Og³oszenie z dnia 2023-02-16
Powi±zane og³oszenia:
- 2023/BZP 00102970/01 - Modyfikacja z dnia 2023-02-20
- 2023/BZP 00123016/01 - Wynik z dnia 2023-03-06
Og³oszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa paliw p³ynnych dla Gminy Lubenia
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Lubenia
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 690582128
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Lubenia 131
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Lubenia
1.5.3.) Kod pocztowy: 36-042
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski
1.5.7.) Numer telefonu: 178503914
1.5.8.) Numer faksu: 178755090
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@lubenia.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.bip.lubenia.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa paliw p³ynnych dla Gminy Lubenia
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-6b17d95b-adc9-11ed-9236-36fed59ea7dd
2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00097498
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2023-02-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00044753/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.2.1 Dostawa paliw p³ynnych dla Gminy Lubenia
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_lubenia3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_lubenia
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: :Komunikacja w postêpowaniu o
udzielenie zamówienia, w tym sk³adanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub o¶wiadczeñ miêdzy
zamawiaj±cym a wykonawc±, z uwzglêdnieniem wyj±tków okre¶lonych w ustawie Pzp, odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji
elektronicznej.Przez ¶rodki komunikacji elektronicznej rozumie siê ¶rodki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia
18 lipca 2002 r. o ¶wiadczeniu us³ug drog± elektroniczn± (Dz. U. z 2020 r. poz. 344). Zawiadomienia, o¶wiadczenia, wnioski lub
informacje Wykonawcy
przekazuj± poprzez Platformê, dostêpn± pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_lubenia . W przypadku zaistnienia
sytuacji okre¶lonej w art. 65 ust. 1 , art. 66 i art. 69 PZP komunikowaæ nale¿y
siê poprzez pocztê elektroniczn± na adres b.baran@lubenia.pl
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. dot. osób bêd±cych:
1) Wykonawcami – osobami fizycznymi,
2) Wykonawcami – osobami fizycznymi prowadz±cymi dzia³alno¶æ gospodarcz±
3) pe³nomocnikami Wykonawców,
2. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujê, ¿e:
administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Lubenia, 36-042 Lubenia 131;
inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Lubenia jest Pani/Pani :
Imiê i Nazwisko: Danel Panek
telefon kontaktowy: 791 790 718
adres e-mail: biuro@mpls.com.pl*;
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pt. „Dostawa paliw p³ynnych dla Gminy Lubenia” Znak Sprawy: 271/7/2023
3. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 74 Ustawy PZP.
4. Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 Ustawy PZP, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy.
5. Obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp.
6. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.
7. Posiada Pani/Pan:
8. na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
9. na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych*;
10. na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO**;
11. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO.
12. Nie przys³uguje Pani/Panu:
13. w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
14. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
15. na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
16. *Wyja¶nienia: skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników.
17. ** Wyja¶nienia: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego.
18. - Wyst±pienie z ¿±daniem nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 271/7/2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.5.) Warto¶æ zamówienia: 394836,89 PLN
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem postêpowania jest dostawa paliw p³ynnych dla Gminy Lubenia.
2. Szacunkowe zapotrzebowanie na paliwa do pojazdów w przewidzianym okresie realizacji przedmiotu zamówienia wynosi odpowiednio:
1) oleju napêdowego w ilo¶ci oko³o 50 060 litrów
2) benzynê bezo³owiow± Pb 95 w ilo¶ci oko³o 3 634 litrów
3) W okresie trwania umowy prognozowane ilo¶ci paliwa mog± ulec zmianie, na któr± zamawiaj±cy nie ma wp³ywu
3. Warunki zakupu paliwa:
1) Tankowanie do zbiorników pojazdów samochodowych,
2) Tankowanie do pojemników dostarczonych przez Zamawiaj±cego
3) Rozliczanie za zakup paliw dokonywane bêdzie na podstawie ewidencji pobranego paliwa potwierdzonego przez wydaj±cego paliwo i pobieraj±cego paliwo , prowadzonych oddzielnie dla ka¿dego pojazdu,
4) Mo¿liwe rozliczanie za zakup paliw dokonywane bêdzie na podstawie kart paliwowych - Wykonawca wystawi bezp³atnie imienne karty paliwowe na osoby lub pojazdy wyznaczone przez Zamawiaj±cego, uprawniaj±ce do tankowania. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany ilo¶ci kart.
4. Wykonawca musi zapewniæ mo¿liwo¶æ tankowania paliwa z dystrybutora Wykonawcy przez 7 dni w tygodniu. - wykonawca zapewni Zamawiaj±cemu w okresie obowi±zywania umowy tankowanie paliwa we wskazanej stacji.
UWAGA! Ze wzglêdu na liczbê tankowania wynikaj±cego z utrzymania pe³nej gotowo¶ci operacyjnej pojazdów i sprzêtu bêd±cych w³asno¶ci± Gminy Lubenia, odleg³o¶æ najbli¿szej stacji paliw od siedziby Gminy Lubenia, Lubenia 131, 36-042 Lubenia nie mo¿e byæ wiêksza ni¿ 10 km.
5. podstawê do rozliczenia za zakup paliw p³ynnych w okresie obowi±zywania umowy bêd± ceny obowi±zuj±ce na stacjach paliw oferenta z dnia zakupu pomniejszone o wska¼nik cen - upust podany w ofercie. - Wykonawca zapewni tankowanie bezgotówkowe z 2 – tygodniowym okresem rozliczeniowym (od 1 do 15-tego i od 16-tego do ostatniego dnia ka¿dego miesi±ca). Rozliczenie zakupionego paliwa odbywaæ siê bêdzie za pomoc± faktur VAT oddzielnie dla ka¿dego pojazdu.
6. Niezale¿nie od standardów jako¶ciowych, odnosz±cych siê do istotnych cech przedmiotu zamówienia okre¶lonych w ust. 3, dostawa oleju opa³owego musi odpowiadaæ wymaganiom okre¶lonym w ustawie z dnia 25 sierpnia 2006 r. o systemie monitorowania i kontroli jako¶ci paliw (Dz. U. z 2021 r. poz. 133 z pó¼n.zm.).
7. W przypadku wykonawców wspólnie sk³adaj±cych ofertê (konsorcjum) – rozliczenia bêd± dokonywane na podstawie faktur wystawianych przez pe³nomocnika konsorcjum. Zamawiaj±cy nie wyra¿a zgody na oddzielne p³atno¶ci dla poszczególnych partnerów konsorcjum. Partnerzy konsorcjum powinni ustaliæ zasady wzajemnego rozliczania siê za wykonane roboty, w taki sposób, aby nie powstawa³a konieczno¶æ
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 09134100-8 - Olej napêdowy
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09132100-4 - Benzyna bezo³owiowa
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna warto¶æ opcji oraz okoliczno¶ci skorzystania z opcji:
1) Zamawiaj±cy przewiduje zastosowanie prawa opcji zgodnie z art. 441 PZP. Prawo opcji obejmuje zakres rzeczowy wskazany w OPZ tj. pakiety okre¶lone dla poszczególnych szkó³ i przedszkoli w wysoko¶ci do 20 % ilo¶ci zamówienia podstawowego wskazanego w OPZ . Warto¶æ wynikaj±ca z prawa opcji bêdzie liczona wg stawek wskazanych w ofercie dla zamówienia podstawowego i nie przekroczy 20% warto¶ci umowy i zamówienia podstawowego.2) Prawem opcji objêta jest mo¿liwo¶æ uzupe³niaj±cego zwiêkszenia dostaw paliw, których dostawa stanowi przedmiot Umowy.
3) Zamawiaj±cy zastrzega, i¿ dostawy objête prawem opcji maj± byæ realizowane na warunkach okre¶lonych dla zamówienia podstawowego.
4) Zakres zamówieñ, które mog± zostaæ udzielone w ramach prawa opcji okre¶la na maksymalnym poziomie obejmuj±cym dostawê maksymalnie
a) 10 012 litów ON
b) 727 litrów Pb95
spe³niaj±cych warunki i parametry okre¶lone w SWZ.
5) W ramach prawa opcji Zamawiaj±cy zastrzega sobie mo¿liwo¶æ pe³nego albo wy³±cznie czê¶ciowego wykorzystania zamówieñ objêtych prawem opcji, co ka¿dorazowo zostanie sprecyzowane w o¶wiadczeniu o udzieleniu zamówienia sk³adanym w ramach prawa opcji.
6) Zamawiaj±cy wymaga, aby warto¶æ wynagrodzenia jednostkowego przys³uguj±cego Wykonawcy z tytu³u dostawy (tu i dalej w niniejszym paragrafie - w rozumieniu Pzp i zgodnie z przedmiotem zamówienia) w tym rabatu udzielonego w ramach oferty by³a jednakowa w odniesieniu do zamówienia podstawowego oraz zamówieñ udzielanych w ramach prawa opcji.
7) Prawo opcji stanowi uprawnienie Zamawiaj±cego, z którego mo¿e, ale nie musi skorzystaæ w ramach realizacji Umowy.
8) W przypadku nie skorzystania przez Zamawiaj±cego z przys³uguj±cego mu prawa opcji albo skorzystania z prawa opcji w niepe³nym zakresie, niewykorzystuj±cym maksymalnego poziomu prawa opcji, Wykonawcy nie przys³uguj± ¿adne roszczenia z tytu³u nie skorzystania przez Zamawiaj±cego z przys³uguj±cego mu prawa opcji albo skorzystania z prawa opcji w niepe³nym zakresie, niewykorzystuj±cym maksymalnego poziomu prawa opcji,
9) Ka¿dorazowo warunkiem uruchomienia prawa opcji jest o¶wiadczenie woli Zamawiaj±cego zobowi±zuj±ce Wykonawcê do wykonania uzupe³niaj±cego zamówienia w ramach prawa opcji, z okre¶leniem zakresu – ilo¶ci i rodzaju paliwa i terminu realizacji zamówienia udzielanego w ramach prawa opcji.
10) Zamawiaj±cy jest uprawniony wed³ug w³asnego wyboru do sk³adania o¶wiadczenia w przedmiocie zamówienia udzielanego w ramach prawa opcji kilkakrotnie albo jednokrotnie.
11) Zamawiaj±cy najpó¼niej w terminie do 19 grudnia 2025 roku z³o¿y Wykonawcy ostatnie pisemne o¶wiadczenie w przedmiocie zamówienia udzielanego w ramach prawa opcji, na podstawie którego mo¿e udzieliæ zamówienia obejmuj±cego maksymalny poziom prawa opcji.
12) W przypadku udzielenia przez Zamawiaj±cego zamówienia w ramach prawa opcji nie obejmuj±cego maksymalnego poziomu prawa opcji, przed zakoñczeniem realizacji prac objêtych zamówieniem z³o¿onym w ramach prawa opcji, Zamawiaj±cy jest uprawniony do z³o¿enia, kolejnych o¶wiadczeñ w przedmiocie dostaw objêtych prawem opcji do wyczerpania maksymalnego poziomu okre¶lonego dla prawa opcji.
13) Niez³o¿enie przez Zamawiaj±cego pierwszego o¶wiadczenia w przedmiocie skorzystania z prawa opcji, o którym mowa w ust. 10 niniejszego paragrafu do dnia 19 grudnia 2025 r , oznacza rezygnacjê z udzielenia zamówienia w ramach prawa opcji. W takim przypadku Wykonawcy przys³uguje jedynie wynagrodzenie z tytu³u dostaw zrealizowanych w ramach zamówienia podstawowego.
14) Bez wzglêdu na to, na jakim poziomie zostan± Wykonawcy udzielone zamówienia w ramach prawa opcji, Wykonawcy zawsze przys³ugiwa³o bêdzie wy³±cznie wynagrodzenie z tytu³u zrealizowanych dostaw.
15) Wykonawca o¶wiadcza, ¿e zgadza siê na przewidziane niniejsz± umow± prawo opcji i nie przys³uguje mu ¿adne roszczenie z tytu³u nie udzielenia przez Zamawiaj±cego realizacji prac objêtych prawem opcji.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty najkorzystniejszej zamawiaj±cy bêdzie kierowa³ siê
nastêpuj±cymi kryteriami, z przypisaniem im odpowiednio wag1) cena oferty(C)– 60%2) odleg³o¶æ
najbli¿szej stacji od siedziby Zamawiaj±cego (przy zachowaniu wymaganego przez Zamawiaj±cego nie
wiêcej ni¿ 10 km- 40 %2. Sposób obliczania punktów dla poszczególnych kryteriów: Uwaga: Je¿eli
z³o¿ono ofertê, której wybór prowadzi³by do powstania u Zamawiaj±cego obowi±zku podatkowego
zgodnie z przepisami o podatku od towarów i us³ug, Zamawiaj±cy w celu oceny takiej oferty doliczy do
przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i us³ug, który mia³by obowi±zek rozliczyæ zgodnie z
tymi przepisamiUwaga: przy obliczaniu punktów, Zamawiaj±cy zastosuje zaokr±glenie do dwóch miejsc
po przecinku wed³ug zasady, ¿e trzecia cyfra po przecinku od 5 w górê powoduje zaokr±glenie drugiej
cyfry po przecinku w górê o 1. Je¶li trzecia cyfra po przecinku jest mniejsza ni¿ 5, to druga cyfra po
przecinku nie ulega zmianie.1 Sposób obliczenia ceny:1) Cena – 60 %Ocena bêdzie nastêpowa³a wg
wzoru: Pc = (C min/Cn)x R x 100gdzie:Pc – ocena punktowa oferty „n” – kryterium cenaCmin –
najni¿sza oferowana cena brutto (ogólna warto¶æ zamówienia) spo¶ród wa¿nych i nie odrzuconych
ofert.Cn – cena brutto oferty badanej.Rf Ranga ( w %)Maksymalna liczba punktów mo¿liwa do
uzyskania w kryterium cena wynosi 60 punktów2) Odleg³o¶æ najbli¿szej stacji od siedziby
Zamawiaj±cego (przy zachowaniu wymaganego przez Zamawiaj±cego nie wiêcej ni¿ 10 km – 40
%Ocena bêdzie nastêpowa³a wg wzoru: Po =( Omin/OnO)xR x 100gdzie:Po – ocena punktowa oferty
„n” – kryterium odleg³o¶æOmin – najbli¿sza odleg³o¶æ spo¶ród wa¿nych i nie odrzuconych ofert.On –
odleg³o¶æ oferty badanej.Rf Ranga ( w %)Maksymalna liczba punktów mo¿liwa do uzyskania w
kryterium cena wynosi 40 punktów
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Odleg³o¶æ najbli¿szej stacji od siedziby Zamawiaj±cego (przy zachowaniu wymaganego przez Zamawiaj±cego nie wiêcej ni¿ 10 km
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy:1) nie podlegaj± wykluczeniu na zasadach okre¶lonych w Rozdziale V SWZ, oraz spe³niaj± okre¶lone przez Zamawiaj±cego warunki udzia³u w postêpowaniu;
2) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:
a) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
b) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów;
Zamawiaj±cy uzna spe³nienie warunku udzia³u w postêpowaniu, je¿eli Wykonawca przed³o¿y:
Aktualn± koncesjê na prowadzenie dzia³alno¶ci gospodarczej w zakresie obrotu paliwami ciek³ymi wydan± przez Prezesa Urzêdu Regulacji Energetyki zgodnie z wymogami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2022 poz. 1385 z pó¼n.zm.)
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
d) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej.
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
2. Zamawiaj±cy mo¿e na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ, ¿e wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli posiadanie przez wykonawcê sprzecznych interesów, w szczególno¶ci zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Do oferty Wykonawca zobowi±zany jest do³±czyæ aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postêpowania - zgodnie art. 125 Pzp. ( Za³±cznikiem nr 2 do SWZ).
2. Zamawiaj±cy wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzieñ z³o¿enia nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych potwierdzaj±cych:
1) brak podstaw wykluczenia:
a) o¶wiadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 Ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2020r. poz. 1076 i 1086), z innym Wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty niezale¿nie od innego Wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej (wzór –za³±cznik nr 4 do SWZ);
b) o¶wiadczenia Wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania wskazanych przez Zamawiaj±cego,(wzór-za³±cznik nr 3 do SWZ);
c) Aktualn± koncesjê na prowadzenie dzia³alno¶ci gospodarczej w zakresie obrotu paliwami ciek³ymi wydan± przez Prezesa Urzêdu Regulacji Energetyki zgodnie z wymogami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2022 poz. 1385z pó¼n.zm.)
3. Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej:
1) o¶wiadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 Ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2021r. poz. 275), z innym Wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty niezale¿nie od innego Wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej (wzór –za³±cznik nr 3 do SWZ);
2) o¶wiadczenia Wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania
4. Aktualn± koncesjê na prowadzenie dzia³alno¶ci gospodarczej w zakresie obrotu paliwami ciek³ymi wydan± przez Prezesa Urzêdu Regulacji Energetyki zgodnie z wymogami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2022 poz. 1385z pó¼n.zm.)
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1. Do oferty Wykonawca zobowi±zany jest do³±czyæ aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postêpowania - zgodnie art. 125 Pzp. ( Za³±cznikiem nr 2 do SWZ).
2. Zamawiaj±cy wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzieñ z³o¿enia nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych potwierdzaj±cych:
1) brak podstaw wykluczenia:
a) o¶wiadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 Ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2020r. poz. 1076 i 1086), z innym Wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty niezale¿nie od innego Wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej (wzór –za³±cznik nr 4 do SWZ);
b) o¶wiadczenia Wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania wskazanych przez Zamawiaj±cego,(wzór-za³±cznik nr 3 do SWZ);
c) Aktualn± koncesjê na prowadzenie dzia³alno¶ci gospodarczej w zakresie obrotu paliwami ciek³ymi wydan± przez Prezesa Urzêdu Regulacji Energetyki zgodnie z wymogami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2022 poz. 1385z pó¼n.zm.)
3. Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej:
1) o¶wiadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 Ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2021r. poz. 275), z innym Wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty niezale¿nie od innego Wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej (wzór –za³±cznik nr 3 do SWZ);
2) o¶wiadczenia Wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania
4. Aktualn± koncesjê na prowadzenie dzia³alno¶ci gospodarczej w zakresie obrotu paliwami ciek³ymi wydan± przez Prezesa Urzêdu Regulacji Energetyki zgodnie z wymogami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2022 poz. 1385z pó¼n.zm.)
5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
cz.3 przewidywane zmiany umowy :9) Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê sposobu realizacji przedmiotu umowy w przypadku rezygnacja przez Zamawiaj±cego z realizacji czê¶ci przedmiotu umowy. Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do niezrealizowania pe³nego zakresu us³ug, w sytuacji której nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili zawarcia umowy a nie powsta³ej z winy Zamawiaj±cego ani Wykonawcy, maksymalnie do wysoko¶ci 20% warto¶ci umowy bez ¿adnych negatywnych skutków prawnych i finansowych. W takim przypadku wynagrodzenie Wykonawcy zostanie pomniejszone i termin realizacji skrócony, przy czym Zamawiaj±cy zap³aci za wszystkie spe³nione ¶wiadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniós³ w zwi±zku z wynikaj±cymi z umowy planowanymi ¶wiadczeniami,
10) Poza przypadkami okre¶lonymi wy¿ej, istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy bêd± mog³y nast±piæ w razie zaistnienia, po zawarciu umowy:
a) w przypadku wyst±pienia si³y wy¿szej, lub
b) zmiany powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa w zakresie maj±cym wp³yw na realizacjê przedmiotu zamówienia, w tym równie¿ zmiany stawki podatku VAT.
c) Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê umowy na zasadach art. 455 o ile zmiany wskazane w ustawie bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcê. Je¿eli nast±pi zmiana wskazana w art. 455 , Wykonawca zobowi±zany jest udowodniæ jej wp³yw na koszty realizacji zamówienia.
d) Pozytywna weryfikacja z³o¿onej przez Wykonawcê dokumentacji bêdzie podstaw± do zmiany umowy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
4500,00 pln6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenie, o którym mowa w Rozdziale IX ust. 1 SWZ, sk³ada ka¿dy z wykonawców. O¶wiadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
3. Zgodnie z art. 117 ust. 4 Pzp. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy.. O¶wiadczenie przekazuje siê w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub elektronicznym podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez Wykonawcê lub jako cyfrowe odwzorowanie dokumentu, który zosta³ sporz±dzony w postaci papierowej i opatrzony w³asnorêcznym podpisem potwierdzaj±ce zgodno¶æ odwzorowania cyfrowego z dokumentem w postaci papierowej; cyfrowe odwzorowanie dokumentu (elektroniczna kopia dokumentu, który zosta³ sporz±dzony w postaci papierowej i opatrzony w³asnorêcznym podpisem) jest opatrywane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub elektronicznym podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez Wykonawcê lub przez notariusza.
4. O¶wiadczenia i dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiaj±cy dopuszcza zmiany postanowieñ umowy w stosunku do tre¶ci oferty dotycz±cych terminu realizacji zamówienia, wynagrodzenia oraz zakresu przedmiotowego zamówienia na ni¿ej okre¶lonych zasadach:1) Termin realizacji zamówienia mo¿e byæ zmieniony w przypadku, gdy opó¼nienie w wykonaniu przedmiotu umowy spowodowane bêdzie okoliczno¶ci±, która wyst±pi³a z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy po zawarciu umowy:
a) gdy zajdzie konieczno¶æ wykonania zamówieñ dodatkowych które bêd± niezbêdne do prawid³owego wykonania i zakoñczenia zamówienia objêtego umow± podstawow±
b) wyst±pienie warunków pogodowych maj±cych wp³yw na niemo¿liwo¶æ prowadzenia zamówienia jak:, powód¼ (czas niezbêdny na ust±pienie wody z zalanego terenu i mo¿liwo¶æ kontynuacji), które uniemo¿liwiaj± prowadzenie us³ug i dostaw,
c) wstrzymania us³ug przez organy administracji publicznej,
2. Poza przypadkami okre¶lonymi wy¿ej, istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy bêd± mog³y nast±piæ w razie zaistnienia, po zawarciu umowy:
1) przypadku si³y wy¿szej, lub
2) zmiany powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa w zakresie maj±cym wp³yw na realizacjê przedmiotu zamówienia, w tym równie¿ zmiany stawki podatku VAT.
3. Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê sposobu realizacji przedmiotu umowy:
1) Zamawiaj±cy dopuszcza zastosowanie innych rozwi±zañ technicznych, technologicznych, innych materia³ów i urz±dzeñ ni¿ przewidziane w SWZ pod warunkiem, ¿e:
a) zamienne materia³y i urz±dzenia bêd± mia³y lepsze parametry techniczne, bez pogorszenia warunków eksploatacyjnych,
b) zmiany te spowoduj± obni¿enie kosztów na eksploatacjê i konserwacjê wykonanego przedmiotu umowy bez pogorszenia parametrów technicznych materia³ów i urz±dzeñ,
c) przyjête w dokumentacji materia³y lub urz±dzenia s± niedostêpne na rynku, zosta³y wycofane z produkcji.
d) pojawienie siê nowszej technologii wykonania przedmiotu zamówienia pozwalaj±cej na zaoszczêdzenie czasu realizacji zamówienia lub jego kosztów, jak równie¿ kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy;
e) zmiana zakresu us³ug, które wykonawca powierzy³ podwykonawcom a które okre¶lone s± w z³o¿onej ofercie i niniejszej umowy.
4. Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê umowy dotycz±c± zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia Wykonawcy gdy nast±pi zmiana:
1) stawki podatku od towarów i us³ug,
2) wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê albo wysoko¶ci minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10pa¼dziernika 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê,
3) wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê albo wysoko¶ci minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê,
4) zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne,
5) zasad gromadzenia i wysoko¶ci wp³at do pracowniczych planów kapita³owych, o których mowa w ustawie z dnia 4 pa¼dziernika 2018r. o pracowniczych planach kapita³owych
- i wskazane wy¿ej zdarzenia bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcê.
6. W wypadku zmiany, o której mowa w ust. 5 pkt 1) niniejszego paragrafu, warto¶æ netto wynagrodzenia Wykonawcy (tj. bez podatku od towarów i us³ug) nie zmieni siê, a okre¶lona zmian± umowy, warto¶æ brutto wynagrodzenia zostanie wyliczona z uwzglêdnieniem stawki podatku od towarów i us³ug, wynikaj±cej ze zmienionych przepisów.
7. W przypadku zmiany, o której mowa w ust 5 pkt 2) - pkt 5) niniejszego paragrafu, wynagrodzenie Wykonawcy mo¿e zostaæ podwy¿szone wy³±cznie o warto¶æ, o jak± wzrosn± ca³kowite koszty wykonania niniejszej umowy ponoszone przez Wykonawcê, a wynikaj±ce wy³±cznie ze zmiany przepisów.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-02-27 09:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_lubenia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-02-27 09:10
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-03-28
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
cz.2 zmiany umowy :8. W przypadkach, o których mowa w ust. 5 pkt 1) – pkt 5), Zamawiaj±cy przed ewentualnym dokonaniem zmiany umowy za¿±da od Wykonawcy pisemnego o¶wiadczenia, z³o¿onego pod rygorem odpowiedzialno¶ci karnej co do prawid³owo¶ci i rzetelno¶ci danych objêtych przedmiotowym o¶wiadczeniem, przedstawiaj±cego wyliczenia obrazuj±ce wysoko¶æ wzrostu lub zmniejszenia kosztów wynikaj±cych z wprowadzenia zmiany przepisów, o których mowa w ust. 5 pkt 1) – pkt 5) niniejszego paragrafu.
1) Zmiany przewidziane niniejszym paragrafem s± dopuszczalne pod warunkiem osi±gniêcia przez strony umowy w drodze negocjacji, porozumienia co do zakresu i momentu wej¶cia w ¿ycie ewentualnych zmian jej postanowieñ, przy zachowaniu w szczególno¶ci zasad wydatkowania ¶rodków publicznych, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
2) W razie zamówieñ realizowanych wspólnie przez kilku wykonawców lub realizowanych przy pomocy podwykonawców postanowienia umowne stosuje siê odpowiednio.
3) W razie konieczno¶ci wprowadzenia zmiany do Umowy, ka¿da ze stron da pisemne powiadomienie drugiej Stronie oraz z³o¿y je do Zamawiaj±cego wskazuj±c na stan faktyczny oraz przes³anki formalne i prawne uzasadniaj±ce wprowadzenie zmiany, koszty i pozosta³e niezbêdne informacje do wprowadzenia zmiany - w terminie umo¿liwiaj±cym wprowadzenie danej zmiany.
4) Wszystkie zmiany Umowy mog± byæ dokonane jedynie za zgod± obu stron wyra¿on± na pi¶mie w formie aneksu pod rygorem niewa¿no¶ci z zastrze¿eniem art. 454 i art. 455 Pzp.
5) Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê (przesuniêcia) warto¶ci i zakresu realizacji Umowy w poszczególnych latach jej realizacji w wyniku okoliczno¶ci, o których mowa w pozosta³ych ustêpach niniejszego paragrafu.
6) Poza innymi przypadkami okre¶lonymi postanowieniami Umowy, Zamawiaj±cy przewiduje równie¿ mo¿liwo¶æ zmiany postanowieñ zawartej umowy w przypadkach okre¶lonych w art. 455 Pzp.
7) Niezale¿nie od postanowieñ ustêpów poprzedzaj±cych, Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany postanowieñ zawartej umowy w zakresie dotycz±cym:
a) zmiany terminów wykonywania Umowy lub zmiany sposobu wykonania Umowy lub zmiany zakresu Przedmiotu Umowy w przypadku wprowadzenia przez w³adze pañstwowe stanu nadzwyczajnego lub stanu wyj±tkowego ograniczaj±cego normalny sposób funkcjonowania pañstwa,
b) zmiany terminów wykonywania Umowy lub zmiany sposobu wykonania Umowy lub zmiany zakresu Przedmiotu Umowy w przypadku wprowadzenia ograniczeñ normalnego funkcjonowania jednej ze stron umowy, zwi±zanych z wystêpowaniem, zapobieganiem, przeciwdzia³aniem lub zwalczaniem COVID – 19, innych chorób zaka¼nych oraz wywo³anych nimi sytuacji kryzysowych.
c) przypadkach, o których mowa w niniejszym paragrafie, ka¿da ze Stron umowy mo¿e zawnioskowaæ o jej zmianê. W celu dokonania zmiany umowy, je¿eli przepisy prawa nie stanowi± inaczej, Strona o to wnioskuj±ca zobowi±zana jest do z³o¿enia drugiej Stronie propozycji zmiany w terminie 7 dni od dnia zaistnienia okoliczno¶ci bêd±cych podstaw± zmiany.
8) Wniosek o zmianê umowy, o którym mowa powy¿ej, powinien zawieraæ co najmniej:
a) zakres proponowanej zmiany,
b) opis okoliczno¶ci faktycznych uprawniaj±cych do dokonania zmiany,
c) ) podstawê dokonania zmiany, to jest podstawê prawn± wynikaj±c± z przepisów ustawy lub postanowieñ Umowy,
d) informacje i dowody potwierdzaj±ce, ¿e zosta³y spe³nione okoliczno¶ci uzasadniaj±ce dokonanie zmiany Umowy
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Dostawa oleju napêdowego z systemem bezobs³ugowego poboru oleju napêdowego"
- Dostawa paliwa.
- "Dostawa oleju napêdowego do zbiornika o pojemno¶ci 2500 litrów" na potrzeby Zak³adu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Chodczu"
- Hurtowa sprzeda¿ wraz z dostaw± oleju napêdowego w 2025 roku
- Zakup i dostawa oleju napêdowego B-0 dla pojazdów Gminy Ba³tów
- Dostawa oleju napêdowego na potrzeby Zak³adu Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o. w Kañczudze
wiêcej: Benzyna bezo³owiowa »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.