eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Nowa RudaBudowa instalacji fotowoltaicznej o mocy do 50 kW dla budynku Miejskiego Ośrodka Kultury w Nowej Rudzie w ramach projektu: Poprawa oferty kulturalnej Miejskiego Ośrodka Kultury w Nowej Rudzie



Ogłoszenie z dnia 2022-03-24


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Budowa instalacji fotowoltaicznej o mocy do 50 kW dla budynku Miejskiego Ośrodka Kultury w Nowej Rudzie w ramach projektu: Poprawa oferty kulturalnej Miejskiego Ośrodka Kultury w Nowej Rudzie

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Ośrodek Kultury w Nowej Rudzie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000286114

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Strzelecka 2a

1.5.2.) Miejscowość: Nowa Ruda

1.5.3.) Kod pocztowy: 57-400

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mok@mok.nowaruda.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mok.nowaruda.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https:/platformazakupowa.pl/pn/um_nowaruda

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający


Miejski Ośrodek Kultury

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa instalacji fotowoltaicznej o mocy do 50 kW dla budynku Miejskiego Ośrodka Kultury w Nowej Rudzie w ramach projektu: Poprawa oferty kulturalnej Miejskiego Ośrodka Kultury w Nowej Rudzie

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-72f49969-9bd3-11ec-80f8-1ad70aec7fa4

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00097832

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-24

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

5. Zamówienie realizowane będzie przy udziale środków pochodzących z dofinansowania w ramach projektu pn.: Poprawa oferty kulturalnej Miejskiego Ośrodka Kultury w Nowej Rudzie dofinansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00076610/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: MOK.271.01.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest kompletna dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej o mocy do 50 kW na dachu budynku Miejskiego Ośrodka Kultury w Nowej Rudzie z przyłączeniem do wewnętrznej instalacji niskiego napięcia w obiekcie, wraz z zabudową konstrukcji systemowej, paneli PV, rozdzielnicy, inwertera oraz okablowania.
2. Odpowiedzialność Wykonawcy z tytułu gwarancji oraz rękojmi za wady przedmiotu zamówienia zakończy się po upływie min. 36 miesięcy od dnia odbioru końcowego
3. Wykonawca powinien we własnym zakresie przyjąć podstawy wyceny, tak aby zakres prac zawarty w wycenie – zapewniał wykonanie przedmiotu zamówienia w sposób określony w SWZ i załączniku, o których mowa w pkt 4.
4. Opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 1 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 256 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

UZASADNIENIE FAKTYCZNE
Przedmiotowe postępowanie zostało wszczęte w dniu wszczęte w dniu 4.03.2022 r. na podstawie ogłoszenia o zamówieniu nr 2022/BZP 00076610/01 opublikowanego w Biuletynie Zamówień Publicznych (BZP). Postępowanie prowadzone było w trybie podstawowym na podstawie art. 275 pkt 2 ustawy Pzp – dla zamówienia o wartości mniejszej niż progi unijne. Zgodnie z dokumentami postępowania, w szczególności SWZ, Zamawiający przedmiot zamówienia opisał za pomocą dokumentacji projektowej.

Zamawiający, po wszczęciu postępowania dokonał analizy w zakresie przedmiotu zamówienia, uznając, iż dokumentacja projektowa zawiera znaki towarowe, które charakteryzują produkt dostarczony przez konkretnego dostawcę. W ocenie zamawiającego, umieszczone w opisie przedmiotu zamówienia w/w nazwy własne, zostały użyte niezgodnie z treścią art. 99 ust. 4 ustawy Pzp. Podkreślenia wymaga to, że zamawiający, prowadząc postępowanie o udzielenie zamówienia, zobowiązany jest zapewnić przestrzeganie naczelnych zasad postępowania o udzielenie zamówienia, a zwłaszcza zasady równego traktowania wykonawców i uczciwej konkurencji oraz przejrzystości wynikającej z art. 16 ustawy Pzp.

Z uwagi, iż zamawiający nie jest autorem projektu budowalnego, nie może samodzielnie dokonać stosowanych zmian w projekcie, polegających na opisaniu przedmiotu zamówienia zgodnie z przepisami ustawy Pzp. Zamawiający, nie jest jednocześnie w stanie określić terminu otrzymania poprawionej dokumentacji stanowiącej opis przedmiotu zamówienia. Nadto należy podkreślić, iż dokonane przez projektanta zmiany dokumentacji projektowej mogą zmienić istotny charakter zamówienia w porównaniu z pierwotnie określonym.

W/w wątpliwości powstałe na skutek błędnego opisania przedmiotu zamówienia, jak również brak wiedzy w zakresie terminu dokonania zmiany dokumentacji projektowej, powoduje, że nie jest możliwa precyzyjna zmiana zapisów SWZ w taki sposób, aby każdy wykonawca mógł do postepowania przystąpić i aby prowadzone postępowanie było przeprowadzone zgodnie z przepisami ustawy Pzp. Nadto należy wskazać, iż prawidłowa modyfikacja dokumentów zamówienia na dzień dzisiejszy jest niemożliwa, a zmieniona dokumentacja projektowa, może zmienić istotny charakter zamówienia. W związku z powyższym, dalsze prowadzenia postępowania, które jest obarczona takimi wątpliwościami i przesłankami zmiany całego zakresu zamówienia jest nieuzasadnione i nie daje podstaw do prawidłowego zgodnego z zamierzeniami zawijającego wyłonienia wykonawcy.

UZASADNIENIE PRAWNE:
Podstawą prawną unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia jest art. 256 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129.),, który stanowi: Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert, jeżeli wystąpiły okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.