny z oddziałów zakaźnych zgodnie z wymaganiami prawa dla pralni.b) Oświadczenie wykonawcy potwierdzające, że środki piorąco – dezynfekujące spełniają wymagania do prania bielizny szpitalnej, działają bójczo na wirusy, bakterie i grzyby oraz, że każdorazowa zmiana środków piorąco - dezynfekujących będzie uzgodniona z osobą odpowiedzialną ze strony Zamawiającego za nadzór nad realizacją umowy.
c) Opis procedur i technologii prania bielizny wg jej rodzajów.
d) Oświadczenie wykonawcy, że posiadana pralnia spełnia wymagania ( wymienić ), o których mowa w rozdziale IV pkt. 4 SWZ.
e) Wykaz środków piorąco-dezynfekcyjnych przewidzianych do realizacji zamówienia wraz z informacjami na temat środka, zakresu jego działania wraz z dokumentami dopuszczającymi środek do obrotu w Polsce wraz z potwierdzeniem producenta lub autoryzowanego dystrybutora środków piorących, iż pralnia wykonawcy jest pod jego nadzorem, co do prawidłowego przebiegu procesu prania i dezynfekcji oraz jakości pranej bielizny.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) wspólnie muszą wykazać, że wspólnie spełniają warunki udziału w postępowaniu z tym, że każdy z wykonawców będzie zobowiązany udokumentować posiadanie prawa do wykonywania czynności związanych ze świadczeniem usług,2) w stosunku do żadnego z nich nie zachodzi jakakolwiek podstawa do wykluczenia
z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy Pzp,
3) ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania,
4) muszą ustanowić pełnomocnika wykonawców występujących wspólnie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Pełnomocnictwo musi mieć formę pisemną lub kopię potwierdzona przez notariusza,
5) przed zawarciem umowy o niniejsze zamówienie publiczne, jeżeli oferta konsorcjum zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający wezwie do przedstawienia umowy regulującej współpracę tych wykonawców,
6) wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mają obowiązek dołączyć do oferty oświadczenie, z którego będzie wynikać, jakie usługi lub roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy,
7) przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy zawarto w załączniku Nr 6 do SWZ Projekt umowy7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-04-01 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć w terminie do dnia 01.04.2022 r do godz. 10:00. Sposób składania ofert: za pośrednictwem Platformy miniPortal.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-04-01 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-04-30
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
INNE PRZETARGI Z CHODZIEŻY
- Zapewnienie schronienia dla osób bezdomnych (kobiet i mężczyzn) z terenu Miasta Chodzieży w 2025 r.
- Dostawa żywności
- Świadczenie usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych w tym dla osób z zaburzeniami psychicznymi dla podopiecznych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Chodzieży w 2025 r."
więcej: przetargi w Chodzieży »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonywanie usługi pralniczej dla mieszkańców Domu Pomocy Społecznej w Chumiętkach w roku 2025
- Kompleksowa usługa pralnicza wraz z opcją dzierżawy pościeli
- Sukcesywne świadczenie usług prania i dezynfekcji asortymentu na potrzeby Zakładu Karnego we Włocławku
- ŚWIADCZENIE USŁUG PRALNICZYCH DLA DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ PIŁKA- ZAMYŚLIN W 2025 ROKU.
- Świadczenie usług pralniczych na rzecz Aresztu Śledczego w Bytomiu i Oddziału Zewnętrznego w Zabrzu
- "Usługa pralnicza dla DPS w Krasnymstawie"(21.2024.)
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.