Ogłoszenie z dnia 2024-02-09
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00550975/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-12-13
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Rozbudowa systemu wodno-kanalizacyjnego na terenie Gminy Pogorzela
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA POGORZELA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411050528
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Rynek 1
1.5.2.) Miejscowość: Pogorzela
1.5.3.) Kod pocztowy: 63-860
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński
1.5.7.) Numer telefonu: 655734190
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gkim@pogorzela.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pogorzela.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/pogorzela1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbudowa systemu wodno-kanalizacyjnego na terenie Gminy Pogorzela2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ffd41002-99fc-11ee-ba3b-4e891c384685
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00100321
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-02-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00078939/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Rozbudowa systemu wodno-kanalizacyjnego na terenie Gminy Pogorzela
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
„Rozbudowa systemu wodno- kanalizacyjnego na terenie gminy Pogorzela” dofinansowanego z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 – 2020.2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00550975
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: GK.271.3.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Gumienice4.5.3.) Główny kod CPV: 45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45000000-7 - Roboty budowlane
45232100-3 - Roboty pomocnicze w zakresie wodociągów
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej
45232460-4 - Roboty sanitarne
4.5.5.) Wartość części: 4580788,48 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przebudowa sieci wodociągowej w miejscowości Gumienice.4.5.3.) Główny kod CPV: 45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45000000-7 - Roboty budowlane
45232100-3 - Roboty pomocnicze w zakresie wodociągów
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej
45232460-4 - Roboty sanitarne
4.5.5.) Wartość części: 151912,00 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający dokonując badania i oceny ofert oraz innych czynności w prowadzonym postępowaniu,
w szczególności weryfikacji wykonawców pod kątem odbycia przez nich wizji lokalnej przed złożeniem oferty zorientował się, że w tym zakresie specyfikacja warunków zamówienia jest nie precyzyjna. Zamawiający w pkt. 17 Rozdziału III zawarł postanowienie, że:
„17. Zamawiający nie przewiduje konieczności złożenia oferty po:
1) odbyciu przez wykonawcę wizji lokalnej lub
2) sprawdzeniu przez wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia, o których mowa
w art. 131 ust. 2 ustawy.”
Z kolei pkt 18 Rozdziału III zawiera w swojej treści wyraźnie uzależnia złożenie oferty po odbyciu wizji lokalnej:
„18. Zamawiający informuje, że w związku z obowiązkiem dokonania przez Wykonawcę przed złożeniem oferty wizji lokalnej, Zamawiający przewiduje następujące terminy wizji lokalnej:
- w dniu 15.12.2023 r., godz. 10:00
- w dniu 19.12.2023 r., godz. 10:00.
Zamawiający informuje, że wykonawcy, którzy chcieliby uczestniczyć w wizji lokalnej winni stawić się najpóźniej w terminach określonych powyżej w siedzibie Zamawiającego, skąd nastąpi przejazd na miejsce objęte przedmiotem zamówienia.”
W prowadzonym postępowaniu oferty zostały złożone przez Wykonawców, którzy uczestniczyli w wizji lokalnej jak i tych, którzy takiej czynności nie wykonali. W ocenie Zamawiającego należy uznać, iż dwa sprzeczne postanowienia SWZ powodują, że brak jest możliwości równego traktowania wykonawców i rzetelnego porównania ofert, a konsekwencji ich prawidłowa ocena i udzielenie zamówienia wykonawcy wybranemu zgodnie z przepisami ustawy Pzp co wprost narusza główną zasadę zamówień publicznych określoną w art. 17 ust. 3 ustawy Pzp: „Zamówienia udziela się wykonawcy wybranemu zgodnie z przepisami ustawy.”
Ponadto należy wskazać, że przedmiotowa okoliczność może stanowić naruszenie zasady przejrzystości postępowania, co znajduje potwierdzenie w orzecznictwie: wyrok Sądu Okręgowego w Szczecinie, sygn. akt VIII Ga 102/18: „Na tle zasady przejrzystości postępowania w doktrynie podkreśla się przy tym z powołaniem na orzecznictwo (…), że zasada przejrzystości postępowania oznacza, iż wszystkie warunki i zasady postępowania przetargowego powinny być zapisane w ogłoszeniu o zamówieniu lub w SIWZ w sposób jasny, precyzyjny
i jednoznaczny, który pozwoli wszystkim rozsądnie poinformowanym i wykazującym zwykłą staranność oferentom na zrozumienie ich dokładnego zakresu i dokonanie ich wykładni w taki sam sposób, a nadto umożliwi instytucji zamawiającej faktyczne sprawdzenie, czy oferty odpowiadają kryteriom, którym podlega dany przetarg.”
W zaistniałej sytuacji Zamawiający nie może rzetelnie zweryfikować, czy oferty odpowiadają kryteriom/wymaganiom Zamawiającego ponieważ nie wiadomo czy oferty powinny zostać złożone po odbyciu wizji lokalnej czy też bez wypełnienia tego wymagania.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 8
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 8
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 3923700,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 5479650,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający dokonując badania i oceny ofert oraz innych czynności w prowadzonym postępowaniu,
w szczególności weryfikacji wykonawców pod kątem odbycia przez nich wizji lokalnej przed złożeniem oferty zorientował się, że w tym zakresie specyfikacja warunków zamówienia jest nie precyzyjna. Zamawiający w pkt. 17 Rozdziału III zawarł postanowienie, że:
„17. Zamawiający nie przewiduje konieczności złożenia oferty po:
1) odbyciu przez wykonawcę wizji lokalnej lub
2) sprawdzeniu przez wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia, o których mowa
w art. 131 ust. 2 ustawy.”
Z kolei pkt 18 Rozdziału III zawiera w swojej treści wyraźnie uzależnia złożenie oferty po odbyciu wizji lokalnej:
„18. Zamawiający informuje, że w związku z obowiązkiem dokonania przez Wykonawcę przed złożeniem oferty wizji lokalnej, Zamawiający przewiduje następujące terminy wizji lokalnej:
- w dniu 15.12.2023 r., godz. 10:00
- w dniu 19.12.2023 r., godz. 10:00.
Zamawiający informuje, że wykonawcy, którzy chcieliby uczestniczyć w wizji lokalnej winni stawić się najpóźniej w terminach określonych powyżej w siedzibie Zamawiającego, skąd nastąpi przejazd na miejsce objęte przedmiotem zamówienia.”
W prowadzonym postępowaniu oferty zostały złożone przez Wykonawców, którzy uczestniczyli w wizji lokalnej jak i tych, którzy takiej czynności nie wykonali. W ocenie Zamawiającego należy uznać, iż dwa sprzeczne postanowienia SWZ powodują, że brak jest możliwości równego traktowania wykonawców i rzetelnego porównania ofert, a konsekwencji ich prawidłowa ocena i udzielenie zamówienia wykonawcy wybranemu zgodnie z przepisami ustawy Pzp co wprost narusza główną zasadę zamówień publicznych określoną w art. 17 ust. 3 ustawy Pzp: „Zamówienia udziela się wykonawcy wybranemu zgodnie z przepisami ustawy.”
Ponadto należy wskazać, że przedmiotowa okoliczność może stanowić naruszenie zasady przejrzystości postępowania, co znajduje potwierdzenie w orzecznictwie: wyrok Sądu Okręgowego w Szczecinie, sygn. akt VIII Ga 102/18: „Na tle zasady przejrzystości postępowania w doktrynie podkreśla się przy tym z powołaniem na orzecznictwo (…), że zasada przejrzystości postępowania oznacza, iż wszystkie warunki i zasady postępowania przetargowego powinny być zapisane w ogłoszeniu o zamówieniu lub w SIWZ w sposób jasny, precyzyjny
i jednoznaczny, który pozwoli wszystkim rozsądnie poinformowanym i wykazującym zwykłą staranność oferentom na zrozumienie ich dokładnego zakresu i dokonanie ich wykładni w taki sam sposób, a nadto umożliwi instytucji zamawiającej faktyczne sprawdzenie, czy oferty odpowiadają kryteriom, którym podlega dany przetarg.”
W zaistniałej sytuacji Zamawiający nie może rzetelnie zweryfikować, czy oferty odpowiadają kryteriom/wymaganiom Zamawiającego ponieważ nie wiadomo czy oferty powinny zostać złożone po odbyciu wizji lokalnej czy też bez wypełnienia tego wymagania.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 8
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 169740,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2337000,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Jubileusz 50-lecia i nowa era. Opracowanie dokumentacji projektowej modernizacji Choszczeńskiego Domu Kultury" - wykonanie wielobranż. dokumentacji wraz z uzyskaniem odpowiednich zezwoleń.
- DZP.26.113.2025 zawarcie umowy ramowej na wykonanie robót zduńskich w lokalach wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Miasta Łodzi administrowanych przez Zarząd Lokali Miejskich
- Budowa sieci kanalizacji sanitarnej oraz sieci wodociągowej na ul. Przedszkolnej i ul. Ks. A. Zarzyckiego w Opatowie
- Generalny remont szatni personelu i sanitariatów w piwnicach pawilonu M-5
- Budowa chodnika na ulicy Jankowskiego ( odcinek od ul. Strzeleckiej do ul. Jasnej) w Ostrowie Wielkopolskim
- "Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego w Ząbkowicach Śląskich" - opracowanie kompleksowej - wielobranżowej dokumentacji projektowo -kosztorysowej wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.