Og³oszenie z dnia 2023-02-17
Powi±zane og³oszenia:
- 2023/BZP 00136776/01 - Wynik z dnia 2023-03-15
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
BUDOWA DROGI GMINNEJ WRAZ Z O¦WIETLENIEM DROGOWYM
W MIEJSCOWO¦CI SIADCZA
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA BOJAD£A
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 970770592
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: ul. Sulechowska 35
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Bojad³a
1.5.3.) Kod pocztowy: 66-130
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.7.) Numer telefonu: 683297600
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@bojadla.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.bojadla.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ w³adzy publicznej - organ administracji rz±dowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
BUDOWA DROGI GMINNEJ WRAZ Z O¦WIETLENIEM DROGOWYM
W MIEJSCOWO¦CI SIADCZA
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-82d5bc65-ae9c-11ed-b8d9-2a18c1f2976f
2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00099744
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2023-02-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00045406/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.2 Budowa drogi wraz z o¶wietleniem drogowym w miejscowo¶ci Siadcza
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-82d5bc65-ae9c-11ed-b8d9-2a18c1f2976f3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami, w tym sk³adanie ofert, wszelkich
o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz informacji, odbywa siê przy u¿yciu Platformy ezamówienia, zwanej dalej Platform±, która jest dostêpna pod adresem
https://ezamowienia.gov.pl. Zamawiaj±cy dopuszcza równie¿ komunikacjê za pomoc±
poczty elektronicznej pod adresem zamowienia@bojadla.pl jednak¿e ta forma komunikacji nie dotyczy sk³adania ofert.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Postêpowanie prowadzone jest w jêzyku polskim.
2. Komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami, w tym sk³adanie ofert, wszelkich
o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz informacji, odbywa siê przy u¿yciu Platformy ezamówienia, zwanej dalej Platform±, która jest dostêpna pod adresem
https://ezamowienia.gov.pl. Zamawiaj±cy dopuszcza równie¿ komunikacjê za pomoc±
poczty elektronicznej pod adresem zamowienia@bojadla.pl jednak¿e ta forma komunikacji nie dotyczy sk³adania ofert.
3. Korzystanie z Platformy jest bezp³atne.
4. Przegl±danie i pobieranie publicznej tre¶ci dokumentacji postêpowania nie wymaga
posiadania konta na Platformie ani logowania.
5. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego musi posiadaæ konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie. Szczegó³owe
informacje na temat zak³adania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania
z Platformy okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostêpny na stronie internetowej
https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zak³adce „Centrum Pomocy”.
6. Komunikacja w postêpowaniu, z wy³±czeniem sk³adania ofert, odbywa siê drog±
elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy do komunikacji dostêpnych w zak³adce
„Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za po¶rednictwem „Formularzy do
komunikacji” odbywa siê w szczególno¶ci przekazywanie wezwañ i zawiadomieñ,
zadawanie pytañ. Formularze do komunikacji umo¿liwiaj± równie¿ do³±czenie za³±cznika
do przesy³anej wiadomo¶ci (przycisk „dodaj za³±cznik”).
7. Mo¿liwo¶æ korzystania w postêpowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pe³nym zakresie
wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie oraz zalogowania siê na
Platformie. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” s³u¿±cych do zadawania pytañ
dotycz±cych tre¶ci dokumentów zamówienia wystarczaj±ce jest posiadanie tzw. konta
uproszczonego na Platformie.
8. Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii
dokumentów lub o¶wiadczeñ musi byæ zgodny z wymaganiami okre¶lonymi
w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu
sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów
elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. 2020 poz. 2452) oraz w rozporz±dzeniu
Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych
¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ
zamawiaj±cy od wykonawcy (Dz. U. 2020 poz. 2415).
9. Za³±czniki do formularza komunikacji musz± byæ zgodne z obowi±zuj±cym KRI -
Rozporz±dzenie Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram
Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów publicznych i wymiany informacji
w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformatycznych
(Dz. U. z 2017 r., poz. 2247 z pó¼n. zm.). Rekomendowany format danych .doc, .docx, .rtf,
.pdf, .zip.
10. Je¿eli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy u¿yciu ¶rodków komunikacji
elektronicznej, zawieraj± informacje stanowi±ce tajemnicê przedsiêbiorstwa w rozumieniu
przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U.
z 2022 r. poz. 1233) Wykonawca, w celu utrzymania w poufno¶ci tych informacji, powinien
przekazaæ je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym
zaznaczeniem w nazwie pliku np.: „Dokument stanowi±cy tajemnicê przedsiêbiorstwa”.
11. Za datê przekazania oferty, o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP,
podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych informacji, o¶wiadczeñ lub
dokumentów, przekazywanych w postêpowaniu, przyjmuje siê datê ich przekazania na
Platformê.
12. Wszystkie wys³ane i odebrane przez Wykonawcê wiadomo¶ci, za pomoc± Platformy,
w postêpowaniu widoczne s± po zalogowaniu w podgl±dzie postêpowania w zak³adce
„Komunikacja”.
Szczegó³owa informacja znajduje siê w rozdziale III SWZ
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarza- niem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L. z 2016r. Nr 119, s.1 ze zm.) - dalej: „RODO” informujê, ¿e:
1. Administratorem Pañstwa danych jest Wójt Gminy Bojad³a, ul. Sulechowska 35, 66-130 Bojad³a, tel.: 68 3523332.
2. Administrator wyznaczy³ Inspektora Ochrony Danych, z którym mog± siê Pañstwo kontaktowaæ we wszystkich sprawach dotycz±cych przetwarzania danych osobowych za po¶rednictwem adresu email: inspektor@cbi24.pl lub pisemnie na adres Administratora.
3. Pañstwa dane osobowe bêd± przetwarzane w celu zwi±zanym z niniejszym postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego jak równie¿ w celu realizacji praw oraz obowi±zków wynikaj±cych z przepisów prawa (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) oraz ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2022 poz. 1710 z pó¼n. zm.),
4. Pañstwa dane osobowe bêd± przetwarzane przez okres niezbêdny do realizacji ww. celu z uwzglêdnieniem okresów przechowywania okre¶lonych w przepisach szczególnych, w tym przepisów archiwalnych.
5. Pañstwa dane nie bêd± przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym nie bêd± podlegaæ profilowaniu.
6. Pañstwa dane osobowe nie bêd± przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (obejmuj±cy Uniê Europejsk±, Norwegiê, Liechtenstein i Islandiê).
7. W zwi±zku z przetwarzaniem Pañstwa danych osobowych, przys³uguj± Pañstwu nastêpuj±ce prawa:
1) prawo dostêpu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
2) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
3) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
4) prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), w sytuacji, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporz±dzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
a) podanie przez Pañstwa danych osobowych jest obowi±zkowe. Nieprzekazanie danych skutkowaæ bêdzie brakiem realizacji celu, o którym mowa w punkcie 3.
b) Pañstwa dane mog± zostaæ przekazane podmiotom zewnêtrznym na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, a tak¿e podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OR.271.2.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.5.) Warto¶æ zamówienia: 1579427,73 PLN
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest zadanie polegaj±ce na wykonaniu dokumentacji projektowej oraz budowie drogi gminnej wraz z o¶wietleniem drogowym w miejscowo¶ci Siadcza, w systemie „zaprojektuj i wybuduj”, szczegó³owo okre¶lone w:
1) programie funkcjonalno- u¿ytkowym (za³±cznik nr 4 SWZ) wraz z za³±cznikami,
2) wzorze umowy (za³±cznik nr 3 SWZ).
Program funkcjonalno-u¿ytkowy okre¶la wszystkie wymagania dotycz±ce sporz±dzenia dokumentacji projektowej, a tak¿e wykonania robót budowlanych w zakresie budowy infrastruktury drogowej oraz o¶wietleniowej.
2. Dokumentacje projektowe powinny byæ zrealizowane zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jednolity – Dz. U. z 2016r. poz.290 z pó¼n. zmianami), a tak¿e musi byæ zgodne z wszelkimi aktami prawnymi w³a¶ciwymi w przedmiocie zamówienia, z przepisami techniczno-budowlanymi, obowi±zuj±cymi na terenie kraju normami, wytycznymi oraz zasadami wiedzy technicznej.
3. Wykonawca ma obowi±zek konsultowaæ z Zamawiaj±cym zaproponowane w projekcie rozwi±zania,
celem ich akceptacji b±d¼ wniesienia ewentualnych uwag.
4. Realizacja przedmiotu zamówienia przewidziana jest z udzia³em ¶rodków z programu Rz±dowego
Funduszu Polski £ad – Program Inwestycji Strategicznych.
5. Wykonawca zrealizuje roboty z nowych materia³ów w³asnych, które zakupi i dostarczy na teren
budowy na w³asny koszt i ryzyko. Koszt zakupu oraz dostawy w miejsce wbudowania wszelkich materia³ów wykorzystanych do realizacji przedmiotu zamówienia uwzglêdniony jest w wynagrodzeniu Wykonawcy. Stosowane podczas realizacji robót materia³y musz± posiadaæ, zgodnie z obowi±zuj±cymi w tym wzglêdzie przepisami prawa, dopuszczenie do stosowania w budownictwie. Materia³y rozbiórkowe stanowi± w³asno¶æ Zamawiaj±cego.
6. W robotach drogowych nie dopuszcza siê stosowania t³ucznia pomiedziowego.
7. Wszystkie prace budowlane nale¿y wykonywaæ pod nadzorem osoby uprawnionej, zgodnie z Programem Funkcjonalno-U¿ytkowym (PFU) oraz zgodnie z normami i z obowi±zuj±cymi przepisami prawa. Elementy nieuwzglêdnione lub niedostatecznie opisane w Programie Funkcjonalno-U¿ytkowym, bezwzglêdnie skonsultowaæ z inwestorem. Rozbie¿no¶ci pomiêdzy elementami dokumentacji projektowej, zawsze bêd± interpretowane na korzy¶æ inwestora.
8. W ramach niniejszego zadania Wykonawca wykona tak¿e wszelkie prace tymczasowe i towarzysz±ce niezbêdne do wykonania przedmiotu zamówienia oraz roboty odtworzeniowe, przeprowadzi wymagane próby koñcowe, wszelkie inne czynno¶ci oraz dokumenty (w tym dokumentacjê powykonawcz± zawieraj±c± atesty i deklaracje zgodno¶ci wbudowanych materia³ów) niezbêdne do oddania robót do eksploatacji.
9. Wykonawca zobowi±zany jest przez ca³y okres realizacji umowy do zatrudniania osób wykonuj±cych czynno¶ci zwi±zane z realizacj± przedmiotu zamówienia, o którym mowa w ppkt. 1, wy³±cznie na podstawie umów o pracê w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2022 r. poz. 1510 z pó¼n. zm.).
10. Zamawiaj±cy nie dopuszcza sk³adania ofert równowa¿nych.
11. Zamawiaj±cy nie dopuszcza sk³adania ofert wariantowych i/lub czê¶ciowych.
12. Powody niedokonania podzia³u zamówienia na czê¶ci: Przedmiotowe zadanie
inwestycyjne jest dofinansowane z Rz±dowego Funduszu Polski £ad: Program Inwestycji Strategicznych na podstawie Wstêpnej Promesy nr Edycja2/2021/7437/PolskiLad z 14.06.2022 r. Wywi±zanie siê Beneficjenta z za³o¿eñ Programu wymaga, aby ca³e zadanie zosta³o zakoñczone w jednym terminie, co pozwoli na komplementarno¶æ z zapisami Promesy i skuteczne uzyskanie dofinansowania. Dokonanie podzia³u zamówienia na czê¶ci by³oby nieracjonalne - mog³oby wywo³aæ nadmierne trudno¶ci techniczne, potrzebê skoordynowania dzia³añ ró¿nych wykonawców realizuj±cych poszczególne czê¶ci zamówienia w zakresie terminu realizacji zamówienia, gotowo¶ci do odbioru, wystawienia i p³atno¶ci faktur, co mog³oby doprowadziæ do nieprawid³owej realizacji zamówienia. Zamawiaj±cy nie dokona³ podzia³u zamówienia na czê¶ci równie¿ ze wzglêdu na nadmierne koszty - wykonywanie prac przez ró¿nych Wykonawców grozi³oby dublowaniem kosztów po¶rednich wp³ywaj±cych na cenê np. urz±dzeñ, materia³ów i zabezpieczenia prac po czê¶ciowym ich wykonaniu przez danego Wykonawcê. Potrzeba skoordynowania dzia³añ ró¿nych Wykonawców realizuj±cych poszczególne czê¶ci zamówienia mog³aby powa¿nie zagroziæ w³a¶ciwemu i terminowemu wykonaniu zamówienia. Brak podzia³u zamówienia na czê¶ci nie ogranicza konkurencyjno¶ci.
13. Zamawiaj±cy nie przewiduje mo¿liwo¶ci udzielenia zamówieñ z wolnej rêki, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 i 8 ustawy.
14. Zamawiaj±cy nie bêdzie dokonywa³ wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej ani nie bêdzie prowadzi³ negocjacji.
15. Zamawiaj±cy nie wymaga sk³adania oferty w postaci katalogów elektronicznych i do³±czania katalogów elektronicznych.
16. Wykonawca o¶wiadcza, ¿e zapozna³ siê z przedmiotem zadania, przedmiarem robót, Programem Funkcjonalno-u¿ytkowym i rozpozna³ zakres robót koniecznych do wykonania przedmiotu zamówienia, który wyceni³ w swojej ofercie i nie wnosi do niego zastrze¿eñ.
17. Zamawiaj±cy udzieli Wykonawcy zaliczki na poczet wykonania zamówienia w wysoko¶ci
wk³adu w³asnego Zamawiaj±cego, tj. w kwocie nie mniejszej ni¿ 5% wynagrodzenia
Wykonawcy. Zasady dotycz±ce formy zabezpieczenia zaliczki, a tak¿e sposobu jej wniesienia i zwrotu opisane zosta³y w projekcie umowy.
18. Zgodnie z art. 310 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2022, poz. 1710 z pó¼n. zm.) Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ uniewa¿nienia
niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki publiczne, które
Zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie zamówienia, nie zostan± mu
przyznane.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71320000-7 - Us³ugi in¿ynieryjne w zakresie projektowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 245 dni
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Maksymalna ilo¶æ punktów, jak± mo¿na uzyskaæ - 100,00 pkt.
Punkty zostan± przyznane z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku.
Zamówienie zostanie udzielone wykonawcy, który spe³ni wszystkie wymagania postawione w SWZ oraz którego oferta otrzyma najwiêksz± liczbê punktów w kryteriach oceny ofert.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: wyd³u¿enie okresu gwarancji ponad wymagane 60 m-cy
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu oraz spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:1.1. zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym,
Opis spe³nienia warunku:
Zamawiaj±cy odstêpuje od opisu sposobu dokonywania oceny spe³nienia warunków w tym zakresie i nie bêdzie dokonywa³ oceny jego spe³niania.
1.2. uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów,
Opis spe³nienia warunku:
Zamawiaj±cy odstêpuje od opisu sposobu dokonywania oceny spe³nienia warunków w tym zakresie i nie bêdzie dokonywa³ oceny jego spe³niania.
1.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej,
Opis spe³nienia warunku:
Zamawiaj±cy odstêpuje od opisu sposobu dokonywania oceny spe³nienia warunków w tym zakresie i nie bêdzie dokonywa³ oceny jego spe³niania.
1.4. zdolno¶ci technicznej lub zawodowej
a) wiedza i do¶wiadczenie:
Wykonawca musi wykazaæ, ¿e w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy, to w tym okresie wykona³ z nale¿yt± staranno¶ci± roboty budowlane tj:
- co najmniej dwie roboty polegaj±ce na budowie, rozbudowie lub przebudowie drogi o nawierzchni z kostki brukowej betonowej wraz z o¶wietleniem drogowym, przy czym powierzchnia ka¿dej z robót musi byæ nie mniejsza ni¿ 1500 m2 betonowej wraz z o¶wietleniem drogowym, je¿eli na potwierdzenie wiedzy i do¶wiadczenia zostan± wskazane budowy, przebudowy lub rozbudowy dróg, w zakresie ich realizacji musi wyst±piæ wykonanie pe³nej nawierzchni z kostki betonowej wraz z o¶wietleniem drogowym;
UWAGA:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie wykluczone jest ³±czenie ich potencja³ów w zakresie do¶wiadczenia w wykonaniu robót budowlanych. Zamawiaj±cy uzna warunek dot. zdolno¶ci technicznej i zawodowej okre¶lony w pkt a. za spe³niony przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia
je¶li co najmniej jeden Wykonawca wykona³ z nale¿yt± staranno¶ci±:
co najmniej dwie roboty polegaj±ce na budowie, rozbudowie lub przebudowie drogi o nawierzchni z kostki brukowej betonowej wraz z o¶wietleniem drogowym, przy czym powierzchnia ka¿dej z robót musi byæ nie mniejsza ni¿ 1500 m2 wraz z o¶wietleniem drogowym; je¿eli na potwierdzenie wiedzy i do¶wiadczenia zostan± wskazane budowy, przebudowy lub rozbudowy dróg, w zakresie ich realizacji musi wyst±piæ wykonanie pe³nej nawierzchni z kostki betonowej wraz z o¶wietleniem drogowym;
b) Osoby zdolne do wykonania zamówienia:
Wykonawca musi mieæ do dyspozycji odpowiednio wykwalifikowany personel, w tym:
- kierownika budowy z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami w specjalno¶ci drogowej, posiadaj±cego minimum 5 letnie do¶wiadczenie w kierowaniu budow± drogow±.
- kierownika budowy z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami w specjalno¶ci instalacji elektrycznych, posiadaj±cego minimum 5 letnie do¶wiadczenie w kierowaniu budow± drogow±.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 3. Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych, sk³adanych na wezwanie zamawiaj±cego, w celu potwierdzenia spe³nienia przez wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu:
a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty,
b) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami.
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
8. Dokumenty, które nale¿y z³o¿yæ wraz z ofert± (elektronicznie):1) Uproszczony kosztorys ofertowy,
2) O¶wiadczenie, o którym mowa z art. 125 ust. 1 ustawy PZP, o niepodleganiu wykluczeniu,
spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu na dzieñ sk³adania ofert – za³±cznik nr 2 do SWZ;
3) W przypadku sk³adania oferty przez Wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie
zamówienia:
a) o¶wiadczenia, o których mowa w rozdziale VI, pkt 15, ppkt 2) i 4) SWZ,
b) pe³nomocnictwo, o którym mowa w rozdziale VI, pkt 15, ppkt 1) SWZ;
4) W przypadku polegania na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby:
a) zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, o którym mowa w rozdziale X pkt 2, ppkt
2.3 SWZ,
b) o¶wiadczenie, o którym mowa w rozdziale X pkt 2 ppkt 2.5 SWZ;
5) Pe³nomocnictwo do podpisania oferty - je¿eli dotyczy;
6) Dokument wadium, w przypadku wniesienia wadium w formie, o której mowa w rozdziale XVI pkt 4 SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
Oferta musi byæ zabezpieczona wadium w wysoko¶ci 15 000,00 z³ (s³ownie: piêtna¶cie tysiêcy z³otych 00/100)6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
W przypadku sk³adania oferty przez wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzieleniezamówienia (w tym spó³ka cywilna):
1) Zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, ustanawiaj± oni pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2) O¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP, sk³ada wraz z ofert±, ka¿dy
z wykonawców wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
3) W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
4) W przypadku, o którym mowa w ppkt. 3) do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy, us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
Zamawiaj±cy udzieli Wykonawcy zaliczki na poczet wykonania zamówienia w wysoko¶ciwk³adu w³asnego Zamawiaj±cego, tj. w kwocie nie mniejszej ni¿ 5% wynagrodzenia
Wykonawcy. Zasady dotycz±ce formy zabezpieczenia zaliczki, a tak¿e sposobu jej wniesienia i zwrotu opisane zosta³y w projekcie umowy.
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiaj±cy - oprócz zmian w wyniku wyst±pienia okoliczno¶ci okre¶lonych w art. 455 ust.1 pkt 2, 3, 4 oraz ust. 2 ustawy Prawo zamówieñ publicznych oraz niezale¿nie od postanowieñ innych bezwzglêdnie obowi±zuj±cych przepisów prawa normuj±cych dopuszczalne zmiany w umowie - dopuszcza dokonanie zmian w umowie dotycz±cych:
1) terminów realizacji zadania - zmiana terminów realizacji przedmiotu umowy mo¿liwa bêdzie w przypadku:
a) wyst±pienia w trakcie wykonywania robót niekorzystnych warunków atmosferycznych, które opó¼ni³y zakoñczenie robót, przeprowadzanie prób i sprawdzeñ, dokonywanie odbiorów; o wyst±pieniu niekorzystnych warunków atmosferycznych Wykonawca niezw³ocznie informuje Zamawiaj±cego i dokonuje wpisu w dzienniku budowy,
b) wstrzymania robót lub przerw w robotach, powsta³ych z przyczyn le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego, np. zw³oki w dokonaniu odbiorów robót
c) wstrzymania robót, na mocy decyzji organów uprawnionych do wstrzymania lub przerwania robót, z przyczyn niezale¿nych od Zamawiaj±cego lub Wykonawcy,
d) wstrzymania robót na mocy decyzji Zamawiaj±cego lub innych organów, z przyczyn innych, ni¿ zwi±zane z b³êdnym sposobem realizacji robót przez Wykonawcê, u¿yciem przez niego wadliwych materia³ów czy te¿ naruszeniem przez Wykonawcê przepisów prawa,
e) wyst±pienia w trakcie wykonywania robót kolizji z sieciami, urz±dzeniami, fragmentami budowli lub innymi przeszkodami, nie ujêtymi w dokumentacji projektowej, uniemo¿liwiaj±cymi prowadzenie robót budowlanych zgodnie z wymaganiami lub sztuk± budowlan±,
f) wyst±pienia w trakcie wykonywania robót odkrycia, co do którego istnieje przypuszczenie, i¿ jest ono zwi±zane z zabytkiem lub uzasadnione bêdzie zawiadomienie konserwatora zabytków w celu dokonania oglêdzin,
g) konieczno¶ci prowadzenia na terenie budowy wykopalisk archeologicznych, usuniêcia niewypa³ów lub niewybuchów, wyst±pienia odmiennych od przyjêtych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych lub terenowych,
h) wykonania zamówienia dodatkowego, którego realizacja ma wp³yw na zmianê terminu zakoñczenia robót objêtych przedmiotem umowy,
i) wykonania robót zamiennych, które bêd± mia³y wp³yw na przed³u¿enie terminu wykonania przedmiotu umowy,
j) stwierdzenia odmiennych od przyjêtych w projekcie warunków geologicznych, gruntowych, wodnych lub uzbrojenia terenu wymagaj±cych wykonania dodatkowych robót – w takim przypadku mo¿liwe jest wyd³u¿enie terminu wykonania poszczególnych etapów maksymalnie o okres niezbêdny do wykonania robót dodatkowych,
k) konieczno¶ci prowadzenia uzgodnieñ z w³a¶cicielami urz±dzeñ obcych lub w³a¶cicielami nieruchomo¶ci skutkuj±cych brakiem mo¿liwo¶ci rozpoczêcia robót lub przerwaniem realizacji robót,
l) odkrycia wadliwie wykonanych robót przez poprzednich wykonawców, o ile bêdzie to mia³o wp³yw na harmonogram i termin wykonania przedmiotu umowy,
m) zaistnienia dzia³añ osób trzecich uniemo¿liwiaj±cych wykonanie prac, które to dzia³ania nie s± konsekwencj± winy którejkolwiek ze stron,
n) zaistnienia innych sytuacji wyj±tkowych, wp³ywaj±cych na przed³u¿enie czasu realizacji przedmiotu umowy, np. spowodowanych stanem zagro¿enia epidemicznego, wyst±pieniem pandemii oraz wywo³anych nimi sytuacji kryzysowych, z zachowaniem wymogów ustawy Prawo zamówieñ publicznych,
o) zmiany stanu prawnego lub powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa, maj±cych wp³yw na termin realizacji przedmiotu niniejszej umowy,
p) wyst±pienia wad lub braków dokumentacji projektowej lub konieczno¶ci wprowadzenia zmian w tej dokumentacji; zmiana terminu mo¿e obejmowaæ maksymalnie czas niezbêdny na wprowadzenie zmian do dokumentacji projektowej oraz czas realizacji przedmiotu umowy w zakresie objêtym zmienion± dokumentacj± projektow±,
Szczegó³owa informacja o zmianach do umowy znajduje siê w rozdziale XVIII SWZ
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-03-06 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Ofertê wraz z wymaganymi o¶wiadczeniami i/lub dokumentami nale¿y z³o¿yæ za po¶rednictwem Platformy e-zamowienia pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-03-06 11:00
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-04-04
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z miejscami postojowymi, ci±giem pieszo - jezdnym, o¶wietleniem oraz niezbêdn± infrastruktur± techniczn± w m. Zielone Kamedulskie gm. Suwa³ki
- Wymiana pod³o¿a i urz±dzeñ terenowych stanowi±cych wyposa¿enie Placu Zabaw zlokalizowanego na terenie zewnêtrznym Ogólnokszta³c±cej Szko³y Muzycznej w Gdañsku przy ul. Gnilnej 3
- "Wykonanie robót ogólnobudowlanych dla budynków bêd±cych w zarz±dzie Nadle¶nictwa Skwierzyna"
- Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z analiz± rzeczowo-finansow± dla zadania pn. "Budowa budynków wielorodzinnych w Braniewie - etap I
- Utwardzenie kostk± betonow± alejki na cmentarzu komunalnym nr 3 przy ul. Wileñskiej w Ole¶nicy
- Modernizacja systemu wodoci±gowego w Gminie Tymbark
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.