Ogłoszenie z dnia 2022-03-28
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00059382/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-02-16
- 2022/BZP 00059382/02 - Ogłoszenie z dnia 2022-02-16 (po zmianach)
- 2022/BZP 00059937/01 - Modyfikacja z dnia 2022-02-17
- 2022/BZP 00065942/01 - Modyfikacja z dnia 2022-02-23
- 2022/BZP 00065980/01 - Modyfikacja z dnia 2022-02-23
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Bezgotówkowy, sukcesywny zakup paliw płynnych do samochodów będących w posiadaniu Olmedica w Olecku sp. z o. o.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: OLMEDICA W OLECKU - SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 519558690
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Gołdapska 1
1.5.2.) Miejscowość: Olecko
1.5.3.) Kod pocztowy: 19-400
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL623 - Ełcki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: olmedica@olmedica.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.olmedica.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://olmedica.pl/zamowienia-podlegajace-ustawie1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Bezgotówkowy, sukcesywny zakup paliw płynnych do samochodów będących w posiadaniu Olmedica w Olecku sp. z o. o.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a0a75c1d-8f24-11ec-9bc1-c2db95d08897
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00100117
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00059382/04
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP/06-2022/TP
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 355586,41 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
a) I część: Sukcesywny bezgotówkowy zakup paliw płynnych do karetek pogotowia stacjonujących przy ul. Ełckiej 23 w Wydminach. Wykonawca musi zapewnić możliwość tankowania paliwa z dystrybutora przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu (w tym niedziele i święta) minimum na 1 stacji paliw mieszczącej się w odległości max. 30 km od stacjonowania karetek pogotowiaPrzewidywana ilość zakupu oleju napędowego ON - 12000 litrów,
4.5.3.) Główny kod CPV: 09100000-0 - Paliwa
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
09134200-9 - Paliwo diesla
4.5.5.) Wartość części: 79019,20 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
b) II część: Sukcesywny bezgotówkowy zakup paliw płynnych do karetek pogotowia stacjonujących przy ul. Gołdapskiej 1 w Olecku oraz ul. Kościuszki 52 w Kowalach Oleckich. Wykonawca musi zapewnić możliwość tankowania paliwa z dystrybutora przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu (w tym niedziele i święta) minimum na 1 stacji paliw mieszczącej się w odległości max. 30 km od stacjonowania karetek pogotowiaPrzewidywana ilość zakupu oleju napędowego - 42000 litrów,
Przewidywana ilość zakupu benzyny bezołowiowej PB 95 - 6000 litrów,
4.5.3.) Główny kod CPV: 09100000-0 - Paliwa
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
09132000-3 - Benzyna
09134200-9 - Paliwo diesla
4.5.5.) Wartość części: 276567,21 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 5 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Przedmiotowe postępowanie zostało wszczęte w dniu 16.02.2022r. Do terminu składania ofert
tj. do dnia 02.03.2022r. wpłynęły dwie ważne oferty. Zamawiający w dokumentacji postępowania określił warunek odległości stacji benzynowej maksymalnie do 30 km od miejsca stacjonowania karetek
tj.: ul. Gołdapskiej 1 w Olecku, ul. Kościuszki 52 w Kowalach Oleckich oraz ul. Ełckiej 23
w Wydminach. W świetle ostatnich wydarzeń tj. wojną na Ukrainie oraz związaną z nią trudną
i nieprzewidywalną sytuacją rynkową w szczególności znacznym wzrostem cen paliw, Zamawiający przeprowadził inwentaryzację wszczętego postępowania pod kątem zasadności jego realizacji
w nowych okolicznościach faktycznych na wcześniej zaplanowanych warunkach.
W związku z gwałtownym i nie kontrolowanym wzrostem cen paliw i z zaistniałą niestabilną sytuacją na świecie, Zamawiający w celu zabezpieczenia interesów publicznych obowiązany jest dokonać zmian przedmiotu zamówienia, które mają wymierne znaczenie dla interesu publicznego, poprzez zmniejszenie do minimum odległości stacji benzynowej do miejsca stacjonowania karetek, wraz z rozważeniem stacjonarnego sposobu tankowania w bazie, a co za tym idzie wyeliminowanie dodatkowych kosztów związanych z nagłymi skokami cen oraz kosztami wynikającymi z dojazdów karetek do oddalonych stacji benzynowych, a w konsekwencji zminimalizowanie ryzyka braku dostępności dyżurujących karetek z powodu wydłużonego czasu potrzebnego na ich zatankowanie.
W wyżej opisanej sytuacji wystąpiły przesłanki do obligatoryjnego unieważnienia postępowania na podstawie art. 255 pkt 5 ustawy Pzp tj.: zmiana o charakterze istotnym, brak możliwości wcześniejszego przewidzenia wystąpienia okoliczności i zmiana powodująca, że prowadzenia postępowania na wcześniej ustalonych zasadach nie leży w interesie publicznym. Jak wskazuje orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej nawet niewielka zmiana przedmiotu zamówienia, która ma wymierne znaczenie dla Zamawiającego, winna skutkować uzasadnioną potrzebą unieważnienia postępowania. Z kolei nawiązując do art. 17 ust. 1 pkt. 2) ustawy Pzp, wydatkowanie środków publicznych powinno następować przy optymalnym doborze metody i środków służących osiągnięciu założonych celów, co z kolei gwarantuje efektywność i uzyskiwanie jak najlepszych rezultatów przy określonych nakładach ( zob. wyrok KIO z dnia 03.09.2013 r., Sygn. akt KIO 2006/13). Krajowa Izba Odwoławcza m.in. w wyroku z dnia 15.01.2018 r. Sygn. akt: KIO 2744/17 stwierdziła: „W przypadku przesłanki unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp z dnia 29 stycznia 2004 r., należy zbadać czy udzielenie danego zamówienia w dalszym ciągu leży w interesie publicznym. Przy czym nie chodzi tu o udzielenie zamówienia danemu wykonawcy, ale generalnie o udzielenie tego zamówienia jakiemukolwiek wykonawcy. W przedmiotowym postępowaniu, w obliczu nagłych i nieprzewidzianych okoliczności należy uznać, że unieważnienie postępowania jest obowiązkiem wynikającym z dbałości o interes publiczny. Udzielenie zamówienia na zasadach wskazanych w SWZ skutkowałoby nadmiernym ryzykiem i kosztami. Skutkowałoby również potencjalnym zwiększeniem zagrożenia narażenia życia i zdrowia pacjentów.
Realizacja przedmiotowego zamówienia we wcześniej zaplanowanym kształcie w obecnej sytuacji spowodowałaby zatem niezasadne wydatkowanie środków publicznych, a efekt służący realizacji interesu publicznego (dobro ogółu społeczeństwa) mógłby doznać istotnego uszczerbku.
W przedmiotowym postępowaniu interes publiczny jest na tyle znaczący, iż musi być postawiony ponad indywidualnymi interesami uczestników postępowania.
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 5 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Przedmiotowe postępowanie zostało wszczęte w dniu 16.02.2022r. Do terminu składania ofert
tj. do dnia 02.03.2022r. wpłynęły dwie ważne oferty. Zamawiający w dokumentacji postępowania określił warunek odległości stacji benzynowej maksymalnie do 30 km od miejsca stacjonowania karetek
tj.: ul. Gołdapskiej 1 w Olecku, ul. Kościuszki 52 w Kowalach Oleckich oraz ul. Ełckiej 23
w Wydminach. W świetle ostatnich wydarzeń tj. wojną na Ukrainie oraz związaną z nią trudną
i nieprzewidywalną sytuacją rynkową w szczególności znacznym wzrostem cen paliw, Zamawiający przeprowadził inwentaryzację wszczętego postępowania pod kątem zasadności jego realizacji
w nowych okolicznościach faktycznych na wcześniej zaplanowanych warunkach.
W związku z gwałtownym i nie kontrolowanym wzrostem cen paliw i z zaistniałą niestabilną sytuacją na świecie, Zamawiający w celu zabezpieczenia interesów publicznych obowiązany jest dokonać zmian przedmiotu zamówienia, które mają wymierne znaczenie dla interesu publicznego, poprzez zmniejszenie do minimum odległości stacji benzynowej do miejsca stacjonowania karetek, wraz z rozważeniem stacjonarnego sposobu tankowania w bazie, a co za tym idzie wyeliminowanie dodatkowych kosztów związanych z nagłymi skokami cen oraz kosztami wynikającymi z dojazdów karetek do oddalonych stacji benzynowych, a w konsekwencji zminimalizowanie ryzyka braku dostępności dyżurujących karetek z powodu wydłużonego czasu potrzebnego na ich zatankowanie.
W wyżej opisanej sytuacji wystąpiły przesłanki do obligatoryjnego unieważnienia postępowania na podstawie art. 255 pkt 5 ustawy Pzp tj.: zmiana o charakterze istotnym, brak możliwości wcześniejszego przewidzenia wystąpienia okoliczności i zmiana powodująca, że prowadzenia postepowania na wcześniej ustalonych zasadach nie leży w interesie publicznym. Jak wskazuje orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej nawet niewielka zmiana przedmiotu zamówienia, która ma wymierne znaczenie dla Zamawiającego, winna skutkować uzasadnioną potrzebą unieważnienia postępowania. Z kolei nawiązując do art. 17 ust. 1 pkt. 2) ustawy Pzp, wydatkowanie środków publicznych powinno następować przy optymalnym doborze metody i środków służących osiągnięciu założonych celów, co z kolei gwarantuje efektywność i uzyskiwanie jak najlepszych rezultatów przy określonych nakładach ( zob. wyrok KIO z dnia 03.09.2013 r., Sygn. akt KIO 2006/13). Krajowa Izba Odwoławcza m.in. w wyroku z dnia 15.01.2018 r. Sygn. akt: KIO 2744/17 stwierdziła: „W przypadku przesłanki unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp z dnia 29 stycznia 2004 r., należy zbadać czy udzielenie danego zamówienia w dalszym ciągu leży w interesie publicznym. Przy czym nie chodzi tu o udzielenie zamówienia danemu wykonawcy, ale generalnie o udzielenie tego zamówienia jakiemukolwiek wykonawcy. W przedmiotowym postępowaniu, w obliczu nagłych i nieprzewidzianych okoliczności należy uznać, że unieważnienie postępowania jest obowiązkiem wynikającym z dbałości o interes publiczny. Udzielenie zamówienia na zasadach wskazanych w SWZ skutkowałoby nadmiernym ryzykiem i kosztami. Skutkowałoby również potencjalnym zwiększeniem zagrożenia narażenia życia i zdrowia pacjentów.
Realizacja przedmiotowego zamówienia we wcześniej zaplanowanym kształcie w obecnej sytuacji spowodowałaby zatem niezasadne wydatkowanie środków publicznych, a efekt służący realizacji interesu publicznego (dobro ogółu społeczeństwa) mógłby doznać istotnego uszczerbku.
W przedmiotowym postępowaniu interes publiczny jest na tyle znaczący, iż musi być postawiony ponad indywidualnymi interesami uczestników postępowania.
INNE PRZETARGI Z OLECKA
- Dostawa środków czystości do magazynu na potrzeby szpitala Olmedica w Olecku sp. z o.o.
- Świadczenie usług w zakresie prania bielizny ogólnoszpitalnej i bielizny zakaźnej
więcej: przetargi w Olecku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa paliwa.
- AD/ZP/45/25 Przedmiotem zamówienia jest Zakup i dostawa benzyny 98 Pb do samolotów Politechniki Poznańskiej wraz z możliwością całodobowego tankowania.
- Drugi przetarg na zakup paliwa na potrzeby maszyn Nadleśnictwa Wielbark w roku 2025
- Zakup paliwa na potrzeby Gminy Rusinów
- Dostawa paliw (tankowanie) do sprzętu transportowego Placówek SG
- Bezgotówkowy zakup paliw za pomocą kart paliwowych 2025-2028
więcej: Paliwa »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.