Ogłoszenie z dnia 2024-02-12
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00101747/01 - Modyfikacja z dnia 2024-02-12
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usługi oświetlenia ulic, dróg, placów i innych obiektów publicznych na terenie Gminy Nasielsk urządzeniami oświetleniowymi od zmierzchu do świtu w 2024 roku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA NASIELSK
1.3.) Oddział zamawiającego: Wydział Inwestycji, Zamówień Publicznych i Programów Strukturalnych
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 130377899
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Elektronowa 3
1.5.2.) Miejscowość: Nasielsk
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-190
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@nasielsk.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.nasielsk.pl
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usługi oświetlenia ulic, dróg, placów i innych obiektów publicznych na terenie Gminy Nasielsk urządzeniami oświetleniowymi od zmierzchu do świtu w 2024 roku2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e8bcc23f-c982-11ee-a84d-d63fc4d19e65
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00100900
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-02-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00038354/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Swiadczenie usługi oświetlenia ulic, dróg, placów i innych obiektów publicznych na terenie Gminy NASIELSK urządzeniami oświetleniowymi w okresie od 01.01.2024 roku do 31.12.2024 roku
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 1 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Ustawa Prawo zamówień publicznych - art. 214 ust. 1 pkt 1 lit b stanowi, że zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: 1) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn: a) technicznych o obiektywnym charakterze, b) związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów – jeżeli nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia. W analizowanej sytuacji występuje następujący stan faktyczny i prawny : Obowiązkiem gmin jest finansowanie zadań własnych w zakresie oświetlenia ulic, placów i dróg znajdujących się na terenie gminy (ustawa o samorządzie gminnym z dnia 08.03.1990 r..
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: IZP.271.1.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Do obowiązków wykonawcy należeć będzie:
1. Czynności związane z utrzymaniem urządzeń oświetleniowych i cykliczność zabiegów Strony
ustalają stosownie do :
przepisów prawa budowlanego,
-
Instrukcji Eksploatacji Urządzeń Oświetlenia Zewnętrznego opracowanej przez PTPiREE,
-
2. Utrzymanie urządzeń oświetleniowych obejmuje niezbędne czynności eksploatacyjne
i konserwacyjne, a w szczególności:
a) oględziny i przeglądy techniczne urządzeń aparatury zasilającej, pomiarowej i sterowniczej,
b) oględziny i przeglądy tras linii napowietrznych i kablowych,
c) przeglądy techniczne opraw,
d) dokonywanie co najmniej jeden raz na dwa tygodnie przeglądów technicznych poprawności
działania oświetlenia ulicznego na terenie miasta Nasielska,
e) wymianę źródeł światła,
f) wykonanie napraw niedziałających punktów oświetlenia ulicznego – nawet w przypadku
braku zgłoszenia awarii przez Urząd Miejski w Nasielsku,
g) malowanie i konserwację metalowych konstrukcji latarń, szafek i tablic rozdzielczych,
h) pomiary skuteczności ochrony od porażeń z częstotliwością przewidzianą przepisami,
i) wymianę wyeksploatowanych słupów i wysięgników,
j) wymianę wyeksploatowanych opraw,
k) wymianę wyeksploatowanych tablic i szafek,
l) wymianę linii napowietrznych i kablowych,
m) wymianę uszkodzonych elementów zasilania i sterowania oświetleniem,
n) naprawę lub wymianę uszkodzonych kabli,
o) podwieszanie zerwanych przewodów,
p) wymianę opraw, oprawek, stateczników, kondensatorów,
q) wymianę połamanych lub uszkodzonych słupów,
r) wymianę wysięgników, uszkodzonych tabliczek słupowych, drzwiczek wnękowych latarń,
s) likwidację awarii w urządzeniach oświetlenia ulicznego,
t) dyspozycyjność i dozór techniczny nad urządzeniami oświetleniowymi,
u) prowadzenie rejestru zdarzeń.
v) przesyłanie
na koniec każdego miesiąca
raportu
z wykonanych czynności w związku
z wykonaniem konserwacji na ternie miasta i gminy Nasielsk,
w) podać ilości wymienionych zabrudzonych kloszy na czyste,
z) usuwanie
awarii
oświetlenia
ulicznego
w
ciągu
48
godzin
od
zgłoszenia
wraz
z przekazaniem pisemnej informacji o usunięciu awarii.
3. WYKONAWCA zobowiązany jest usunąć zagrożenie powstałe w skutek awarii, której skutki
stanowią zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia (zagrożenie porażeniem lub pożarem,
utrudnienia w ruchu ulicznym) niezwłocznie tj. nie później niż 48 godzin od powiadomienia
przez ZAMAWIAJĄCEGO. Postanowienie to nie dotyczy nieczynnych pojedynczych punktów
świetlnych.
4. WYKONAWCA zobowiązany jest do dokonania naprawy niedziałającego oświetlenia pomimo
braku zgłoszenia przez ZAMAWIAJĄCEGO.
5. Zgłoszenia awarii oświetlenia ulicznego dokonywane przez ZAMAWIAJĄCEGO będą
traktowane uzupełniająco. Brak zgłoszenia awarii przez ZAMAWIAJĄCEGO nie zwalnia
WYKONAWCY z wykonania naprawy niedziałającego oświetlenia ulicznego.
6. Wykonawca zobowiązuje się do modernizacji 80 szt. opraw sodowych na oprawy LED na
terenie Miasta Nasielsk w terminie do 30.09.2024 roku.
4.5.3.) Główny kod CPV: 50232100-1 - Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP:585-12-32-055
7.3.3) Ulica: ul. Artura Grottgera 7
7.3.4) Miejscowość: Sopot
7.3.5) Kod pocztowy: 81-809
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-01-10
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 378084,02 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2024-01-01 do 2024-12-31SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
ENERGA OŚWIETLENIE Sp. z o.o. z siedzibą w Sopocie nie wyraża zgody na prowadzenie przez podmioty trzecie prac związanych z utrzymaniem instalacji oświetlenia ulicznego, które należy do ENERGA OŚWIETLENIE Sp. z o.o.Powyższe uniemożliwia przeprowadzenie postępowania w trybach konkurencyjnych przewidzianych ustawą Prawo zamówień publicznych.
c.d. w informacjach dodatkowychZamawiający uznał, iż wybór procedury do udzielenia zamówienia publicznego na realizację usługi oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Nasielsk w oparciu o art. 214 ust. 1 pkt 1 lit b Prawa zamówień publicznych jest uzasadniony ze względu na to, iż prawie wszystkie urządzenia (ok. 90%) służące oświetleniu dróg publicznych na terenie Gminy Nasielsk stanowią własność Energa Oświetlenie Sp. z o.o. , która nie wyraża zgody na dopuszczenie innych podmiotów do wykonywania usługi oświetleniowej na terenie gminy, przy wykorzystaniu sieci oświetleniowej stanowiącej majątek przedmiotowej Spółki. Realizacja zadań gminy w zakresie oświetlenia ulic, placów i dróg powinna nastąpić poprzez zlecenie świadczenia usługi oświetleniowej przedsiębiorstwu energetycznemu dysponującemu taką infrastrukturą. W tej sytuacji Gmina nie może samodzielnie zlecić wykonywania usług oświetlenia osobie trzeciej, gdyż brak jest podstaw prawnych zezwalających na tego typu operacje na cudzym majątku. Z przepisów Kodeksu cywilnego oraz Prawa energetycznego, wynika prawo zakładu będącego właścicielem urządzeń do podejmowania decyzji odnośnie podmiotu, który prowadzić będzie prace związane z utrzymaniem punktów oświetleniowych w należytym stanie technicznym. Prawo podmiotowe jest prawem bezwzględnym i jego naruszenie rodzi po stronie właściciela roszczenia określone w Kodeksie cywilnym. Wykazany stan faktyczny i prawny wskazuje na spełnienie przesłanek określonych w art. 214 ust. 1 pkt 1 li. b - przyczyny techniczne o obiektywnym charakterze, związane z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów- Prawa zamówień publicznych dla udzielenia przedmiotowego zamówienia publicznego w celu zapewnienia realizacji zadania własnego gminy.
INNE PRZETARGI NASIELSK
więcej: przetargi NASIELSK »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Kompleksowe utrzymanie i konserwacja oświetlenia ulicznego, przejść podziemnych i kładek stanowiących własność Gminy Bytom w 2025r.
- Eksploatacja i konserwacja oświetlenia ulic, placów i dróg na terenie Miasta Jastrzębie-Zdrój.
- Konserwacja i obsługa urządzeń oświetlenia ulicznego na terenie miasta Przeworska w ramach zadania " Modernizacja oświetlenia na terenie miasta "
- Iluminacje świąteczne na trzech rondach dzielnicy Chwarzno - Wiczlino.
- Prowadzenie konserwacji i eksploatacji urządzeń oświetlenia ulicznego na terenie miasta Tczewa będącego własnością Gminy Miejskiej Tczew
- Konserwacja oświetlenia ulicznego wszystkich dróg gminnych, powiatowych, wojewódzki i krajowych na terenie Gminy Wyszków w 2025 roku
więcej: Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.