eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ZabrzeŚwiadczenie usług w zakresie prania bielizny szpitalnej dla Szpitala Specjalistycznego w Zabrzu Sp. z o.o.



Ogłoszenie z dnia 2022-03-29


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Świadczenie usług w zakresie prania bielizny szpitalnej dla Szpitala Specjalistycznego w Zabrzu Sp. z o.o.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: SZPITAL SPECJALISTYCZNY W ZABRZU SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

1.2.) Oddział zamawiającego: Dział Zamówień Publicznych i Zaopatrzenia

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 272735162

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: ul. Marii Curie-Skłodowskiej 10

1.4.2.) Miejscowość: Zabrze

1.4.3.) Kod pocztowy: 41-800

1.4.4.) Województwo: śląskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki

1.4.7.) Numer telefonu: 32 3732313, 32 3732346

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: kierownik.zamowienia@klinika-zabrze.med.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.klinika-zabrze.med.pl

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00101596

2.2.) Data ogłoszenia: 2022-03-29

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu,

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2022/BZP 00094292/01

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IX - POZOSTAŁE INFORMACJE

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

9.1. Informacje dodatkowe

Przed zmianą:
3. Warunki wymagane od Wykonawców - Wykonawcy składający ofertę w postępowaniu oświadczają, że zobowiązują się do przestrzegania poniższych wymagań:

1) Używanie preparatów piorących i dezynfekcyjnych, biobójczych przeznaczonych do stosowania w placówkach służby zdrowia spełniających wymagania w rozumieniu Ustawy z dnia 20.05.2010 r. o wyrobach medycznych (Dz.U.2019.175 t.j. z dnia 2019.01.30) i posiadających pozwolenie, o którym mowa w ustawie o produktach biobójczych (tekst jednolity Dz.U.2018.2231 t.j. z dnia 2018.11.30 z późn. zm.), posiadających oznaczenie wyrobu znakiem CE dla którego wystawiono Deklarację Zgodności oraz Kartę Charakterystyki Preparatu Niebezpiecznego (jeżeli dotyczy), a w przypadku prania bielizny dziecięcej opinie Instytutu Matki i Dziecka lub innej równoważnej instytucji dla środków do prania bielizny dziecięcej.
2) Maszyny i urządzenia używane w procesie prania muszą być w dobrym stanie technicznym, być wyposażone w automatyczne systemy dozujące środki piorące i dezynfekcyjne oraz urządzenia kontrolujące parametry procesu prania i dezynfekcji.
3) Zamawiający wymaga technologii prania gwarantującej wysoką jakość świadczonej usługi.
4) Wykonawca zobowiązuje się do osobnego prania i dezynfekcji bielizny skażonej w warunkach zgodnych z wymaganiami sanitarno-epidemiologicznym, nie mieszania bielizny szpitalnej z bielizną z innych placówek.
5) Pranie bielizny odbywać się będzie według procedur dostosowanych do stanu zabrudzenia i gwarantujących wysoka jakość wypranej bielizny/odzieży zarówno pod względem bakteriologicznym jak i higienicznym.
6) Cykl prania i dezynfekcji bielizny (czas, temperatura, stężenie środka dezynfekcyjnego) musi być dostosowany do stopnia skażenia jak i pranego materiału.
7) Zapewnienie transportu na koszt Wykonawcy. Transport bielizny odbywać się będzie środkami transportu będącymi pod nadzorem PPIS właściwego dla Wykonawcy. Środki transportu brudnej i czystej bielizny winny być oddzielne lub oddzielone komorami w pełni odizolowanymi, z podzielnymi szczelnie zamykanymi drzwiami. W wyjątkowych przypadkach kiedy transport odbywa się jednym samochodem, w pierwszej kolejności doważona jest czysta bielizna, następnie zabierana jest brudna bielizna. Przed ponownym skierowaniem samochodu z czystą bielizną, samochód należy poddać ponownej dezynfekcji. Wykonawca jest zobowiązany udostępnić dokument przedstawiający dezynfekcje transporty/samochodu, którym przewożona jest bielizna.
8) Organizacja transportu, załadunku oraz rozładunku bielizny szpitalnej będzie wykluczała kontakt czystej bielizny z brudną.
9) Czysta, posegregowana asortymentowo bielizna zabezpieczona przed wtórnym zabrudzeniem przekazywana będzie bezpośrednio do magazynu bielizny czystej. Opakowanie bielizny umożliwiać będzie odbiór rodzajowo-asortymentowy bez konieczności otwierania opakowania. Bielizna otrzymana z pralni w uszkodzonych opakowaniach jednorazowych zostanie zwrócona do ponownego kompleksowego wykonania usługi na koszt Wykonawcy.
10) Bielizna wilgotna podlega natychmiastowemu zwrotowi do Wykonawcy. W takim przypadku Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć suchą bieliznę w ilości i rodzaju zwróconej bielizny.
11) Świadczenie usług we wszystkie dni kalendarzowe, za wyjątkiem niedziel i pierwszych dni świąt, przy czym jeżeli niedziela i pierwszy dzień świąt następują kolejno po sobie, tylko pierwszy z nich uznaje się za dzień wolny. Odbiór i dostawa bielizny odbywać się będzie codziennie w godzinach od 6.30 do 7.00, a dodatkowo obowiązkowy codzienny odbiór brudnej bielizny w godzinach od 14.00 do 15.00 w wyznaczonym przez Zamawiającego miejscach.
12. Pozostałe warunki wymagane od wykonawców zgodnie z zapisami SWZ rozdz. III pkt. 3

Po zmianie:
3. Warunki wymagane od Wykonawców - Wykonawcy składający ofertę w postępowaniu oświadczają, że zobowiązują się do przestrzegania poniższych wymagań:

1) Używanie preparatów piorących i dezynfekcyjnych, biobójczych przeznaczonych do stosowania w placówkach służby zdrowia spełniających wymagania w rozumieniu Ustawy z dnia 20.05.2010 r. o wyrobach medycznych (Dz.U.2019.175 t.j. z dnia 2019.01.30) i posiadających pozwolenie, o którym mowa w ustawie o produktach biobójczych (tekst jednolity Dz.U.2018.2231 t.j. z dnia 2018.11.30 z późn. zm.), posiadających oznaczenie wyrobu znakiem CE dla którego wystawiono Deklarację Zgodności oraz Kartę Charakterystyki Preparatu Niebezpiecznego (jeżeli dotyczy), a w przypadku prania bielizny dziecięcej opinie Instytutu Matki i Dziecka lub innej równoważnej instytucji dla środków do prania bielizny dziecięcej.
2) Maszyny i urządzenia używane w procesie prania muszą być w dobrym stanie technicznym, być wyposażone w automatyczne systemy dozujące środki piorące i dezynfekcyjne oraz urządzenia kontrolujące parametry procesu prania i dezynfekcji.
3) Zamawiający wymaga technologii prania gwarantującej wysoką jakość świadczonej usługi.
4) Wykonawca zobowiązuje się do osobnego prania i dezynfekcji bielizny skażonej w warunkach zgodnych z wymaganiami sanitarno-epidemiologicznym, nie mieszania bielizny szpitalnej z bielizną z innych placówek.
5) Pranie bielizny odbywać się będzie według procedur dostosowanych do stanu zabrudzenia i gwarantujących wysoka jakość wypranej bielizny/odzieży zarówno pod względem bakteriologicznym jak i higienicznym.
6) Cykl prania i dezynfekcji bielizny (czas, temperatura, stężenie środka dezynfekcyjnego) musi być dostosowany do stopnia skażenia jak i pranego materiału.
7) Zapewnienie transportu na koszt Wykonawcy. Transport bielizny odbywać się będzie środkami transportu będącymi pod nadzorem PPIS właściwego dla Wykonawcy. Środki transportu brudnej i czystej bielizny winny być oddzielne lub oddzielone komorami w pełni odizolowanymi, z podzielnymi szczelnie zamykanymi drzwiami. W wyjątkowych przypadkach kiedy transport odbywa się jednym samochodem, w pierwszej kolejności doważona jest czysta bielizna, następnie zabierana jest brudna bielizna. Przed ponownym skierowaniem samochodu z czystą bielizną, samochód należy poddać ponownej dezynfekcji. Wykonawca jest zobowiązany udostępnić dokument przedstawiający dezynfekcje transporty/samochodu, którym przewożona jest bielizna.
8) Organizacja transportu, załadunku oraz rozładunku bielizny szpitalnej będzie wykluczała kontakt czystej bielizny z brudną.
9) Czysta, posegregowana asortymentowo bielizna zabezpieczona przed wtórnym zabrudzeniem przekazywana będzie bezpośrednio do magazynu bielizny czystej. Opakowanie bielizny umożliwiać będzie odbiór rodzajowo-asortymentowy bez konieczności otwierania opakowania. Bielizna otrzymana z pralni w uszkodzonych opakowaniach jednorazowych zostanie zwrócona do ponownego kompleksowego wykonania usługi na koszt Wykonawcy.
10) Bielizna wilgotna podlega natychmiastowemu zwrotowi do Wykonawcy. W takim przypadku Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć suchą bieliznę w ilości i rodzaju zwróconej bielizny.
11) Świadczenie usług we wszystkie dni kalendarzowe, za wyjątkiem niedziel i pierwszych dni świąt, przy czym jeżeli niedziela i pierwszy dzień świąt następują kolejno po sobie, tylko pierwszy z nich uznaje się za dzień wolny. Odbiór i dostawa bielizny odbywać się będzie codziennie w godzinach od 6.30 do 7.00, a dodatkowo obowiązkowy odbiór brudnej bielizny w środę i w piątek w godzinach od 14.00 do 15.00 w wyznaczonym przez Zamawiającego miejscach.
12. Pozostałe warunki wymagane od wykonawców zgodnie z zapisami SWZ rozdz. III pkt. 3

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

5.8. Wykaz przedmiotowych środków dowodowych

Przed zmianą:
W celu wykazania, że oferowane usługi, odpowiadają wymaganiom SWZ, Zamawiający żąda, aby Wykonawca złożył następujące przedmiotowe środki dowodowe:

2.1. Do oferty:

2.1.1. Aktualna opinia/ zezwolenie/ decyzja lub inny dokument Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, potwierdzający, że pralnia podlega stałemu nadzorowi na zasadach określonych ustawą o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz.U.2019.59 t.j. z dnia 2019.01.11 ), a Wykonawca posiada infrastrukturę niezbędną do świadczenia usług będących przedmiotem zamówienia na rzecz jednostek służby zdrowia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz opisem przedmiotu zamówienia dotyczącym stanu sanitarnego pomieszczeń pralni, środków transportu bielizny w tym dziecięcej oraz zakaźnej i odzieży szpitalnej,
2.1.2. Opis procesu technologicznego prania. Zamawiający wymaga złożenia opisu procesu technologicznego prania obejmujący wykaz maszyn pralniczych, za pomocą których Wykonawca będzie świadczył usługę wraz z podaniem informacji, czy są one wyposażone w automatyczne systemy dozujące środki piorące i dezynfekcyjne oraz urządzenia kontrolujące parametry procesu prania i dezynfekcji.
2.1.3. Certyfikat spełnienia normy PN-EN 14065 -tekstylia i odzież poddawana obróbce w pralni, system kontroli skażenia biologicznego w zakresie usługi prania, czyszczenia chemicznego i dezynfekcji lub norm równoważnych
2.1.4. Pozytywna opinia Centrum Zdrowia Dziecka lub innej równoważnej instytucji dla środków do prania bielizny noworodkowej, niemowlęcej i dziecięcej.
2.1.5. Osobne wykazy środków piorących oraz dezynfekujących/ biobójczych jakich Wykonawca zamierza używać do wykonania zamówienia - Załącznik nr 6 i 7 do SIWZ

2.2. Dokumenty wymagane na każde żądanie:
2.2.1. Aktualne dokumenty dopuszczające oferowane środki piorące i dezynfekcyjne do stosowania w placówkach służby zdrowia spełniających wymagania w rozumieniu Ustawy z dnia 20.05.2010 r. o wyrobach medycznych (tj. Dz. U. z 2021 r., poz. 1565) posiadających oznaczenie wyrobu znakiem CE dla którego wystawiono Deklarację Zgodności oraz Kartę Charakterystyki Preparatu Niebezpiecznego (jeżeli dotyczy)
2.2.2. aktualne dokumenty dopuszczające oferowane środki dezynfekcyjne- biobójcze do stosowania w placówkach służby zdrowia spełniających wymagania i posiadających pozwolenie, o którym mowa w ustawie o produktach biobójczych (Dz.U.2018.2231 t.j. z dnia 2018.11.30z późn. zm.) - aktualne na dzień składania ofert oraz posiadających Kartę Charakterystyki Produktu Niebezpiecznego
2.2.3. karty charakterystyki dla wszystkich środków zawartych w wykazach używanych do realizacji zamówienia (środków piorących oraz dezynfekcyjnych), obszaru ich stosowania, sposobu użycia, czasu i spektrum działania w przypadku preparatów dezynfekcyjnych (a w szczególności działania sporobójczego)
2.2.4. opracowane procedury:
- przyjmowania, transportu bielizny,
- prania i dezynfekcji całego asortymentu podlegającemu usłudze (w tym opis warunków prania, stosowanych środków, zakresu temperatur i czasu ich stosowania),
- czyszczenia i dezynfekcji całego wyposażenia, powierzchni, pomieszczeń pralni,
- higieny pracowników pralni.

3. Mając na uwadze art. 107 ust. 2 ustawy Zamawiający informuje, że przedmiotowe środki dowodowe podlegają uzupełnieniu, w przypadku gdy nie zostaną one złożone lub będą niekompletne.
4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert oraz przedmiotowych środków dowodowych lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń. Wykonawcy są zobowiązani do przedstawienia wyjaśnień w terminie wskazanym przez Zamawiającego.

Po zmianie:
W celu wykazania, że oferowane usługi, odpowiadają wymaganiom SWZ, Zamawiający żąda, aby Wykonawca złożył następujące przedmiotowe środki dowodowe:

2.1. Do oferty:

2.1.1. Aktualna opinia/ zezwolenie/ decyzja lub inny dokument Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, potwierdzający, że pralnia podlega stałemu nadzorowi na zasadach określonych ustawą o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz.U.2019.59 t.j. z dnia 2019.01.11 ), a Wykonawca posiada infrastrukturę niezbędną do świadczenia usług będących przedmiotem zamówienia na rzecz jednostek służby zdrowia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz opisem przedmiotu zamówienia dotyczącym stanu sanitarnego pomieszczeń pralni, środków transportu bielizny w tym dziecięcej oraz zakaźnej i odzieży szpitalnej,
2.1.2. Opis procesu technologicznego prania. Zamawiający wymaga złożenia opisu procesu technologicznego prania obejmujący wykaz maszyn pralniczych, za pomocą których Wykonawca będzie świadczył usługę wraz z podaniem informacji, czy są one wyposażone w automatyczne systemy dozujące środki piorące i dezynfekcyjne oraz urządzenia kontrolujące parametry procesu prania i dezynfekcji.
2.1.3. Certyfikat spełnienia normy PN-EN 14001: 2015 lub PN-EN 14065 -tekstylia i odzież poddawana obróbce w pralni, system kontroli skażenia biologicznego w zakresie usługi prania, czyszczenia chemicznego i dezynfekcji lub norm równoważnych
2.1.4. Pozytywna opinia Centrum Zdrowia Dziecka lub innej równoważnej instytucji dla środków do prania bielizny noworodkowej, niemowlęcej i dziecięcej.
2.1.5. Osobne wykazy środków piorących oraz dezynfekujących/ biobójczych jakich Wykonawca zamierza używać do wykonania zamówienia - Załącznik nr 6 i 7 do SIWZ

2.2. Dokumenty wymagane na każde żądanie:
2.2.1. Aktualne dokumenty dopuszczające oferowane środki piorące i dezynfekcyjne do stosowania w placówkach służby zdrowia spełniających wymagania w rozumieniu Ustawy z dnia 20.05.2010 r. o wyrobach medycznych (tj. Dz. U. z 2021 r., poz. 1565) posiadających oznaczenie wyrobu znakiem CE dla którego wystawiono Deklarację Zgodności oraz Kartę Charakterystyki Preparatu Niebezpiecznego (jeżeli dotyczy)
2.2.2. aktualne dokumenty dopuszczające oferowane środki dezynfekcyjne- biobójcze do stosowania w placówkach służby zdrowia spełniających wymagania i posiadających pozwolenie, o którym mowa w ustawie o produktach biobójczych (Dz.U.2018.2231 t.j. z dnia 2018.11.30z późn. zm.) - aktualne na dzień składania ofert oraz posiadających Kartę Charakterystyki Produktu Niebezpiecznego
2.2.3. karty charakterystyki dla wszystkich środków zawartych w wykazach używanych do realizacji zamówienia (środków piorących oraz dezynfekcyjnych), obszaru ich stosowania, sposobu użycia, czasu i spektrum działania w przypadku preparatów dezynfekcyjnych (a w szczególności działania sporobójczego)
2.2.4. opracowane procedury:
- przyjmowania, transportu bielizny,
- prania i dezynfekcji całego asortymentu podlegającemu usłudze (w tym opis warunków prania, stosowanych środków, zakresu temperatur i czasu ich stosowania),
- czyszczenia i dezynfekcji całego wyposażenia, powierzchni, pomieszczeń pralni,
- higieny pracowników pralni.

3. Mając na uwadze art. 107 ust. 2 ustawy Zamawiający informuje, że przedmiotowe środki dowodowe podlegają uzupełnieniu, w przypadku gdy nie zostaną one złożone lub będą niekompletne.
4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert oraz przedmiotowych środków dowodowych lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń. Wykonawcy są zobowiązani do przedstawienia wyjaśnień w terminie wskazanym przez Zamawiającego.

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

5.10. Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu

Przed zmianą:
W celu wykazania, że oferowane usługi, odpowiadają wymaganiom SWZ, Zamawiający żąda, aby Wykonawca złożył następujące przedmiotowe środki dowodowe:

2.1. Do oferty:

2.1.1. Aktualna opinia/ zezwolenie/ decyzja lub inny dokument Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, potwierdzający, że pralnia podlega stałemu nadzorowi na zasadach określonych ustawą o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz.U.2019.59 t.j. z dnia 2019.01.11 ), a Wykonawca posiada infrastrukturę niezbędną do świadczenia usług będących przedmiotem zamówienia na rzecz jednostek służby zdrowia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz opisem przedmiotu zamówienia dotyczącym stanu sanitarnego pomieszczeń pralni, środków transportu bielizny w tym dziecięcej oraz zakaźnej i odzieży szpitalnej,
2.1.2. Opis procesu technologicznego prania. Zamawiający wymaga złożenia opisu procesu technologicznego prania obejmujący wykaz maszyn pralniczych, za pomocą których Wykonawca będzie świadczył usługę wraz z podaniem informacji, czy są one wyposażone w automatyczne systemy dozujące środki piorące i dezynfekcyjne oraz urządzenia kontrolujące parametry procesu prania i dezynfekcji.
2.1.3. Certyfikat spełnienia normy PN-EN 14065 -tekstylia i odzież poddawana obróbce w pralni, system kontroli skażenia biologicznego w zakresie usługi prania, czyszczenia chemicznego i dezynfekcji lub norm równoważnych
2.1.4. Pozytywna opinia Centrum Zdrowia Dziecka lub innej równoważnej instytucji dla środków do prania bielizny noworodkowej, niemowlęcej i dziecięcej.
2.1.5. Osobne wykazy środków piorących oraz dezynfekujących/ biobójczych jakich Wykonawca zamierza używać do wykonania zamówienia - Załącznik nr 6 i 7 do SIWZ

2.2. Dokumenty wymagane na każde żądanie:
2.2.1. Aktualne dokumenty dopuszczające oferowane środki piorące i dezynfekcyjne do stosowania w placówkach służby zdrowia spełniających wymagania w rozumieniu Ustawy z dnia 20.05.2010 r. o wyrobach medycznych (tj. Dz. U. z 2021 r., poz. 1565) posiadających oznaczenie wyrobu znakiem CE dla którego wystawiono Deklarację Zgodności oraz Kartę Charakterystyki Preparatu Niebezpiecznego (jeżeli dotyczy)
2.2.2. aktualne dokumenty dopuszczające oferowane środki dezynfekcyjne- biobójcze do stosowania w placówkach służby zdrowia spełniających wymagania i posiadających pozwolenie, o którym mowa w ustawie o produktach biobójczych (Dz.U.2018.2231 t.j. z dnia 2018.11.30z późn. zm.) - aktualne na dzień składania ofert oraz posiadających Kartę Charakterystyki Produktu Niebezpiecznego
2.2.3. karty charakterystyki dla wszystkich środków zawartych w wykazach używanych do realizacji zamówienia (środków piorących oraz dezynfekcyjnych), obszaru ich stosowania, sposobu użycia, czasu i spektrum działania w przypadku preparatów dezynfekcyjnych (a w szczególności działania sporobójczego)
2.2.4. opracowane procedury:
- przyjmowania, transportu bielizny,
- prania i dezynfekcji całego asortymentu podlegającemu usłudze (w tym opis warunków prania, stosowanych środków, zakresu temperatur i czasu ich stosowania),
- czyszczenia i dezynfekcji całego wyposażenia, powierzchni, pomieszczeń pralni,
- higieny pracowników pralni.

3. Mając na uwadze art. 107 ust. 2 ustawy Zamawiający informuje, że przedmiotowe środki dowodowe podlegają uzupełnieniu, w przypadku gdy nie zostaną one złożone lub będą niekompletne.
4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert oraz przedmiotowych środków dowodowych lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń. Wykonawcy są zobowiązani do przedstawienia wyjaśnień w terminie wskazanym przez Zamawiającego.

Po zmianie:
W celu wykazania, że oferowane usługi, odpowiadają wymaganiom SWZ, Zamawiający żąda, aby Wykonawca złożył następujące przedmiotowe środki dowodowe:

2.1. Do oferty:

2.1.1. Aktualna opinia/ zezwolenie/ decyzja lub inny dokument Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, potwierdzający, że pralnia podlega stałemu nadzorowi na zasadach określonych ustawą o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz.U.2019.59 t.j. z dnia 2019.01.11 ), a Wykonawca posiada infrastrukturę niezbędną do świadczenia usług będących przedmiotem zamówienia na rzecz jednostek służby zdrowia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz opisem przedmiotu zamówienia dotyczącym stanu sanitarnego pomieszczeń pralni, środków transportu bielizny w tym dziecięcej oraz zakaźnej i odzieży szpitalnej,
2.1.2. Opis procesu technologicznego prania. Zamawiający wymaga złożenia opisu procesu technologicznego prania obejmujący wykaz maszyn pralniczych, za pomocą których Wykonawca będzie świadczył usługę wraz z podaniem informacji, czy są one wyposażone w automatyczne systemy dozujące środki piorące i dezynfekcyjne oraz urządzenia kontrolujące parametry procesu prania i dezynfekcji.
2.1.3. Certyfikat spełnienia normy PN-EN 14001: 2015 lub PN-EN 14065 -tekstylia i odzież poddawana obróbce w pralni, system kontroli skażenia biologicznego w zakresie usługi prania, czyszczenia chemicznego i dezynfekcji lub norm równoważnych
2.1.4. Pozytywna opinia Centrum Zdrowia Dziecka lub innej równoważnej instytucji dla środków do prania bielizny noworodkowej, niemowlęcej i dziecięcej.
2.1.5. Osobne wykazy środków piorących oraz dezynfekujących/ biobójczych jakich Wykonawca zamierza używać do wykonania zamówienia - Załącznik nr 6 i 7 do SIWZ

2.2. Dokumenty wymagane na każde żądanie:
2.2.1. Aktualne dokumenty dopuszczające oferowane środki piorące i dezynfekcyjne do stosowania w placówkach służby zdrowia spełniających wymagania w rozumieniu Ustawy z dnia 20.05.2010 r. o wyrobach medycznych (tj. Dz. U. z 2021 r., poz. 1565) posiadających oznaczenie wyrobu znakiem CE dla którego wystawiono Deklarację Zgodności oraz Kartę Charakterystyki Preparatu Niebezpiecznego (jeżeli dotyczy)
2.2.2. aktualne dokumenty dopuszczające oferowane środki dezynfekcyjne- biobójcze do stosowania w placówkach służby zdrowia spełniających wymagania i posiadających pozwolenie, o którym mowa w ustawie o produktach biobójczych (Dz.U.2018.2231 t.j. z dnia 2018.11.30z późn. zm.) - aktualne na dzień składania ofert oraz posiadających Kartę Charakterystyki Produktu Niebezpiecznego
2.2.3. karty charakterystyki dla wszystkich środków zawartych w wykazach używanych do realizacji zamówienia (środków piorących oraz dezynfekcyjnych), obszaru ich stosowania, sposobu użycia, czasu i spektrum działania w przypadku preparatów dezynfekcyjnych (a w szczególności działania sporobójczego)
2.2.4. opracowane procedury:
- przyjmowania, transportu bielizny,
- prania i dezynfekcji całego asortymentu podlegającemu usłudze (w tym opis warunków prania, stosowanych środków, zakresu temperatur i czasu ich stosowania),
- czyszczenia i dezynfekcji całego wyposażenia, powierzchni, pomieszczeń pralni,
- higieny pracowników pralni.

3. Mając na uwadze art. 107 ust. 2 ustawy Zamawiający informuje, że przedmiotowe środki dowodowe podlegają uzupełnieniu, w przypadku gdy nie zostaną one złożone lub będą niekompletne.
4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert oraz przedmiotowych środków dowodowych lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń. Wykonawcy są zobowiązani do przedstawienia wyjaśnień w terminie wskazanym przez Zamawiającego.

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

5.11. Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów

Przed zmianą:
Wraz z ofertą (dotyczy oferty składanej w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu) należy złożyć:
3.1. Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, w zakresie wskazanym w rozdziale XIX SWZ – zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ. 3.2. Oświadczenie, że Wykonawca zapoznał się z warunkami zamówienia i z projektem umowy w sprawie zamówienia oraz, że przyjmuje ich treść bez żadnych zastrzeżeń – zgodnie z treścią zawartą w formularzu oferty, stanowiącym załącznikiem nr 1 do SWZ. Oświadczenie składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.3. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego Wykonawcy zasoby, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (o ile Wykonawca korzysta ze zdolności innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy).
3.4. Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego.
Pełnomocnictwo przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku, gdy pełnomocnictwo zostało wystawione w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z pełnomocnictwem w postaci papierowej, może dokonać mocodawca (osoba/osoby wystawiające pełnomocnictwo) lub notariusz.
3.5. Przedmiotowe środki dowodowe – do oferty:
3.5.1. Aktualna opinia/ zezwolenie/ decyzja lub inny dokument Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, potwierdzający, że pralnia podlega stałemu nadzorowi na zasadach określonych ustawą o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz.U.2019.59 t.j. z dnia 2019.01.11 ), a Wykonawca posiada infrastrukturę niezbędną do świadczenia usług będących przedmiotem zamówienia na rzecz jednostek służby zdrowia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz opisem przedmiotu zamówienia dotyczącym stanu sanitarnego pomieszczeń pralni, środków transportu bielizny w tym dziecięcej oraz zakaźnej i odzieży szpitalnej,
3.5.2. Opis procesu technologicznego prania. Zamawiający wymaga złożenia opisu procesu technologicznego prania obejmujący wykaz maszyn pralniczych, za pomocą których Wykonawca będzie świadczył usługę wraz z podaniem informacji, czy są one wyposażone w automatyczne systemy dozujące środki piorące i dezynfekcyjne oraz urządzenia kontrolujące parametry procesu prania i dezynfekcji.
3.5.3. Certyfikat spełnienia normy PN-EN 14065 -tekstylia i odzież poddawana obróbce w pralni, system kontroli skażenia biologicznego w zakresie usługi prania, czyszczenia chemicznego i dezynfekcji lub norm równoważnych
3.5.4. Pozytywna opinia Centrum Zdrowia Dziecka lub innej równoważnej instytucji dla środków do prania bielizny noworodkowej, niemowlęcej i dziecięcej.
3.5.5. Osobne wykazy środków piorących oraz dezynfekujących/ biobójczych jakich Wykonawca zamierza używać do wykonania zamówienia - Załącznik nr 6 i 7 do SWZ. 3.6. Przedmiotowe środki dowodowe - Dokumenty wymagane od Wykonawcy na każde żądanie Zamawiającego - zgodnie z zapisami SWZ rozdział XVI pkt. 3.6

Po zmianie:
Wraz z ofertą (dotyczy oferty składanej w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu) należy złożyć:
3.1. Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, w zakresie wskazanym w rozdziale XIX SWZ – zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ. 3.2. Oświadczenie, że Wykonawca zapoznał się z warunkami zamówienia i z projektem umowy w sprawie zamówienia oraz, że przyjmuje ich treść bez żadnych zastrzeżeń – zgodnie z treścią zawartą w formularzu oferty, stanowiącym załącznikiem nr 1 do SWZ. Oświadczenie składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.3. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego Wykonawcy zasoby, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (o ile Wykonawca korzysta ze zdolności innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy).
3.4. Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego.
Pełnomocnictwo przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku, gdy pełnomocnictwo zostało wystawione w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z pełnomocnictwem w postaci papierowej, może dokonać mocodawca (osoba/osoby wystawiające pełnomocnictwo) lub notariusz.
3.5. Przedmiotowe środki dowodowe – do oferty:
3.5.1. Aktualna opinia/ zezwolenie/ decyzja lub inny dokument Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, potwierdzający, że pralnia podlega stałemu nadzorowi na zasadach określonych ustawą o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz.U.2019.59 t.j. z dnia 2019.01.11 ), a Wykonawca posiada infrastrukturę niezbędną do świadczenia usług będących przedmiotem zamówienia na rzecz jednostek służby zdrowia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz opisem przedmiotu zamówienia dotyczącym stanu sanitarnego pomieszczeń pralni, środków transportu bielizny w tym dziecięcej oraz zakaźnej i odzieży szpitalnej,
3.5.2. Opis procesu technologicznego prania. Zamawiający wymaga złożenia opisu procesu technologicznego prania obejmujący wykaz maszyn pralniczych, za pomocą których Wykonawca będzie świadczył usługę wraz z podaniem informacji, czy są one wyposażone w automatyczne systemy dozujące środki piorące i dezynfekcyjne oraz urządzenia kontrolujące parametry procesu prania i dezynfekcji.
3.5.3. Certyfikat spełnienia normy PN-EN 14001: 2015 lub PN-EN 14065 -tekstylia i odzież poddawana obróbce w pralni, system kontroli skażenia biologicznego w zakresie usługi prania, czyszczenia chemicznego i dezynfekcji lub norm równoważnych
3.5.4. Pozytywna opinia Centrum Zdrowia Dziecka lub innej równoważnej instytucji dla środków do prania bielizny noworodkowej, niemowlęcej i dziecięcej.
3.5.5. Osobne wykazy środków piorących oraz dezynfekujących/ biobójczych jakich Wykonawca zamierza używać do wykonania zamówienia - Załącznik nr 6 i 7 do SWZ. 3.6. Przedmiotowe środki dowodowe - Dokumenty wymagane od Wykonawcy na każde żądanie Zamawiającego - zgodnie z zapisami SWZ rozdział XVI pkt. 3.6

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

7.4. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia

Przed zmianą:
Postanowienia projektu umowy w sprawie zamówienia publicznego zawiera załącznik nr 3 do SWZ.
1.1. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy (tzw. zmiany kontraktowe w oparciu o art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy) w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, zgodnie z warunkami zawartymi w załączniku nr 3 do SWZ.
1.2. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień umowy w szczególności poprzez zmianę odpowiednio sposobu realizacji, okresu i terminów ich realizacji i/lub ceny w następujących okolicznościach:
1.2.1. konieczności zmiany ceny ofertowej brutto w sytuacji, gdy zmiana stawki podatku VAT będzie wynikała ze zmiany przepisów prawa, a nie z zastosowania nieprawidłowej stawki podatku VAT przez Wykonawcę.
1.2.2. obniżenia cen jednostkowych netto przez Wykonawcę,
1.2.3. wystąpienia siły wyższej, której zaistnienie Strona jest w stanie wykazać, co uniemożliwia wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z SIWZ.
1.2.4. gdy w toku realizacji Umowy wystąpią zmiany stanu prawnego uniemożliwiające wykonywanie Umowy na dotychczasowych warunkach,
1.2.5. zmiany terminu rozpoczęcia i/lub terminu zakończenia realizacji umowy
1.2.6. zmiany wynagrodzenia w razie zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę
1.2.7. zmiany wynagrodzenia w razie zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne
1.2.8. zmiany wynagrodzenia w razie zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych
1.2.9. Zmiana umowy może także nastąpić w przypadkach, o których mowa w art. 144 ust. 1 pkt 2-6 ustawy.

Zmiana osób upoważnionych do reprezentacji strony (do kontaktów) wymaga pisemnego powiadomienia drugiej Strony podpisanego przez osoby upoważnione do reprezentacji Strony.

Po zmianie:
Postanowienia projektu umowy w sprawie zamówienia publicznego zawiera załącznik nr 3 do SWZ.
1.1. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy (tzw. zmiany kontraktowe w oparciu o art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy) w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, zgodnie z warunkami zawartymi w załączniku nr 3 do SWZ.
1.2. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień umowy w szczególności poprzez zmianę odpowiednio sposobu realizacji, okresu i terminów ich realizacji i/lub ceny w następujących okolicznościach:
1.2.1. konieczności zmiany ceny ofertowej brutto w sytuacji, gdy zmiana stawki podatku VAT będzie wynikała ze zmiany przepisów prawa, a nie z zastosowania nieprawidłowej stawki podatku VAT przez Wykonawcę.
1.2.2. obniżenia cen jednostkowych netto przez Wykonawcę,
1.2.3. wystąpienia siły wyższej, której zaistnienie Strona jest w stanie wykazać, co uniemożliwia wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z SWZ.
1.2.4. gdy w toku realizacji Umowy wystąpią zmiany stanu prawnego uniemożliwiające wykonywanie Umowy na dotychczasowych warunkach,
1.2.5. zmiany terminu rozpoczęcia i/lub terminu zakończenia realizacji umowy
1.2.6. zmiany wynagrodzenia w razie zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę
1.2.7. zmiany wynagrodzenia w razie zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne
1.2.8. zmiany wynagrodzenia w razie zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych
1.2.9. Zmiana umowy może także nastąpić w przypadkach, o których mowa w art. 144 ust. 1 pkt 2-6 ustawy.

Zmiana osób upoważnionych do reprezentacji strony (do kontaktów) wymaga pisemnego powiadomienia drugiej Strony podpisanego przez osoby upoważnione do reprezentacji Strony.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VIII - PROCEDURA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.1. Termin składania ofert

Przed zmianą:
2022-03-31 10:00

Po zmianie:
2022-04-04 10:00

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.3. Termin otwarcia ofert

Przed zmianą:
2022-03-31 10:30

Po zmianie:
2022-04-04 10:30

SEKCJA IV INFORMACJE DODATKOWE

Zmianie ulega również Załącznik nr 3 do SWZ - projekt umowy oraz załącznik nr 6 i 7 - wykaz środków piorących, dezynfekcyjnych/ biobójczych

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.