Og³oszenie z dnia 2022-03-23
Powi±zane og³oszenia:
- 2022/BZP 00108908/01 - Modyfikacja z dnia 2022-04-04
- 2022/BZP 00134056/01 - Wynik z dnia 2022-04-25
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa targowiska gminnego w miejscowo¶ci Zduny.
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA ZDUNY Zduny 1C 99-440 Zduny
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 750148561
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: 1 C
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Zduny
1.5.3.) Kod pocztowy: 99-440
1.5.4.) Województwo: ³ódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL715 - Skierniewicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gminazduny.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: http://bip.ugzduny.nv.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa targowiska gminnego w miejscowo¶ci Zduny.
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-646baac3-aa86-11ec-80f8-1ad70aec7fa4
2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00095239
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2022-03-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2022/BZP 00034738/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.2 Przebudowa targowiska gminnego w miejscowo¶ci Zduny.
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Projekt wspó³finansowany ze ¶rodków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 – 2020.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
http://bip.ugzduny.nv.pl3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w niniejszym postêpowaniu, w tym sk³adanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub o¶wiadczeñ miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawc±, odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej.
1.2. Komunikacja ustna jest dopuszczalna w odniesieniu do informacji, które nie s± istotne, w szczególno¶ci nie dotycz± og³oszenia o
zamówieniu lub dokumentów zamówienia oraz ofert, o ile jej tre¶æ jest udokumentowana.
2. Drogi komunikacji elektronicznej przewidziane w postêpowaniu.
2.1. Komunikacja pomiêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawc± w niniejszym postêpowaniu odbywa siê za pomoc± miniPortalu
https://miniportal.uzp.gov.pl/ , ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej: sekretariat@gminazduny.pl .
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Komunikacja pomiêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawc± w niniejszym postêpowaniu odbywa siê za pomoc± miniPortalu ttps://miniportal.uzp.gov.pl/ , ePUAPu
https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej: sekretariat@gminazduny.pl .
2.2. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadaæ konto na ePUAP. Wykonawca posiadaj±cy konto na ePUAP ma dostêp do nastêpuj±cych formularzy: Formularza z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do Formularza do komunikacji.
2.3. Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i
o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy ich u¿yciu opisane zosta³y w Regulaminie korzystania z miniPortalu oraz Regulaminie ePUAP.
2.4. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem dedykowanych formularzy:
Formularza do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz Formularza do komunikacji wynosi 150 MB.
2.5. Zamawiaj±cy dopuszcza w szczególno¶ci nastêpuj±ce formaty przesy³anych danych: .pdf, .doc, .docx, .rtf, .xps, .odt, .xls, .xlsx,
.dwg, .kst, .ath.
2.6. Za datê przekazania oferty, wniosków, zawiadomieñ, dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii
dokumentów lub o¶wiadczeñ oraz innych informacji przyjmuje siê datê ich przekazania na ePUAP.
3. Sk³adanie oferty wraz z o¶wiadczeniem o niepodleganiu wykluczeniu i spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu oraz innymi
o¶wiadczeniami lub dokumentami.
3.1. Wykonawca sk³ada ofertê za po¶rednictwem Formularza do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku, dostêpnego na
ePUAP i udostêpnionego równie¿ na miniPortalu. Formularz do zaszyfrowania oferty przez Wykonawcê jest dostêpny dla Wykonawców na miniPortalu, w szczegó³ach danego postêpowania.
3.2. Oferta powinna byæ sporz±dzona w jêzyku polskim, z zachowaniem postaci elektronicznej w jednym ze wskazanych przez
Zamawiaj±cego formacie danych i opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym. Sposób z³o¿enia oferty, w tym zaszyfrowania oferty opisany zosta³ w Regulaminie korzystania z miniPortal. Ofertê nale¿y z³o¿yæ w oryginale.
3.3. W formularzu oferty Wykonawca zobowi±zany jest podaæ adres e-mail, pod którym prowadzona bêdzie korespondencja zwi±zana z postêpowaniem.
3.4. Do oferty nale¿y do³±czyæ o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu oraz inne
o¶wiadczenia lub dokumenty sk³adane wraz z ofert± (np. o¶wiadczenie Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie
zamówienia, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy, zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby
pe³nomocnictwa – je¿eli dotyczy), w formie elektronicznej (postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, a nastêpnie zaszyfrowaæ wraz z plikami stanowi±cymi ofertê.
3.5. Wykonawca mo¿e przed up³ywem terminu do sk³adania ofert zmieniæ lub wycofaæ ofertê za po¶rednictwem Formularza do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku, dostêpnego na ePUAP i udostêpnionego równie¿ na miniPortalu. Sposób zmiany i wycofania oferty zosta³ opisany w Instrukcji
u¿ytkownika dostêpnej na miniPortalu.
3.6. Wykonawca po up³ywie terminu do sk³adania ofert nie mo¿e skutecznie dokonaæ zmiany ani wycofaæ z³o¿onej oferty.
3.7. Wszelkie informacje stanowi±ce tajemnicê przedsiêbiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu
nieuczciwej konkurencji, które Wykonawca zastrze¿e jako tajemnicê
przedsiêbiorstwa, powinny zostaæ z³o¿one w osobnym pliku wraz z jednoczesnym zaznaczeniem polecenia „Za³±cznik stanowi±cy
tajemnicê przedsiêbiorstwa” a nastêpnie wraz z plikami stanowi±cymi
jawn± czê¶æ skompresowane do jednego pliku archiwum (ZIP).
4. Sposób komunikowania siê Zamawiaj±cego z Wykonawcami, sk³adanie innych dokumentów i o¶wiadczeñ
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 2.1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiaj±cy informuje, ¿e:
• Administratorem Twoich danych osobowych jest Wójt Gminy Zduny, 99-440 Zduny 1c, Tel. 46 838 74 26, Fax. 46 838 74 23, adres e-mail: sekretariat@gminazduny.pl ;
• Administrator wyznaczy³ inspektora ochrony danych, z którym mo¿na skontaktowaæ siê poprzez adres e-mail: inspektor@kiodo.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora.
• Twoje dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu procedowania postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego Znak sprawy: ZP.272.02.01.2022 na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach Projektu: „Przebudowa targowiska gminnego w miejscowo¶ci Zduny”, prowadzonego w trybie podstawowym;
• odbiorcami Twoich danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. – Prawo zamówieñ publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z pó¼n. zm.), dalej „ustawa Pzp”;
• Twoje dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
• obowi±zek podania danych osobowych bezpo¶rednio Ciebie dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
• w odniesieniu do Twoich danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
• posiadasz nastêpuj±ce prawa w zwi±zku z przetwarzaniem przez Administratora Twoich danych osobowych:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do Twoich danych osobowych;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Twoich danych osobowych*;
− na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, ¿e przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy RODO;
• nie przys³uguj± Ci nastêpuj±ce prawa w zwi±zku z przetwarzaniem przez Administratora Twoich danych osobowych:
− w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
* Wyja¶nienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników.
** Wyja¶nienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego.”
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i przebudowa targowiska gminnego w miejscowo¶ci Zduny.
Przedmiot zamówienia obejmuje nastêpuj±ce roboty:
• Wykonanie niezbêdnej dokumentacji projektowej,
• Uzyskanie niezbêdnych decyzji i pozwoleñ administracyjnych,
• budowê zadaszeñ miejsc handlowych: 2 szt. ma³ych wiat i 1 szt. du¿a wiata,
• remont wnêtrza budynku toalet ogólnodostêpnych wraz z dostosowaniem go dla niepe³nosprawnych,
• wykonaniu remontu posadzek terenu targowiska, dostosowanie doj¶cia do toalet dla osób niepe³nosprawnych,
• monta¿u ¶mietników i tablic informacyjnych w obszarze targowiska i placu parkingowego,
• monta¿u bramy wjazdowej na teren targowiska wraz z ogrodzeniem,
• monta¿ i zasilanie zaworu zewnêtrznego, umo¿liwiaj±cego utrzymanie czysto¶ci na terenie obiektu oraz podlewanie
ro¶linno¶ci,
• wykonanie wewnêtrznej instalacji wodoci±gowej, kanalizacyjnej, grzewczej w pomieszczeniu przebudowywanej toalety,
• wykonanie niezbêdnego odwodnienia terenu: odwodnienie z terenu targowiska bez zmian – na teren zielony; odwodnienie
z terenu parkingów do kanalizacji deszczowej zlokalizowanej w dzia³ce drogowej nr dz. 725,
• wykonanie instalacji o¶wietlenia w obszarze targowiska i placu parkingowego,
• remontu miejsc parkingowych wraz z aran¿acj± zieleni wokó³ parkingu,
• wycinkê drzew,
• wykonanie nowych nasadzeñ drzew oraz krzewów,
• wykonanie instalacji elektrycznych w przebudowywanej ³azience,
• dostosowanie w zakresie ochrony po¿arowej obiektów,
• wykonanie instalacji OZE – panele fotowoltaiczne,
• wykonanie o¶wietlenia terenu targowiska oraz parkingu wraz z o¶wietleniem pod wiatami,
• wykonanie instalacji monitoringu targowiska.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich czê¶ci oraz roboty w zakresie in¿ynierii l±dowej i wodnej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09331200-0 - S³oneczne modu³y fotoelektryczne
31000000-6 - Maszyny, aparatura, urz±dzenia i wyroby elektryczne; o¶wietlenie
31200000-8 - Aparatura do przesy³u i eksploatacji energii elektrycznej
31500000-1 - Urz±dzenia o¶wietleniowe i lampy elektryczne
31600000-2 - Sprzêt i aparatura elektryczna
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowê
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
51000000-9 - Us³ugi instalowania (z wyj±tkiem oprogramowania komputerowego)
71200000-0 - Us³ugi architektoniczne i podobne
71320000-7 - Us³ugi in¿ynieryjne w zakresie projektowania
71420000-8 - Architektoniczne us³ugi zagospodarowania terenu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-12-15
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielko¶æ lub zakres oraz warunki zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ udzielenia zamówieñ, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, polegaj±cych na powtórzeniu
podobnych robót budowlanych, których zakres stanowiæ bêdzie nie wiêcej ni¿ 20 % warto¶ci zamówienia podstawowego. Powy¿sze
zamówienie udzielane bêdzie mog³o byæ w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu
Wykonawcy zamówienia w przypadku konieczno¶ci wykonania powtórzenia podobnych do udzielonych robót budowlanych. Warto¶æ
zamówienia Wykonawca zobowi±zany bêdzie wyliczyæ w oparciu o kosztorys robót budowlanych opracowany metod± szczegó³ow±
wg danych wyj¶ciowych przyjêtych do opracowania Kosztorysu ofertowego niniejszego postêpowania. Kalkulacja cen jednostkowych
robót bêdzie musia³a uwzglêdniaæ wska¼niki narzutów nie wy¿szych do okre¶lonych przez Wykonawcê w kosztorysie ofertowym
aktualnie prowadzonego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiaj±cy, na podstawie kryteriów oceny ofert okre¶lonych w niniejszym rozdziale SWZ, spo¶ród
niepodlegaj±cych odrzuceniu ofert z³o¿onych w postêpowaniu wybierze najkorzystniejsz± ofertê.
2. Za ofertê najkorzystniejsz± zostanie uznana oferta zawieraj±ca najkorzystniejszy bilans punktów (stosunek jako¶ci do ceny), z
uwzglêdnieniem nastêpuj±cych kryteriów oceny ofert:
1) „cena ofertowa brutto” – C;
2) „Gwarancja na wykonany przedmiot zamówienia” – G.
3. Powy¿szym kryteriom zosta³o przypisane przez Zamawiaj±cego nastêpuj±ce znaczenie:
Kryterium Waga
[%] Maksymalna liczba punktów Sposób oceny
£±czna cena ofertowa brutto
C 60 % 60 pkt Wg wzoru:
Cena najtañszej oferty
C = ----------------------------- x 60 pkt
Cena badanej oferty
Gwarancja na wykonany przedmiot zamówienia
G 40% 40 Wg skali punktowej:
Deklarowany okres gwarancji, obejmuj±cej ca³o¶æ przedmiotu zamówienia (dostarczone materia³y i urz±dzenia, wykonane monta¿e i
roboty budowlane), licz±c od dnia podpisania protoko³u odbioru koñcowego wykonania przedmiotu zamówienia:
- 60 miesiêcy – G = 0 pkt
- 61 - 72 miesiêcy – G = 20 pkt
- 73 miesiêcy i d³u¿ej – G = 40 pkt
W przypadku, gdy Wykonawca wska¿e w ofercie deklarowany czas gwarancji krótszy ni¿ 60 miesiêcy albo gdy Wykonawca nie
wska¿e w ofercie deklarowanego czasu gwarancji — Zamawiaj±cy odrzuci ofertê jako niezgodn± z wymaganiami SWZ.
W przypadku, gdy Wykonawca wska¿e w ofercie deklarowany czas gwarancji d³u¿szy ni¿ 73 miesi±ce — Zamawiaj±cy do celu
oceny oferty przyjmie maksymaln± liczbê punktów (40 pkt).
4. Ca³kowita liczba punktów, jak± otrzyma dana oferta, zostanie obliczona wg poni¿szego wzoru:
L = C + G
gdzie:
L – ca³kowita liczba punktów,
C – punkty uzyskane w kryterium „cena ofertowa brutto”,
G – punkty uzyskane w kryterium „Gwarancja na wykonany przedmiot zamówienia”.
5. Punktacja przyznawana ofertom dla w poszczególnych kryteriach bêdzie liczona z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku.
Najwy¿sza ³±czna liczba punktów we wszystkich kryteriach wyznaczy najkorzystniejsz± ofertê.
6. Zamawiaj±cy udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiadaæ bêdzie wszystkim wymaganiom przedstawionym w
ustawie Pzp oraz w SWZ i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru.
7. Je¿eli nie bêdzie mo¿na wybraæ najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, ¿e dwie lub wiêcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i
innych kryteriów oceny ofert, Zamawiaj±cy wybierze spo¶ród tych ofert ofertê, która otrzyma³a najwy¿sz± ocenê w kryterium o
najwy¿szej wadze. Je¿eli oferty otrzyma³y tak± sam± ocenê w kryterium o najwy¿szej wadze, Zamawiaj±cy wybierze ofertê z
najni¿sz± cen±. Je¿eli nadal nie bêdzie mo¿na dokonaæ wyboru oferty, Zamawiaj±cy wezwie Wykonawców, którzy z³o¿yli te oferty,
do z³o¿enia w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego ofert dodatkowych zawieraj±cych now± cenê. Wykonawcy, sk³adaj±c
oferty dodatkowe, nie mog± oferowaæ cen wy¿szych ni¿ zaoferowane w uprzednio z³o¿onych przez nich ofertach.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja na wykonany przedmiot zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
Warunek dotycz±cy potencja³u finansowego zostanie spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e posiada zdolno¶æ kredytow±lub ¶rodki finansowe na kwotê minimum 600.000,00 z³ (s³ownie: sze¶æset tysiêcy z³otych).
UWAGA! W przypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie zamówienia przez dwóch lub wiêcej Wykonawców powy¿szy
warunek zostanie uznany za spe³niony, je¿eli Wykonawcy wyka¿± ³±cznie jego spe³nienie.
W przypadku wskazania przez Wykonawcê, w celu wykazania spe³niania warunków udzia³u, waluty innej ni¿ polska (PLN),
w celu jej przeliczenia stosowany bêdzie ¶redni kurs NBP obowi±zuj±cy w dniu publikacji og³oszenia o zamówieniu w
Biuletynie Zamówieñ Publicznych.
3. Warunki dotycz±ce zdolno¶ci technicznej lub zawodowej.
3.1. Warunek dotycz±cy do¶wiadczenia zostanie spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e posiada do¶wiadczenie w okresie
ostatnich 5 (piêciu) lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym
okresie – co najmniej 1 (jednego) zrealizowanego zamówienia, o warto¶ci zamówienia nie mniejszej ni¿ 400 000,00 z³
brutto, polegaj±cego na budowie, przebudowie lub rozbudowie placu zadaszonego lub placu, parkingu.
Przez „jedno zamówienie” Zamawiaj±cy rozumie wykonanie ww. robót budowlanych w ramach jednej umowy.
UWAGA! Wykonawca, który naby³ do¶wiadczenie w realizacji robót budowlanych, dostaw lub us³ug, wykonywanych
wspólnie z innymi wykonawcami, mo¿e pos³u¿yæ siê nabytym do¶wiadczeniem tylko i w³±cznie w zakresie robót
budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpo¶rednio uczestniczy³, oraz w zakresie dostaw lub us³ug, w których
wykonaniu bezpo¶rednio uczestniczy³, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych, w których wykonywaniu
Wykonawca ten bezpo¶rednio uczestniczy³ lub uczestniczy.
3.2. Warunek dotycz±cy potencja³u kadrowego zostanie spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje lub bêdzie
dysponowa³ osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które w trakcie jego realizacji bêd± pe³niæ opisane poni¿ej
funkcje, posiadaj±cymi uprawnienia budowlane do projektowania lub do kierowania robotami budowlanymi we wskazanych
specjalno¶ciach (zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie
przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie - Dz.U. z 2019 r., poz.
831) lub odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych
przepisów prawa, upowa¿niaj±ce do wykonywania tych samych czynno¶ci, do których uprawniaj± dzisiejsze uprawnienia
budowlane do projektowania lub kierowania robotami budowlanymi w danej specjalno¶ci (patrz Wyja¶nienie poni¿ej):
1) projektant bran¿y architektonicznej – jedna osoba, posiadaj±ca uprawnienia do projektowania bez ograniczeñ w bran¿y
architektonicznej;
2) projektant bran¿y konstrukcyjnej – jedna osoba, posiadaj±ca uprawnienia do projektowania bez ograniczeñ w
specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej;
3) projektant bran¿y sanitarnej – jedna osoba, posiadaj±ca uprawnienia do projektowania bez ograniczeñ w specjalno¶ci
instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych
lub odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane w zakresie instalacji i urz±dzeñ cieplnych i wodoci±gowych;
4) projektant bran¿y elektrycznej – jedna osoba, posiadaj±ca uprawnienia do projektowania bez ograniczeñ w specjalno¶ci
instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych; lub odpowiadaj±ce im uprawnienia
budowlane w zakresie instalacji i urz±dzeñ elektrycznych;
5) projektant bran¿y teletechnicznej - jedna osoba, posiadaj±ca uprawnienia do projektowania bez ograniczeñ w
specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ telekomunikacyjnych;
6) kierownik budowy, pe³ni±cy równocze¶nie obowi±zki kierownika robót bran¿y ogólnobudowlanej – jedna osoba,
posiadaj±ca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeñ w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej;
posiadaj±ca ww. uprawnienia od co najmniej 5 lat, licz±c od daty wydania decyzji o nadaniu uprawnieñ budowlanych;
7) kierownik robót bran¿y sanitarnej – jedna osoba, posiadaj±ca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez
ograniczeñ w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych,
wodoci±gowych i kanalizacyjnych lub odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane w zakresie instalacji i urz±dzeñ cieplnych i
wodoci±gowych; posiadaj±ca ww. uprawnienia od co najmniej 5 lat, licz±c od daty wydania decyzji o nadaniu uprawnieñ
budowlanych;
8) kierownik robót bran¿y elektrycznej – jedna osoba, posiadaj±ca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez
ograniczeñ w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych lub
odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane w zakresie instalacji i urz±dzeñ elektrycznych; posiadaj±ca ww. uprawnienia od
co najmniej 5 lat, licz±c od daty wydania decyzji o nadaniu uprawnieñ budowlanych.
9) kierownik robót bran¿y teletechnicznej – jedna osoba, posiadaj±ca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez
ograniczeñ w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ telekomunikacyjnych; posiadaj±ca ww.
uprawnienia od co najmniej 5 lat, licz±c od daty wydania decyzji o nadaniu uprawnieñ budowlanych.
U¿yte w tre¶ci postawionych powy¿ej warunków pojêcia nale¿y rozumieæ zgodnie z definicjami zawartymi w ustawie z dnia 7
lipca 1994 roku Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1333, ze zm.).
WYJA¦NIENIE! W odniesieniu do wy¿ej wymaganych uprawnieñ, Zamawiaj±cy jako „odpowiadaj±ce im uprawnienia
budowlane” rozumie uprawnienia, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów prawa
upowa¿niaj±ce do wykonywania tych samych czynno¶ci, do których uprawniaj± dzisiejsze uprawnienia budowlane, albo
osoba skierowana do realizacji zamówienia publicznego posiada odpowiednie kwalifikacje zawodowe, nabyte w drodze
odpowiedniej procedury w odniesieniu do podmiotów bêd±cych obywatelami pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej,
Konfederacji Szwajcarskiej lub pañstw cz³onkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy
o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli prawo do wykonywania okre¶lonych zawodów regulowanych lub
okre¶lonych dzia³alno¶ci, je¿eli te kwalifikacje zosta³y uznane na zasadach okre¶lonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r.
o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. 2020 r.
poz. 220).
UWAGA! Zamawiaj±cy dopuszcza ³±czenie ww. funkcji, pod warunkiem spe³niania przez osobê ³±cz±c± te funkcje
wszystkich warunków wymaganych dla poszczególnych funkcji.
UWAGA! W przypadku ubiegania siê o udzielenie zamówienia, warunek dotycz±cy potencja³u kadrowego zostanie
spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowa³ co najmniej jedn± osob± do pe³nienia ka¿dej z
ww. funkcji.
UWAGA! W przypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie zamówienia przez dwóch lub wiêcej Wykonawców warunek
zostanie uznany za spe³niony, je¿eli Wykonawcy wyka¿± ³±cznie jego spe³nienie.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy Pzp oraz art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, dotycz±cej orzeczenia zakazu ubiegania siê o zamówienie publiczne tytu³em ¶rodka karnego – sporz±dzonej nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed jej z³o¿eniem;
2) o¶wiadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w
rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. 2021 poz. 275), z innym wykonawc±, który
z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci
do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub
wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej;
Formularz pn. „O¶wiadczenie wykonawcy o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej” stanowi
za³±cznik nr 7 do SWZ.
3) za¶wiadczenia w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków i
op³at, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku
zalegania z op³acaniem podatków lub op³at wraz z za¶wiadczeniem Zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e
odpowiednio przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo przed up³ywem terminu
sk³adania ofert wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych podatków lub op³at wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce
porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
4) za¶wiadczenia albo innego dokumentu w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub
w³a¶ciwego oddzia³u regionalnego lub w³a¶ciwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego
potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust.
1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem
sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz z za¶wiadczeniem albo innym dokumentem zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia
dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e odpowiednio przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w
postêpowaniu albo przed up³ywem terminu sk³adania ofert wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych sk³adek na ubezpieczenia
spo³eczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
5) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w
zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy
wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji;
6) o¶wiadczenia wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu
warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania, o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, dotycz±cych orzeczenia zakazu ubiegania siê o zamówienie publiczne tytu³em ¶rodka
zapobiegawczego,
c) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, dotycz±cych zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia maj±cego na celu zak³ócenie
konkurencji,
d) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp,
e) art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, odno¶nie do naruszenia obowi±zków dotycz±cych p³atno¶ci podatków i op³at lokalnych, o których
mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i op³atach lokalnych (Dz.U. z 2019 r. poz. 1170),
f) art. 109 ust. 1 pkt 5–10 ustawy Pzp.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Zamawiaj±cy wezwie Wykonawcê, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym
ni¿ 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych ¶rodków dowodowych, aktualnych na dzieñ ich z³o¿enia.
4.2. W celu potwierdzenia spe³niania przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych sytuacji ekonomicznej lub
finansowej, Zamawiaj±cy ¿±da informacji banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±cej wysoko¶æ
posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± Wykonawcy, w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 3 miesi±ce przed jej
z³o¿eniem - w zakresie niezbêdnym do wykazania spe³niania warunku udzia³u w postêpowaniu, okre¶lonego w rozdziale V ust. 2.1.
niniejszego SWZ.
Uwaga! Je¿eli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie mo¿e z³o¿yæ wymaganych przez Zamawiaj±cego podmiotowych ¶rodków
dowodowych, o których mowa wy¿ej, Wykonawca sk³ada inne podmiotowe ¶rodki dowodowe, które w wystarczaj±cy sposób
potwierdzaj± spe³nianie opisanego przez Zamawiaj±cego warunku udzia³u w postêpowaniu dotycz±cego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
4.3. W celu potwierdzenia spe³niania przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych zdolno¶ci technicznej lub
zawodowej, Zamawiaj±cy ¿±da:
1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat (liczonych wstecz od dnia, w którym up³ywa
termin sk³adania ofert), a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci,
daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych,
czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty
sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od
niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty - w zakresie niezbêdnym do wykazania spe³niania
warunku udzia³u w postêpowaniu, okre¶lonego w rozdz. V ust. 3.1.1 – 3.1.2. niniejszego SWZ;
Formularz pn. „Wykaz wykonanych robót budowlanych” stanowi za³±cznik nr 5 do SWZ.
2) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za
¶wiadczenie us³ug lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich uprawnieñ i do¶wiadczenia niezbêdnych
do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do
dysponowania tymi osobami - w zakresie niezbêdnym do wykazania spe³niania warunku udzia³u w postêpowaniu, okre¶lonego w
rozdz. V ust. 3.2. niniejszego SWZ.
Formularz pn. „Wykaz osób skierowanych do realizacji zamówienia” stanowi za³±cznik nr 6 do SWZ.
UWAGA! Je¿eli Wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji robót budowlanych lub us³ug wykonywanych wspólnie z
innymi Wykonawcami, wykaz o którym mowa w pkt 1), dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten
bezpo¶rednio uczestniczy³.
5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1.1. Przed up³ywem terminu sk³adania ofert Wykonawca zobowi±zany jest wnie¶æ wadium w wysoko¶ci 20 000,00 (s³owniedwadzie¶cia tysiêcy z³otych 00/100).
1.2. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania
ofert±, z wyj±tkiem przypadków, gdy zawarto umowê (art. 98 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp) albo uniewa¿niono postêpowanie (art.
98 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp) oraz z³o¿ono wniosek o zwrot wadium (art. 98 ust. 2 ustawy Pzp).
1.3. Wadium mo¿e byæ wnoszone wed³ug wyboru wykonawcy w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1) pieni±dzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (t.j. Dz.U. 2020 r. poz. 299)
1.4. Przed³u¿enie terminu zwi±zania ofert± jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przed³u¿eniem okresu wa¿no¶ci wadium
albo, je¿eli nie jest to mo¿liwe, z wniesieniem nowego wadium na przed³u¿ony okres zwi±zania ofert±.
1.5. Wadium wnoszone w pieni±dzu nale¿y wp³aciæ przelewem na rachunek bankowy nr 95 9288 1109 1270 1384 2000
0040, z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postêpowaniu nr ZP.272.2.01.2022 - ….”.
1.6. Skuteczne wniesienie wadium w pieni±dzu nastêpuje z chwil± uznania ¶rodków pieniê¿nych na rachunku bankowym
Zamawiaj±cego przed up³ywem terminu sk³adania ofert (tj. przed up³ywem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny
termin sk³adania ofert).
1.7. Zamawiaj±cy zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie pieni±dza dokument potwierdzaj±cy dokonanie
przelewu wadium zosta³ z³o¿ony wraz z ofert±.
1.8. Wadium wniesione w pieni±dzu Zamawiaj±cy przechowuje na rachunku bankowym.
1.9. Je¿eli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia Wykonawca przekazuje Zamawiaj±cemu orygina³
gwarancji lub porêczenia w postaci elektronicznej.
1.10. Wadium wniesione w formie gwarancji lub porêczenia powinno w swej tre¶ci wskazywaæ Gwaranta/Porêczyciela,
beneficjenta, termin obowi±zywania, kwotê gwarancji oraz musi zawieraæ klauzulê o nieodwo³alno¶ci oraz zapewniæ
bezwarunkow± wyp³atê przez Gwaranta (Porêczyciela) na pierwsze pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego pe³nej kwoty.
1.11. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium w wysoko¶ci okre¶lonej w ust. 1.1, w terminie okre¶lonym w ust. 1.2 lub
w formie lub formach okre¶lonych w ust. 1.3, zostanie odrzucona.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
Spe³nianie warunków przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.4.1. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia Wykonawcy
wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z Wykonawców, którzy wykonaj±
roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
4.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia warunki udzia³u w postêpowaniu
zostan± spe³nione wy³±cznie wtedy, gdy:
1) warunek okre¶lony w ust. 2.1. - Wykonawcy spe³ni± ³±cznie,
2) warunek okre¶lony w ust. 3.1 albo 3.2 - Wykonawcy spe³ni± ³±cznie lub jeden z Wykonawców spe³ni samodzielnie.
Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia maj± obowi±zek do³±czyæ do oferty o¶wiadczenie, które
roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy – je¿eli w odniesieniu do warunków dotycz±cych
wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia polegaj± na zdolno¶ciach tych z Wykonawców, którzy wykonaj±
roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
Formularz pn. „O¶wiadczenie, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy” stanowi
za³±cznik nr 3 do SWZ.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z art. 455 ustawy Pzp Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany zawartej umowy w stosunku do tre¶ci ofertyWykonawcy – na zasadach okre¶lonych w postanowieniach umowy.
Zmiany umowy nie dotycz± poprawienia b³êdów i oczywistych omy³ek s³ownych, literowych i liczbowych, zmiany uk³adu
graficznego umowy lub numeracji jednostek redakcyjnych, niepowoduj±ce zmiany celu i istoty umowy.
W przypadku gdy zmiany proponuje Wykonawca, warunkiem ich dokonania jest z³o¿enie przez Wykonawcê wniosku
zawieraj±cego co najmniej:
1) opis propozycji zmiany,
2) uzasadnienie zmiany,
3) obliczenie kosztów zmiany zgodnie z zasadami okre¶lonymi w umowie, je¿eli zmiana bêdzie mia³a wp³yw na
wynagrodzenie Wykonawcy,
4) opis proponowanego zakresu rzeczowo-finansowy lub terminu wykonania umowy.
Wprowadzone zmiany postanowieñ zawartej umowy wymagaj± podpisania przez strony aneksu do umowy.
Podpisanie aneksu wyd³u¿aj±cego termin realizacji przedmiotu zamówienia mo¿liwe bêdzie jedynie wówczas, gdy
Wykonawca najpó¼niej w dniu jego podpisania przed³o¿y dokumenty potwierdzaj±ce przed³u¿enie zabezpieczeñ
wymaganych w ramach zawartej umowy - na czas wynikaj±cy z przed³u¿enia.
Podpisanie aneksu wyd³u¿aj±cego termin realizacji przedmiotu zamówienia mo¿liwe bêdzie jedynie wówczas, gdy zmiana
terminu realizacji nie bêdzie kolidowa³a z rozliczeniem siê Zamawiaj±cego z instytucj± dofinansowuj±c±.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2022-04-06 09:30
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Wykonawca sk³ada ofertê za po¶rednictwem Formularza do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku, dostêpnego na ePUAP i udostêpnionego równie¿ na miniPortalu. Formularz do zaszyfrowania oferty przez Wykonawcê jest dostêpny dla Wykonawców na miniPortalu, w szczegó³ach danego postêpowania.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-04-06 11:00
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2022-05-03
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa i modernizacja systemów zaopatrzenia w wodê oraz wykonanie przydomowych oczyszczalni ¶cieków na terenie gminy Barg³ów Ko¶cielny
- Budowa 2 budynków mieszkalno-us³ugowych wielorodzinnych przy ul. ¦w. Anny oraz ¦w. Jacka w Wejherowie.
- Opracowanie dokumentacji techniczno-kosztorysowej na zadania inwestycyjne przebudowy dróg na terenie Gminy Ko³aczyce
- "¦wiadczenie us³ug kompleksowej obs³ugi technicznej wydarzeñ kulturalnych organizowanych przez Miejskie Centrum Kultury w Gorzowie Wlkp. w 2025 roku"
- Wykonanie instalacji gazowej oraz cieplnej (CO) ³±cz±cej mikrobiogazownie z jednostk± kogeneracyjn±, wraz z budow± pomieszczenia dla kogeneratora na terenie RGD Brody
- Budowa kompleksu boisk sportowych przy ul. Jagodowej - zaprojektuj i wybuduj
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.