Ogłoszenie z dnia 2025-02-14
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wsparcie w procesie usamodzielnienia wychowanków pieczy zastępczej - działania wzmacniające kompetencje społeczne - vouchery
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Pile
1.3.) Oddział zamawiającego: PCPR Piła
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 570798410
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: al. Niepodległości 37
1.5.2.) Miejscowość: Piła
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-920
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL411 - Pilski
1.5.7.) Numer telefonu: 673491208
1.5.8.) Numer faksu: 673491207
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@pcpr.pila.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://pcpr.pila.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wsparcie w procesie usamodzielnienia wychowanków pieczy zastępczej - działania wzmacniające kompetencje społeczne - vouchery
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ee85c47c-2fa0-4168-bc5f-135d04976cc5
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00105333
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-02-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00045514/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Wsparcie w procesie usamodzielnienia wychowanków pieczy zastępczej-działania wzmacniające kompetencje społeczne - vouchery
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Wsparcie deinstytucjonalizacji pieczy zastępczej w podregionie pilskim. Europejski Fundusz Społeczny Plus
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-ee85c47c-2fa0-4168-bc5f-135d04976cc53.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Zamawiający będzie się komunikował z Wykonawcami poprzez stronę internetową https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu "Wykonawca" na Platformie e-Zamówienia.
Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce "Centrum Pomocy"
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanym dalej „RODO” Zamawiający informuje, że:
• Administratorem Pani/Pana danych jest Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie z siedzibą w Pile przy al. Niepodległości 37, 64-920
Piła;
• Administrator Danych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować poprzez e-mail: rodo@pcpr.pila.pl, pisemnie na adres siedziby Administratora oraz telefonicznie: 67 349 12 08;
• Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych, zwanej dalej „ustawą Pzp”, a następnie dla wypełnienia obowiązku archiwizacji dokumentów, w związku z art. 6 ust. 1
lit. c RODO;
• Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane innym odbiorcom na podstawie przepisów prawa lub zawartych umów w oparciu o art. 74 ustawy Pzp;
• Pani/Pana dane będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu, w którym zostały zebrane, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy o archiwizacji;
• podanie przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, a konsekwencje ich niepodania wynikają z ustawy Pzp;
• Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane;
• przysługuje Pani/Panu:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
- prawo do sprostowania swoich danych,
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych, przy czym przepisy odrębne mogą wyłączyć możliwość skorzystania z tego prawa,
- prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
• nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art.17 ust.3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o których mowa w art.. 20 RODO;
- na podstawie art.21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawa prawną przetwarzania
danych jest art.6 ust.1. lit.c RODO.
• Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust.1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych
do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
• W trakcie oraz po zakończeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w przypadku gdy wykonanie obowiązków, o
których mowa w art.15 ust.1-3 rozporządzenia 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może żądać
od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających w szczególności na celu sprecyzowanie nazwy lub daty
zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie dotyczy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PCPR.XII.325-4/25
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest są vouchery – kurs prawa jazdy kat. B (na rok 2025) – Usługa wsparcia w procesie usamodzielnienia wychowanków pieczy zastępczej – działania wzmacniające kompetencje społeczne w ramach projektu pn. Wsparcie deinstytucjonalizacji pieczy zastępczej w podregionie pilskim.
a) W roku 2025 - kurs prawa jazdy kat. B dla 5 uczestników przy czym Zamawiający zleci Wykonawcy realizację nie mniej niż + - 1 osoba.
W uzasadnionych przypadkach Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia ilości zleconych kursów prawa jazdykat. B w danym roku.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80411000-8 - Usługi szkół jazdy
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe
80411200-0 - Usługi szkół nauki jazdy
80530000-8 - Usługi szkolenia zawodowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-01-01
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy dokonywaniu wyboru oferty Zamawiający stosować będzie następujące kryteria:
a) Cena (C) – 100%
2. Kryterium Cena (C) będzie rozpatrywane na podstawie ceny brutto za wykonanie całości przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcę w ofercie. Wykonawca poda w szczegółowym formularzu oferty kwotę za wykonanie całości zadania oraz koszt za 1 kurs prawa jazdy kat. B.
Zamawiający przyzna punkty na podstawie poniższego wzoru:
C = (Cmin / Cbadanej) x 100
gdzie:
Cmin - cena oferty najtańszej
Cbadanej – cena oferty badanej
3. Maksymalna ilość punktów, jaką Wykonawca może uzyskać w wyniku oceny według w/w kryteriów wynosi 100 pkt.
4. Oferty oceniane będą na podstawie ceny brutto za usługę w określonej części, podanej przez Wykonawcę na formularzu ofertowym, stanowiącym załącznik nr 5 do niniejszej SWZ.
5. Punkty będą liczone z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Najwyższa liczba punktów wyznaczy najkorzystniejszą ofertę w zamówieniu.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest są vouchery – kurs prawa jazdy kat. B (na rok 2025) – Usługa wsparcia w procesie
usamodzielnienia wychowanków pieczy zastępczej – działania wzmacniające kompetencje społeczne w ramach projektu pn. Wsparcie deinstytucjonalizacji pieczy zastępczej w podregionie pilskim.
W ramach zamówienia Wykonawca będzie świadczył maksymalnie:
a) W roku 2025 - kurs prawa jazdy kat. B dla 5 uczestników
przy czym Zamawiający zleci Wykonawcy realizację nie mniej niż + - 1 osoba.
W uzasadnionych przypadkach Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia ilości zleconych kursów prawa jazdy
kat. B w danym roku.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80411000-8 - Usługi szkół jazdy
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe
80411200-0 - Usługi szkół nauki jazdy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy dokonywaniu wyboru oferty Zamawiający stosować będzie następujące kryteria:
a) Cena (C) – 100%
2. Kryterium Cena (C) będzie rozpatrywane na podstawie ceny brutto za wykonanie całości przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcę w ofercie. Wykonawca poda w szczegółowym formularzu oferty kwotę za wykonanie całości zadania oraz koszt za 1 kurs prawa jazdy kat. B.
Zamawiający przyzna punkty na podstawie poniższego wzoru:
C = (Cmin / Cbadanej) x 100
gdzie:
Cmin - cena oferty najtańszej
Cbadanej – cena oferty badanej
3. Maksymalna ilość punktów, jaką Wykonawca może uzyskać w wyniku oceny według w/w kryteriów wynosi 100 pkt.
4. Oferty oceniane będą na podstawie ceny brutto za usługę w określonej części, podanej przez Wykonawcę na formularzu ofertowym, stanowiącym załącznik nr 5 do niniejszej SWZ.
5. Punkty będą liczone z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Najwyższa liczba punktów wyznaczy najkorzystniejszą ofertę w zamówieniu.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi wsparcia w procesie usamodzielniania wychowanków pieczy zastępczej – działania wzmacniające kompetencje społeczne – vouchery – kurs prawa jazdy kat. B w ramach projektu pn. „Wsparcie deinstytucjonalizacji pieczy zastępczej w podregionie pilskim”, realizowanym w ramach programu Fundusze Europejskie dlaWielkopolski 2021 – 2027, Priorytet 6: Fundusze europejskie dla Wielkopolski o silniejszym wymiarze społecznym (EFS+),
współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), wniosek nr FEWP.06.15-IŻ.00-0004/23.
Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie kursów prawa jazdy kategorii B dla wychowanków rodzinnej i instytucjonalnej pieczy zastępczej w 2025 roku w ramach realizacji projektu pt. „Wsparcie deinstytucjonalizacji pieczy zastępczej w podregionie pilskim”. Celem kursu jest zdobycie przez uczestników wiedzy teoretycznej i umiejętności
praktycznych w bezpiecznym kierowaniu pojazdem dla prawa jazdy kat. B.
Organizacja i przeprowadzenie kursu na prawo jazdy kategorii B w 2025 roku dla 5 osób (Cześć I) oraz 5 osób (Część II) – podopiecznych pieczy zastępczej (część teoretyczną kursu w zakresie przepisów ruchu drogowego i zasady pomocy przedlekarskiej realizowane w wymiarze min. 30 godzin dydaktycznych (jedna godzina dydaktyczna stanowi 45 minut) oraz
część praktyczną kursu – w celu przygotowania do egzaminu wewnętrznego i państwowego min. 30 godzin zegarowych (60 minut) na osobę, w oparciu o rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 4 marca 2016 r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców (Dz. U. z 2018 r. poz.
1885) oraz zgodnie z przepisami Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2024 poz. 1251).
Podstawą przyjęcia osób na kurs prawa jazdy kat. B będzie imienne skierowanie na kurs prawa jazdy kat. B przekazane przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Pile.
Do podstawowych obowiązków Wykonawcy związane z realizacją zamówienia będzie:
a) prowadzenie list obecności wraz z podpisami uczestników kursu;
b) zapewnienie wszelkich niezbędnych materiałów szkoleniowych – również w formie elektronicznej (na własność
kursantów);
c) prowadzenie dokumentu potwierdzającego odebranie materiałów szkoleniowych przez uczestników kursu;
d) przedłożenie harmonogramu kursu Zamawiającemu przed jego rozpoczęciem w celu akceptacji;
e) przekazywanie bieżących informacji Zamawiającemu o przypadkach nieobecności na kursie danej osoby oraz o
rezygnacji z uczestnictwa w trakcie jego trwania pod rygorem odmowy zapłaty za szkolenie lub jego części dot. tych osób;
f) przygotowanie protokołu z przeprowadzonego egzaminu wewnętrznego dla części teoretycznej i praktycznej;
g) poinformowanie uczestników kursu na pierwszym spotkaniu o współfinansowaniu projektu ze środków Unii Europejskiej w
ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz realizacji obowiązku informacyjnego i promocyjnego poprzez oznakowanie miejsca prowadzenia kursu i prowadzonej dokumentacji logotypami unijnymi dotyczącymi programu (wzory Wykonawca otrzyma od Zamawiającego do 10 dni po podpisaniu umowy);
h) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo uczestników podczas realizacji kursu, zapewnia warunki kursu zgodnie z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy;
i) Wykonawca dysponuje instruktorami nauki jazdy dla kategorii B, posiadającymi kwalifikacje odpowiednie do tematyki
kursu oraz co najmniej 1 placem manewrowym, a także dysponuje pojazdami do nauki jazdy dla kategorii B;
j) Wykonawca w oferowanej cenie uwzględnia wszelkie koszty niezbędne do realizacji przedmiotowego zamówienia, podając cenę jednostkową za kurs (bez badań lekarskich oraz za egzamin państwowy, którego koszty ponoszą we własnym zakresie uczestnicy kursu).
k) Wykonawca przyjmuje do wiadomości i bez zastrzeżeń, że Zamawiający zapłaci Wykonawcy za danego uczestnika kursu pod warunkiem ukończenia przez niego kursu prawa jazdy kat. B.
Wykonawca w cenie oferty zawiera:
a) koszt wszelkich niezbędnych materiałów szkoleniowych – również w formie elektronicznej (na własność kursantów);
b) część teoretyczną kursu w zakresie przepisów ruchu drogowego i zasady pomocy przedlekarskiej realizowane w
wymiarze min. 30 godzin dydaktycznych (jedna godzina dydaktyczna stanowi 45 minut);
c) część praktyczną kursu – w celu przygotowania do egzaminu wewnętrznego i państwowego min. 30 godzin zegarowych (60 minut) na osobę;
d) przeprowadzenie przed egzaminem zewnętrznym – państwowym (częścią teoretyczną i praktyczną) egzaminu wewnętrznego z części teoretycznej i praktycznej dla prawa jazdy kat. B dla każdego uczestnika kursu, Wykonawca
sporządza protokół z przeprowadzonego egzaminu zawierający wynik egzaminu wewnętrznego;
e) zgłoszenie na egzamin państwowy na prawo jazdy w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego dla każdego uczestnika kursu.
Wykonawca przekaże Zamawiającemu wstępne terminy dla przeprowadzania kursu dla Uczestników. Po stronie Zamawiającego jest kontaktowanie się z Uczestnikami w celu omówienia się na termin rozpoczęcia kursu. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia listy obecności dla każdego uczestnika projektu wg wzoru dostarczonego przez
Zamawiającego.
Ilość: dla 5 podopiecznych pieczy zastępczej (Część I) oraz dla 5 podopiecznych pieczy zastępczej (Część II). Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany liczby osób.
MIEJSCE WYKONYWANIA PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA – Zajęcia teoretyczne – teren powiatu pilskiego, zajęcia praktyczne – teren województwa wielkopolskiego i ościennych. Wykonawca zobowiązuje się do ustalenia terminów zajęć teoretycznych i praktycznych dogodnych dla beneficjentów. Kursanci na zajęcia praktyczne, odbierani będą z ustalonego
miejsca zbiórki na terenie miasta Piły, a po zakończeniu zajęć praktycznych odwożeni do ustalonego miejsca na terenie miasta Piły. Wykonawca zapewnia miejsce do prowadzenia kursu w części teoretycznej, wyposażone w sprzęt i materiały umożliwiający prawidłowy przebieg kursu, a w części praktycznej: plac manewrowy na terenie Powiatu Pilskiego, w innym
przypadku Wykonawca na własny koszt dowozi uczestników na plac zlokalizowany poza w/w terenem. Minimum na 5 dni przed rozpoczęciem zajęć Wykonawca poinformuje pracownika merytorycznego Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Pile o ich rozpoczęciu.
Wszelkie inne istotne informacje znajdują się w SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Do oferty wykonawca
dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o niepodleganiu
wykluczeniu z postępowania – zał. nr 1 do SIWZ
Informacje zawarte w oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki
udziału w postępowaniu.
2. Zamawiający wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni
od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych.
3. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na
każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych podmiotowych środków dowodowych
aktualnych na dzień ich złożenia.
4. Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują:
1) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w
zakresie at. 109 ust.1 pkt. 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
2) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (załącznik nr 4 do SWZ);
5. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 4 pkt. 1) - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w
innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia procedury. Dokument ten powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
6. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 5, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod
przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem , organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy. Dokument ten powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
7. Dokumenty i oświadczenia sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
8. W zakresie nieuregulowanym ustawa PZP lub niniejszą SWZ do oświadczeń i dokumentów składanych przez wykonawcę w
postępowaniu zastosowanie mają w szczególności przepisy Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
Inne istotne informacje znajdują się w SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
a) nie podlegają wykluczeniu na podstawie:
- art. 108 ust. 1 (obligatoryjne podstawy wykluczenia)
- art. 109 ust. 1 pkt. 4 Ustawy (z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawcę w stosunku do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury).
- art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. 2024 r., poz. 507).
Wykluczenie wykonawcy następuje zgodnie z art. 111 ustawy.
b) spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone w pkt 8.2
2. Wykonawca winien dysponować osobą zdolną do wykonania zamówienia dedykowaną do jego realizacji.
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg. formuły spełnia/nie spełnia.
Wymaga się zapewnienia minimum jednego prowadzącego spełniającego niżej wskazane kryteria
a) Wykonawca musi posiadać uprawnienia do prowadzenia określonej działalności będącej przedmiotem zamówienia zgodnie z art.
28 pkt ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami, tj. posiadać wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców (Kopia wpisu do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców stanowi załącznik niezbędny formularza ofertowego.
b) Prowadzenia kursu przez kadrę o odpowiednich kwalifikacjach i doświadczeniu, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 5 stycznia
2011 r. o kierujących pojazdami art.. 28 ust. 2 pkt 2 oraz rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 24 listopada 2023 r. w sprawie
egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień
przez egzaminatorów oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach. (Kopia dokumentu potwierdzającego wpis do ewidencji instruktorów stanowi załącznik niezbędny formularza ofertowego);
c) Wykonawca oświadcza, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
d) Wykonawca nie jest skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
e) Osoba wskazana do prowadzenia kursu nie figuruje w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym, zgodnie z art. 21 ust. 2 ustawy z dna 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym oraz nie figuruje w Krajowym Rejestrze Karnym, zgodnie z 21 art. ust. 3 ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym.
f) Wykonawca oświadcza, że nie jest powiązany kapitałowo lub osobowo
z Zamawiającym.
Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dopuszcza łączne spełnienie warunku przez Wykonawców.
Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcie gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
Inne istotne informacje znajdują się w SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Szczegółowy opis środków dowodowych znajduje się SWZ.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Szczegółowy opis środków dowodowych znajduje się SWZ.5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Szczegółowy opis innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów znajduje się SWZ.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia2) Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być
załączone do oferty.
3) Jeżeli oferta wykonawców występujących wspólnie została wybrana, zamawiający żąda przed zawarciem umowy w
sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców – jeżeli nie została złożona wraz z ofertą
4) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, oświadczenia, o których mowa w pkt. 9.1 SWZ
składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w
zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
5) Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z wykonawców
wspólnie ubiegających się o zamówienie.
Szczegółowe informacje znajdują się SWZ
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy Pzp oraz wskazanym we wzorze umowy7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-02-24 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: poprzez Platformę ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-02-24 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-03-26
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1) Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych.2) Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. oraz w postaci katalogów elektronicznych.
3) Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej.
4) Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
5) Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy PZP.
6) Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy PZP
7) Wszelkie rozliczenia pomiędzy zamawiającym, a wykonawcą prowadzone będę w PLN.
8) Zamawiający nie przewiduje wizji lokalnej
Ponadto:
22. POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ
1. Zgodnie z ustawą Prawo Zamówień Publicznych wniesienie odwołania przysługuje na:
• niezgodną z przepisami ustawy czynność zamawiającego, podjęta w postępowaniu;
• zaniechanie czynności w postępowaniu, do której zamawiający był obowiązany na podstawie ustawy;
2. Odwołania wnosi się w terminach przewidzianych w art. 515 ustawy PZP.
3. Na orzeczenie Izby oraz postanowienie Prezesa Izby, o którym mowa w art. 519 ust.1 Ustawy PZP, stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu, która wnosi się do Sądu Okręgowego w Warszawie – sądu zamówień publicznych.
Inne istotne informacje znajdują się w SWZ.
INNE PRZETARGI Z PIŁY
- Odtworzenie chałupy z Runowa Krajeńskiego w Muzeum Kultury Ludowej w Osieku nad Notecią, oddziale Muzeum Okręgowego w Pile
- Utrzymanie zieleni wysokiej w pasie drogowym dróg powiatowych powiatu pilskiego w 2025 r.
- Wsparcie w procesie usamodzielnienia wychowanków pieczy zastępczej - działania wzmacniające kompetencje społeczne - vouchery
- "Zmiana sposobu ogrzewania lokali mieszkalnych" - wymiana pieców kaflowych na kondensacyjny kocioł gazowy dwufunkcyjny z zamkniętą komorą spalania oraz montażem wkładu (...)
- PŁYNY DO HEMODIALIZ II
- Wykonanie pełnobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej na budowę parkingu z miejscami postojowymi dla rowerów oraz drogami dojazdowymi przy ulicy 14 Lutego w Pile
więcej: przetargi w Pile »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przeprowadzenie kursu prawa jazdy kat. B w ramach projektu "Kształcenie dla zawodowej przyszłości"
- OPIEKUNKA DZIECIĘCA
- Wzmocnienie systemu cyberbezpieczeństwa w Urzędzie Gminy w Klonowej wraz z jednostkami organizacyjnymi
- Przeprowadzenie szkoleń zawodowych dla cudzoziemców w 2025 roku w ramach projektu pt. "Twój los w Twoich rękach - wsparcie społeczne i zawodowe cudzoziemców"
- Usługi wsparcia rodzin zastępczych, kandydatów na rodziny zastępcze, opiekunów usamodzielnienia, rodziców biologicznych i ich otoczenia na terenie powiatu tureckiego.
- Wsparcie w procesie usamodzielnienia wychowanków pieczy zastępczej - działania wzmacniające kompetencje społeczne - vouchery
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.