eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ZawiercieŚwiadczenie usługi dystrybucji ( przesył) energii



Ogłoszenie z dnia 2025-02-12

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usługi dystrybucji ( przesył) energii

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ZAWIERCIE

1.3.) Oddział zamawiającego: GMINA ZAWIERCIE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276258871

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: LEŚNA 2

1.5.2.) Miejscowość: Zawiercie

1.5.3.) Kod pocztowy: 42-400

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki

1.5.7.) Numer telefonu: 32 494 12 67

1.5.8.) Numer faksu: Nie dotyczy

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@zawiercie.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zawiercie.eu

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://zawiercie.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html.

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usługi dystrybucji ( przesył) energii

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-908d34d8-37ff-426f-a3a0-8ff6114ab1d3

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00100928

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-02-12

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00052850/16/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Dystrybucja energii do oświetlenia ulicznego, obiektów gminnych, budynków Gminy Zawiercie obsługiwanych przez Wydział Obsługi Urzędu, stacji bazowych WIMAX, lokalu USC

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 1 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Zgodnie z art. 214 ust 1 pkt 1) lit. a ustawy Pzp (t.j D. U. z 2024 r. poz. 1320), Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki w przypadku, gdy dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego
Wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Zakup energii elektrycznej jest nierozerwalnie związany z koniecznością jej przesyłu od wytwórcy do nabywcy. Zgodnie z art. 3 pkt 6a ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 266) pod pojęciem „sprzedaż” należy rozumieć bezpośrednią sprzedaż paliw lub energii przez podmiot zajmujący się ich wytwarzaniem lub odsprzedaż tych paliw
lub energii przez podmiot zajmujący się ich obrotem. Cytowane Prawo energetyczne definiuje również w art. 3 pkt 4 lit a pojęcie „przesyłanie-transport” paliw gazowych oraz energii elektrycznej sieciami przesyłowymi w celu ich dostarczania do sieci dystrybucyjnych lub odbiorcom końcowym przyłączonym do sieci przesyłowych.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.25.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest: dystrybucja (przesył) energii do:
147 punktów sterowania oświetleniem drogowym na terenie Gminy Zawiercie
– wykaz punktów stanowi załącznik nr 1 do zaproszenia.
2. Przewidywane ilości energii do przesyłu rocznie: 1 412 MWh +/- 10%.
3. Miesięczne faktury za dystrybucję energii należy wystawiać odrębnie dla:
147 punktów sterowania oświetleniem drogowym na terenie Gminy Zawiercie.
4. Zamawiający dopuszcza aby Wykonawca przedłożył własny projekt umowy w trakcie negocjacji.

4.5.3.) Główny kod CPV: 65310000-9 - Przesył energii elektrycznej

4.5.5.) Wartość części: 516683,09 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest: dystrybucja (przesył) energii do:

-11 obiektów Gminy Zawiercie (3 fontanny, 3 obiekty rekreacyjne, toaleta miejska, 3 tablice elektroniczne zmiennej treści, sygnalizacja świetlna) – wykaz punktów stanowi załącznik nr 2 do zaproszenia,

2. Przewidywane ilości energii do przesyłu rocznie: 11 obiektów Gminy Zawiercie (3 fontanny, 3 obiekty rekreacyjne, toaleta miejska, 3 tablice elektroniczne zmiennej treści, sygnalizacja świetlna): 35 MWh +/- 10%,

3. Miesięczne faktury za dystrybucję energii należy wystawiać odrębnie dla:11 obiektów Gminy Zawiercie – załącznik nr 2,

4. Zamawiający dopuszcza aby Wykonawca przedłożył własny projekt umowy w trakcie negocjacji.

4.5.3.) Główny kod CPV: 65310000-9 - Przesył energii elektrycznej

4.5.5.) Wartość części: 13858,92 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest: dystrybucja (przesył) energii do:
- 3 budynków Gminy Zawiercie obsługiwanych przez Wydział Administracyjno-Gospodarczy– wykaz punktów stanowi załącznik nr 3 do zaproszenia,

2. Przewidywane ilości energii do przesyłu rocznie: 3 budynki Gminy Zawiercie: 145 MWh +/- 10%,

3. Miesięczne faktury za dystrybucję energii należy wystawiać odrębnie dla: 3 budynków Gminy Zawiercie – załącznik nr 3

4. Zamawiający dopuszcza aby Wykonawca przedłożył własny projekt umowy w trakcie negocjacji.
5. Opis przedmiotu zamówienia dotyczy 3 budynków obsługiwanych przez Wydział Adminstracyjno-Gospodarczy. Jednakże zamawiający wyodrębnił dodatkowo jedną część zamówienia, która dotyczy budynku przy ulicy Powstańców Śląskich 1, 42-400 Zawiercie.

4.5.3.) Główny kod CPV: 65310000-9 - Przesył energii elektrycznej

4.5.5.) Wartość części: 172082,31 PLN

Część 4

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest: dystrybucja (przesył) energii do:
budynku Centrum Organizacji Pozarządowych przy ulicy Powstańców Śląskich 1, 42-400 Zawiercie Gminy Zawiercie obsługiwanych przez Wydział Administracyjno-Gospodarczy.

2. Przewidywane ilości energii do przesyłu rocznie: 14 MWh +/- 10%,

4. Zamawiający dopuszcza aby Wykonawca przedłożył własny projekt umowy w trakcie negocjacji.

4.5.3.) Główny kod CPV: 65310000-9 - Przesył energii elektrycznej

4.5.5.) Wartość części: 1505,72 PLN

Część 5

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest: dystrybucja (przesył) energii do:
4 stacji bazowych WIMAX – wykaz punktów stanowi załącznik nr 4 do zaproszenia.
2. Przewidywane ilości energii do przesyłu rocznie: 4 stacje bazowe WIMAX: 3 MWh +/- 10%,


3. Miesięczne faktury za dystrybucję energii należy wystawiać odrębnie dla:
4 stacji bazowych WIMAX – załącznik nr 4,

4. Zamawiający dopuszcza aby Wykonawca przedłożył własny projekt umowy w trakcie negocjacji.

4.5.3.) Główny kod CPV: 65310000-9 - Przesył energii elektrycznej

4.5.5.) Wartość części: 3574,74 PLN

Część 6

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest: dystrybucja (przesył) energii do:
1 lokal Urzędu Stanu Cywilnego– – wykaz stanowi załącznik nr 5 do zaproszenia.
2. Przewidywane ilości energii do przesyłu rocznie: 1 lokal USC: 5 MWh +/- 10%.
3. Miesięczne faktury za dystrybucję energii należy wystawiać odrębnie dla:
lokal USC – załącznik nr 5.
4. Zamawiający dopuszcza aby Wykonawca przedłożył własny projekt umowy w trakcie negocjacji.

4.5.3.) Główny kod CPV: 65310000-9 - Przesył energii elektrycznej

4.5.5.) Wartość części: 6971,67 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: TAURON Dystrybucja S.A

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6110202860

7.3.3) Ulica: Podgórska 25A

7.3.4) Miejscowość: Kraków

7.3.5) Kod pocztowy: 31-035

7.3.6.) Województwo: małopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-01-09

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 713000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2025-01-01 do 2025-12-31

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: TAURON Dystrybucja S.A

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6110202860

7.3.3) Ulica: Podgórska 25A

7.3.4) Miejscowość: Kraków

7.3.5) Kod pocztowy: 31-035

7.3.6.) Województwo: małopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-01-09

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 22000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2025-01-01 do 2025-12-31

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: TAURON Dystrybucja S.A

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6110202860

7.3.3) Ulica: Podgórska 25A

7.3.4) Miejscowość: Kraków

7.3.5) Kod pocztowy: 31-035

7.3.6.) Województwo: małopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-01-17

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 218000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2025-01-01 do 2025-12-31

Część 4

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 4)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Tauron Dystrybucja S.A

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6110202860

7.3.3) Ulica: Podgórska 25A

7.3.4) Miejscowość: Kraków

7.3.5) Kod pocztowy: 31-035

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 4)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-01-09

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 2000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2025-01-01 do 2025-12-31

Część 5

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 5)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 5)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: TAURON Dystrybucja S.A

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6110202860

7.3.3) Ulica: Podgórska 25A

7.3.4) Miejscowość: Kraków

7.3.5) Kod pocztowy: 31-035

7.3.6.) Województwo: małopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 5)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-01-09

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 5500,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2025-01-09 do 2025-12-31

Część 6

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 6)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 6)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: TAURON Dystrybucja S.A

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6110202860

7.3.3) Ulica: Podgórska 25A

7.3.4) Miejscowość: Kraków

7.3.5) Kod pocztowy: 31-035

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 6)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-01-09

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 9000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2025-01-01 do 2025-12-31

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

cd uzasadnienia faktycznego i prawnego z sekcji 3.1.1): W myśl art. 3 pkt 5 lit a wskazanej ustawy pod pojęciem „dystrybucja” należy rozumieć transport paliw gazowych oraz energii elektrycznej sieciami dystrybucyjnymi w celu ich
dostarczania odbiorcom. Zgodnie z obowiązującymi przepisami wybór sprzedawcy energii został dokonany przez Zamawiającego upoważnionego, w zamówieniu wspólnym o zasięgu unijnym, w trybie przetargu nieograniczonego,
natomiast podmiotem świadczącym usługi dystrybucji energii elektrycznej musi być podmiot, który jest właścicielem sieci elektroenergetycznych na terenie Gminy Zawiercie, czyli TAURON DYSTRYBUCJA S.A. Uwzględniając powyższe brak jest możliwości wyboru przedsiębiorstwa energetycznego zajmującego się świadczeniem usług dystrybucji energii elektrycznej w innym trybie przewidzianym w ustawie Pzp. Przedsiębiorstwa te działają w obszarze monopolu naturalnego i Zamawiający nie ma innej możliwości niż zawarcie umowy na dystrybucję energii z Operatorem Sieci Dystrybucyjnej na danym terenie, którym w przypadku Gminy Zawiercie (dla obiektów wykazanych w załącznikach do umów) jest TAURON DYSTRYBUCJA S.A. Innym elementem pozwalającym na prowadzenie postępowania w trybie z wolnej ręki jest wysokość stawek za dystrybucję energii, która jest regulowana przez Urząd Regulacji Energetyki i nie podlega negocjacjom. W związku z powyższym uzasadnione jest zastosowanie zamówienia z wolnej ręki w oparciu o art. 214 ust 1 pkt 1) litera a ustawy PZP. W przedmiotowym postępowaniu na dystrybucję energii elektrycznej jedynym Wykonawcą, który może wykonać przedmiotowe zamówienie jest TAURON DYSTRYBUCJA S.A. z siedzibą przy ul. Podgórskiej 25A, 31-035 Kraków, Oddział w Będzinie. Istniejące przyczyny techniczne o obiektywnym charakterze uniemożliwiają powierzenie realizacji przedmiotowego zamówienia innemu Wykonawcy, gdyż wskazany Wykonawca jest właścicielem sieci elektroenergetycznych. Dystrybucją energii zajmują się Operatorzy Systemów Dystrybucyjnych, których działalność ma również charakter naturalnego monopolu i w związku z tym, Zamawiający nie ma innej możliwości niż zawarcie umowy na dystrybucję energii elektrycznej z w/w Operatorem działającym na danym terenie zgodnie decyzją Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. Biorąc powyższe pod uwagę należy stwierdzić, że przedmiotowe postępowanie spełnia przesłanki jego udzielenia tj: usługi mogą być świadczone tylko przez jednego Wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze i nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia - w art. 214 ust 1 pkt 1) lit a ustawy Pzp .

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.